Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Motiivi lapsensurmaajalle- ei tullut tyttöä!!!

Vierailija
05.06.2014 |

Keksin mahdollisen motiivin Oulun surmaajalle. Hänellähän on yksi poika. Fb seinällään hän kertoo toivovansa tyttöä kun hän vuonna 2010 ilmoitti olevansa raskaana. Vauvaahan ei kuitenkaan syntynyt koskaan virallisesti. Mulla on ihan älyttömän paha ja oksettava ajatus siitä että oliko hänellä joku pakkomielle saada tyttövauva? Ja loput voi sitten kuvitella... Sairasta jos näin on ja sairasta toki oli mikä motiivi tahansa.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:51"]

Voi elämä taas. Jos sinä yksityisyrittäjä olet voinut maksella yksityiskäyntisi, niin mikäpä siinä. Moni muu käyttää julkisi palveluista mm. siksi, että on tärkeöt olla seurannassa raskasdiabeteksen, verenpaineen, hepatoosin tms. hoitamiseksi. Myös henkinen tuki on tärkeätä Minulle ainakin on kelvannut jka raskaudessa tieto siitä, että vauva liikkuu, kasvaa hyvin ja sydänäänetkin kuuluvat.

Paljonko muuten veloittivat UÄ:stä?

[/quote]

UÄ maksoi jotain vajaat sata euroa, kyllä mä tuon mielelläni lapsen puolesta satsaan. Verenpainemittaria osaavat käyttää puoliseniilit vanhuksetkin, miksei siis odottava äiti? Raskausdiabeteksen seuranta tehdään julkisellakin puolella - yllätys yllätys - kotona oman sokerimittarin kanssa. 

Montako kertaa julkisella puolella pääsee ultraan? Ja montako minuuttia ne ultraukset ovat koko raskausajasta? Miksei niitä voi yhtä hyvin käydä yksityisellä, jos siihen on varaa? Vauvan liikkeitä seuraa äiti, ei neuvola. Vauvan kasvu... minkäs sille teet, jos vauva ei kasva? Ennen vanhaan painosta ja sen noususta pystyi päättelemään myös vauvan kasvun, mutta tietysti jos on superylipainoinen karkinpuputtaja, niin eihän siitä omasta massasta erota vauvaa.

Jos äidin henkinen tuki on pelkästään neuvola, jotain on vialla ja pahasti.

Vierailija
22/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa olla ihan muusta kysymys kuin lasten sukupuolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:47"]

Voi elämä teitä taas... täällä yksi hyvin toimeentuleva kolmen lapsen yrittäjä-kotiäiti, joka ei käynyt kertaakaan odotusaikana neuvolassa. Eikä aio käydä tämän neljännenkään lapsen kohdalla. Alkuraskauden ultra yksityisellä gynellä, ultraan samalle gynelle muutenkin pari kertaa raskauden aikana. Raskaus ei ole sairaus, eikä neuvolasta ole oikeastaan mitään hyötyä muille kuin ensimmäistä lastaan odottaville tai ongelmatapauksille, mutta silloin siellä neuvolassa pitäisi rampata jatkuvasti. Yksi puolituntinen kuussa on todella vähän seurantaa, suurin osa siitä tehdään itse kotona vaa'an, verenpainemittarin ja tarvittaessa sokrumittarin kanssa. Sf-mittakin on muinaisjäänne, eikä siitä voi päätellä luotettavasti oikeastaan yhtään mitään ilman ultraa.

[/quote]

Mutta sä kuljit yksityisellä, eli sunkin raskaus on kuitenkin ollut kirjoissa ja kansissa, jos sikiö ois yhtäkkiä kadonnut olisi se varmaankin huomattu.

[/quote]

Eipä sieltä perään kysellä.

Vierailija
24/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:55"]

Voi elämä taas. Jos sinä yksityisyrittäjä olet voinut maksella yksityiskäyntisi, niin mikäpä siinä. Moni muu käyttää julkisi palveluista mm. siksi, että on tärkeöt olla seurannassa raskasdiabeteksen, verenpaineen, hepatoosin tms. hoitamiseksi. Myös henkinen tuki on tärkeätä Minulle ainakin on kelvannut jka raskaudessa tieto siitä, että vauva liikkuu, kasvaa hyvin ja sydänäänetkin kuuluvat.

Paljonko muuten veloittivat UÄ:stä?

[/quote]

UÄ maksoi jotain vajaat sata euroa, kyllä mä tuon mielelläni lapsen puolesta satsaan. Verenpainemittaria osaavat käyttää puoliseniilit vanhuksetkin, miksei siis odottava äiti? Raskausdiabeteksen seuranta tehdään julkisellakin puolella - yllätys yllätys - kotona oman sokerimittarin kanssa. 

Montako kertaa julkisella puolella pääsee ultraan? Ja montako minuuttia ne ultraukset ovat koko raskausajasta? Miksei niitä voi yhtä hyvin käydä yksityisellä, jos siihen on varaa? Vauvan liikkeitä seuraa äiti, ei neuvola. Vauvan kasvu... minkäs sille teet, jos vauva ei kasva? Ennen vanhaan painosta ja sen noususta pystyi päättelemään myös vauvan kasvun, mutta tietysti jos on superylipainoinen karkinpuputtaja, niin eihän siitä omasta massasta erota vauvaa.

Jos äidin henkinen tuki on pelkästään neuvola, jotain on vialla ja pahasti.

[/quote]

No kaikesta huolimatta se sun parjaama neuvola on ollut yhtenä osatekijänä siinä että Suomessa on niin vähän lapsi- ja äitikuolemia. Enkä mä nyt oikein jaksa uskoa, että ne yksityisellä puolella on sen enempää tukena. Rahasta ne sitä sun raskautta seuraa, ei hyvästä tahdosta. Ja kai se jollekin vähätuloiselle yh-lle on iso tuki se neuvolan vähäinenkin tuki.

Mutta joo, sovitaan sitten että neuvolat on perseestä ja mennään kaikki yksityiselle, kun se on niin ihq.

Vierailija
25/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:50"]

Voi elämä teitä taas... täällä yksi hyvin toimeentuleva kolmen lapsen yrittäjä-kotiäiti, joka ei käynyt kertaakaan odotusaikana neuvolassa. Eikä aio käydä tämän neljännenkään lapsen kohdalla. Alkuraskauden ultra yksityisellä gynellä, ultraan samalle gynelle muutenkin pari kertaa raskauden aikana. Raskaus ei ole sairaus, eikä neuvolasta ole oikeastaan mitään hyötyä muille kuin ensimmäistä lastaan odottaville tai ongelmatapauksille, mutta silloin siellä neuvolassa pitäisi rampata jatkuvasti. Yksi puolituntinen kuussa on todella vähän seurantaa, suurin osa siitä tehdään itse kotona vaa'an, verenpainemittarin ja tarvittaessa sokrumittarin kanssa. Sf-mittakin on muinaisjäänne, eikä siitä voi päätellä luotettavasti oikeastaan yhtään mitään ilman ultraa.

[/quote]

Miksi tälle alapeukutetaan? Ilmeisesti sellaiset mammat alapeukuttavat, jotka kysyvät lupaa kiinteidenkin aloitukseen neuvolasta... :-DDD

[/quote]

Mä yläpeukutin. Olen kanssasi samaa mieltä, vaikka neuvolassa käynkin. Ehkä suomalaiset ovat niin auktoriteettiuskoisia ja laumakansaa, etteivät uskalla vastustaa tuollaisia juttuja kuin neuvola. Eivät ehkä uskalla ottaa asioita omaan haltuun. Minä kävisin yksityisellä ultrassa jos olisi varaa. Neuvola on vähän turha kyllä, samat asiat voisi tehdä itsekkin.

Vierailija
26/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ultrassa julkisella parikymmentä kertaa ja diabeteslääkityksen aloitti neuvolalääkäri, en minä itse. Mutta oletpa ärsyttävä provoilija.

Vierailija
27/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä idiotismin määrää... tavannut nykyisen miehensä 2010 kesällä, hankkiutunut heti raskaaksi ( liekö isä silti edes ollut tämä mies vai joku aivan muu.. raskauden varjolla saanut nykyisen miehen nalkkiin ja naimisiin.. ) ja mennyt naimisiin tammikuussa 2011. Kertonut nykyiselle miehelleen vauvan menneen kotona kesken ja ambulanssin vieneen vauvan ruumiin. Mitäpä juuri Suomeen tullut ulkomaalainen Suomen neuvola, sairaala yms järjestelmien toimivuudesta tietää tai osaisi asiaa kyseenalaistaa. Muut lasten kuolemat ovat sattuneet jo ennen kuin tämä nykyinen mies on edes tullut Suomeen ja lapsilla ilmeisesti kaikilla eri isät. Baarityöntekijähän löytää niitä sieltä tiskiltä mukaansa vaikka joka yö.. Tämä asia on ollut aivan valtava järkytys nykyiselle miehelle ja naisen läheisille :( Joten älkää heitä sekoittako tähän, kiitos. Kyse naisen omasta fiksaatiosta ja hulluudesta!!

Vierailija
28/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain sinun versiosi tapahtumien kulusta. Onkohan miestä jo kuulusteltu?

Vierailija
29/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:00"]

No kaikesta huolimatta se sun parjaama neuvola on ollut yhtenä osatekijänä siinä että Suomessa on niin vähän lapsi- ja äitikuolemia. Enkä mä nyt oikein jaksa uskoa, että ne yksityisellä puolella on sen enempää tukena. Rahasta ne sitä sun raskautta seuraa, ei hyvästä tahdosta. Ja kai se jollekin vähätuloiselle yh-lle on iso tuki se neuvolan vähäinenkin tuki.

Mutta joo, sovitaan sitten että neuvolat on perseestä ja mennään kaikki yksityiselle, kun se on niin ihq.

[/quote]

No miksi sen neuvolan pitäisi olla mikään tukitolppa? Ymmärrän, että se on sitä neljän seinän sisään eristäytyneelle ja/tai loppuunpalaneelle yh:lle, mutta eipä sekään verkosto hyvällä tahdolla toimi. Verovaroista ne terkkojen palkat maksetaan, eikä neuvolalääkäreidenkään ammattitaito ole edes riittävä.

Helsingin alueella jo puolet vauva-/pikkulapsiperheistä ostaa lakisääteiset palvelut yksityiseltä, julkiselle puolelle menevät ne jotka käyvät neuvoloissa vain siksi että "sinne kuuluu mennä". Muut käyvät jos tarvetta tulee. Eikä se raskaus edelleenkään ole sairaus. Siksi nuo neuvolakäyntien harvennukset ovat ihan loistava idea, ja varmasti tulevaisuudessa niitä vähennetään entisestään.

Itse asiassa lapsikuolemia on siksi niin vähän, kun meillä on päiväkotiverkosto. Se oli alunperin nimeltään seimi, johon haalittiin kaikki mahdolliset lapset, jotta nuo raukat pysyisivät hengissä. Se on nykyisen päiväkotijärjestelmän takana ja sillä on ollut kaikkein suurin vaikutus lapsikuolemien vähenemisessä.

