Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko paljon vaatteita kirppareilta itsellesi?

Vierailija
05.06.2014 |

Itse oon ostanut nyt viimeisen kahden vuoden aikana lähes kaikki vaatteet kirpparilta. Se on aika suuri muutos entiseen. Luulin nimittäin ennen aina että kirpputoreilla on vaan pelkkiä vanhoja lumppuja, enkä edes käynyt koskaan. Sitten kaksi vuotta sitten menin puolivahingossa ja yllätyin miten kivoja vaatteita sieltä löytyi.

On nimittäin useamman vuoden tuntunut ettei kaupoista löydä enää mitään kivaa (jotenkin tämän hetken muoti ei vaan sytytä mua)  ja kirppikseltä taas löytyi niitä vaatteita, joita kaupoissa oli vielä silloin kun siellä oli nättejä vaatteita, eli joku viisi vuotta sitten (ja hyväkuntoisia vielä.) Siksi kai innostuinkin, ja oon sitten käynyt hakemassa kaikki vaatteet kirpparilta, alusvaatteita lukuunottamatta. Mitään merkkivaatteita en metsästä, vaan juurikin omaa silmää miellyttäviä ja hyväkuntoisia.  Monesti löytää jopa ihan uusia/käyttämättömiä. Jostain syystä ihmiset vielä tuntuu metsästävän niitä parin euron käytettyjä vaatteita, joten uusia vähän kalliimmalla (mutta kaupan hintoihin verrattuna tosi halvalla) löytää helposti.(tai ainakin omaa xs-kokoa olevia)

Näin lähes 30-vuotiaana ei oo enää väliksi onko vaatteet viimeisintä muotia, ja minusta nykyään vähän kaikenlainen on muotia, tai ihmisillä näkee hyvin erilaisia vaatteita, joten siksikin kehtaa ostaa vaatteita just omaan makuun eikä sen mukaan mikä on just nyt muotia.

Mites muut?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:35"]

En osta koskaan vaatteita kenellekään kirpputoreilta. En vain voi, ne tuntuu ällöttäviltä. Enkä pysty penkomaan niitä veteliä kasoja ja roikkuvia rekkejä, mistä sen tietää missä homeisissa täipesissä ne on pyörineet. 

[/quote]

Ohoh, oot ilmeisesti pikkusen hygieniafriikki. No eipä tuo kyllä haittaa jos jotkut on tuotakin mieltä, jääpä itselle enemmän valinnanvaraa.

Vierailija
22/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tosi usein. Melkein aina löytyy halvalla jotain suht trendikästä siistiä vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, ehkä 60% kaikista vaatteistani.

Alusvaatteet, sukkahousut ja useimmat housut on pakko ostaa uutena, melkein kaikki muu löytyy kirppikseltä.

Edullisilla hinnoilla saa paljon enemmän vaihtelua vaatekaappiin.

Vierailija
24/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut mutta sain sukulaiselta kassillisen vaatteita ja hyviä on olleet. Olen laiska kattoon itelleni kaupasta vaatteita ja inhoan sovittamista.

Vierailija
25/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan vaatteita kenellekään kirpputoreilta. En vain voi, ne tuntuu ällöttäviltä. Enkä pysty penkomaan niitä veteliä kasoja ja roikkuvia rekkejä, mistä sen tietää missä homeisissa täipesissä ne on pyörineet. 

Vierailija
26/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ostan paljon just itselleni, lapsille satunnaisesti

Vierailija
27/31 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki :) Paitsi alusvaatteet ja sukat tietysti.

Vierailija
28/31 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut lapsilleni todella hyviä vaatteita kirpparilta silloin kun lapset oli pieniä ja itse pystyin määräämään mitä laittavat päälle. Nyt olen ostanut itselleni vaatteita kirpparilta. Tämän päivän muoti on mielestäni sellaista etten löydä mitään sopivaa itselleni. Hintakin on yleensä kohdillaan kirpparivaatteissa. Löytäähän kirpparilta myös kaikkea .muuta,mitä ei tarvitse ostaa kaupan hinnoilla. Ostan kankaita josta teen laukkuja, kukkaroita ja mekkoja yms. Todellakin pidän hyvänä vaihtoehtona kirppareita.

Vierailija
29/31 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aivan liikaa. Kaapit on täynnä ihania kirpparilöytöjä, joita ei kaikkia vaan tuu pidettyä.

Viimeisimpiä ostoksia:

- uudet kengät

- maksimitan trikoomekko

- juhlavampi kesämekko

- uudet reisitaskuhousut

- farkut

- kolme trikoojakkua (työvaatteita)

- verhot

- lapselle verkkapuku ja tuulitakki

- toiselle lapselle farkut

- lapsille t-paitoja

Vierailija
30/31 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En löydä kirppareilta mitään ostettavaa. Olen kokoa XS/34 ja kaikki kirpparilla myytävät on M->XXL. Ja kaikki on niin nuhjuista, pilalle pestyä ja jotain huonolaatuista. Kainalot kellastuneet, haarat kuluneet tai syöpyneet puhki ja joku kestotahra rinnuksissa. Haisee pesu- ja huuhteluaineilta, haalistuneet, nyppyyntyneet tai täynnä jotain eläinten karvoja.

Ennemmin ostan uutena ja käytän itse loppuun.

Vierailija
31/31 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän myyn kirpparilla kuin ostan. Torissa on kyllä hakuvahdit, ja aina jos jotain tarvitsen, katson ensimmäisenä sieltä. Kirpparilta olen löytänyt merkkisisustustavaraa paremmin kuin vaatteita, ja ne menevät myös nopeammin kaupaksi kuin vaatteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi