Apua! Minun saunavuorolla kaksi miestä änkesi saunaan!
Oma maksettu Saunavuoroni on 18-18.30. Saunaan pääsee kahdesta rapusta. Menin välillä suihkuun ja sitten ollessani suihkussa klo 18:25 kuului hirveä ryminä toiselta puolelta ja pari miestä änkesi saunaan omistajan elkein, puhuivat jotain venäjää kai. Pelästyin kauheasti, yritin sitten huudella ystävällisesti että minun saunavuoroni on puoleen saakka, onko teillä milloin vuoro, väistelivät kysymyksiä. Sanoivat sitten että voin tulla uudelleen 15 min päästä, lopulta lähtivät sitten pukuhuoneeseen odottamaan ilmeisesti luullen että haluan tulla saunaan.
Mitä teen? Kyse ei ole tuosta viidestä minuutista, vaan siitä että tuli ahdistava olo kun vieraat miehet änkevät saunaan, mitä jos olisin ollut saunassa rentoutumassa hiljaa etteivät olisi kuulleet minua ja olisivat tulleet saunaan luullen ettei siellä ole ketään?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Nyhveröt naiset eivät osaa sanoa jämäkästi että nyt on minun saunavuoro ja te voitte tulla saunaan vasta minun jälkeeni. Miehet eivät noteeraa sellaista piipitystä vaikka väärässä olisivatkin.
Luitko aloitusta? Miehet lähtivät lopulta pois kun ilmaisin että nyt on minun vuoroni. Keitä nyhveröitä meinaat?
Ap
Meillä kävi sama juttu pari viikkoa sitten paitsi, että muija saunoi meidän vuorolla. Väitti vuoroa omakseen. Sanoi, että ottaa yhteyttä isännöitsijään, mitään ei oo kuulunut, tajusi varmaan olleensa väärässä.
Varmaan aika yleistä näissä kahden pesu/pukuhuoneen ja yhden saunan yhtiöissä.
Ekalle kommentoijalle: Ja en tosiaan uskaltanut alkaa vihaisesti huutamaan heille. Minä pieni nainen vastaan kaksi raavasta venäläistä(?) miestä. Olet varmasti itse mies. Ikävää rikkoa kuplasi mutta kyllä, mielessä kävi että mitä jos he kiivastuvat ja ryntäävät suihkuun jossa olin ja käyvät käsiksi tai tekevät minulle jotain esim. Rais kaavat.
Ap
Tarkennuksena nyt tuolle yhdelle pakkomielteiselle: Puhuin ystävällisesti, mutta jämäkästi. :)
Ap
Siis saunaan eli sinne löylyihin johtaa kaksi eri ovea, kahdesta suihkuhuoneesta? Ja molempiin suihkuhuoneisiin johtaa varmaan omat pukukopit? Miten siellä ei ole missään mitään ovien lukitusmahdollisuutta, että viereisestä suihkutilasta ei pääsisi ketään samaan aikaan saunaan? Ja sitä kautta vielä tunkeutumaan toiseen suihkutilaan ja pukuhuoneeseen? Kuka hullu tuollaisessa ylipäätään uskaltaa tai haluaa saunoa?
Alkuperäinen tarkoitus näissä tuplapukkarisaunoissa on ollut että toinen perhe voi pukea rauhassa kun toinen on jo tulossa saunaan.
Ei taida tosin olla missään enää näitä osittain limittäisiä vuoroja eli hyvin voi omalla vuorolla käydä pistämässä molemmat pukkarit lukkoon.
Kukaan ei vielä vastannut: mitä teen asialle? Isännöitsijälle nyt ilmoitan ainakin.
Ap
On kyllä ahdistava kokemus. Pelkäisin itsekin. Hyvä kun sanoit että eivät tule kun on sinun vuoro. Jäin kans miettimään että eikö siellä saisi jotenkin lukittua ovia tai "varattu" kylttiä tms. Muistaakseni joskus asuttuani kerrostalossa, saunavuorossa käydessäni, ei kukaan muu tullut ikinä kun olin laittanut oven lukkoon. Se saunan avain vois olla aina vain sillä jonka vuoro on saunoa tms.
Meillä on kaksi pukuhuonetta. Molemmat saa salvalla lukkoon sisäpuolelta. Laitan molemmat lukkoon kun olen saunassa, avaan sitten toisen kun olen saunonut ja suihkutellut ja olen omassa pukkarissa kuivattelemassa ja pukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen tarkoitus näissä tuplapukkarisaunoissa on ollut että toinen perhe voi pukea rauhassa kun toinen on jo tulossa saunaan.
Ei taida tosin olla missään enää näitä osittain limittäisiä vuoroja eli hyvin voi omalla vuorolla käydä pistämässä molemmat pukkarit lukkoon.
On limittäinen. Kun minun saunavuoroni alkaa, edellisellä saunojalla on uintiaika uima-altaassa. En voi pistää ovia lukkoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vielä vastannut: mitä teen asialle? Isännöitsijälle nyt ilmoitan ainakin.
Ap
Se varmaan just nyt odotteleekin soittoasi, pffffhhh......
Täytyy asua maalla omakotitalossa, ei sinne saunaan ketään vieraita änkee.
Jos tiedät ketä sinne änki, niin ilmoita heille. Sano isännöitsijälle että miten jatkossa tämä voidaan estää. Hänen hommiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät ketä sinne änki, niin ilmoita heille. Sano isännöitsijälle että miten jatkossa tämä voidaan estää. Hänen hommiaan.
No miten sen voi jatkossa estää? Ei mitenkään!
Seuraavassa taloyhtiön/hallituksen kokouksessa pyydät että oviin hommataan lukot.
Eikö siinä olisi voinut saunoa yhdessä ja sen jälkeen kimppakivaa vielä päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On limittäinen. Kun minun saunavuoroni alkaa, edellisellä saunojalla on uintiaika uima-altaassa. En voi pistää ovia lukkoon.
Ap
No sitten sä et vaan voi tehdä mitään. Joko hyväksyt sen, että näin voi käydä toistekin ja jatkat omia vuorojasi, tai sitten et hyväksy ja lopetat omat saunavuorosi.
Jos ne oli jotain ulkomaalaisia vuokralaisia tai muita niin eihän ne välttämättä tajua systeemiä. Tai välitä tehdä sääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos noin, en kävisi saunavuorolla lainkaan. Jokin intiimiys pitää taloyhtiölläkin olla tarjota, kuten ovien lukitseminen omilla vuoroillaan. Uimahalleissakin on valvonta, jonne ilmoittaa jos joku änkeää väärälle puolen.
huuda traastuittia ja bodka, bodka maatushka täällä.