Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos rakastaa tarpeeksi, haluaako automaattisesti lapsia toisen kanssa?

Vierailija
31.12.2020 |

Voiko se, ettei halua lasta toisen kanssa, liittyä siihen, että ei rakasta tarpeeksi? Mies ehdotti että ehkä en rakasta häntä tarpeeksi kun en halua lasta/lapsia. Oli katsonut jonkun ohjelman, jossa oli sanottu että kun rakastaa, haluaa yleensä myös lapsia toisen kanssa. Siis esim. niin että yhdessä parisuhteessa vaikka mies ei halua lasta, mutta eron jälkeen löytää uuden naisen, ja pian onkin jo pulla uunissa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Voi rakastaa sydämensä pohjasta, mutta ei halua lapsia.

Vierailija
2/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua automaattisesti.

Joku ei halua lapsia ollenkaan. Tätä ei mikään määrä rakkautta muuta.

Joku haluaa lapsia ja rakastaa tarpeeksi, mutta puolisolla on esim. riippuvuusongelma. Viisas ihminen ei hanki pahasti riippuvaisen kanss lapsia, vaikka haluaisi ja rakastaisi. Luottamus voi myös olla nollassa pettämisen, taloudellisen pettämisen yms. vuoksi. Viisas ihminen eihanki silloinkaan lapsia, ennen kuin asiat selkenevät.

lainaan sanojasi: "haluaa yleensä lapsia toisen kanssa." Yleensä -sana ei tarkoita samaa kuin aina. Yleensä sisältää poikkeuksen, joka sinä saatat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä se on eri asia, ei sillä ole tekemistä sen kanssa paljonko rakastat miestäsi.

Vrt. tilanne jossa halu saada lapsi on niin voimakas että siihen ryhtyy vaikka ilman kumppania.

Vierailija
4/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. - Kaikki eivät koskaan halua saada lapsia. On minusta kohtuuton vaatimus toiselta vaatia yhteistä lasta rakkauden osoitukseksi. Parasta olisi jos molemmilla olisi suunnilleen sama käsitys siitä halutaanko lapsi(a) vai ei.

_Kristitty mies 

Vierailija
5/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki. Itse tiesin jo lapsena että en halua lapsia koskaan, eikä se ole koskaan muuttunut. Ei ole mitään merkitystä sillä, paljonko miestäni rakastan.

Vierailija
6/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu... Olen nähnyt tapauksia, joissa jompikumpi ei muka vaan halua ylipäänsä lapsia tai naimisiin, ja uuden kumppanin kanssa vuoden sisällä hääkellot soivat ja pulla on uunissa.

Itse uskon, että kun oikea osuu kohdalle ja itse on valmis parisuhteeseen, niin haluaa myös perustaa perheen. Se on luonnollista ja kaunista.

Vierailija
7/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko lapsen äitisi kanssa? Tai isäsi? Oletettavasti kuitenkin rakastat heitä. 

Vierailija
8/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi 15-vuotias vai miksi hän kuvittelee tuollaista?

Vierailija
9/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu... Olen nähnyt tapauksia, joissa jompikumpi ei muka vaan halua ylipäänsä lapsia tai naimisiin, ja uuden kumppanin kanssa vuoden sisällä hääkellot soivat ja pulla on uunissa.

Itse uskon, että kun oikea osuu kohdalle ja itse on valmis parisuhteeseen, niin haluaa myös perustaa perheen. Se on luonnollista ja kaunista.

No se ei onneksi ole uskon asia. Kaikki eivät halua lapsia ja sillä selvä.

Vierailija
10/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellaiset ihmiset haluavat, jotka ovat alunperinkin olleet kahden vaiheilla lapsi-asian suhteen.

Vierailija
11/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. - Kaikki eivät koskaan halua saada lapsia. On minusta kohtuuton vaatimus toiselta vaatia yhteistä lasta rakkauden osoitukseksi. Parasta olisi jos molemmilla olisi suunnilleen sama käsitys siitä halutaanko lapsi(a) vai ei.

_Kristitty mies 

Tämä. Minua kylmää kuulla ja lukea tapauksista, joissa toinen osapuoli kiristää toista lastentekoon perusteella "jos rakastaisit mua oikeasti, niin haluaisit mun kanssa lapsen". Rakkauteen ei kuulu painostaminen varsinkaan noin suurten ja elämää mullistavien asioiden ollessa kyseessä.

Uskon, että tuo "haluat lapsia kun tapaat sen oikean" -uskomus on lähtöisin niiltä ajoilta, kun lapsia vain piti tehdä jokaiseen vakavasti otettavaan parisuhteeseen. Jos halusi vakuuttaa muut parisuhteensa aitoudesta, niin kuvioon kuului jälkikasvun hankkiminen.

Toki joillekin on varmasti käynyt niin, että sopivan kumppanin osuttua kohdalle halu lisääntyä on iskenyt ihan jo olosuhteiden suotuisuuden vuoksi. Väitän silti, että nämä ihmiset ovat syvällä sisimmässään aina halunneet lapsia tai vähintään leikitelleet ajatuksella. Mielestäni tähän samaan sakkiin ei voi laskea mukaan heitä, jotka eivät ole lapsia koskaan halunneet mutta jotka taipuivat siihen puolison toiveesta tai painostuksesta. Heissähän ei itsessään ollut koskaan syttynyt varsinaista lapsensaantihalua.

Vierailija
12/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Voi rakastaa sydämensä pohjasta, mutta ei halua lapsia.

Jotkut taas eivät rakasta ollenkaan, mutta haluavat lapsia niin paljon että tekevät sen vaikka jonkun tuntemattoman kanssa.

Vierailija
13/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies edes ohimennen mainitsisi jotain tyyliin "et rakasta minua tarpeeksi, koska et halua lasta kanssani", mies olisi välittömästi ex. Minä en kiristäjien kanssa rupea olemaan. 

Vierailija
14/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä nimenomaan pilaa kahdenkeskiseen rakkauden, miksi kukaan sellaista haluaisi?

Vierailija
15/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä oikeesti oo niin tyhmä, että tosissasi tällaisia kyselisit? Ethän?

Vierailija
16/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä vertautuu siihen, että joskus lapsia hankitaan, vaikka ei ihan niin paljon rakasta kumppaniaan? Tässähän lasten haluaminen on ennakkoasetus, kaikki siitä poikkeava on ongelma jollain tasolla. Kun taas lasten hankkiminen ilman otollisia olosuhteitakin on normaalitilanne, eikä koskaan ongelma. Koska hormonit ja ihmisyys ja tarve ja läpäläpä.

Monet lapsia hankkivat eivät edes osaa ihan aidosti rakastaa, koska se ei ole pyyteetöntä ja tunne syntyy vain omia lapsia kohtaan. Jos syntyy. Eiväthän he ole silloin hyvin paljon rakastaneet ennen lasten tekoa, jos itsekin mainostavat, että kyky kehittyi vasta silloin.

Vierailija
17/17 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan rakastanut ensimmäistä aviomiestäni ja lapseni isää läheskään niin paljon kuin toista, jonka kanssa ei lapsia ole, koska kumpikaan ei ole halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän