Voiko olla totta? Nyt on löydetty lääke syöpään! (Linkki)
Mä niin toivon että tämä toimisi!
Kommentit (7)
Olisihan se ihan hienoa... Tuo kuitenkin perustuu niin pieneen syöpäsolun suojan poissulkemiseen, että täysitehoisiin hoitoihin ihmisillä voi olla todellisuudessa vielä pitkä matka. Silloinkin tuo on luultavasti silti yksi todella tärkeä avain.
Kääntöpuolena saattaa olla autoimmuunisairaudet tai muut vastaavat, kun solujen omaa suojaa heikennetään.
UPEETA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pidetään kovasti peukkuja että tuo toimisi! :)
Toivottavasti löytyisi lopultakin lääke, joka tehoaisi moniin syöpätyyppeihin ja myös niihin kaikkein huonoennusteisiin, kuten keuhko- ja haimasayöpään.
Mä uskon että tuo osoittautuukin lopulta tosi haitalliseksi, tulee autoimmuunisairauksia tai muut tärkeät solut tuhoutuu. Niin monet muka aluksi hyvät keksinnöt osoittautuukin lopulta tosi tuhoisiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:49"]
Mä uskon että tuo osoittautuukin lopulta tosi haitalliseksi, tulee autoimmuunisairauksia tai muut tärkeät solut tuhoutuu. Niin monet muka aluksi hyvät keksinnöt osoittautuukin lopulta tosi tuhoisiksi.
[/quote]
Kun tuo toimii lymfoomissa ja leukemioissa, vaikka taitaa saada dendriittiset solut tai imusolut fagosytoimaan verisoluja, kuulostaa se todella lupaavalta. Vaikka siis elimistö on jo verisyövästä syöpien heikentämänä, elimistö on kyennyt lisäämään riittävästi verisolujen tuotantoa kokeissa tuon syödessä vanhempaa kantaa. Haastetta varmasti ihmisen elimistössä leviävissä syövissä kuitenkin piisaa.
Jos tuolla heikennetään soluja suojaavaa CD47:ää, tuskin sillä voi olla kuin tilapäistä vaikutusta omien solujen vahingoittumiseen. Autoimmuunisairaudet ovat seurausta immuunivasteesta, joka toimii tuollaisesta markkerista huolimatta. Ei tuon luulisi lisäävän autoimmuniteettia, jos tuo sama markkeri ei suojaa omia soluja autoimmuunisairauksia aiheuttavilta imusoluilta.
Oispa hienoa, jos tuo toimis :)