Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää nämä turhasta valittajat joilla koko vuosi 2020 meni muka pilalle kun eivät päässeet matkustamaan ja harrastamaan

Vierailija
01.01.2021 |

Aika lapsellista valittaa että mukamas koko vuosi oli ihan p..ka kun ei päässyt sinne etelänrannalle ja tanssitunnitkin olivat hetken tauolla ja konsertti peruttiin. Hyvin on näköjään ihmisillä asiat kun noin pienet jutut pilaavat elämän.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko valittaa, kun en päässyt labroihin koronajärjestelyjen vuoksi ja sairasteluni pitkittyi sen takia? Entä saako valittaa kun häät peruuntui tilanteen takia?

Vierailija
2/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko valittaa, kun en päässyt labroihin koronajärjestelyjen vuoksi ja sairasteluni pitkittyi sen takia? Entä saako valittaa kun häät peruuntui tilanteen takia?

Saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki harrastukset peruttu, perhe ja parhaat ystävät asuvat ympäri maailmaa, etätöissä maaliskuusta. Aika yksinäinen vuosi on ollut alkuvuotta lukuun ottamatta.

Ehkä jos on aina muutenkin yksin tai asuu ystävien, perheensä ja sukunsa ympäröimänä, ei ymmärrä miten radikaali ero tämä on toisten normaalielämään. Olet itsekäs ihminen AP.

Vierailija
4/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ymmärrä kanssa tuota että kun ei päässyt matkustelemaan tai sinne tänne ja tuonne. Ihmisen on hyvä joskus rauhoittua ja pysähtyä ja sietää sitä elämää sellaisenaan eikä paeta aina huolia ja ongelmia kieli vyön alla. Ihmiset on vähän todellisuuspakoisia.

Vierailija
5/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairautesi oli kynsisieni tai vastaava viljelyn tarvisteva labranäyte, niin ok mut muuten labrat on toiminu ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti.

Vierailija
6/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää monien ihmisten sopeutumiskyvyttömyys ja mukautumiskyvyttömyys.

Vierailija
7/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on työ mennyt tai omaisia kuollut. Siihen nähden tuollaisesta iniseminen on kovin typerää. Eihän elämä ole mikään kurjuuskilpailu, mutta joku raja sentään voisi olla siinä mistä kehdataan valittaa. Yleensä nämä valittajat eivät todellakaan ole mitään yksinäisiä ihmisiä vaan hypersosiaalisia ekstroverttejä, joiden olisi syytäkin hieman hiljentyä ja rauhoittua.

Vierailija
8/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua harmittaa kun haaveilemani Sveitsin reissu ei toteutunutkaan. Muuten olen kyl ihan normaalisti eläny ja ollu.

Vierailija
9/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onko joku valittanut että koko vuosi meni pilalle kun ei päässyt matkustamaan?

Rehellisesti nyt AP, kuti kuti, tunnusta pois että provoilet pikku hupsuttelija.

Vierailija
10/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka vähättelevät toisten elämää. Korona on tuonut vaikeuksia meidän kaikkien elämään. Suurin syy miksi itseäni ei kiinnosta riskiryhmien sairastaminen tai 80+ kuolemat ollenkaan, on juuri tuo vähättely. Siitä saa todellakin olla harmissaan, jos on menettänyt satoja/tuhansia euroja peruuntuneista matkoista (itse odotellut puoli vuotta), jokainen loma ja vapaapäivä on kökitty vain kotona ja lapsilta jäi harrastukset pois. Taloudellisia tappioita on tullut kun nuhanenän ei koronaisen lapsen kanssa on oltu kotona, eikä töissä ja päivähoidossa. Elämää ei voi suunnitella yhtään, koska yksikin niiskaus peruuttaa kaikki.

Ja vanhusten harrastustoiminnat on meidän kaupungissa käynnissä koko ajan, koska on kuulemma ikävää sulkeutua vain kotiin. Ja lapset/nuoret/työikäiset jatkaa uhrautumistaan näiden kasvisten vuoksi.

Vierailija
11/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on työ mennyt tai omaisia kuollut. Siihen nähden tuollaisesta iniseminen on kovin typerää. Eihän elämä ole mikään kurjuuskilpailu, mutta joku raja sentään voisi olla siinä mistä kehdataan valittaa. Yleensä nämä valittajat eivät todellakaan ole mitään yksinäisiä ihmisiä vaan hypersosiaalisia ekstroverttejä, joiden olisi syytäkin hieman hiljentyä ja rauhoittua.

Oksettavaa.

Vierailija
12/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka vähättelevät toisten elämää. Korona on tuonut vaikeuksia meidän kaikkien elämään. Suurin syy miksi itseäni ei kiinnosta riskiryhmien sairastaminen tai 80+ kuolemat ollenkaan, on juuri tuo vähättely. Siitä saa todellakin olla harmissaan, jos on menettänyt satoja/tuhansia euroja peruuntuneista matkoista (itse odotellut puoli vuotta), jokainen loma ja vapaapäivä on kökitty vain kotona ja lapsilta jäi harrastukset pois. Taloudellisia tappioita on tullut kun nuhanenän ei koronaisen lapsen kanssa on oltu kotona, eikä töissä ja päivähoidossa. Elämää ei voi suunnitella yhtään, koska yksikin niiskaus peruuttaa kaikki.

Ja vanhusten harrastustoiminnat on meidän kaupungissa käynnissä koko ajan, koska on kuulemma ikävää sulkeutua vain kotiin. Ja lapset/nuoret/työikäiset jatkaa uhrautumistaan näiden kasvisten vuoksi.

Miten kehtaat. Sinä sentään olet elossa ja ilmeisesti tervekin.

Vierailija
13/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä kanssa tuota että kun ei päässyt matkustelemaan tai sinne tänne ja tuonne. Ihmisen on hyvä joskus rauhoittua ja pysähtyä ja sietää sitä elämää sellaisenaan eikä paeta aina huolia ja ongelmia kieli vyön alla. Ihmiset on vähän todellisuuspakoisia.

SINÄ et päätä sitä koska minun on aika rauhoittua. SINÄ et ole siinä asemassa että voit tulla kertomaan kenelläkään mistä saa ärsyyntyä.

Vierailija
14/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat.

Et saa. Labrat ovat todellakin toimineet ihan normaalisti koko vuoden. Sairautesi pitkittyminen on siis omaa keksintöä ja lisää tähän turhasta ruikuttamiseen.

Häiden peruuntuminen on todellista ruikuttamista. Häitä on voinut pitää myös, sekään ei ole ollut koronasta kiinni. Ruikutiruikuti vaan, hyvä että miehesi on saanut lisää miettimisaikaa.

Vierailija
15/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmettelen, että ihmiset kehtaavat valittaa harrastusten tai matkustamisen poisjäännin vuoksi. Totta kai se harmittaa, mutta kun sama tilanne on meillä ihan kakkilla. Ei täällä palolla ole enää ketään, jonka elämään korona ei olisi jotenkin vaikuttanut. Valittajat ovat näitä uniikkeja lumihiutaleita, joiden kärsimys on ainutlaatuisempaa kuin muiden.

Vierailija
16/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kehtaat. Sinä sentään olet elossa ja ilmeisesti tervekin.

Kehtaan hyvin kiitos kysymästä. Ei minua kiinnosta tuntemattomat ihmiset yhtään enempää kuin sinua kiinnostaa minun elämäni. Kaltaistesi takia en rajoita elämääni enää yhtään enempää.

Riskiryhmät kyllä jaksaa meuhkata omasta puolestaan, mutta sympatiaa on turha odottaa. Siispä ei ole mitään mieltä uhrata elämästään riskiryhmille. Miksi tuollaisten takia ottaa edes rokotetta?

Vierailija
17/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiset peruuntumiset voivat hetken aikaa harmittaa, mutta että kokonainen vuosi mennyt pilalle siksi ettei johonkin menoihinsa päässyt... kuulostaa teini-ikäisen kiukuttelulta. Mitäpä jos tulisi todellisia vastoinkäymisiä, työttömyyttä, sairautta, kuolemaa - miten tällainen ihminen niistä selviytyisi ollenkaan?

Vierailija
18/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on ollut ihan hyvä rauhallinen vuosi. Oli ihanaa, kun perheen teinit olivat etäkoulussa ja meillä oli (ja on vieläkin) kotona tosi mukavaa yhdessä. Töitä riitti meillä vanhemmilla ihan normaaliin tapaan. Kesällä olimme lapissa muutaman viikon ja parempaa reissua ei voi kuvitellakaan. Elämä oli oikeasti juuri minulle sopivan rauhallista ja koko perhe nautti.

Vierailija
19/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinäinen eikä tämä tilanne minun arkeani pahemmin muuttanut, ei vaikka olisin joutunut karanteeniin. Olen ulosotossakin ja en voi tehdä oikein mitään rahatilanteen vuoksi. Tänä vuonna pääsen kuiville veloistani ja odotan sitä onnen päivää. 

Minuakin ihmetyttää, miten ihmiset eivät tajua miten hyvin heillä on asiat jos on ystäviä, kumppani, vanhemmat yms. ja vielä harrastuksia ja rahaa matkustamiseen. Nyt sitten yhden koronavuoden takia vuodatetaan somessa miten haasteellinen vuosi on ollut ja yhdessä selvitään... No haasteellisempi ehkä terveydenhuollolle kuin aikaisemmat vuodet, ajattelisin? Pienyrittäjille ja muillekin yrityksille myös. Plus riskiryhmiin kuuluville.

Itse en tästä vuodesta ole valittanut, teen vain tarvittavat toimenpiteet, jotta en sairastuisi. Maskia en käytä yleensä, koska se ei suojaisi jos joku aivastaisi nenäni edessä tai kauempanakin. Ja osaan itse aivastaa hihaan/nenäliinaan ja pestä tai tarvittaessa desinfioida kädet (pesen niitä nyt vähän liikaakin, olen muutenkin hygienisti). En käy missään paitsi töissä ja liikun sinne julkisilla nyt talvella, sitten kaupassa joudun tietysti käymään ja joskus kirjastossa. Siinäpä se. Harmitti kyllä, kun kirjastot olivat välillä kiinni. Onneksi on nyt kotona paljon kirjoja lainassa. 

Vierailija
20/95 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ap aloittaa ilkeästi uuden vuotensa. Ei tule hyvä vuosi sullekaan tuolla mentaliteetillä.