naapurit istuvat autossa (ei ilmastointia), koska on ukkonen
Kommentit (28)
Totta. Tosin jos puut kaatuu päälle, ei niin turvallinen.
Naapurin rouva teki samaa, sillä oli lisäksi aina punaviinipullo eväänä :)
Me istutaan koiran kans. Mä en pelkää mutta koira... ei viihdy sisällä vaanntunki autoon kun ovi oli auki.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:36"]
Totta. Tosin jos puut kaatuu päälle, ei niin turvallinen.
[/quote] Tätä oon miettinyt monta kertaa siellä autossa.
Jos pelottaisi kovasti, minäkin voisin mennä autoon istumaan ukkosella. Onhan se turvallinen paikka, Faradeyn häkki.
Ihan järkevää esim. maalla vanhassa talossa missä sähköt voi olla miten sattuu
Joku ferrari tai vastaava muovipulkka ei kuitenkaan kelpaa tähän tarkoitukseen :)
Joku ferrari tai vastaava muovipulkka ei kuitenkaan kelpaa tähän tarkoitukseen :)
Hmm, punaviinitonkka mukaan autoon ois hyvä idea. ;) Mä pelkään ukkosta ja mieluusti aina istuisin autossa kun se iskee.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:42"]
Hmm, punaviinitonkka mukaan autoon ois hyvä idea. ;) Mä pelkään ukkosta ja mieluusti aina istuisin autossa kun se iskee.
[/quote] Näinpä:) Nyt alkoi tehdä hirveästi mieli punkkua. Taidan poiketa kohta alkon kautta.
2
Niin on meilläkin monesti istuttu autossa ukkosella. Turvallisempi se auto on kuin ne lieskaa lyövät pistorasiat.
Kyllä tuossa on periaatteessa järkeä, kunhan lähellä ei ole puuta, joka voisi kaatua auton päälle.
Fyysikko
Kannattaa kerto anaapureille, ettei se auto ole turvallinen paikka. Kanadassa vasta iski salama autoon...
http://www.nydailynews.com/news/world/canadian-couple-truck-struck-lightning-article-1.1819437
Ap.parka hän halusi että olisimme kimpassa haukkuneet hänen naapurinsa ja naapurin 'idiootit' tavat, mutta av-kansa ymmärsikin naapuria. Parempi onni ensi kerralla.
Siinä "muovi"autossakin on kumiset renkaat, jotka siis on se syy miksi auto on turvallinen ukkosella.
Salama voi tietenkin iskeä autoon, mutta idea on siinä, että metallinen "häkki"/kehikko suojaa sisällä istujia - kunhan ei koske metalliosiin (ei kumirenkaat suojaa).
Jos heillä on lapset mukana, niin tekisin lastensuojeluilmoituksen.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:50"]
Siinä "muovi"autossakin on kumiset renkaat, jotka siis on se syy miksi auto on turvallinen ukkosella.
[/quote]
Oikeastaan kyse on siitä metalli "häkistä" jonka sisällä autossa istutaan, eikä renkaista. Se salama pomppaa jostain satojen metrien korkeudesta maahan, tuskin siinä joku parikymmentä senttiä kumia suurtakaan eroa synnyttää.
"Erkki, ulkona jyrisee...Erkki ja lapset, nyt äkkiä, kuuletteko, kumisaappaat jalkaan ja autoon, ulkona jyrisee. Nyt äkkiä, missä avaimet? Jokaiselle selviytymisreppu selkään! Erkki, ja nyt heti! Onko tankki varmasti täynnä ja vesikanesteri täytetty..."
Oon istunut minäkin, monta kertaa. Ei oo hirveen kiva, kun pistorasiat lyö metrinmitalla tulta.