Oudoin lapsen nimi, johon olette törmänneet
Kuulin menneellä viikolla, että erään samassa työpaikassa työskentelevän lapsi oli nimetty Einariksi. Luulin sitä vitsiksi aluksi. Tulee mieleen joku tuberkuloottinen kuoleva lähinnä. Kamala mielikuva vauvasta. Ovat kuulemma hiukan erikoisuutta tavoittelevia koko perhe muissakin asioissa.
Kommentit (845)
Tiiän yhen pojan jonka nimi on Cem Sen.
Meri-Tuuli, harvinainen mutta kaunis nimi :)
Mina , mun serkku tytön nimi on Mina
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 15:30"]Nyt on niin muotia kaivella vanhoja nimiä esiin. Ihan hyviäkin siellä tietty on, mutta kohta on einarit, taavetit, almiinat yms. varmasti käytössä.
Ajatelkaa miten paljon noita lapsia sitte kiusataan koulussa, kun niistä saa väännettyä kaikkea mitä lapset nyt vaan osaa. Vanhammat voisi joskus ajatella näitä muoteja vähän pitemmälle.
[/quote]
Meillä olis Taavetti, jos tyttö oliskin ollut poika.
Mä en usko tuohon lasta kiusataan automaattisesti erilaisen nimensä takia. Kuraattorina 15 vuotta ja kyllä ne kiusaamiset alkaa eri jutuista. Nimi hoksataan vasta myöhemmin, jos sittenkään.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 15:04"]Rilla (tytön nimenä)
(rieska kuin tortilla.. niinkuin mainoksessa sanotaan)
[/quote]
Kotikunnaan Rilla, joka on lyhennys nimestä Marilla. Etkös ole Annaa - sarjaa lukenut?
Meimi, Taikatuulia, Tirlittan, Tarina, Okko-nimistä kummastelin myös aluksi, kun ekaa kertaa törmäsin sennimiseen henkilöön...
Salama. Neena.
Ei mikään näistä paha omasta mielestäni, mutta outoja yhtä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:33"]
kuka vielä muistaa, kenen tunnetun ihmisen lapsen nimi on Yrkkö Myrsky Yrjänä?
[/quote]
Ja sisaret Lauha Leuto Tuuli ja Pihlaja Marja Terttu! Miina Äkkijyrkän lapsia (ja Miinan nimi oli alunperin Riitta Loiva).
Löytyhän se omakin nimeni täältä, lapseni eivät sentään. Itse olen ylpeä omasta erikoisesta nimestäni, jää hyvin ihmisten mieleen. Kaikilla kolmella lapsellanikin on erikoiset nimet, onneksi perheemme onkin puoliksi ulkomaalainen (minä siis!), niin saamme paljon anteeksi ;)
Ursula