Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisistä, jotka puhuvat päälle?

Vierailija
06.06.2014 |

Tai vaihtavat puheenaihetta ennen kuin edellinen asia on käsitelty loppuun? Mielestäni tuollainen antaa hieman sivistymättömän ja epäkohteliaan kuvan. Luulisi nyt, että jokaiselle olisi edes peruskäytöstavat opetettu.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo vika. Johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja diagnosoimatta jääneestäaikuisiän adhd:stä.

Vierailija
2/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää tuollaista. Todella epäkohteliasta ja tökeröä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se puheenaihe on sit kaluttu loppuun kun vastapuoli jankkaa ja jankkaa?

Vierailija
4/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tekee tätä ja on todella ärsyttävää. Hänellä ei ole mitään sairautta joten ei silläkään selity.

Epäkunnoittavaa puhua päälle kuin mikäkin päällepäsmäri.

Vierailija
5/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kamalaa, kun toinen puhuu koko ajan ja kun yrittää jotain sanoa, niin puhutaan päälle. Koskaan ei tiedä, kuunteleeko toinen edes, kun ei reagoi mun sanomaani mitenkään, vaan hölöttää vaan... Joskus on sitten kuunnellut, usein ei. Kyseessä isoäitini. Sama tyyppi on koko ajan tekemässä jotain, paikoillaan ei voi olla. Nykyaikana tulis varmaan adhd-diagnoosi. :D

Vierailija
6/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan kuvittelevat omien juttujensa olevan paljon tärkeämpiä kuin toisten. Inhoan tollaisia ihmisiä. Tiedän yhden, joka pälättää ihan jokaiselle omia asioitaan ja puhuu päälle. On tosi kiva tehdä sellaisen kanssa töitä. Vituttaa joka päivä tuo.

Vierailija
7/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua myös erityisherkkyydestä. 

Vierailija
8/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:55"]Se on kamalaa, kun toinen puhuu koko ajan ja kun yrittää jotain sanoa, niin puhutaan päälle. Koskaan ei tiedä, kuunteleeko toinen edes, kun ei reagoi mun sanomaani mitenkään, vaan hölöttää vaan... Joskus on sitten kuunnellut, usein ei. Kyseessä isoäitini. Sama tyyppi on koko ajan tekemässä jotain, paikoillaan ei voi olla. Nykyaikana tulis varmaan adhd-diagnoosi. :D

[/quote]

Mulla on tällainen pomo. Tosi kivaa.

Vierailija
9/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä muuta ainakaan etelämmäs Eurooppaan. Et tule saamaan koskaan puheenvuoroa! ;)

Vierailija
10/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko välillä puhua, jos lähipiiriin kuuluu tyyppejä, jotka pitävät vähintään puolen tunnin monologeja joka aiheesta antamatta kenellekään muulle suunvuoroa. Aivan raivostuttavaa! Lähden usein kävelemään pois kesken sen ikuisesti jatkuvan selityksen, kun en vain jaksa kuunnella yksipuolisesti kenenkään taukoamatonta tylsää mökellystä asiasta kuin asiasta, huoh. 

Vierailija
11/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:53"]

Koska se puheenaihe on sit kaluttu loppuun kun vastapuoli jankkaa ja jankkaa?

[/quote]

Mistä sen voi tietää, koska päällepuhuja ei anna suunvuoroa.. Sitten saisi itse juntin leiman jos yrittäisi puhua päsmärin päälle. Joidenkin ihmisten kanssa ei voi keskustella koska he vain rakastavat omaa ääntään. Olen hyväksynyt tämän vaikka se ärsyttää.

Vierailija
12/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en voi sille mitään :( koitan kyllä välillä tsempata!

Vierailija
13/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että he ovat temperamenttisia ja tulisia luonteita. Tykkään ihmisistä jotka on innokkaita ja puhuvat päälle. Itsekin puhun päälle silloin kun jostain asiasta oikein tosissaan innostun. MIkään ei ole parempaa kuin keskustelu, jossa kaikki on ihan innoissaaan niin että eivät malta odottaa suunvuoroa :)

Vierailija
14/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan itsessäni tuon piirteen ja pidän sitä äärimmäisen kiusallisena itselleni, sillä tajuan sen aina jälkikäteen. Olen ammatiltani lto ja epäillyt jonkin sorttista ylivilkkaushäiriötä itselläni jo vuosia. Hävettää, sillä en tee sitä tahallani vaan olen niin impulsiivinen, että suustani vain pulpahtaa vastaus ennen kysymyksen saattamista loppuun. Samoin silloin, kun vastapuoli olisi vielä jatkamassa juttuaan. Toisinaan olen miettinyt, olisiko minun syytä kertoa asiasta työyhteisössä, jotta en ärsyttäisi muita tahallani.

Vierailija
15/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, riippuu vähän tilanteesta. Jos vastapuolella jää ns. levy päälle eli juuttuu samaan aiheeseen ja jankkaa siitä koko ajan, niin silloin voi olla ihan hyvä keskeyttää ja vaihtaa puheenaihetta.

Vierailija
16/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaveri joka puhuu aina päälle mitä sattuu joutavanpäiväistä jos yritän jotakin asiaa selittää. Sitten kun hän myöhemmin huomaa että asia mitä yritin selittää olikin jotain tärkeää niin hän tulee sitten kyselemään sitä minulta alusta alkaen uudestaan.

Vierailija
17/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi "sivistymätön päällepuhuja ja aiheenvaihtaja"! Syyksi annan yksinkertaisesti sen, että olen niin tottunut työ- ja yksityisellämän puolelta moniajamiseen, että toisen luullessa minun vaihtavan aihetta/puhuvan päälle olen yleensä kummassakin aiheessa "samanaikaisesti". Ystäväpiiri on kyllä pikku hiljaa totutettu siihen, että ilmassa on parhaimmillaan neljä eri aihetta... :D

Vierailija
18/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko kyseinen ihminen on innoissaan tai pitää asiaansa tärkeänä. Itse puhun päälle puheliaassa työryhmässä, koska jos odottaisin kohteliaasti taukoa puheensorinassa, en saisi omaa mielipidettäni ilmaistua lainkaan. Eli päälle puhuminen on tilanne- ja paikkasidonnaista, onko se huonoa käytöstä vai tapa vaihtaa puheenvuoroa ryhmässä.

Vierailija
19/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:05"]Ajattelen että he ovat temperamenttisia ja tulisia luonteita. Tykkään ihmisistä jotka on innokkaita ja puhuvat päälle. Itsekin puhun päälle silloin kun jostain asiasta oikein tosissaan innostun. MIkään ei ole parempaa kuin keskustelu, jossa kaikki on ihan innoissaaan niin että eivät malta odottaa suunvuoroa :)

[/quote]

mäkin sorrun innostuessani puhumaan päälle ja vieläpä toistamaan samaa asiaa. Ikuisesti jäönyt mieleeniveemäinen pomo joka kerran sanoi että tuli jo yhdestä kerrasta selväksi ja mieti hiukan mitä puhut. En ole mielestäni yhtä moukka kuin hän.

Vierailija
20/39 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuo on aika pitkälti suomalainen tapa, että päällepuhumista pidetään epäkohteliaana. Monissa muissa maissa ja kulttuureissa sitä pidetään positiivisena asiana, sillä se osoittaa että ihminen on tosissaan kiinnostunut keskustelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän