Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärä miksi vauhkoatte Oulun huippuylioppilaasta pahaan sävyyn

Vierailija
06.06.2014 |

Ensinäkin, eikö ihmisestä olisi saanut kirjoittaa hänen opiskeluihinsa liittyvää artikkelia, vaikka hän olisikin myynyt seksiä? Toisekseen, kuka tahansa voi esiintyä toisen ihmisen nimellä ja nettikiusaaminen on valitettavan yleistä - ikävää että ihminen tuomitaan sellaisen ''ilmoituksen'' perusteella kenen takana voi olla kuka tahansa.

Toisekseen en käsitä marinaa siitä, miten lyseon kovana pidetty taso kärsisi siitä, että ''kuka tahansa voi päästä ilman koulutusta sisään.'' Haloo, kyllähän lukutaitoinen, vähääkään sivistynyt aikuinen suorittaa peruskoulun vaikka puolessa vuodessa! Ei sen suorittamiseen aikuisiällä tarvita enää 9 vuoden läsnäolopakkoa - ainoastaan opintokokonaisuuksien hallitseminen. Varmasti myös kenelle tahansa suomalaiselle tämä mahdollisuus annettaisiin, mikäli olisi vaikka käynyt niin että olisi lapsuutensa viettänyt kidnapattuna ja vasta 16-17 vuotiaana vapautettu (joo, typerä vertaus mutta toivottavasti joku tajusi pointin).

Hävettää lukea noita keskusteluja. Millä tapaa toimittaja teki väärin, kun kertoi tästä oikeasti huippusuorituksesta? Olisiko oheen pitänyt liittää todistus siitä mite ja missä on suorittanut peruskoulussa vaadittavan oppimäärän? Todistuksen siitä että ei ole koskaan myyynyt seksiä?

Huhutun huonon ammattitaidon sijaan minä kiinnittäisin huomiota siihen, miten puhun tuntemattomista ihmisistä netissä, samalla mahdollisesti vielä levittäen suoraan sanottuna puhdasta paskaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:21"]

Kuka sanoi, että henkilö oli lukutaidoton? Artikkelissahan sanottiin, että oli kotimaassaan omatoimisesti ja itsenäisesti opiskellutkin, lukemista jne. Suomeen tultuaan sitten suorittanut sen peruskoulun oppivelvollisuuden (ei mene kauaa siinäkään) ja sitten mennyt lukioon. Mikä siinä on niin vaikea käsittää, en ymmärrä?!:D

[/quote]

Artikkelissa sanottiin myös, että "..ei käynyt koulua kotimaassaan".

Tämän mukaan on valmistunut 2009 Government Rokel Secondary School:ista Sierra Leonessa: http://www.graduates.com/Member/3422348

[/quote]

Hommaprpagandisti siellä vauhdissa, tuo Varma Tieto oli niitä hommaketjunne "salapoliisiaavutuksia". Aika luotettavan tuntuinen lähde tuo linkkisi on, Ahmed Kamaran lisäksi Rokel elementary Schoolista on valmistunut vain 12 muuta oppilasta ja Ahmedin väitettynä valmistumisvuonna vain Ahmed itse ... 

Vierailija
22/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:52"]

Uskomattoman kateellista porukkaa! Pojan suhtautuminen koulunkäyntiin ja opiskeluun olisi erinomainen esimerkki monelle suomalaiselle pullamössöpojulle, jolle ei ole koko kouluaikana selvinnyt, että menestyäkseen on tehtävä töitä.

[/quote]

Siksihän se tuntuu monia harmittavankin. Omat rahkeet ei riitä peräkylän Nesteen baaria pidemmälle millään saralla. 

[/quote]

Itse asun kyllä pääkaupunkiseudulla ja olen ammatillisesti menestynyt ihan kohtuullisesti. Toki en ole mikään satuja kertova ihmeylioppilas kuitenkaan, ihan tavallinen vaan. Mutta pitäkää toki kuvitelmanne kun ne selvästikin tuovat teille suurta nautintoa ja tyydytystä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuahan tuossa lähinnä kritisoidaan eikä oppilasta. Muutama kirjoittaja on kuitenkin päättänyt tuoda tähänkin juttuun nämä elämää suuremmat rintamalinjat homma vs. antihomma etc.

Vierailija
24/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se kuvitelma on, johon nyt tahdot saada oikaisua? Jutussa on oleellista se, että kieltä osaamaton maahanmuuttaja on menstynyt hienosti lukiota vastaavassa oppimäärässä. Hänen mahdollinen makuuhuone-elämänsä tai muu historinsa ei ole ainakaan minulle mitenkään oleellista. Miksi se sinua riepoo?

Vierailija
25/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:21"]

Kuka sanoi, että henkilö oli lukutaidoton? Artikkelissahan sanottiin, että oli kotimaassaan omatoimisesti ja itsenäisesti opiskellutkin, lukemista jne. Suomeen tultuaan sitten suorittanut sen peruskoulun oppivelvollisuuden (ei mene kauaa siinäkään) ja sitten mennyt lukioon. Mikä siinä on niin vaikea käsittää, en ymmärrä?!:D

[/quote]

Artikkelissa sanottiin myös, että "..ei käynyt koulua kotimaassaan".

Tämän mukaan on valmistunut 2009 Government Rokel Secondary School:ista Sierra Leonessa: http://www.graduates.com/Member/3422348

[/quote]

Hommaprpagandisti siellä vauhdissa, tuo Varma Tieto oli niitä hommaketjunne "salapoliisiaavutuksia". Aika luotettavan tuntuinen lähde tuo linkkisi on, Ahmed Kamaran lisäksi Rokel elementary Schoolista on valmistunut vain 12 muuta oppilasta ja Ahmedin väitettynä valmistumisvuonna vain Ahmed itse ... 

[/quote]

Mistä sait päähäsi, että sivusto listaisi kaikki koulusta valmistuneet, eikä vain niitä, jotka ovat itse tietonsa saataville asettaneet? Onko sinulla jokin hyväkin syy epäillä, etteivät nuo tiedot ole Ahmedin ja hänen itse sinne syöttämiään? Itse en ole lainkaan varma kumpaakaan suuntaan, mutta en oikein näe hyvää syytä miksi kukaan tekisi huijaussivustoja, joissa kerrotaan valheellisesti toisen käyneen koulua. ;)

Vierailija
26/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kertokaa nyt päivänne aiheelle omistaneet ja aiheesta Syvästi Loukkaantuneet, että mikä saa teidät tuntemaan tuollaisia Kaltoin Kohdellun Uhrin tuntemuksia, joiden vuoksi on elintärkeää saada uutinen oikaistuksi Varmoilla Tiedoillanne? - Mikä tekee Ahmedista näin vaarallisen, että pitkin nettiä pitää floodata hommalöydöksiä?

Vierailija
27/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:09"]

Mistä sait päähäsi, että sivusto listaisi kaikki koulusta valmistuneet, eikä vain niitä, jotka ovat itse tietonsa saataville asettaneet? Onko sinulla jokin hyväkin syy epäillä, etteivät nuo tiedot ole Ahmedin ja hänen itse sinne syöttämiään? Itse en ole lainkaan varma kumpaakaan suuntaan, mutta en oikein näe hyvää syytä miksi kukaan tekisi huijaussivustoja, joissa kerrotaan valheellisesti toisen käyneen koulua. ;)

[/quote]

ööö - kommentoin sinun linkkiäsi ja sinun väitettäsi, lähdekritiikki tai sen puute on sinun vastuullasi kultaseni.

Vierailija
28/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homofoorumilaiset ja muut persut on vaan kateellisia, niillä itsellään kun on koulu jäänyt siihen peruskouluun tai vaihtoehtoisesti amiskan autonasentajalinjaan kun ei ole paukut riittäneet lukioon.

Vierailija
29/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:18"]

Homofoorumilaiset ja muut persut on vaan kateellisia, niillä itsellään kun on koulu jäänyt siihen peruskouluun tai vaihtoehtoisesti amiskan autonasentajalinjaan kun ei ole paukut riittäneet lukioon.

[/quote]

Itse olen korkeakoulutettu, mutta en ymmärrä mitä vikaa on autonasentajissa. Ei kaikkien tarvitse olla "huippuylioppilaita".

Vierailija
30/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:05"]

Niin mikä se kuvitelma on, johon nyt tahdot saada oikaisua? Jutussa on oleellista se, että kieltä osaamaton maahanmuuttaja on menstynyt hienosti lukiota vastaavassa oppimäärässä. Hänen mahdollinen makuuhuone-elämänsä tai muu historinsa ei ole ainakaan minulle mitenkään oleellista. Miksi se sinua riepoo?

[/quote]

No nimenomaan tuo kun julistetaan että asia on mahdotonta kun ''ei osaa kieltä''. Kuka helvetti sanoi ettei henkilö osaisi kieltä, kyllä kielellisesti lahjakas ihminen oppii neljässä vuodessa! Luonnollisestikaan ei silloin osannut kun Suomeen tuli. Dorka

Vierailija
31/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:09"]

[/quote]

ööö - kommentoin sinun linkkiäsi ja sinun väitettäsi, lähdekritiikki tai sen puute on sinun vastuullasi kultaseni.

[/quote]

Meneekö se siis niin, että kun ylistetään lukion käynyttä maahanmuuttajaa, ei tarvita mitään lähteitä tai todisteita hänestä kerrottujen mitä mielikuvituksellisempien satujen ja nyyhkytarinoiden tueksi, mutta jos uskaltaa epäillä näitä satuja, tarvitaan vedenpitävää faktaa ja kiistattomat todisteet mieluiten kirjallisena.

Vierailija
32/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:18"]

[/quote]

Itse olen korkeakoulutettu, mutta en ymmärrä mitä vikaa on autonasentajissa. Ei kaikkien tarvitse olla "huippuylioppilaita".

[/quote]

Joopa joo, ei se korkeakoulutuskaan näköjään saanut sinua oppimaan luetunymmärtämistä. Tavaapa vielä muutamaan kertaan tuo lainaamasi viesti niin ehkä sinullekin aukenee mitä siinä oikein sanottiin.

Vierailija
33/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:02"]

Itse en henk.koht ymmärrä mikä ongelma siinä on, jos joku olisikin myynyt seksiä. Se ei vähennä hänen opinnollisia saavutuksiaan millään tavalla eikä taatusti myöskään toimittajan ammattitaitoa jos ei tästä mainitse.

[/quote]

Olet täysin oikeassa. Yksikään tummaihoinen ei voi olla yhtä kuvottava ihminen kuin ahne, ylimielinen ja pahantahtoinen valkoihoinen.

Vierailija
34/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää närkästyivätkö tästä keskustelusta pahastuneet myös siitä, kun jotkut kehtasivat epäillä sen bussissa rasistin servanneen tummaihoisen facebooktarinaa?

Vierailija
35/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tullut Suomeen? IB lukioon ei edes kaikki pääse, sinnehän on sisäänpääsy kokeet. Hänellä on ilmeisesti osannut hyvin enkkua. Miten hän kirjoitti? Oulun lyseostako?

Vierailija
36/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua artikkelissa häiritsee se, miten tarinaa on väritelty ja päähenkilöstä tehty kansallissankarin veroinen hahmo. Hieno esikuva, josta suomalaiset saisivat ottaa mallia. Väitetään, että poika ei ole koskaan käynyt mitään koulua, vaikka näyttäisi olevan valmistunut 2009 sikäläisestä peruskoulusta. Ei osannut maahan tullessaan Suomen kieltä, mutta äidinkielenään on englanti, joka on myös opiskelukielenä IB-linjalla. Varmasti on kokenut kovia lapsuudessaan sodan keskellä, sitä ei voi kiistää. 

Liekö artikkelin kirjoittaja joku entinen "Teuvostoliittolainen", joka on haltioitunut entisen rehtorinsa facebook-päivityksestä ja hutaisten kirjoittanut kokoon tuon sankaritarinan.

Vierailija
37/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jokin aika sitten täällä joku tyttönen (oletan että hän oli nuori) suri "huonoa mainettaan". Nämä täkälaiset emäntämaakäräjät räyskittivät vain takaisin, että "mitäs menit"! Eipä muuten mennyt kukaan selaamaan, mitä poliisi sanoo kunnianloukkauksista, kuten tässä tapauksessa.

Kuka onkaan se tärkeä? Onko tyttäresi tärkeä? (En äänestä sitä puoluetta, josta niin mielellänne puhutte).

Vierailija
38/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:19"]

Milloin tullut Suomeen? IB lukioon ei edes kaikki pääse, sinnehän on sisäänpääsy kokeet. Hänellä on ilmeisesti osannut hyvin enkkua. Miten hän kirjoitti? Oulun lyseostako?

[/quote]

Englanti on Sierra Leonen virallinen kieli (vaikka siellä varmaan puhutaan englantia aika erilaisella aksentilla kuin varsinaisissa englanninkielisissä maissa.)

Vierailija
39/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:19"]

[/quote]

Niin ja Iltasanomien artikkelissa kerrotaan, että on tullut Suomeen vuonna 2010 ja käynyt Oulun lyseota.

Vierailija
40/47 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ensinnäkin osa tiedoista artikkelissa lienee virheellisiä ja heppu oli todellisuudessa käynyt koulua kotimaassaan sekä oppinut lukemaan (todnäk. tietty juuri koulussa) ja ketjussahan oli linkki oikein kuvan kanssa hepusta ja koulusta jota oli käynyt. Veljensä kai on/oli myös asunut Suomessa kirjoituksen mukaan eli ei liene sattumaa, että tuli juuri Suomeen ja vaikuttaa siltä, että oli kuullut Suomesta vaikka väitti toisin.

Sierra Leonen virallinen kieli on englanti eli on käynyt koulunsa äidinkielellään toisin kuin melkein kaikki muut. Unicefin mukaan 43% sierraleonelaisista osaa lukea. Arvosanoja ei mainittu mutta puolet suomalaisista suorittaa yo-tutkinnon ja tässä tapauksessa nostetaan (todnäk. virheellisin tiedoin) esiin koska sattuu olemaan musta. Suuri osa muista suomalaisista pääsisi myös ylioppilaaksi halutessaan.

Mitä tulee seksityöhön niin kyllä se pakkaa olemaan miinusmerkkinen asia ihan ei-neekereillekin vaikka huoltajuusoikeudenkäynneissä ja muualla eli en osaa pitää sitä erityisesti rasistisen motiivin takia esiintuotuna epäkohtana. Politiikassa esim. huorana toimiminen pikemminkin pakkaa laskemaan äänimäärää kuin sitä nostamaan. Siksi onkin jopa hauskaa, ettei se toisten mielestä ole minkäänlainen miinus kenellekään, eikä varsinkaan tässä tapauksessa.

Mikäli siis on koulunsa käynyt kotimaassaan ja huomioon ottaen mahd. muut virheet sekä suoranaiset epärehellisyydet, en pidä suoritusta ihmeellisenä. Esiin asia vaikuttaa olevan nostettu rotusyistä ja ja mikäli palstan kirjoitus on totta niin minusta hepun puolustaminen/esille nostaminen vaikuttaa arveluttavalta lähinnä suvisten kannalta.