En ymmärä miksi vauhkoatte Oulun huippuylioppilaasta pahaan sävyyn
Ensinäkin, eikö ihmisestä olisi saanut kirjoittaa hänen opiskeluihinsa liittyvää artikkelia, vaikka hän olisikin myynyt seksiä? Toisekseen, kuka tahansa voi esiintyä toisen ihmisen nimellä ja nettikiusaaminen on valitettavan yleistä - ikävää että ihminen tuomitaan sellaisen ''ilmoituksen'' perusteella kenen takana voi olla kuka tahansa.
Toisekseen en käsitä marinaa siitä, miten lyseon kovana pidetty taso kärsisi siitä, että ''kuka tahansa voi päästä ilman koulutusta sisään.'' Haloo, kyllähän lukutaitoinen, vähääkään sivistynyt aikuinen suorittaa peruskoulun vaikka puolessa vuodessa! Ei sen suorittamiseen aikuisiällä tarvita enää 9 vuoden läsnäolopakkoa - ainoastaan opintokokonaisuuksien hallitseminen. Varmasti myös kenelle tahansa suomalaiselle tämä mahdollisuus annettaisiin, mikäli olisi vaikka käynyt niin että olisi lapsuutensa viettänyt kidnapattuna ja vasta 16-17 vuotiaana vapautettu (joo, typerä vertaus mutta toivottavasti joku tajusi pointin).
Hävettää lukea noita keskusteluja. Millä tapaa toimittaja teki väärin, kun kertoi tästä oikeasti huippusuorituksesta? Olisiko oheen pitänyt liittää todistus siitä mite ja missä on suorittanut peruskoulussa vaadittavan oppimäärän? Todistuksen siitä että ei ole koskaan myyynyt seksiä?
Huhutun huonon ammattitaidon sijaan minä kiinnittäisin huomiota siihen, miten puhun tuntemattomista ihmisistä netissä, samalla mahdollisesti vielä levittäen suoraan sanottuna puhdasta paskaa.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:18"]
Homofoorumilaiset ja muut persut on vaan kateellisia, niillä itsellään kun on koulu jäänyt siihen peruskouluun tai vaihtoehtoisesti amiskan autonasentajalinjaan kun ei ole paukut riittäneet lukioon.
[/quote]
Itse olen korkeakoulutettu, mutta en ymmärrä mitä vikaa on autonasentajissa. Ei kaikkien tarvitse olla "huippuylioppilaita".
[/quote]
Joopa joo, ei se korkeakoulutuskaan näköjään saanut sinua oppimaan luetunymmärtämistä. Tavaapa vielä muutamaan kertaan tuo lainaamasi viesti niin ehkä sinullekin aukenee mitä siinä oikein sanottiin.
[/quote]
Tavasin uudelleen. Käytit sanaa "homo" halventavassa tarkoituksessa, eli et siis pidä homoista ja käytät heitä solvaustarkoituksiin. Yleistit myös, että kaikki kanssasi eri mieltä olevat ovat tyhmiä. Niin tyhmiä, että heistä tulee autonasentajia, joita halveksut samoin kuin homoja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:21"]
Kuka sanoi, että henkilö oli lukutaidoton? Artikkelissahan sanottiin, että oli kotimaassaan omatoimisesti ja itsenäisesti opiskellutkin, lukemista jne. Suomeen tultuaan sitten suorittanut sen peruskoulun oppivelvollisuuden (ei mene kauaa siinäkään) ja sitten mennyt lukioon. Mikä siinä on niin vaikea käsittää, en ymmärrä?!:D
[/quote]
Artikkelissa sanottiin myös, että "..ei käynyt koulua kotimaassaan".
Tämän mukaan on valmistunut 2009 Government Rokel Secondary School:ista Sierra Leonessa: http://www.graduates.com/Member/3422348
[/quote]
Hommaprpagandisti siellä vauhdissa, tuo Varma Tieto oli niitä hommaketjunne "salapoliisiaavutuksia". Aika luotettavan tuntuinen lähde tuo linkkisi on, Ahmed Kamaran lisäksi Rokel elementary Schoolista on valmistunut vain 12 muuta oppilasta ja Ahmedin väitettynä valmistumisvuonna vain Ahmed itse ...
[/quote]
Graduates.com on Koulukaverit-sivustoa vastaava eli sinne lisätään itse tiedot. Sieltä ei löydy läheskään kaikkia koulujen entisiä oppilaita.
Tämä on ihan kamalaa, pojalle ja rehtorille. Ja todennäköisesti huonon toimittajan takia. Toimittaja tässä mokasi, ei kukaan muu. Olen harmistunut.
Eihän IB:llä tarvitse osata sanaakaan suomea! Jos on selvinnyt pääsykokeista ja pre-IB -vuodesta niin miksei pääsisi ylioppilaaksi omalla kielellään eli englanniksi?
Sitäpaitsi ei ole vielä ylioppilas, tulokset tulevat vasta 6.7.
Niin toivon, että hän pääsee hakemaansa Oulun yliopiston intercultural teacher education -ohjelmaan. Opettaa 5-6 vuoden päästä teidänkin lapsia.