Miten Posti on voinut vajota näin alas?
Palvelut on mitä sattuu, paketteja ei tuoda perille vaikka pitäisi, vaan kuskataan johonkin kauas noudettavaksi.
Laitoin noutopisteen olemattomasta kapasiteetista palautetta, kun ensin löysin jonkun paikan mihin laittaa. Vastauksena tuli viikkojen päästä ”voi harmi, toivottavasti tilanne jatkossa paranee”. 😂
Miten ihmeessä se muka joskus paranee, jos Posti ei tee mitään toimenpiteitä? 🤬
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmasti melkosia eroja kaupunkien välillä ja varmaan kaupunginosienkin välillä. Eli osassa hoidetaan ihan viimeisen päälle ja osassa ei edes vähää sinne päin. Meillä onneksi täällä Pohjois-Helsingissä oman kokemukseni mukaan Posti toimii vielä todella hyvin. Paketit tulevat ajallaan ja kotitoimituksissa aina tosi mukavia kuskeja vielä kaupan päälle. Muutaman muun pakettifirman kanssa ollut vähän huonompia kokemuksia, mutta valtaosin kyllä kaikki palvelevat hyvin ja luotettavasti.
Jaa. Nimenomaan täällä pohjois-helsingissä ei toimi mikään vaan posti jaetaan väärin (joka viikko on vierasta postia omassa laatikossa) ja paketit menee joka kerta malmilta noudettavaksi tuon valitun lähikaupan pakettiautomaatin sijaan.
Matkahuolto ja Schenker taasen toimittaa paketit aina siihen noutopisteeseen jonka valitsee.
Pikainen sähköpostihaku kertoi seuraavan tilaston: Olen tilannut tänä vuonna 10 pakettia Postin kuljetuksella. Näistä 7 ohjattiin muualle kuin haluttuun noutopisteeseen.
Onneksi samaan aikaan riittää resursseja viestinnän huonontamiseen entisestään. Ei tuo mä tuon, sä tilaat -skeida voi upota kuin teineihin ja parikymppisiin eteläsuomalaisiin nuoriin. Olen itse 29v ja myöskin etelästä, ja tulee lähinnä vitutus kun saa jotain "Moi! Hae pakettisi pian!" -viestejä.
Tilasin tässä pari päivää sitten verkkokauppa.comista, paketti haettavissa lähipostista kolmen päivän päästä. Tosin tilasin automaattiin, nopsaan tuli kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelussa ovat siis ottaneet mallia VR:stä, tulee mieleen se chat-asiakaspalvelijan kommentti sopivaa yöjunaa etsivälle "Katselkaa rauhassa, toivottavasti löytyy!"
Voin kuvitella ne tyhjäpää-millenniaalit jotka siellä aspoissa tuollaisia vastauksia kirjoittelee eikä kukaan vaivaudu kouluttamaan ja ohjeistamaan kunnolla.
Miten milleniaalit tähän liittyy? Mä olen milleniaali ja täytän ensi vuonna 40. Onko sun mielestä nelikymppiset tyhjäpäitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä vältän viimeiseen asti Postin palveluja. Kerran tai kaksi poti tänä vuonna käyttää, kun se oli ainoa toimtusvaihto. Muuten aina Matkahuolto, Schenker tms. Jotka toimii aina, tuo nopeasti ja lähelle.
Eipä voi matkahuoltoakaan kehua, just tuli paketti sellaiselle asiamiehelle, joka on auki vain arkena 10-17. Piti sitten erikseen hakea 20 km päästä kun ei voinu jättää viikonlopun kauppakäynnin yhteyteen. Ei tuollaisia asiamiehiä saisi olla, jotka ei ole auki kunnolla.
En tilaa enää mitään jos Postin "toimitus". Lähetykset ei ikinä tule edes lähistölle, olisi puolen km sisällä 3 paikkaa josta voisi hakea mutta paketit menee aina Postiin, joita ei todellakaan ole täälläpäin Helsinkiä. Eli toisin sanoen ei toimiteta vaan jätetään suoraan Postiin haettavaksi.
Tässä meiliosoite josta vastataan kyllä viikon - kahden sisään henkiloasiakaspalvelu@posti.com
Ja yksikään asia ei ole tätä kautta ratkennut mutta voi silti laittaa palautetta.
Postin pakettipuoli toimii ihan hyvin, mutta kirjeiden jakelu täysin arpapeliä. Nykyään ainoastaan pelottaa mihin kirje päätyy ja jos mikä tahansa muu tapa toimittaa asia käy, valitsen sen. Posti hävittänyt esim. todella henkilökohtaisia asioita sisältävän päätökseni ja nyt ei löydä perille lapsen neuropsykologin lausunto.
Tämähän johtuu ihan ja pelkästään kokoomushallitusten leikkaus- ja yksityistämispolitiikasta. Kannattais miettiä ketä äänestää.
Posti panostaa nyt konelajitteluun, jossa kone pistää postit oikeaan järjestykseen jakajalle. Mutta koska kyseessä on kone niin eikös sieltä löydy välistä jonkun muun posteja, vaikka tämä toinen asuisi toisella puolen Suomea. Jakajat saavat olla tarkkoina, jottei pistä niitä väärään paikkaan.
Posti on SURKEA ja vituttaa vieläkin sen yhden hemmon jättipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin saapumisilmoitukset ja muukin viestintä on mennyt oudoksi. Virallinen ja asiallinen linja on muuttunut muotoon: ”Moi! Lähetys xxx on täällä. Ota henkkarit mukaan.”
Ihan kuin Posti olisi joku ystäväni. Ja ”henkkarit”, joku vanhemman polven asiakas miettii varmaan, että mitkä lenkkarit tai henkarit pitää ottaa mukaan. Miksi ei voi käyttää asiallista suomen kieltä?
Some ja palautevastaukset näyttävän jatkavan samaa linjaa. Ei ainakaan omissa silmissäni nosta imagoa tällainen viestintä.
Ja kun Postin nimissä lähetetään kaiken maailman huijausviestejä, niin tämän kaltainen viestintä vaikeuttaa entisestään tunnistamista mikä on oikea, asiallinen Postilta tullut viesti ja mikä huijausviesti.
Kaikki postin mulle lähettämät meilit ovat huijausviestejä.Ihan siksi tiedän kun en ole kyseiselle instanssile meiliosoitettani jakanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin saapumisilmoitukset ja muukin viestintä on mennyt oudoksi. Virallinen ja asiallinen linja on muuttunut muotoon: ”Moi! Lähetys xxx on täällä. Ota henkkarit mukaan.”
Ihan kuin Posti olisi joku ystäväni. Ja ”henkkarit”, joku vanhemman polven asiakas miettii varmaan, että mitkä lenkkarit tai henkarit pitää ottaa mukaan. Miksi ei voi käyttää asiallista suomen kieltä?
Some ja palautevastaukset näyttävän jatkavan samaa linjaa. Ei ainakaan omissa silmissäni nosta imagoa tällainen viestintä.
Ja kun Postin nimissä lähetetään kaiken maailman huijausviestejä, niin tämän kaltainen viestintä vaikeuttaa entisestään tunnistamista mikä on oikea, asiallinen Postilta tullut viesti ja mikä huijausviesti.
Kaikki postin mulle lähettämät meilit ovat huijausviestejä.Ihan siksi tiedän kun en ole kyseiselle instanssile meiliosoitettani jakanut.
He Postista valittaminen on jo niin so last season.
Itsetehostukseen ja tärkeilyyn on varmasti muitakin narinakohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli noutopisteeseen lähetys nimeltään pikkupaketti, jonka päällä lukee ”jaetaan päiväpostissa”. Netin seurantatiedoissa lukee, että ”este jakelussa, kulku estynyt tms.”, vaikka olin kyseiseen aikaan kotona eikä meillä ole mitään esteitä.
