Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Posti on voinut vajota näin alas?

Vierailija
31.12.2020 |

Palvelut on mitä sattuu, paketteja ei tuoda perille vaikka pitäisi, vaan kuskataan johonkin kauas noudettavaksi.

Laitoin noutopisteen olemattomasta kapasiteetista palautetta, kun ensin löysin jonkun paikan mihin laittaa. Vastauksena tuli viikkojen päästä ”voi harmi, toivottavasti tilanne jatkossa paranee”. 😂

Miten ihmeessä se muka joskus paranee, jos Posti ei tee mitään toimenpiteitä? 🤬

Kommentit (275)

Vierailija
61/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Posti on pilalla, pelkkää p*skaa tilalla.

Vierailija
62/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin verkkotunnusluvut lähetetty 12.12, ei ole vieläkään tulleet.

Näin lenkiltä tullessa postinjakajan ottavan valkoisen kirjekuoren postikärrystä ja tunkevan sen takin povitaskuun.

En väitä, että tällä olisi yhteys minun kadonneeseen pankkikirjeeseen (joulukortit löysivät perille siis joulun jälkeen).

Joulukortit, jotka oli postitettu 7.12 ihan oikealla osoitteella ja lähialueelta tuli joulun jälkeen 28.12 (kun soitin asiakaspalveluun).

Nyt odottelen tuleeko puhelua, jossa yritetään houkutella jonain valehenkilönä minua kertomaan verkkopankkitunnukset.... Olen valmistautunut tähän kunnon vedätyksellä ja valmiina käräyttämään tyypit jos mahdollista. ... Tunnusluvut kuoletettu ja haettu pankista uudet.

Olkaahan ihmiset varovaisina, jos pankin kirjeitä alkaa häviämään.

Mäki olen tunkenu väärin lajiteltuja kirjeitä ties minne ja vieny takas konttorille.

-ex postinjakaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että palkkoja laskettiin niin töihin saa vain hulluja tai ihmisiä joita ei kiinnosta yhtään.

Olin tossa hetki sitten Postilla töissä ja siellä oli.

Vierailija
64/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin saapumisilmoitukset ja muukin viestintä on mennyt oudoksi. Virallinen ja asiallinen linja on muuttunut muotoon: ”Moi! Lähetys xxx on täällä. Ota henkkarit mukaan.”

Ihan kuin Posti olisi joku ystäväni. Ja ”henkkarit”, joku vanhemman polven asiakas miettii varmaan, että mitkä lenkkarit tai henkarit pitää ottaa mukaan. Miksi ei voi käyttää asiallista suomen kieltä?

Some ja palautevastaukset näyttävän jatkavan samaa linjaa. Ei ainakaan omissa silmissäni nosta imagoa tällainen viestintä.

Ja kun Postin nimissä lähetetään kaiken maailman huijausviestejä, niin tämän kaltainen viestintä vaikeuttaa entisestään tunnistamista mikä on oikea, asiallinen Postilta tullut viesti ja mikä huijausviesti.

Vierailija
65/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli noutopisteeseen lähetys nimeltään pikkupaketti, jonka päällä lukee ”jaetaan päiväpostissa”. Netin seurantatiedoissa lukee, että ”este jakelussa, kulku estynyt tms.”, vaikka olin kyseiseen aikaan kotona eikä meillä ole mitään esteitä.

Näin verkkokaupassa töissä olevana voin sanoa että se "pikkupaketti" ja"jaetaan päiväpostissa" ei takaa mitään jos ihmiset tilaa jotain mikä ei mahdu mitenkään jostain postiluukusta. Olen pakannut tollasta, ja vaikka se paketti ei ois yhtään liian iso tuotteeseen verrattuna, niin ei ne kyllä mahu kuin postilaatikkoihin jotka saa avattua päältä.

Vierailija
66/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain helposti särkyvänä lähetetyn paketin. Tavara oli rikki. Ei kannata ilmeisesti postissa lähettää mitään helposti särkyvänä koska ei se tavaroita ehjänä pidä.

Tai sitten pakkaus puutteellista. 12

Vierailija
67/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Posti on pilalla, pelkkää p*skaa tilalla.

Wow, uusi slogan postille!

Vierailija
68/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti kirjoittanut tämän mutta posti halutaan tarkoituksella ajaa alas. Nostetaan hintoja, huononnetaan palvelua. Tavoite on että kirjeitä ei tarvitse toimittaa joka paikkaan vaan voi jättää peräkylät jakamatta ja näin maksimoida voitot.

Vierailija
69/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tilasin uuden pankkikortin 20.12. Pari päivää myöhemmin postitettu. Ei ole vieläkään täällä.

Minulla meni joulukuun alussa 10 päivää virallisen kirjeen matkaamiseen Postissa. Kohtuuttoman pitkä aika minusta. Posti valittaa aina että kirjepostia on vähemmän ja vähemmän mutta sitten kun sitä olisi jaettavana niin kamalasti takkuaa.

Postissa olisi syytä herätä siihen, että postin hitauden takia moni miettii muuta tapaa hoitaa asiat kuin kirjapostin. Hitaus ei kannausta käyttämään postia. Joskus hevoskärryaikaan 10 päivän kirjeen kiikuttaminen oli ok, muttei enää vuonna 2020

Vierailija
70/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä tilaat, mä tuon" on varmaan keksitty kännissä saunaillan jatkoilla perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Vierailija
71/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin saapumisilmoitukset ja muukin viestintä on mennyt oudoksi. Virallinen ja asiallinen linja on muuttunut muotoon: ”Moi! Lähetys xxx on täällä. Ota henkkarit mukaan.”

Ihan kuin Posti olisi joku ystäväni. Ja ”henkkarit”, joku vanhemman polven asiakas miettii varmaan, että mitkä lenkkarit tai henkarit pitää ottaa mukaan. Miksi ei voi käyttää asiallista suomen kieltä?

Some ja palautevastaukset näyttävän jatkavan samaa linjaa. Ei ainakaan omissa silmissäni nosta imagoa tällainen viestintä.

Joo, tämä on ärsyttänyt hirveästi. Ensimmäisellä kerralla, kun tuollaisen viestin sain, luulin huijausyritykseksi tai roskapostiksi. Kyllä mä ainakin kaipaan asiakieltä tuon tyyppiseen viestintään.

Vierailija
72/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, NIINPÄ NIIN... Nyt vielä kysyn uudestaan ja pistä korvat hörölle: OLETKO SIIS AIVAN VARMA NYT IHAN OIKEASTI, Että puhut POSTISTA etkä MATKAHUOLLOSTA?!? Ne eivät ole SAMA ASIA, ymmärrätkö??? Eivät poliisit ja vartijatkaan ole sama asia, vai luuletko kenties niin? Tai kokki ja leipuri sama asia?!?

HUOKAUS..............

T: Ex-Postiukko

Oman kokemukseni mukaan Posti ohjaa paketit minne sattuu. Muut firmat kuljettavat sinne minne sen olen tilannut.

Olen täysin varma mikä firma on minkäkin paketin tuonut

Vierailija
73/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tilasin uuden pankkikortin 20.12. Pari päivää myöhemmin postitettu. Ei ole vieläkään täällä.

Minulla meni joulukuun alussa 10 päivää virallisen kirjeen matkaamiseen Postissa. Kohtuuttoman pitkä aika minusta. Posti valittaa aina että kirjepostia on vähemmän ja vähemmän mutta sitten kun sitä olisi jaettavana niin kamalasti takkuaa.

Postissa olisi syytä herätä siihen, että postin hitauden takia moni miettii muuta tapaa hoitaa asiat kuin kirjapostin. Hitaus ei kannausta käyttämään postia. Joskus hevoskärryaikaan 10 päivän kirjeen kiikuttaminen oli ok, muttei enää vuonna 2020

Kyllä ne Postissa tajuaa tuon, ne ei vaan välitä. Ne haluaa keskittyä pakettikuljetuksiin mitkä tuottaa jotain, kirjeenkuljetus ei tuota. Ihan pepustahan koko kuvio on, koska omasta mielestäni pitäisi olla valtiollinen, voittoa tavoittelematon posti, johon voi luottaa ja joka hoitaa kirjeet peräkylillekin.

Vierailija
74/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niille edes voi laitta palautetta? En ole koskaan löytänyt kuin jotain tapauskohtaisia lomakkeita.

Mä yritin pari viikkoa sitten laittaa palautetta pakettipostista. En lötänyt kuin kirjepostia käsittelevän lomakkeen ja siinäkin olisi pitänyt ensin valita, mitä palaute koskee.

Facebook ilmeisesti on ainoa väylä antaa vapaamuotoista palautetta.

Vierailija
75/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkuli! Kiitti palarista! Mennään yhdessä puuhastellen kohti toimivampaa huomista, eiks je, kaveripohjalta! Puuhaillen :) t posti <3

Vierailija
76/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin edustajat muuten vastaavat kritiikkiin aina, että onko tavara varmasti tullut juuri Postin eikä jonkin muun yrityksen kautta. Tämä on todella raivostuttavaa. Kyllä nyt varmaan useimmiten asiakas tietää, minkä firman välityksellä paketin pitäisi tulla.

Vierailija
77/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava esimerkki viime vuodelta: äitini lähetti kolme joulukorttia saman päivänä jättämällä ne samaan postilaatikkoon Tampereella. Yksi oli minulle, yksi veljelleni ja yksi sisarelleni. Sisareni - joka asuu Lontoossa - sai korttinsa viisi päivää aiemmin kuin minä ja veljeni vaikka me asumme samassa kaupungissa kuin äitini :)

🤦‍♀️ Punaisissa kuorissa saapuvia joulutervehdyksiä aletaan jakaa vastaanottajille maanantaista 7.12. lähtien. Sen lisäksi postia ei jaeta joka päivä.

Posti jaetaan työpäivinä (ma-pe) klo 18 mennessä. Tiistaisin ei jaeta aikakauslehtiä, mainoksia, kirjeitä tai ilmaislehtiä.

Jakeluaikaan vaikuttavat muun muassa päivittäinen postimäärä ja sääolosuhteet sekä jakelureittien muutokset?

Vierailija
78/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni hyväksyisi , että Postin toiminta rahoitetaan verovaroin. Alamäki alkoi, kun Postista tuli liikelaitos 1990.

Bisnestä pyöritti johtajat jotka eivät ymmärtäneet yritystoimintaa. Kirjepostin väheneminen lienee suurin syy ja henkilökunnan liika vähentäminen.

Vierailija
79/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni hyväksyisi , että Postin toiminta rahoitetaan verovaroin. Alamäki alkoi, kun Postista tuli liikelaitos 1990.

Bisnestä pyöritti johtajat jotka eivät ymmärtäneet yritystoimintaa. Kirjepostin väheneminen lienee suurin syy ja henkilökunnan liika vähentäminen.

Henkilökuntaa ei voi koskaan vähentää liikaa.

Vierailija
80/275 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohttuullisen tyytyväinen Postin pakettitoimintaan, tilaan paljon ulkomaiden nettikaupoista ja toimitukset ovat tulleet mukavasti perille, tullikinon toiminut hyvin arvokkaampien EU:n ulkopuolisten pakettien osalta. Postin oma kotimaisten pakettien ja kirjeiden (myös ulkomaille lähtevien ) hinnoittelu sensijaan tuhoaa suomalaisten nettikauppojen elinvoiman kokonaan, miksi samankokoinen ja -painoinen paketti maksaa Saksasta Suomeen lähetettynä 10€ ja Suomesta Saksaan lähetettynä25€!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä