Miksi mies unohtaa lapsensa kun uusia syntyy uusikon kanssa?
Mistä johtuu, että mies unohtaa lapsensa, kun uusia syntyy uuden puolison kanssa??? kysyn vain.
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:58"]
Oli vaan helpotus päästä siitä pikkulapsihelvetistä ja puuduttavasta lapsiperheen arjesta pois. T. nykyään onnellinen etävanhempi. Ihan hyvin riittää joka toinen viikonloppu lasten kanssa.
[/quote]
Ei kuulu tähän ketjuun, vielä.
Ei päde mun ex mieheen. Kolme lasta uudesta, kiva kun pojalla sisaruspuolia niin tiiviit yhteydet on pojalla isään ja päinvastoin. Vois ravata vähemmän siellä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:30"]
Ajatteletteko te, joilla on tuollainen mies, joka ei huolehdi lapsistaan, eikä välitä niistä, sitä millaisen tyypin kanssa olette oikeasti yhdessä?
Luuletteko, että tuollaisella tyypillä painaa hankkiutua teistä eroon, ja niistä teidän lapsista?
Se on jo kerran hylännyt lapsensa, ja jokainen kerta on helpompi sen ekan kerran jälkeen. Tunnen joitakin tuollaisia miehiä, ja niillä on muitakin persoonallisuushäiriöisen piirteitä, joten teinä olisin todella mietteliäs millaiseen tyyppiin olette sekaantuneet...
[/quote]
Ei kyse ole siitä, etteikö mies "välittäisi" tai haluaisi "huolehtia" heistä. Mies ei asu niiden lasten kanssa, eikä elä heidän kanssaan arkea, joten hän ei pidemmän päälle tunne itseään yhtä läheiseksi etälapsian kanssa kuin niiden lasten, jotka asuvat hänen kanssaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Se on täysin ymmärrettävää.
[/quote]ei oo mitään ymmärrettävää
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:48"]
Joka toinen viikonloppu ei vaan ole tarpeeksi. Ei ne lapset tunnu enää omilta. Panostan niihin lapsiin, jotka asuvat minun luona.
[/quote]
Törkeä kommentti. Ajattelisit vähän niitä lapsiasi! Ei ole varmaan heidän vikansa, ettet saa nähdä heitä tarpeeksesi? Kunnon vanhempi tekisi pienestäkin ajasta juhlaa.
[/quote]
Sille ei vaan voi mitään, että edellisen liiton lapset ovat etäisempiä eivätkä tunnu yhtä tärkeiltä kuin uudet. Mitä sitä valehtelemaan, että asia näin on. Varmaan ne exät täällä nyt hajoilee, kun eivät voi enää kontrolloida miestä lasten kautta.
[/quote] Sinä olet se uusi vaimo vai mitä? Ääni kellossa muuttuu sitten kun se loistoyksilö jonka lastesi isäksi valitsit hylkääkin sinut ja teidän lapsenne... Siis oikeasti: en edes sylkisi tuollaista miestä kohti, joka ei välitä lapsistaan, olivat sitten mistä liitosta hyvänsä. Mutta onnea valitsemallasi tiellä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:58"]Ohhoh! Voi minua pientä raukkaa kun kamala exä estää ja saatan mennä hänen tontilleen ja johan ne tunteetkin alkavat hiipua ja helpompaa on sitä lähilasta rakastaa jne. Oletteko jumakauta kuulleet VANHEMMUUDESTA????? Se on ihan henkilökohtaisen yksipuolista ja sen toteutumisesta on 100% vastuussa itse. Myötä-sekä vastamäessä. KOvin on heikkolahjaista porukkaa näiden selitysten perusteella. Ei se tunnesuhde mihinkään heikkene kun siitä pitää ITSE huolta. Ei ole lapsen tehtävä, vielä vähemmän exän. Oksettavia lusmuja:(
[/quote]
Tärkeämpiä uudet lapset on. Niin se vaan on. Oli sitten moraalisesti oikein tai väärin. Noihin ekan liiton lapsiin liittyy ikävä kyllä aina exä. Ja kun niitä näkee harvemmin ja aina on jotain pielessä kun nähdään, ei oikeastaan ole ikävä. En toki sitä ikinä ääneen sanoisi. Hiukan kulissien pitämistä Niinkuin joku aiemmin mainitsi.
[/quote]
Tämä on selkeä "uusikon" mielipide! Älä vain erehdy uskomaan, että puolisosi ajattelee omista lapsistaan noin kuin sinulle uskottelee, jotta et narisisi kaikesta niin paljon. Ja kuka uusikko on tyytyväinen mieheensä, joka ajattelisikin noin? Ihana mies kun hylkää omat lapsensa, ah! Tuskin se sitten niitä teidänkään lapsia oikeasti rakastaa, hoivaa vaan, kun ne siinä silmien alla pakosti pyörii...vai?
[/quote]
Ikävä kyllä nyt ei osunut eikä uponnut. Kuulostat ihan exältäni.
[/quote]
Ja sä kuulostat ihan isäni uudelta. Voin sanoa, että sulle syötetään osin mitä sä haluat kuulla, mutta sehän täyttää tarkoituksensa, miehen lapsen kustannuksella toki, mutta viishän sä siitä. Olen nähnyt tämän siis lapsena. Oma perheeni on koossa, koska kuten kohtalotoverini täällä, minäkin valitsin puolisoni tarkkaan, ettei lapsilta lähde isä alta.
[/quote]
Jos olet noin traumatisoitunut, niin kannattaa varmaan hakea apua. Exäni on yrittänyt vaikuttaa elämääni edelleen lasten kautta ja oikeastaan terrorisoinut lapsiaan, kun puhunut kaikenlaista paskaa. Soittelee, kun lapset harvoin käyvät ja kyselee onko annettu ruokaa jne. Ei vaan kestä, kun mulla uusikin perhe. Tilanteesta tehty niin hankala, että oikeasti kaikkien kannalta parempi, että otan lapset luokseni vain harvoin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:42"]
Mä en ymmärrä noita alapeukuttajia! Muuttakaa itse pois lastenne luota, jos olette sitä mieltä, että rakkaus, läheisyys ja arki säilyy samanlaisena ja kertokaa sitten kuinka kävi! Aivan täysin turha yrittää änkyttää, että mikään ei tunnetasolla muutu!
[/quote]
Koita nyt vaan kestää, että sinä ja miehesi olette halveksittavia ihmisiä, ja teidänlaisista kyllä puhutaan ja halveksitaan, vaikka ihmiset eivät päin näköä sanoisikaan mielipiteitään teistä.
Niin makaa kuin petaa.
Uusikko on hyvä sana, kiitos, alan käyttää sitä
[/quote]
Odota vaan jahka ero tulee!!
Oli vaan helpotus päästä siitä pikkulapsihelvetistä ja puuduttavasta lapsiperheen arjesta pois. T. nykyään onnellinen etävanhempi. Ihan hyvin riittää joka toinen viikonloppu lasten kanssa.
[/quote]
Ikävää ettei puolisosi ole saanut itsekkyytesi takia samanlaista helpotusta, vaan kantaa kahden taakkaa, koska olet paskahousu ja ihmisjätettä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:10"]
Mä en ymmärrä noita alapeukuttajia! Muuttakaa itse pois lastenne luota, jos olette sitä mieltä, että rakkaus, läheisyys ja arki säilyy samanlaisena ja kertokaa sitten kuinka kävi! Aivan täysin turha yrittää änkyttää, että mikään ei tunnetasolla muutu!
[/quote]
Koita nyt vaan kestää, että sinä ja miehesi olette halveksittavia ihmisiä, ja teidänlaisista kyllä puhutaan ja halveksitaan, vaikka ihmiset eivät päin näköä sanoisikaan mielipiteitään teistä.
Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
Ihan vaan tiedoksi, että minulla ei ole miestä eikä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:30"]
Ajatteletteko te, joilla on tuollainen mies, joka ei huolehdi lapsistaan, eikä välitä niistä, sitä millaisen tyypin kanssa olette oikeasti yhdessä?
Luuletteko, että tuollaisella tyypillä painaa hankkiutua teistä eroon, ja niistä teidän lapsista?
Se on jo kerran hylännyt lapsensa, ja jokainen kerta on helpompi sen ekan kerran jälkeen. Tunnen joitakin tuollaisia miehiä, ja niillä on muitakin persoonallisuushäiriöisen piirteitä, joten teinä olisin todella mietteliäs millaiseen tyyppiin olette sekaantuneet...
[/quote]
Ei kyse ole siitä, etteikö mies "välittäisi" tai haluaisi "huolehtia" heistä. Mies ei asu niiden lasten kanssa, eikä elä heidän kanssaan arkea, joten hän ei pidemmän päälle tunne itseään yhtä läheiseksi etälapsian kanssa kuin niiden lasten, jotka asuvat hänen kanssaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Se on täysin ymmärrettävää.
