Onko itsekästä, jos en suostu hormonaaliseen ehkäisyyn?
Minua ei kumin käyttö erityisesti häiritse, mies tietysti olisi mieluummin ilman sitä.
Itse en kuitenkaan halua popsia pillereitä, pelkään että minusta tulisi raivohullu. Kapselia tai kierukkaa en halua, sillä toivon lapsia lähivuosina. Mies ei ole vielä varma, milloin haluaa, "joskus kuitenkin.."
Onko miehelläni oikeus suuttua, jos kieltäydyn käyttämästä muuta kuin kumia? Minun puolestani voitaisiin olla ilman koko ehkäisyäkin.
Kommentit (23)
Ikinä ei voi tietää miten hormooni ehkäisy vaikuttaa ihmiseen jos ei ole kokeillut.
Erilailla kaikilla.
Itse en halua, enään.
Aikaisemmat kokemukset on ollut ihan ok.
Mutta nykyään niistä saa lukea ja kuulla vaan huonoja uutisia, en uskalla kokeilla.
Ja ikä tietenkin tuo uudet haasteet...
Ja lasten saantikin voi varmaan vaikuttaa.
No ei todellakaan ole kenenkään pakko käyttää hormonaalista ehkäisyä. Liian itsestäänselvänä mun mielestä sen käyttöä pidetään, sen tulisi olla jokaisen oma valinta... Ehkäisy ei ole vain naisen asia ja kondomi on ihan oikeasti hyvä vaihtoehto. Oikein käytettynä varma ja siitähän aika helpolla näkeekin jos se hajoaa.
Minä toteaisin miehelle, että oma terveys menee edelle ja kondomi on se tämän hetken vaihtoehto - Mutta saa sitä paljaallakin, kunhan on valmis vastaamaan mahdollisista seurauksistakin :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:56"]
ÄLÄ IKINÄ ALOITA HORMONAALISTA EHKÄISYÄ. Mulle toi avun, kuukautiskivut lähtivät, kuukautiset lyhenivät ja akne häipyi, mutta sitten kyllästyin pumppaamaan itseeni hormoneita, luin netistä artikkeleita siitä, miten se vaikuttaa luontoon ja vesistöön ja siitä miten yleensäkin epänormaali olotila se on keholle. Lopetin pillerit ja alkoi 9kk järkyttävä hiustenlähtö. Mulla oli rehellisesti sanottuna varmasti paksumpi, pidempi ja kiharampi tukka kuin ootte nähny kellään ja se on kaikki nyt poissa.
[/quote]
Mulla on tukka niin ohut muutenkin, että olisin varmaan kalju.
Kuten aiemmin sanoin - jos haluaisin itse ehkäistä, ei olisi ongelmaa. En kuitenkaan halua olla ehkäisystä yksin vastuussa.
ap