Miksi aina käsketään menemään ammatinvalintapsykologille?
5-6 eri ammatinvalintapsykologin luona olen käynyt kaikki ehdottaneet toimistopuolen merkonomi koulutusta vaikka en siinä oppimisvaikeuksien takia pärjää. Eivät ilmeisesti keksi muuta koulutusta mulle kun fyysinen työe ei käy.
Kommentit (47)
Oletko yrittänyt hakea sitä tallennustyötä, jota sulle on ehdotettu? Ei tarvita koulutusta ja voi tehdä tuntityönä, mikä olisi sulle hyvä, koska et varmaankaan jaksa tehdä täysiä työpäiviä?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 10:10"]
Oletko yrittänyt hakea sitä tallennustyötä, jota sulle on ehdotettu? Ei tarvita koulutusta ja voi tehdä tuntityönä, mikä olisi sulle hyvä, koska et varmaankaan jaksa tehdä täysiä työpäiviä?
[/quote]
Olen en vain ole saanut sellaista työpaikkaa.
Etsipä postitustöitä. Ei vaadi mitään osaamista, vain viitseliäisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 10:10"]
[/quote]
Olen en vain ole saanut sellaista työpaikkaa.
[/quote]
No hae lisää äläkä valita!
Ap on ohjattu psykologille siksi, että mitään muutakaan ei ole tarjota.
Ihminen, jolla ei ole mitään/käytännössä mitään työkokemusta, ei työllisty tänä aikana kun koulutettuja ja kokeneitakin on työttöminä pilvin pimein.
En voi antaa otsikon kysymykseen vastausta, koska olet heikkolahjainen, etkä ymmärtäisi kuitenkaan.
Miten sä harrastat lukemista, jos et ymmärrä mitään luetusta? Vai onko ne jotain selkokirjoja ja aapisia? Entäs mäkkärin kassa? Miks et semmoista työtä voi tehdä. Ilmeisesti niillä on kuitenkin jotain kantamista ja siivoamista ja nehän ei onnistu.
Miksi et pääse pph:ksi? Ai niin teillä on se koinsyömä mökki ja olet ylipainoinen ja lähes rampa ja mies ei anna. Eikä mies anna rahaa, ei anna korjata mökkiä, ei muuttaa, ei sun alkaa yrittäjäksi ja se puhelinmyyntifirmakin meni nurin. Mutta onneksi teillä on hyvää seksiä!
Hae nyt vaan niihin kehitysvammaisten työkokeiluihin. Niissä varmasti pärjäät.
Minusta tuntuu, että lähes kaikille naisille sanotaan toimistotyöt, jos ei itse keski olevansa erityisen lahjakas missään. Se on sopivan neutraali ja voi käsittää vaikka mitä.
Sossun tai kelan kuntouttava/kokeileva (mikä se virallinen nimitys on) työ systeemi. Ei työkkäri taida tuossa tapauksessa pystyä auttamaan jos et itse keksi mitä voit tehdä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 10:31"]
Miten sä harrastat lukemista, jos et ymmärrä mitään luetusta? Vai onko ne jotain selkokirjoja ja aapisia? Entäs mäkkärin kassa? Miks et semmoista työtä voi tehdä. Ilmeisesti niillä on kuitenkin jotain kantamista ja siivoamista ja nehän ei onnistu.
Miksi et pääse pph:ksi? Ai niin teillä on se koinsyömä mökki ja olet ylipainoinen ja lähes rampa ja mies ei anna. Eikä mies anna rahaa, ei anna korjata mökkiä, ei muuttaa, ei sun alkaa yrittäjäksi ja se puhelinmyyntifirmakin meni nurin. Mutta onneksi teillä on hyvää seksiä!
Hae nyt vaan niihin kehitysvammaisten työkokeiluihin. Niissä varmasti pärjäät.
[/quote]
Mulla on oppimisvaikeuksia eli todellakin tajuan lukemaani ja tykkään lukea omaelämäkertoja. Niitä olen vuosikymmenet jo lukenut ja olen ollut työllistämistöissä kirjastossakin ja se oli oikein mukavaa.pph.ksi en vaan pääse sitä en ala selittelemään miksi en mutta se ei liity mun mieheeni,terveyteeni tai taloon millään lailla.
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2389249-miksi-aina-kasketaan-menemaan-ammatinvalintapsykologille/ Piti sitten ihan toinen ketju tehdä. Hyvinhän sä multitaskaat.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:42"]
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2389249-miksi-aina-kasketaan-menemaan-ammatinvalintapsykologille/ Piti sitten ihan toinen ketju tehdä. Hyvinhän sä multitaskaat.
[/quote]
Niin osaan mä tietokonetta käyttää.
Mäkin olen käynyt ainakin kolmeen otteeseen ja ei ne mitään mulle keksi. Sanoivat suoraan, että lopetetaan tämä, kun ei keksitä mitään. Mulle ehdottelivat pitkän/vaikean koulutuksen aloja, vaikka mullakin oli liikaa oppimisvaikeuksia jo lyhyessä koulutuksessa enkä siitä edes läpi päässyt...
No miks et sitten opiskele kirjastonhoitajaksi, jos kerran niistä töistä pidit. Jos kerta ymmärrät lukemasi. Siinä ei ainakaan mitään laksemista taida olla. Yliopistoon voi hakea, vaikka ei olisi lukiosta papereita. Saisit jotain hommaa tuohon toimettomuuteen kun opiskelisit.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:42"]
[/quote]
Niin osaan mä tietokonetta käyttää.
[/quote] Kannattaisiko sitten hakea vaikka datanomikoulutukseen? Lukemaan tietojenkäsittelyä?
Mäkin olen käynyt ainakin kolmeen otteeseen ja ei ne mitään mulle keksi. Sanoivat suoraan, että lopetetaan tämä, kun ei keksitä mitään. Mulle ehdottelivat pitkän/vaikean koulutuksen aloja, vaikka mullakin oli liikaa oppimisvaikeuksia jo lyhyessä koulutuksessa enkä siitä edes läpi päässyt...
[/quote]Ehkä se ongelma ei ole koulutuksen pituudessa, vaan siinä sisällössä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:45"]
No miks et sitten opiskele kirjastonhoitajaksi, jos kerran niistä töistä pidit. Jos kerta ymmärrät lukemasi. Siinä ei ainakaan mitään laksemista taida olla. Yliopistoon voi hakea, vaikka ei olisi lukiosta papereita. Saisit jotain hommaa tuohon toimettomuuteen kun opiskelisit.
[/quote]
Ei ole ollut missään kirjantonvirkailijakoulutuksia missä olen asunut ja datanomiksi en pääse en niin hyvä tietotekniikassa ole.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:45"]
[/quote]
Ja yliopistoon tuskin pelkillä peruskoulun papereilla pääsee.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:47"]
[/quote]Ehkä se ongelma ei ole koulutuksen pituudessa, vaan siinä sisällössä.
[/quote]
Voi se olla noinkin. Mutta se on kyllä varmaa, että yliopistokoulutus runsainen lukemisineen ei sovi mulle laisinkaan. Ehkä jos löytäisin kiinnostavan alan, niin jaksaisin lukea... Tai sitten keskeytän taas opiskelut ja mulle ei jää muuta kuin velkaa...
Ammatinvalintapsykologi ei kyllä yleensä ehdota suoraan mitään, kyllä kaikki lähtee asiakkaan haluista ja tarpeista...