[/quote]
sehän on nykyään oikeastaan valintakysymys, haluaako niiden lasten kanssa elää arkea. Mikäli et ole juoppo, narkomaani tai miuten vaan kykenemätön hoitamaan lapsiasi, niin aika helposti on nykyään järjestettävissä 50/50 käytäntö. Silloin elää lasten kanssa arkea. Toki hyvähän sitä on tekosyynä käyttää jos näkee vain jokatoinen vklp, mutta se useasti onkin valinta.
[/quote]
Joo, tosi helppoahan se on. Otat vaan loparit töistä, myyt talosi ja muutat työttömänä toiselle paikkakunnalle eksän naapuriin (tai siis eksän pihalle leikkimökkiin, koska työttömänä et pysty ostamaan omaa asuntoa...). Mikäs sen helpompaa! Se on omasta tahdosta kiinni!
[/quote]
huomasitko viimeisessä lauseessa sanan "useasti"?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:58"]Ohhoh! Voi minua pientä raukkaa kun kamala exä estää ja saatan mennä hänen tontilleen ja johan ne tunteetkin alkavat hiipua ja helpompaa on sitä lähilasta rakastaa jne. Oletteko jumakauta kuulleet VANHEMMUUDESTA????? Se on ihan henkilökohtaisen yksipuolista ja sen toteutumisesta on 100% vastuussa itse. Myötä-sekä vastamäessä. KOvin on heikkolahjaista porukkaa näiden selitysten perusteella. Ei se tunnesuhde mihinkään heikkene kun siitä pitää ITSE huolta. Ei ole lapsen tehtävä, vielä vähemmän exän. Oksettavia lusmuja:(
[/quote]
Tärkeämpiä uudet lapset on. Niin se vaan on. Oli sitten moraalisesti oikein tai väärin. Noihin ekan liiton lapsiin liittyy ikävä kyllä aina exä. Ja kun niitä näkee harvemmin ja aina on jotain pielessä kun nähdään, ei oikeastaan ole ikävä. En toki sitä ikinä ääneen sanoisi. Hiukan kulissien pitämistä Niinkuin joku aiemmin mainitsi.
[/quote]
Tämä on selkeä "uusikon" mielipide! Älä vain erehdy uskomaan, että puolisosi ajattelee omista lapsistaan noin kuin sinulle uskottelee, jotta et narisisi kaikesta niin paljon. Ja kuka uusikko on tyytyväinen mieheensä, joka ajattelisikin noin? Ihana mies kun hylkää omat lapsensa, ah! Tuskin se sitten niitä teidänkään lapsia oikeasti rakastaa, hoivaa vaan, kun ne siinä silmien alla pakosti pyörii...vai?
[/quote]
[/quote]
Ja sä kuulostat ihan isäni uudelta. Voin sanoa, että sulle syötetään osin mitä sä haluat kuulla, mutta sehän täyttää tarkoituksensa, miehen lapsen kustannuksella toki, mutta viishän sä siitä. Olen nähnyt tämän siis lapsena. Oma perheeni on koossa, koska kuten kohtalotoverini täällä, minäkin valitsin puolisoni tarkkaan, ettei lapsilta lähde isä alta.
[/quote]
Jos olet noin traumatisoitunut, niin kannattaa varmaan hakea apua. Exäni on yrittänyt vaikuttaa elämääni edelleen lasten kautta ja oikeastaan terrorisoinut lapsiaan, kun puhunut kaikenlaista paskaa. Soittelee, kun lapset harvoin käyvät ja kyselee onko annettu ruokaa jne. Ei vaan kestä, kun mulla uusikin perhe. Tilanteesta tehty niin hankala, että oikeasti kaikkien kannalta parempi, että otan lapset luokseni vain harvoin.
[/quote]
Joo, no mitä mieltä olet tilanteesta? Että ei voi mitään ja that's it? Hehkutat, ettei ole ikäväkään. Sori, mutta ei tarvitse olla yhtään traumatisoitunut, että voi sanoa, että olet naurettava.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:12"]
[/quote]
Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
[/quote]
Silti tiedät mitä tunnetasolla tapahtuu, kun mies hankkii uuden ja sen kanssa lapsia, eikä enää näe entisiä lapsiaan.
Todella uskottavaa, not.
[/quote]
Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
[/quote]
No miten sitten voit tietää, miten tilanne muuttuu tai ei muutu?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:58"]
Ot, on kyllä surullista niiden ns alkuperäisten lasten puolesta, etenkin, jos he itse haluaisivat pysyä isän elämässä mukana! Kaikkihan eivät edes halua, silloin se ei mua sureta niinkään.
[/quote]
Niin ja tuleehan ne kalliiksikin. Pitää vain syöttää niille puuroa tai panna pakettiin, kun häiritsevät. Äitipuolet kun eivät yleensä tykkää miehen lapsista
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:10"]
[/quote]
Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
[/quote]
jos sulla ei ole miestä eikä lapsia, niin miksi annoit ymmärtää kuin tietäisit asiasta jotain? Sinun mielipiteelläsi ei ole enää tässä ketjussa paskankaan arvoa :D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
[/quote]
Silti tiedät mitä tunnetasolla tapahtuu, kun mies hankkii uuden ja sen kanssa lapsia, eikä enää näe entisiä lapsiaan.
Todella uskottavaa, not.
[/quote]
Olen seurannut monia tällaisia tilanteita läheltä. En siis ole se "hullu ex" tai se "itsestään ja uudesta perheestä liikoja kuvitteleva uusi nainen", vaan tuo on puolueeton mielipiteeni... Varmasti miehet useimmiten rakastavat "vanhojakin" lapsia yhtä paljon, mutta se rakkaus on erilaista ja AINAKIN LÄHEISYYS puuttuu. Se, katsooko lapsen kouluarvosanoja Wilmasta on aivan eri asia, patistaako päivittäin lukemaan läksyjä ja tarkastaa ne läksyt ja esimerkiksi iloitsee hyvistä koenumeroista sinä päivänä kun ne kokeet saadaan takaisin, eikä kahden viikon päästä sunnuntaina, kun lapsi itse on jo unohtanut koko kokeen...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:10"]
[/quote]
Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
[/quote]
jos sulla ei ole miestä eikä lapsia, niin miksi annoit ymmärtää kuin tietäisit asiasta jotain? Sinun mielipiteelläsi ei ole enää tässä ketjussa paskankaan arvoa :D
[/quote]
Juu ja sillähän sitten taas on suuresti merkitystä, mitä ne eksät ja nyksät täällä toisilleen huutelee vai?!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä isä(?) ei ymmärrä että lapset eivät ole sama asia kuin exä. He ovat ihan omia henkilöitään. Ja joutuvat elämään ilman sinua. Voin jotenkuten ymmärtää sen, ettet klaaraa asioita exän kanssa, mutta en hyväksy ettet näe lapsiasi persoonina, entisestä puolisostasi erillisinä henkilöinä. Jonain päivänä sua kaduttaa, kun olet antanut itsesi ajatella noin. Ainakin silloin, kun he isoina ottavat sinuun yhteyttä ja toivovat sinua lähelleen, mutta sä et pysty enää menemään siihen, koska olet tavallaan hylännyt heidät aiemmin.
He olivat ihan pieniä vissiin, kun erositte
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 22:25"]
Miehen entiset lapset ovat rahanmenoa pelkästäänn.Niistä pitää maksaa, vaikka äitikin kulkee töissä ja sillä on uusi mies. En ymmärrä, miksi miehen pitää vielä maksaa entisestä erehdyksestään. Mies ei olisi edes halunnut koko akkaa, mutta hurmaantui jotenkin lapsellisuuttaan ja suostui lapset tekemään. Nyt joutuu maksamaan niistä vielä 12 vuotta.
Käyvät meillä kaksi kertaa kuukaudessa ja en todellakaan ala passaamaan niitä ja laittamaan omaa huonetta. Onneksi kohta alkavat murkkuiässä varmaan pysymään pois täältä. Miksi miehen pitäisi rakastaa jotain outoja lapsia, joita ei edes halunnut.
[/quote]
Onko miehesi kehitysvammainen, ja holhouksen alainen?
Sillä on seurauksia, jos ei osaa pitää vehjettä housuissaan.
Mutta noin yleisesti ottaen onnea siitä, että olet jonkun sellaisen kanssa yhdessä, joka ei osaa pitää huolta itsestään, varmaan pyyhit sen pyllynkin kakan jälkeen, niin kuin kunnon äippä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:58"]Ohhoh! Voi minua pientä raukkaa kun kamala exä estää ja saatan mennä hänen tontilleen ja johan ne tunteetkin alkavat hiipua ja helpompaa on sitä lähilasta rakastaa jne. Oletteko jumakauta kuulleet VANHEMMUUDESTA????? Se on ihan henkilökohtaisen yksipuolista ja sen toteutumisesta on 100% vastuussa itse. Myötä-sekä vastamäessä. KOvin on heikkolahjaista porukkaa näiden selitysten perusteella. Ei se tunnesuhde mihinkään heikkene kun siitä pitää ITSE huolta. Ei ole lapsen tehtävä, vielä vähemmän exän. Oksettavia lusmuja:(
[/quote]
[/quote] Sinun kaltaistesi ei olisi koskaan edes pitänyt lisääntyä..