Näin verkkokaupassa töissä olevana voin sanoa että se "pikkupaketti" ja"jaetaan päiväpostissa" ei takaa mitään jos ihmiset tilaa jotain mikä ei mahdu mitenkään jostain postiluukusta. Olen pakannut tollasta, ja vaikka se paketti ei ois yhtään liian iso tuotteeseen verrattuna, niin ei ne kyllä mahu kuin postilaatikkoihin jotka saa avattua päältä.
Kerrostalossa asun ja olin etätöissä kotona. Paketti oli sen verran ohut, että luukusta olisi mahtunut. En tiedä olisiko sitten väliovi blokannut mahtumisen. Mutta asiallinen postinjakaja kyllä voisi soittaa ovikelloa. Ei menisi kuin 1 minuutti ylimääräistä aikaa. Ja näitä tuskin yhdellä kierroksella montaa on. Ajatella, että paketti kävi jo ehkä postiluukun huulilla, muttta sainkin lähteä sateessa 3 km päähän jonottamaan ruuhkaiseen noutopisteeseen työpäivän jälkeen. Ja siis pakettia, jonka kotiinkuljetus oli maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Voi se Norjassa vajota vielä alemmas.
Toivottavasti sun kotis ja perhees ei vajoa koskaan, paskiaispelle.
Vierailija kirjoitti:
He Postista valittaminen on jo niin so last season.
Itsetehostukseen ja tärkeilyyn on varmasti muitakin narinakohteita.
Itsetehostusta ja tärkeilyä? Erikoinen ajattelutapa. Ei se ole turhaa narinaa, jos odottaa maksullisesta palvelusta asiallista ja lupausten mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli noutopisteeseen lähetys nimeltään pikkupaketti, jonka päällä lukee ”jaetaan päiväpostissa”. Netin seurantatiedoissa lukee, että ”este jakelussa, kulku estynyt tms.”, vaikka olin kyseiseen aikaan kotona eikä meillä ole mitään esteitä.
Näin verkkokaupassa töissä olevana voin sanoa että se "pikkupaketti" ja"jaetaan päiväpostissa" ei takaa mitään jos ihmiset tilaa jotain mikä ei mahdu mitenkään jostain postiluukusta. Olen pakannut tollasta, ja vaikka se paketti ei ois yhtään liian iso tuotteeseen verrattuna, niin ei ne kyllä mahu kuin postilaatikkoihin jotka saa avattua päältä.
Kerrostalossa asun ja olin etätöissä kotona. Paketti oli sen verran ohut, että luukusta olisi mahtunut. En tiedä olisiko sitten väliovi blokannut mahtumisen. Mutta asiallinen postinjakaja kyllä voisi soittaa ovikelloa. Ei menisi kuin 1 minuutti ylimääräistä aikaa. Ja näitä tuskin yhdellä kierroksella montaa on. Ajatella, että paketti kävi jo ehkä postiluukun huulilla, muttta sainkin lähteä sateessa 3 km päähän jonottamaan ruuhkaiseen noutopisteeseen työpäivän jälkeen. Ja siis pakettia, jonka kotiinkuljetus oli maksettu.
Kävin alaovella ja se oli lukossa. Joten saat noutaa sen muualta.
Vierailija kirjoitti:
Postin pakettipuoli toimii ihan hyvin, mutta kirjeiden jakelu täysin arpapeliä. Nykyään ainoastaan pelottaa mihin kirje päätyy ja jos mikä tahansa muu tapa toimittaa asia käy, valitsen sen. Posti hävittänyt esim. todella henkilökohtaisia asioita sisältävän päätökseni ja nyt ei löydä perille lapsen neuropsykologin lausunto.
Kirjeet tosiaan katoilee. Pienikin virhe osoitteessa voi aiheuttaa, ettei edes ensimmäisen luokan kirje päädy koskaan perille (näin kävi itselleni).
Kuvitelkaapa, että nykyaikana voisi toimia jokin sellainen yritys, jonka tarjoama palvelu heikkenee vuosi vuodelta hintojen samalla noustessa.
Joo, jos on liian hyvä sää, niin postinkantajat menee terdelle ja jättää postin seuraavaksi päiväksi.