Asunnonostosta, remppakohde vai rempattu?
Ostako mieluummin hieman halvemmalla remppakohteen, jonka remppaat mieluisaksi vai normihinnalla valmiiksi rempatun?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Rempattu? Liian laaja käsite, kerrohan tarkemmin.
No esim muuten ok, mutta kylppäri, keittiö ja pintaremontit pitää tehdä.
Riippuu siitä miten on rempattu. Keittiöt on yleensä rempattu niin, ettei vastaa omia tarpeita, joten ellei hyvä tuuri käy, niin remppaisin mieluiten itse. Kylppäri rempattuna, perussiisti kelpaa.
Pintaremontin voin tehdä itsekin, jos esimerkiksi parketti on muuten hyvässä kunnossa mutta kaipaa vain hiomista. Seinät kuitenkin maalattaisiin tai tapetoitaisiin itselle mieluisaksi.
Riippuu hinnasta ja siitä, että osaako itse rempata. "Hieman halvempi" remontoitava kohde kun tulee usein kalliimmaksi kuin jo valmiiksi remontoitu, etenkin jos ulkopuolisella teetättää. Kylppäri ja keittiö maksaa aika paljon, pintaremontti ei niinkään.
Remppakohde hyvällä pohjalla. Saa just sellaiseksi kuin haluaa. Huonoa pohjaa ei saa remontillakaan hyväksi.
Riippuu ihan mitä pitää remontoida. Jos on pelkän pintaremontin tarpeessa niin kannattaa ottaa sellainen, jotta saa kaikesta haluamanlaisensa. Jos taas on isommat remontit tekemättä, esim. putkiremontti, niin remontoitu voi olla parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim muuten ok, mutta kylppäri, keittiö ja pintaremontit pitää tehdä.
Ok, no sitten mieluummin remppaan itse, niin saan sellaisen kuin haluan. Hinnassa tämä toki pitää huomioida. En ole koskaan tavannut sellaista taloa joka olisi mieleeni juuri sellaisena, joten ei haitaa vaikka olisi likaista tapettia joka pitää vaihtaa jne. Sen sijaan katto, pohja, tulisijojen kunto, viemäröinti, ja muu putkisto, sekä sähkötyöt mielellään ajan tasalla.
Löysin kivan talon hyvältä paikalta, mutta ikävä kyllä se oli alusta loppuun joka huoneesta "rempattu". Entinen omistaja oli itse tehnyt ihan kaiken. Siis kaiken purkamisen, uusia rakenteita, eristeet, laatoitukset, tapetoinnit, ulkoverhouksen, kaiken!
Varmaan hän oli saanut siinä hyvää kokemusta ja säästänyt pitkän pennin, mutta toisaalta mikään ei ulkoisesti näyttänyt just siltä miltä pitäis (ei suoria saumoja, oli maalivaluamia, osa ulkolaudoituksesta puuttui, listat vinossa tai vähän liian lyhyitä yms yms). Heräsi ensivilkaisulla huoli, että jos ulkopinta on tätä niin entä ne rakenteet, sähköt, eristeet mitä en näe.
Ei olisi haitannut että itse teki, kun se ei pistäis niin paljon silmään. Nyt jäi talo ostamassa, vaikka kävin kaks kertaa katsomassa ja otin jopa yhden rakentajakaverin mukaan tarkistamaan asioita.
Myyjä ois tiputtanut hintaa reilusti, sitten sitäkin enemmän. Lopulta lähes aneli että ostan talon. Jotenkin surullista koko homma, toivottavasti hänellä menee nykyään hyvin.
Jos kyse on pelkästä pintaremontista, niin mieluiten laitan itse mieleisekseni. Jos kylppäriä pitää lähteä uusimaan, tai keittiöstä enemmän kuin kaappien ovien ja ehkä koneiden vaihto, jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kivan talon hyvältä paikalta, mutta ikävä kyllä se oli alusta loppuun joka huoneesta "rempattu". Entinen omistaja oli itse tehnyt ihan kaiken. Siis kaiken purkamisen, uusia rakenteita, eristeet, laatoitukset, tapetoinnit, ulkoverhouksen, kaiken!
Varmaan hän oli saanut siinä hyvää kokemusta ja säästänyt pitkän pennin, mutta toisaalta mikään ei ulkoisesti näyttänyt just siltä miltä pitäis (ei suoria saumoja, oli maalivaluamia, osa ulkolaudoituksesta puuttui, listat vinossa tai vähän liian lyhyitä yms yms). Heräsi ensivilkaisulla huoli, että jos ulkopinta on tätä niin entä ne rakenteet, sähköt, eristeet mitä en näe.
Ei olisi haitannut että itse teki, kun se ei pistäis niin paljon silmään. Nyt jäi talo ostamassa, vaikka kävin kaks kertaa katsomassa ja otin jopa yhden rakentajakaverin mukaan tarkistamaan asioita.
Myyjä ois tiputtanut hintaa reilusti, sitten sitäkin enemmän. Lopulta lähes aneli että ostan talon. Jotenkin surullista koko homma, toivottavasti hänellä menee nykyään hyvin.
Moni vanha kaunis talo rempataan pilalle ulkonäöllisesti taloon sopimattomilla pintamateriaaleilla. Syy miksi ostimme tämän talon jossa nyt asumme oli se että yläkertaan oli jätetty vanha ikkuna, sormipaneelit, sekä vanhat ovet karmeineen ja muhkeine kolhuisine kynnyksineen. Lisäksi vanhat komerot oli jätetty vanhoine ovineen lappeen alle. Lisäksi 60-lukulainen ulkosauna viehätti historianhavinoineen, tuoksuineen. Jos näitä ei olisi ollut, olisi talo jäänyt ostamatta.