Miksi mies unohtaa lapsensa kun uusia syntyy uusikon kanssa?
Mistä johtuu, että mies unohtaa lapsensa, kun uusia syntyy uuden puolison kanssa??? kysyn vain.
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:48"]
Joka toinen viikonloppu ei vaan ole tarpeeksi. Ei ne lapset tunnu enää omilta. Panostan niihin lapsiin, jotka asuvat minun luona.
[/quote]
Törkeä kommentti. Ajattelisit vähän niitä lapsiasi! Ei ole varmaan heidän vikansa, ettet saa nähdä heitä tarpeeksesi? Kunnon vanhempi tekisi pienestäkin ajasta juhlaa.
[/quote]
samaa mieltä... Ja jos asuu edes siedettävän matkan päässä, ei se jokatoinen viikonloppu ole enää standardi, kyllä nykyään yleistyy 50/50 tai edes lähelle sitä. Enemmänkin se on siitä etävanhemman halusta olla näkemättä lastaan.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:48"]
Joka toinen viikonloppu ei vaan ole tarpeeksi. Ei ne lapset tunnu enää omilta. Panostan niihin lapsiin, jotka asuvat minun luona.
[/quote]
Törkeä kommentti. Ajattelisit vähän niitä lapsiasi! Ei ole varmaan heidän vikansa, ettet saa nähdä heitä tarpeeksesi? Kunnon vanhempi tekisi pienestäkin ajasta juhlaa.
[/quote]
Mutta kun juuri niiden "uusien' lasten kanssa eletään sitä arkeakin, siinä ero!
Siis mikä hitto on UUSIKKO?
Onko vähän niinkuin ESIKKO (esikoinen), mutta seuraavasta liitosta oleva vauva?
Varmaan sama perhe käyttää luokkatasoista sanoja EPPU, TOPPU; KOLKKI, NELKKI, VIIKKI ja KUUKKI.
[/quote]
[/quote]
Sille ei vaan voi mitään, että edellisen liiton lapset ovat etäisempiä eivätkä tunnu yhtä tärkeiltä kuin uudet. Mitä sitä valehtelemaan, että asia näin on. Varmaan ne exät täällä nyt hajoilee, kun eivät voi enää kontrolloida miestä lasten kautta.
Ajatteletteko te, joilla on tuollainen mies, joka ei huolehdi lapsistaan, eikä välitä niistä, sitä millaisen tyypin kanssa olette oikeasti yhdessä?
Luuletteko, että tuollaisella tyypillä painaa hankkiutua teistä eroon, ja niistä teidän lapsista?
Se on jo kerran hylännyt lapsensa, ja jokainen kerta on helpompi sen ekan kerran jälkeen. Tunnen joitakin tuollaisia miehiä, ja niillä on muitakin persoonallisuushäiriöisen piirteitä, joten teinä olisin todella mietteliäs millaiseen tyyppiin olette sekaantuneet...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:30"]
Ajatteletteko te, joilla on tuollainen mies, joka ei huolehdi lapsistaan, eikä välitä niistä, sitä millaisen tyypin kanssa olette oikeasti yhdessä?
Luuletteko, että tuollaisella tyypillä painaa hankkiutua teistä eroon, ja niistä teidän lapsista?
Se on jo kerran hylännyt lapsensa, ja jokainen kerta on helpompi sen ekan kerran jälkeen. Tunnen joitakin tuollaisia miehiä, ja niillä on muitakin persoonallisuushäiriöisen piirteitä, joten teinä olisin todella mietteliäs millaiseen tyyppiin olette sekaantuneet...
[/quote]
Ei kyse ole siitä, etteikö mies "välittäisi" tai haluaisi "huolehtia" heistä. Mies ei asu niiden lasten kanssa, eikä elä heidän kanssaan arkea, joten hän ei pidemmän päälle tunne itseään yhtä läheiseksi etälapsian kanssa kuin niiden lasten, jotka asuvat hänen kanssaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Se on täysin ymmärrettävää.
Mä en ymmärrä noita alapeukuttajia! Muuttakaa itse pois lastenne luota, jos olette sitä mieltä, että rakkaus, läheisyys ja arki säilyy samanlaisena ja kertokaa sitten kuinka kävi! Aivan täysin turha yrittää änkyttää, että mikään ei tunnetasolla muutu!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:30"]
[/quote]
Ei kyse ole siitä, etteikö mies "välittäisi" tai haluaisi "huolehtia" heistä. Mies ei asu niiden lasten kanssa, eikä elä heidän kanssaan arkea, joten hän ei pidemmän päälle tunne itseään yhtä läheiseksi etälapsian kanssa kuin niiden lasten, jotka asuvat hänen kanssaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Se on täysin ymmärrettävää.
[/quote]
sehän on nykyään oikeastaan valintakysymys, haluaako niiden lasten kanssa elää arkea. Mikäli et ole juoppo, narkomaani tai miuten vaan kykenemätön hoitamaan lapsiasi, niin aika helposti on nykyään järjestettävissä 50/50 käytäntö. Silloin elää lasten kanssa arkea. Toki hyvähän sitä on tekosyynä käyttää jos näkee vain jokatoinen vklp, mutta se useasti onkin valinta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:21"]Siis mikä hitto on UUSIKKO?
Onko vähän niinkuin ESIKKO (esikoinen), mutta seuraavasta liitosta oleva vauva?
Varmaan sama perhe käyttää luokkatasoista sanoja EPPU, TOPPU; KOLKKI, NELKKI, VIIKKI ja KUUKKI.
[/quote]
Tekstistäsi päätellen on tainnut jo siideri sihahtaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:58"]Ohhoh! Voi minua pientä raukkaa kun kamala exä estää ja saatan mennä hänen tontilleen ja johan ne tunteetkin alkavat hiipua ja helpompaa on sitä lähilasta rakastaa jne. Oletteko jumakauta kuulleet VANHEMMUUDESTA????? Se on ihan henkilökohtaisen yksipuolista ja sen toteutumisesta on 100% vastuussa itse. Myötä-sekä vastamäessä. KOvin on heikkolahjaista porukkaa näiden selitysten perusteella. Ei se tunnesuhde mihinkään heikkene kun siitä pitää ITSE huolta. Ei ole lapsen tehtävä, vielä vähemmän exän. Oksettavia lusmuja:(
[/quote]
Tärkeämpiä uudet lapset on. Niin se vaan on. Oli sitten moraalisesti oikein tai väärin. Noihin ekan liiton lapsiin liittyy ikävä kyllä aina exä. Ja kun niitä näkee harvemmin ja aina on jotain pielessä kun nähdään, ei oikeastaan ole ikävä. En toki sitä ikinä ääneen sanoisi. Hiukan kulissien pitämistä Niinkuin joku aiemmin mainitsi.
[/quote]
Tämä on selkeä "uusikon" mielipide! Älä vain erehdy uskomaan, että puolisosi ajattelee omista lapsistaan noin kuin sinulle uskottelee, jotta et narisisi kaikesta niin paljon. Ja kuka uusikko on tyytyväinen mieheensä, joka ajattelisikin noin? Ihana mies kun hylkää omat lapsensa, ah! Tuskin se sitten niitä teidänkään lapsia oikeasti rakastaa, hoivaa vaan, kun ne siinä silmien alla pakosti pyörii...vai?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"]
[/quote]
Ei se ole ymmärrettävää, ei lapsitehtailu ole koskaan ok, ja lasten hylkääminen, eikä se ole koskaan ymmärrettävää tai normaalia.
Itselläni on siis tuollainen isä, olen sen miehen ekasta avioliitosta, sillä on nyt kolmas lapsitehtailu menossa, ja senkin toinen vaimo oli ihan varma siitä miten kauheita paskalapsia me oltiin sisarusteni kanssa ja miten kamala ex oli, kuinkas sitten kävikään.
Itse olen tuon seurauksena valinnut puolisoni erittäin tarkkaan, ja olen mielestäni onnistunut siinä, enkä koskisi lapsitehtailijaan, joka hylkää lapsensa, pitkällä tikullakaan. Onnea vaan teille, jotka olette iskeneet kätenne totaaliseen paskaläjään, ettekä vielä edes tajua sitä, koska luulette kilpailevanne sen "hirviöexän" ja sen pentujen kanssa
terv, 27
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:42"]Mä en ymmärrä noita alapeukuttajia! Muuttakaa itse pois lastenne luota, jos olette sitä mieltä, että rakkaus, läheisyys ja arki säilyy samanlaisena ja kertokaa sitten kuinka kävi! Aivan täysin turha yrittää änkyttää, että mikään ei tunnetasolla muutu!
[/quote]
väittäisin että mieheni rakastaa ehkä etälapsiaan jopa enemmän kuin ennen, mutta hän heidät pienempinä lähes itsekseen hoitikin. Tätä välittämistä jota hän tuntee lapsiaan kohtaan väittäisin yhtä voimakkaaksi kuin äidin ja lapsen rakkaus. Joten olen nähnyt :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:58"]Ohhoh! Voi minua pientä raukkaa kun kamala exä estää ja saatan mennä hänen tontilleen ja johan ne tunteetkin alkavat hiipua ja helpompaa on sitä lähilasta rakastaa jne. Oletteko jumakauta kuulleet VANHEMMUUDESTA????? Se on ihan henkilökohtaisen yksipuolista ja sen toteutumisesta on 100% vastuussa itse. Myötä-sekä vastamäessä. KOvin on heikkolahjaista porukkaa näiden selitysten perusteella. Ei se tunnesuhde mihinkään heikkene kun siitä pitää ITSE huolta. Ei ole lapsen tehtävä, vielä vähemmän exän. Oksettavia lusmuja:(
[/quote]
Tärkeämpiä uudet lapset on. Niin se vaan on. Oli sitten moraalisesti oikein tai väärin. Noihin ekan liiton lapsiin liittyy ikävä kyllä aina exä. Ja kun niitä näkee harvemmin ja aina on jotain pielessä kun nähdään, ei oikeastaan ole ikävä. En toki sitä ikinä ääneen sanoisi. Hiukan kulissien pitämistä Niinkuin joku aiemmin mainitsi.
[/quote]
Tämä on selkeä "uusikon" mielipide! Älä vain erehdy uskomaan, että puolisosi ajattelee omista lapsistaan noin kuin sinulle uskottelee, jotta et narisisi kaikesta niin paljon. Ja kuka uusikko on tyytyväinen mieheensä, joka ajattelisikin noin? Ihana mies kun hylkää omat lapsensa, ah! Tuskin se sitten niitä teidänkään lapsia oikeasti rakastaa, hoivaa vaan, kun ne siinä silmien alla pakosti pyörii...vai?
[/quote]
Ikävä kyllä nyt ei osunut eikä uponnut. Kuulostat ihan exältäni.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"]
[/quote]
Ei se ole ymmärrettävää, ei lapsitehtailu ole koskaan ok, ja lasten hylkääminen, eikä se ole koskaan ymmärrettävää tai normaalia.
Itselläni on siis tuollainen isä, olen sen miehen ekasta avioliitosta, sillä on nyt kolmas lapsitehtailu menossa, ja senkin toinen vaimo oli ihan varma siitä miten kauheita paskalapsia me oltiin sisarusteni kanssa ja miten kamala ex oli, kuinkas sitten kävikään.
Itse olen tuon seurauksena valinnut puolisoni erittäin tarkkaan, ja olen mielestäni onnistunut siinä, enkä koskisi lapsitehtailijaan, joka hylkää lapsensa, pitkällä tikullakaan. Onnea vaan teille, jotka olette iskeneet kätenne totaaliseen paskaläjään, ettekä vielä edes tajua sitä, koska luulette kilpailevanne sen "hirviöexän" ja sen pentujen kanssa
terv, 27
[/quote]
En sanonutkaan, että lasten hylkääminen on ok. Hei haloo! Ei tietenkään ole. Sanoin, että helposti käy niin, että läheisyys ei ole samalla tasolla kuin niiden kanssa, joiden kanssa asutaan (oli mies sitten paskaläjä tai ei...).
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:30"]
[/quote]
[/quote]
sehän on nykyään oikeastaan valintakysymys, haluaako niiden lasten kanssa elää arkea. Mikäli et ole juoppo, narkomaani tai miuten vaan kykenemätön hoitamaan lapsiasi, niin aika helposti on nykyään järjestettävissä 50/50 käytäntö. Silloin elää lasten kanssa arkea. Toki hyvähän sitä on tekosyynä käyttää jos näkee vain jokatoinen vklp, mutta se useasti onkin valinta.
[/quote]
Joo, tosi helppoahan se on. Otat vaan loparit töistä, myyt talosi ja muutat työttömänä toiselle paikkakunnalle eksän naapuriin (tai siis eksän pihalle leikkimökkiin, koska työttömänä et pysty ostamaan omaa asuntoa...). Mikäs sen helpompaa! Se on omasta tahdosta kiinni!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:27"]
[/quote]
[/quote]
Sille ei vaan voi mitään, että edellisen liiton lapset ovat etäisempiä eivätkä tunnu yhtä tärkeiltä kuin uudet. Mitä sitä valehtelemaan, että asia näin on. Varmaan ne exät täällä nyt hajoilee, kun eivät voi enää kontrolloida miestä lasten kautta.
[/quote]
Kuule, ei hajoile exä, vaan eronneen isän aikuinen lapsi, joka ei nähnyt uuden vaimon tultua kuvioon isäänsä enää yhtä paljon kuin ennen (vanhempani olivat eronneet jo aiemmin). Siis sellaisen miehen, kuin sinun hiirimiehesi. Voisit vaikka tukea miehesi yhteydenpitoa lapsiinsa.
Uusikko on hyvä sana, kiitos, alan käyttää sitä
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 21:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ikävä kyllä nyt ei osunut eikä uponnut. Kuulostat ihan exältäni.
[/quote]
Ja sä kuulostat ihan isäni uudelta. Voin sanoa, että sulle syötetään osin mitä sä haluat kuulla, mutta sehän täyttää tarkoituksensa, miehen lapsen kustannuksella toki, mutta viishän sä siitä. Olen nähnyt tämän siis lapsena. Oma perheeni on koossa, koska kuten kohtalotoverini täällä, minäkin valitsin puolisoni tarkkaan, ettei lapsilta lähde isä alta.
Oli vaan helpotus päästä siitä pikkulapsihelvetistä ja puuduttavasta lapsiperheen arjesta pois. T. nykyään onnellinen etävanhempi. Ihan hyvin riittää joka toinen viikonloppu lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:07"]
Niinhän useat eläinlajitkin toimivat luonnossa. Uros saattaa jopa tappaa uusikkonsa poikaset ennekuin käy uusia työstämään.
Tämä on vain luonnollista, aivan kuten se ettei nainen kelpuuta mitään hiirimies-vajakkia muksujensa isäksi.
Kestä kurja ruumis, kirkkaamman kruunun saat.
[/quote]
Ihmisellä soisi olevan enemmän ymmärrystä ja vastuusta lapsistaan kuin jollain linnuilla, joiden poikasten hoitoaikakin on joitain viikkoja. Minusta mies, joka ei hoida omia lapsiaan (siis en tarkoita hoida-hoida, mutta anna aikaa, välitä etc.) on hiiri, eikä mies.