Voiko haastattelukuvaan laittaa itsestä puhelimen kanssa? Huono juttu?
Huomenna on valintakokeet ja haastattelijalle annetaan valmiiksi täytetty kaavake jossa on itsestä tietoja ja oma kuva. Olen parin tunnin ajan koittanut saada itsestäni edustavaa kuvaa huonoin tuloksin (mulla ei ole kameraa vaan puhelin). yhdessä kuvassa mulla on tosi hyvä ilme mutta mun pinkki puhelin ottaa silmään heti kuvasta.
Onko se hyvä juttu että mulla on naamakuvan kohdalla selfie jossa näkyy puhelin (erotun varmaan joukosta) vai olisko se syy miksei mua valittaisi, koska siinä on se luuri?
Haen opiskelemaan liiketaloutta amk:hon jos sillä on merkitystä asian kannalta.
Kommentit (13)
Minä laittaisin jonkun neutraalin ja laadukkaan kasvo- tai puolikuvan jossa hymyilen. En sitten tiedä miten tuossa koulussa suhtaudutaan persoonallisempiin otoksiin. Jos haluaisin ottaa riskin sen suhteen niin saattaisin laittaa itsestäni kuvan vaikka jonkun puuhan parissa (työvaatteissa, koiran kanssa, purjehtimassa) ja siten olisin valmis perustelemaan miksi valitsin juuri sen kuvan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:00"]Käännä se kamera ottamaan toisin päin kuva. En usko, että puhelimen näkyminen kuvassa estää sua tulemasta valituksi, mutta antaa vaikutelman hieman tyhmästä ihmisestä, kun ei tajua edes ottaa kuvaa, jossa ei näy kamera.
[/quote]
Ohis, ainakin mun puhelimen etukamera on aivan paska, joten otan selfiet aina peilin kautta.
Ap, etkö voi rajata kuvaa tiukemmin?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:00"]
Käännä se kamera ottamaan toisin päin kuva. En usko, että puhelimen näkyminen kuvassa estää sua tulemasta valituksi, mutta antaa vaikutelman hieman tyhmästä ihmisestä, kun ei tajua edes ottaa kuvaa, jossa ei näy kamera.
[/quote]
Yritin sitä, mutta mun luurissa on huono kamera. kahden tunnin jälkeen tuo on paras kuva musta. Voin toki yrittää leikata puhelimen pois (se ei ole kasvojen tiellä) mutta tuo pinkki kiinnittää heti huomion, eli mietin erottuisiko sen avulla joukosta positiivisesti. En kuitenkaan ole enää mikään teini (vaan 30-vuotias) joten näyttäisikö se lapselliselta kuvissa..?
Mulla unohtui koko kuva ja sain käydä ottamassa henkkareista kopion toimistossa. Tulin valituksi.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:00"]Käännä se kamera ottamaan toisin päin kuva. En usko, että puhelimen näkyminen kuvassa estää sua tulemasta valituksi, mutta antaa vaikutelman hieman tyhmästä ihmisestä, kun ei tajua edes ottaa kuvaa, jossa ei näy kamera.
[/quote]
Ohis, ainakin mun puhelimen etukamera on aivan paska, joten otan selfiet aina peilin kautta.
Ap, etkö voi rajata kuvaa tiukemmin?
[/quote]
Mulla ei oo ees etukameraa :0
ja voi, rajata. Puhelin on ihan kasvojen vieressä, ehkä 2mm jää "tyhjää" naaman ja luurin väliin.
ap
Ei kai sinne pärstäkertoimen mukaan valita. Kuva on vaan sitä varten, että haastattelija osaa yhdistää paperin haastateltuun henkilöön ja ehkä muistaa hänet paremmin. Joten ihan hyvin voit laittaa sen kuvan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:05"]
Mulla unohtui koko kuva ja sain käydä ottamassa henkkareista kopion toimistossa. Tulin valituksi.
[/quote]
Mun henkkareissa on erinäköinen kuva. Kuvassa olen tumma tukkainen, silmälaseilla varustettu 15-vuotias jolla oli 40kg enemmän elopainoa kuin nyt. Oon muutenkin ajatellut päivittää passikuvaa kun näytän nyt paremmalta kuin kuvan ottohetkellä. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:03"]
[/quote]
Vanhapiikatäti täällä ihmettelee "etukameraa".. . :)
Onhan niissä kameroissakin yleensä itselaukasija, ettei tarvi teinipeilejä ottaa.
Vaatii toki vaivaa vähän kameran asettelun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:29"]Onhan niissä kameroissakin yleensä itselaukasija, ettei tarvi teinipeilejä ottaa.
Vaatii toki vaivaa vähän kameran asettelun kanssa.
[/quote]
Ap:llä ei ole kameraa vaan puhelin
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:03"]
[/quote]
Vanhapiikatäti täällä ihmettelee "etukameraa".. . :)
[/quote]
Puhelimen näyttöpuolella on useimmissa älypuhelimissa sellainen kakkoskamera, että näkee naamansa ruudulta samalla kun ottaa kuvaa. Itselläni ei edes käynyt mielessä kääntää puhelinta :D en tosin varmaan onnistuisi niin että kädet ei olisi tiellä
Käännä se kamera ottamaan toisin päin kuva. En usko, että puhelimen näkyminen kuvassa estää sua tulemasta valituksi, mutta antaa vaikutelman hieman tyhmästä ihmisestä, kun ei tajua edes ottaa kuvaa, jossa ei näy kamera.