Miten Posti on voinut vajota näin alas?
Palvelut on mitä sattuu, paketteja ei tuoda perille vaikka pitäisi, vaan kuskataan johonkin kauas noudettavaksi.
Laitoin noutopisteen olemattomasta kapasiteetista palautetta, kun ensin löysin jonkun paikan mihin laittaa. Vastauksena tuli viikkojen päästä ”voi harmi, toivottavasti tilanne jatkossa paranee”. 😂
Miten ihmeessä se muka joskus paranee, jos Posti ei tee mitään toimenpiteitä? 🤬
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, NIINPÄ NIIN... Nyt vielä kysyn uudestaan ja pistä korvat hörölle: OLETKO SIIS AIVAN VARMA NYT IHAN OIKEASTI, Että puhut POSTISTA etkä MATKAHUOLLOSTA?!? Ne eivät ole SAMA ASIA, ymmärrätkö??? Eivät poliisit ja vartijatkaan ole sama asia, vai luuletko kenties niin? Tai kokki ja leipuri sama asia?!?
HUOKAUS..............
T: Ex-Postiukko
Jos viesteissä, paketissa ja noutopisteessä lukee kaikissa POSTI, niin voiko se olla silloin jonkun muun paketti ja palvelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava esimerkki viime vuodelta: äitini lähetti kolme joulukorttia saman päivänä jättämällä ne samaan postilaatikkoon Tampereella. Yksi oli minulle, yksi veljelleni ja yksi sisarelleni. Sisareni - joka asuu Lontoossa - sai korttinsa viisi päivää aiemmin kuin minä ja veljeni vaikka me asumme samassa kaupungissa kuin äitini :)
Olin joskus lajittelemassa joulupostia ja niitä laatikoita otettiin käsittelyyn aika sattumanvaraisessa järjestyksessä, usein viimeksi tulleet ensimmäisenä koska vanhempia ei saanut otettua laatikkorivien takaa.
Hienosti järjestetyt työpisteet Postilla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittava esimerkki viime vuodelta: äitini lähetti kolme joulukorttia saman päivänä jättämällä ne samaan postilaatikkoon Tampereella. Yksi oli minulle, yksi veljelleni ja yksi sisarelleni. Sisareni - joka asuu Lontoossa - sai korttinsa viisi päivää aiemmin kuin minä ja veljeni vaikka me asumme samassa kaupungissa kuin äitini :)
Olin joskus lajittelemassa joulupostia ja niitä laatikoita otettiin käsittelyyn aika sattumanvaraisessa järjestyksessä, usein viimeksi tulleet ensimmäisenä koska vanhempia ei saanut otettua laatikkorivien takaa.
Hienosti järjestetyt työpisteet Postilla. :D
Jep. Jouluposti hoidettiin ainakin silloin suurimmaksi osaksi kausityöntekijöillä ja ainakin se lajittelupiste missä minä olin oli väliaikainen, eikä siellä ollut kunnollisia varastotiloja, vaan laatikot oli seinänvierustalla riveissä, siitä ne otettiin käsittelyyn ja käsitellyt siirrettiin vastapäisen seinän viereen.
Meillä Postin noutopiste on ärsyttävän kaukana ja väärässä suunnassa kaiken muun asioinnin kannalta. Ja lisäksi sekin on ahdas kioski.
Vierailija kirjoitti:
Jos japanilaiset johtaisivat postia niin johto tekisi seppukun vähintään kerran viikossa.
Jos japanilaiset johtaisi postia, niin posti jaettaisiin ajallaan ja asianmukaisesti, kirjeitä tai paketteja ei jäisi matkalle ja postia/paketteja saisi kotiovelle jopa viikonloppuisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti järjestetyt työpisteet. :D
Jep. Jouluposti hoidettiin ainakin silloin suurimmaksi osaksi kausityöntekijöillä ja ainakin se lajittelupiste missä minä olin oli väliaikainen, eikä siellä ollut kunnollisia varastotiloja, vaan laatikot oli seinänvierustalla riveissä, siitä ne otettiin käsittelyyn ja käsitellyt siirrettiin vastapäisen seinän viereen.
No joo, lakon aikana minun ennen lakkoa tilaamani ruokapaketti jäi odottamaan lakon päättymistä, kun lakon aikaan naapurikaupungissa saman lajitelun kautta paketit kulkivat normaalisti. Eli vaikutti siltä että otetaan ne viimeksi tulleet ekan, väliäkö sillä jos perimmäiset seisovat kuukauden...
Paras vastaus kaikkeen asiakaspalautteeseen:
"Kiitos palautteesta!"
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, NIINPÄ NIIN... Nyt vielä kysyn uudestaan ja pistä korvat hörölle: OLETKO SIIS AIVAN VARMA NYT IHAN OIKEASTI, Että puhut POSTISTA etkä MATKAHUOLLOSTA?!? Ne eivät ole SAMA ASIA, ymmärrätkö??? Eivät poliisit ja vartijatkaan ole sama asia, vai luuletko kenties niin? Tai kokki ja leipuri sama asia?!?
HUOKAUS..............
T: Ex-Postiukko
Kaikki sen eron tietää, se että sinä luulet muuta kertoo aika paljon sinusta.
"No voi voi! Muuta et enää saa."
Viimeisin palaute postilta, kun vihjaisi heidän tuotteensa puutteesta ihan ystävällisenä vinkkinä, ettei sama toistu kovinkaan monelle.
Turun keskustasta häviää viimeinenkin Postin oma palvelupiste tammikuun alussa. Siis se ns. pääposti. Tuli kirje, että postikonttorini sijaitsee 11.1.2020 alkaen Puolalankadun K-marketissa...
Postin saapumisilmoitukset ja muukin viestintä on mennyt oudoksi. Virallinen ja asiallinen linja on muuttunut muotoon: ”Moi! Lähetys xxx on täällä. Ota henkkarit mukaan.”
Ihan kuin Posti olisi joku ystäväni. Ja ”henkkarit”, joku vanhemman polven asiakas miettii varmaan, että mitkä lenkkarit tai henkarit pitää ottaa mukaan. Miksi ei voi käyttää asiallista suomen kieltä?
Some ja palautevastaukset näyttävän jatkavan samaa linjaa. Ei ainakaan omissa silmissäni nosta imagoa tällainen viestintä.
Sain helposti särkyvänä lähetetyn paketin. Tavara oli rikki. Ei kannata ilmeisesti postissa lähettää mitään helposti särkyvänä koska ei se tavaroita ehjänä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Paras vastaus kaikkeen asiakaspalautteeseen:
"Kiitos palautteesta!"
Minä sain arkin ikimerkkejä korvaukseksi harmituksesta, kun tilapäinen osoitteenmuutos ei ollut toiminut, vaan postia oli jaettu kuitenkin sinne vakituiseen osoitteeseen.
Kaikki joulukortit saapuivat myöhässä tänä vuonna molempiin suuntiin. Hyvä hyvä, huusivat he kaikki.
Koska en saanut yhteyttä asiakaspalveluun, laitoin palautteen tiedoksi ministeri Harakalle ja toimitusjohtajalle. Seuraavana aamuna soitettiin, ja sain 30 € arvosta postimerkkejä. Kerroin, että menettelen samalla tapaa jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
"No voi voi! Muuta et enää saa."
Viimeisin palaute postilta, kun vihjaisi heidän tuotteensa puutteesta ihan ystävällisenä vinkkinä, ettei sama toistu kovinkaan monelle.
Tämä on sitä Postin uutta, tuttavallista viestintää.
Kotona olin, kun pakettia oli mukamas yritetty toimittaa. Sain kortin, jossa oli toimimaton numero, johon olisi pitänyt soittaa välttääkseen paketin takaisinlähetyksen (ei ollut missään toimipisteessä vaan jakajalla). Jouduin jonottamaan kauan maksulliseen aspa-numeroon, jonka löytäminen oli työn alla. Järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Kotona olin, kun pakettia oli mukamas yritetty toimittaa. Sain kortin, jossa oli toimimaton numero, johon olisi pitänyt soittaa välttääkseen paketin takaisinlähetyksen (ei ollut missään toimipisteessä vaan jakajalla). Jouduin jonottamaan kauan maksulliseen aspa-numeroon, jonka löytäminen oli työn alla. Järkyttävää!
Todellisuudessa "yritettiin toimittaa" -paketteja ei ole edes mukana kierroksella, ne viedään suoraan noutopisteisiin.
Laskut saapuvat viikko eräpäivän jälkeen. Kiitos posti.