Vietän joka ilta aikani vessassa yksin itkien
Tää on aivan hirveetä. Istun kylmillä vessan kaakeleilla ovi lukossa ja itken vaan kun ahdistaa! Ja ei oo pako fyysisestä väkivallasta, henkisestä on. En tiiä mikä vittu toi mun mies on. Kamala ainakin. Mutta kun en voi lähtee.
Tänään kuiskas mulle kun laitoin ruokaa, että nyt on perse levinnyt ja koita nyt ees. Sit kun letitin tytön tukan ni kommentti, että etkö yhtä lettiä osaa kauniisti laittaa. Pyykit kun ripustin ni tuli kommentoimaan, ettei hän halua noin nitten kuivuvan kun jää raitoja. Ja kaiken vitutuksen päälle join sit siiderin ja siihen mies ei sanonut mitään vaan mulkaisi halveksuvasti ja pudisteli päätään. Siis en kestä tätä.
Kun ei voi erota, niin mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:46"]
Miehen tapa keskustella. Olet onnekas löysit miehen joka puhuu suoraan. Ei hän tahallaan mitään sano, tietämättään. On samanlainen kuin minun kaverit.
[/quote]puuttuu hienotunteisuus, ei kaikkea tarvi sanoa suoraan, tosi moukkamaista. Pitää olla tilanteentajua.
Lähde liitosta. Heti. Sinun ei tarvitse sietää ilkeän vanhan miehen kiukuttelua.
Elätkö mieluummin vuosikausia alistettuna, kuin omassa taloudessasi vähävaraisempana? Kumpi on sinulle tärkeää: mielenterveys vai omaisuus?
Luulet nyt ettet voi lähteä, mutta kun sen viimein teet niin huomaat ettei mikään oo niin pahaa kuin kuvittelit. Silloin ihmettelet miks jäit noinkin pitkäksi aikaa.
Tee se nyt äläkä vasta 10 vuoden päästä. Haluutko tuhlata elämäsi tommosen paskakasan paapomiseen? Se ei ansaitse sua.
Olet masentunut, hae apua masennukseen. Terve ihminen puolustaisi itseään ja vittuilisi takaisin. Masentuneena ei jaksa muuta kuin itkeä. Jos ei ole rahasta kiinni, mene terapiaan ja hanki masennuslääkkeet. Terapiassa opit arvostamaan itseäsi ja ymmärrät, että pärjäät omillasikin ilman tuollaista kusipäistä kiusaajaa. Ihan totta, hae apua. Se, että koko ajan itkettää, ei ole normaalia.
No jo on! Nyt nainen ryhdistäydy! Lapsesi kasvavat ja alkavat pian huomaamaan tuon teidän keskenäisen kuvion! Tytöistä tulee pahimmillaan "edustus vaimoja" ja pojista "sovinistisia sikoja", sitäkö haluat? Entä sinä itse?
Varaa hyvä ihminen heti maanantaina aika jonnekin josta saat keskustelu apuja. Neuvolaan voit soittaa, sieltä osaavat neuvoa eteenpäin ja ne kaikki sinua koskevat tiedot ovat miehesi ulottumattomissa.
Mieti itseäsi kymmenen vuoden päästä? Viiniä tissutteleva nais ihminen jonka perse on ennenaikaisesti rupsahtanut? Sitäkö haluat? Katkeroitua? Entäpä 20vuotta eteenpäin? Lapsesi pitävät sinua (viimeistään) siinä vaiheessa kynnysmattonaan jos isästään ottavat oppia!
T. kirjoittaja nro 10, myöskin 26v (mun perse on oikeasti leveä mutta silti mun mies kehuu ja pusuttelee sitä päivittäin).
Halaus :)
Onko sinulla luotettavia ystäviä, joiden kanssa voisit henkistä taakkaa jakaa?
Oikeasti, mitä voit menettää kun lähdet? Menetät rahaa? Mikään raha maailmassa ei ole tuollaisen elämän arvoista! Vaikka joutuisit aloittamaan täysin nollasta uuden elämän -mitä sitten? Miten mies voi kahlita sua tuolla tavalla itseensä? Ei pitäisi modernissa Suomessa mahdollista. Mies voi uhkailla millä haluaa ja varmaankin tehdä elämäsi entistäkin vaikeammaksi, mutta sinulle on ihan varmaan myös apua tarjolla; oikeusapua, juridista neuvontaa, sosiaalivirastosta, neuvolasta... Et voi luovuttaa, elämä tarjoaa sinulle jotain ihan muuta kun vain uskallat päästää tästä kuviosta irti. Eikö sinulla ole ketään jonka kanssa jutella? Uskalla oma itsesi. Uskalla elää omaa elämääsi. Älä anna kenenkään uskotella sinulle muuta kuin, että olet arvokas juuri sellaisena kuin olet.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:46"]
Miehen tapa keskustella. Olet onnekas löysit miehen joka puhuu suoraan. Ei hän tahallaan mitään sano, tietämättään. On samanlainen kuin minun kaverit.
[/quote]puuttuu hienotunteisuus, ei kaikkea tarvi sanoa suoraan, tosi moukkamaista. Pitää olla tilanteentajua.
[/quote]
Et voi muuttaa ihmistä toisenlaiseksi. Hän on sellainen minun kanssa, sinun, äitinsä. Varmasti toiset puolet tekevät hänestä hyvän ihmisen. En epäile sitä pätkääkään.
Ai mitenniiin et voi erota?! Tietenkin voit. Taidat kuitenkiin pelätä, että väkivalta muuttuu fyysiseksi jos lähdet ja siksi et koe voivasi lähteä?!
Minulla on vähän saman tapainen tilanne. Luen näitä kommentteja mielenkiinnolla. Järki sanoo, että pitää lähteä, mutta jotenkin sitä jää?
Sinullekin ap sanoisin, että lähde. Itse en sitä kuitenkaan osaa?
On ajatuksia herättäviä kommentteja! Mä oon taloudellisesti kyllä ok ja vielä kai enemmän ok sit jos ero tulee kun meillä ei avioehtoa, enkä itsekään ihan ns. tyhjän päällä. Mutta tässä on sellaset imagoon ja maineeseen liittyvät jutut ja tuntuu etten vaan kestä ja en osaa yksin vetästä koko paskaa esille ja puhua kellekään kun ikävästi on omat vanhemmatkin tilanteessa etten voi kyl ottaa yhteyttä. Siis niin monta juttua että kumpa vois tähän tai tohon suuntaan karata, mutta ei! Aina löytyy syy että ei :(
Ni siks odotan, että saan sopivan tilanteen jotenkin ja koitan tsempata sen tuloon asti, että otan vaan lapset ja saan jotkut ns tukijoukot mukaani ja uskallan niille kertoa edes osan, jotten oo ihan yksin. Ku oon aivan uusavuttomaks tullut tän kaiken paskamulkkuvitunspoeitpem myötä! ap
Ja varmaankaan sinulla ei ole osaa eikä arpaa tuohon... Siis istua nyyhötät säälimässä itseäsi pöntöllä miettimässä eroa jonka ottaisit jos pystyisit. Kirjoitat vauva palstalle, missä saat vähän lisää bensaa itsesäälin rovioihin... Mitäs jos koittaisit samaistaa itsesi vaikka siihen tytön asemaan jonka hiuksia niin söpösti letitit. Mitä sanoisit hänelle samassa tilanteessa ? Mene vesaan itkemään että kukaan ei kuule ?? Tuo sinun ongelmasi hoituu kolmessakymmenessä sekunnissa kun vain itse niin haluat. Eikä mies edes halua vahingoittaa sinua, vaan kömpelöllä tavalla sovittaa oman näkemykseensä siitä miten hänen mielestään maailman olisi pitänyt mennä. 30 sek (max) . 85 db ja vähän tahtoa, niin asiat alkavat korjaantumaan.
Niin ja siis mä en ole oikein kukaan, vaan miehen työt ja muut syynä. Ei mua kiinnosta mun oma maine ja kunnia muuta ku sen verran, että tiedän ton narsistin tekevän kaikkensa pilatakseen mun elämän jos häivyn. Nii hullu seon! ap
Sinulla on vain yksi elämä. Tai jos olet uskossa, sinulla on myöhemmin toinen elämä jossain muualla muttei kuitenkaan tässä maailmassa tänä ihmisenä, joka nyt olet. Kun katsot kuusikymppisenä elämääsi, mitä näet? Lapset lentäneet pesästä, tyly ukko huutamassa sinulle kaiket päivät, sinä alistuneena kaiken toivottomuudelle? Vai näetkö ihan toisenlaisen minän, joka asuu omaa viihtyisää kotiaan, hengittää vapaasti, vailla kiusaajia? Kaiken voi järjestää, kaikki asiat ovat aina selvitettävissä. Raha on vain rahaa, velkavankeutta ei tässä maassa ole. Lähde pois ja vaadi vähintään yhteishuoltajuus. Ei ole syytä, mikset sitä voisi saada.
Ihan ensimmäiseksi nouse sieltä lattialta, ettei tule pissatulehdus.
Toiseksi sano sille miehelle vastaan. Se kiusaa sinua ihan niin kauan, kuin annat sen tehdä niin. Jos se jatkuu aina vaan etkä pane vastaan, jonakin päivänä se lettipää sanoo sinulle sanasta sanaan samoja asioita. Lapset usein samaistuvat vahvempaan aikuiseen, valitettavasti. Sinulta lapset voivat oppia sen, että itseään täytyy puolustaa.
Huhh ku alkaa näköjään viini vähän tekeen sekavaks mun jutut. Mutta.. Tarkoitan, että mies on vaikuttavassa asemassa ja se vaikuttaa myös muhun ja sillä on mahdollisuus nostaa vaikka mutkin jokskuks ihmiseks ihmisille jos tulis ero ja se suuttuis ja sehän muuten suuttuis!!! Se kiristää ja koittaa manipuloida ja olla muka ovela kaikissa jutuissaan, vaikka oikeesti ihan hullu ailahtelija.! Yhtenä päivänä tulee lahjoja ja toisena juttelee hirmu aggressiivisesti kuinka mun pitäs tajuta asioiden seuraukset. Tai ei ees tarvii päivää mennä voi olla samankin päivän aikana. ap
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 23:53"]
Olet masentunut, hae apua masennukseen. Terve ihminen puolustaisi itseään ja vittuilisi takaisin. Masentuneena ei jaksa muuta kuin itkeä. Jos ei ole rahasta kiinni, mene terapiaan ja hanki masennuslääkkeet. Terapiassa opit arvostamaan itseäsi ja ymmärrät, että pärjäät omillasikin ilman tuollaista kusipäistä kiusaajaa. Ihan totta, hae apua. Se, että koko ajan itkettää, ei ole normaalia.
[/quote]
sinne terapiaan pääsee kyllä myös ilmaiseksi.
30 jatkaa:
meillä ei ole mitään maineen ja kunnian painolastia, mutta tutulta kuulostaa tuo lahjojen ja aggressiivisuuden vuorottelu. Tarpeeksi kauan kun kuuntelee sitä jatkuvaa nälvimistä, on ihan maassa. Ja kun on varma, että nyt täytyy lähteä, mies onkin yhtäkkiä normaali ja niin kuin ei mitään olisi ikinä tapahtunut.
Ok. Eli mietit kuitenkin lähtöä ja lähdön mahdollisuutta. Hyvä. Nosta se seuraavalle tasolle, hieman konkreettisemmaksi. Juttele jonkun ammattilaisen kanssa. Esim. neuvolassa. Saat perspektiiviä, ehkä konkreettisia ehdotuksia. Nyt pyörittelet ajatuksia yksinäsie kehässä päässäsi ja ne voivat vääristyä.
Ymmärrän, että maine on vaikea asia. Voi nyt tuntua siltä, että sen voi menettää. Mutta sen voi myös aina rakentaa uudestaan. Oikeasti. Ja loppujen lopuksi -mitä nyt yhdestä maineesta. Ihmiset nyt ajattelevat mitä ajattelevat, sinä tiedä asioiden todellisen laidan. Ehkä joudut kulkemaan kamalan myllytyksen läpi, mutta jos vain otat tukea vastaan jostain, selviät entistä vahvempana, tai ainakin viisaampana, sen toiselle puolelle.
Haluatko elää valheessa vai omassa elämässäsi, omana itsenäsi? Toimi. itsesi ja lastesi takia. Näytä heille minkälainen leijonaemo olet, kuinka vahva olet. Tee se mikä on pitkällä tähtäimellä oikein.
Toivotan rohkeutta sinulle.
27
Menen nukkumaan , mutta haluan sanoa vielä ap:lle että mieti mitä haluat, mieti mikä voi mennä lastesi onnellisuuden edelle? Miehesi maine? Jos tilanteesi on niin paha kuin kerroit hae hyvä ihminen apua! Erilaiset psykologit pystyvät olemaan neutraaleina kuuntelijoina joille voit purkaa tuntojasi. He auttavat sinua (kuitenkin puolueettomasti) selvittämään omia ajatuksia. Hyvää yötä ja tsemppiä! Aina on av-kamut joille purkautua :)
T. 10/25
Mä en vaan voi siis en voi nyt kertoa miks, mutta en vaan voi erota! Se on kamalaa. Se on maanpäällinen helvetti ja ahistaa herätä joka aamuun... Kestän kai siks kun mies matkustaa niin paljon ja saan olla kotona pitkät ajat lasten kanssa lataamassa akkuja. ap