Naapurin kakarat kadehtivat ja kiusaavat lastani
Tyttäreni on 7-vuotias. Asumme modernissa ja suuressa omakotitalossa, meillä on upea sisustus ja hienosti hoidettu piha. Minkäs teet, minulla on hyvä sisustussilmä ja taitava puutarhuri olen myös. Ihan itse saan tontin kukkimaan, hihii. Tytöllä on paljon hienoja leluja ja tavaroita, joita hän osaa käsitellä rikkomatta.
Hän on ainoa lapsi ja oikea enkeli. Ei todellakaan ole monilapsisen perheen raakalaismainen pentu, vaan hyväkäytöksinen ja kaunis lapsi. Minun enoni on lottovoittaja ja miehelläni on hyvin tärkeä ja suuri työ maan johtopuolessa. Minullakin on hyväpalkkainen ja keskeisosainen työpaikka, joten olemme keskitasoa varakkaampia. Tietenkin olen tiedostanut, että lapseni on pakko tietää, että olemme ahkeria ja työläitö ihmisiä, jotka ansaitsevat rahansa työllä. Toisin kuin suurperheiden läskit. Olemme tämän maan peruspilarit. Myös lapseni tietää tämän, sillä kun hän tulee hyvästä perheestä, hänen kuuluu käyttäytyä sen mukaisesti.
Ikävä kyllä varakkuutemme ja hyvyytemme herättää naapurustossa suurta kateutta. Naapurin nartut välttelevät seuraani. Tiedän, että se johtuu siitä, että olen rikas, hyväkroppainen, keskivertoa kauniimpi ja älykkäämpikin. Antaisin sellaisten sontaläjien olla, elleivät heidän kakaransa käyttäytyisi tytärtäni kohtaan samoin.
He siirtyvät toiselle puolelle pihaa tyttöni saapuessa, ja juoksevat pois niin että hiekkaa ja soraa roiskuu tyttäreni kalliille mokkasaappaille.
Olen miettinyt, että käväisen pienellä kierroksella naapuruston rotanpesissä ja teen selväksi, että minun tytärtäni ei kohdella noin. He joko leikkivät lapseni kanssa, tai sitten itkevät ja leikkivät.
On todella rasittavaa olla näin kaunis, rikas ja älykäs. Kaikki ihmiset, jotka näkevät minut, kadehtivat minua ylenpalttisesti. Harmi, ettette pääse katkeruutenne ylitse.
Kommentit (34)
Ihana!! :))) LOL
Ainoa huomio tähän, että noi 'sontaläjät', 'läskit' ym. moukkamaiset alatyyliset sanavalinnat ei sovi sun 'profiiliin'. Piä sivistys mukana täällä palstallakin eikös joo? Et varmaan halua vajota WT-naapureidesi tasolle?
Mitä autoja teillä muuten on?
Älä varasta ideoita av-mamman kesäloma tarinasta, keksi oma provo.
Tämä aloittaja on itse wt-lähiöäiti joka on kateellinen jollekkin varakkaammalle naapurilleen. Lapsensa opettaa kunnon wt-tavoille jo pienestä.
Aika mahtava, en vaan tajuu, että miks se talo on pitänyt rakentaa sinne roskaväen sekaan?!
21: Tuota tulin minäkin ihmettelemään. Me valitsimme alueen, jolla on 100 km:n säteellä vain vähintään 5 miljoonaa vuodessa tienaavia.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:55"]Aika mahtava, en vaan tajuu, että miks se talo on pitänyt rakentaa sinne roskaväen sekaan?!
[/quote]
Sitä minäkin ihmettelin. Olis muuttanut tänne Westendiin.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:59"]21: Tuota tulin minäkin ihmettelemään. Me valitsimme alueen, jolla on 100 km:n säteellä vain vähintään 5 miljoonaa vuodessa tienaavia.
[/quote]
Onko teil miljardööreil joku oma iso salainen saarikylä, josta tavallinen rahvas ei mitään tiiä?
^ On. Sen nimi on Gallifrey ja sellä puiden lehdetkin on hopeaa.
24: On, mutta nr. 25 on joku nousukas, joka ei oikeasti tiedä asioista mitään ;)
22
Hauska aloitus, mutta ei kovin fiksu. Aloittaja koettaa luoda ristiriitaista kuvaa menestyvästä perheestä. Eli että olisi ainakin asenteiden tasolla vastenmielinen ihminen. Ja toisaalta koettaa luoda kuvaa kateellisista kanssaihmisistä, jotka ottavat aseikseen kiusaamisen eri muodoissaan.
Siis tarua koko aloitus.
Minusta vastenmielinen aloitus sillä ei lapsi ole syypää syntyykö köyhään taikka rikkaaseen perheeseen. Tuli sellainen olo, että ap puhuu omasta kokemuksesta.
Minusta on ala arvoista laitaa lapset kärsimään vanhemman omista kateuksista.
Huomatkaa aloitus: Minun LAPSI mutta naapurin KAKARAT. Hohhoijaa mikä asenne.
Jos nyt unohdetaan tuosta aloitukseta nuo "meillä on kaikkea hienoa ja kallista" provot sun muut, mutta käy mielessä että onko tässä kyseessä silti sellainen perhe jossa isä tienaa keskinkertaista ehkä hieman enemmän, ja vanhemmat ovat opettaneet lastaan leuhkimaan muille että miten heidän isä tienaa enemmän kuin muiden isät ja siksi nämä viljelee perheen erinomaisuutta kaikille rahaan ja materiaan viitaten?
Koska minun pikkusiskon kaverit eli eräät sisarukset huutelivat koko ajan hänelle ja muille kotonaan opittuja fraaseja että miten heidän isä voisi olla kaikkien muiden isien pomo ja että miten heidän isä tienaa enemmän kuin kaikkien muiden isät ja äidit vaikka niiden muiden kaikki rahat pannaan yhteen. Ei ihme että kaikki koulukaverit ja lähinaapuruston lapset alkoivat vältellä heitä ja lopulta vanhemmat välttelivät myös koska lapset kertoivat asiasta kotona ja vanhemmat osasivat päätellä että miten lapset tuollaisia oppineet sanomaan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:10"]
GOOD THINGS HAPPEN TO GOOD PEOPLE.
[/quote]
No, kyllä ne pahat asiatkin ehtivät vielä teille tapahtua. Just wait and see.
[/quote]
Hyvillä ihmisillä esimerkiksi rakastava tukiverkosto, sillä hyvät teot muistetaan, hyvistä ihmisistä pidetään ja heitä halutaan pitää lähellä. Ilkeistä, välinpitämättömistä tyypeistä ei välitetä, eivätkä he saa kokea aitoa välittämisen tunnetta. Sekös tekee elämästä köyhää ja turhaa.
Good things happen to good people.