Vierailija
30/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tiesi. Hehkutti lokakuussa 2010 raskautta FB:ssä ja La oli kuulemma huhtikuun alussa. Tammikuussa otetuissa hääkuvissa on selvästi mahaa jo. Sitten ei mitään asiasta ja elokuussa kuva hoikkana. Se nyt on selvä, ettei kukaan mies voi mokomassa touhussa olla mukana, joten epäilen, että kertoi miehelle vauvan kuolleen mahaan. Eli yksi päivä mies vaan tulee kotiin vaikka reissusta tai töistä ja hups, tuli loppuviikkojen keskenmeno ja surraan sitä sitten yhdessä. Ulkkismies ei osaa edes kysellä niin paljoa kuin suomalainen ja ihmetellä, miksi on kotona, miksei ole lääkärikäyntejä jne. Ei se osaa ajatella, että pitäisi olla neuvolakortti jne. Ei noita monet suomalaismiehetkään osaa ajatella.

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:31"]

Mutta sehän oli tuon aviomiehensä kanssa 2010. Ja mies ei muka tiennyt raskaudesta. Joku ei nyt ihan täsmää...

Kohta saadaan lukea lehdestä yllättäviä käänteitä.

[/quote]

Vierailija
31/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:50"]

[/quote]

Miksi tälle alapeukutetaan? Ilmeisesti sellaiset mammat alapeukuttavat, jotka kysyvät lupaa kiinteidenkin aloitukseen neuvolasta... :-DDD

[/quote]

Mä yläpeukutin. Olen kanssasi samaa mieltä, vaikka neuvolassa käynkin. Ehkä suomalaiset ovat niin auktoriteettiuskoisia ja laumakansaa, etteivät uskalla vastustaa tuollaisia juttuja kuin neuvola. Eivät ehkä uskalla ottaa asioita omaan haltuun. Minä kävisin yksityisellä ultrassa jos olisi varaa. Neuvola on vähän turha kyllä, samat asiat voisi tehdä itsekkin.

[/quote]

Itse taas en viitsisi maksaa sellaisesta jonka saan ilmaiseksikin. Mikä siinä neuvolassa on niin kamalaa?

Vierailija
32/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:01"]

[/quote]

Just näin. Mutta mun puolesta kukin käyköön siellä missä haluaa, ei se mun kenkää hierrä. :-D Yksi hyvänpäiväntuttu leikkipuistossa katsoi silmät rinkuloina, kun kerroin etten käy julkisella äitiysneuvolassa, eikä lapsetkaan lastenneuvolassa. Tämä nainen henkäisi järkytyksestä selvittyään, että "Eikö sosiaalitoimistosta ole oltu yhteydessä?"... Tuolle kommentille on naurettu jo monen monta kertaa, se on jotenkin niin järjetön ja säälittävä yhtäaikaa. Kertoo toisaalta suomalaisten auktoriteettiuskoisuudesta ihan kaiken.

Asiat voi tehdä monella tapaa, mutta se, että joku julistaa täällä naisen henkisesti sairaaksi SIKSI ETTEI KÄY JULKISEN PUOLEN NEUVOLASSA... menee ainakin mun päässä samaan kategoriaan kuin tuo hiekkalaatikkotuttu. Vähän hönelö, helposti peloteltavissa viranomaistahojen puolelta ja aivan satavarmasti rokotuttaa kaikki lapsensa. :-D

Vierailija
33/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:08"]

Itse taas en viitsisi maksaa sellaisesta jonka saan ilmaiseksikin. Mikä siinä neuvolassa on niin kamalaa?

[/quote]

Ammattitaidottomuus ja verovarojen haaskaus, ainakin pk-seudulla. 

Vierailija
34/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään varmuutta siitä, että nämä kaikki vauvat ovat juuri tämän naisen synnyttämiä? VIISI raskautta, miettikää nyt. Facebookista päätellen naisen sosiaaliset kuviot ovat ihan normaalit. Kai nyt joku olisi jossain vaiheessa jotain huomannut/ihmetellyt? Entä lasten isä? Täysin käsittämätön juttu.

Vierailija
35/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko teidän mennä tuonne murhainfoon puimaan tätä juttua?

Vierailija
36/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 09:42"]Käväisin naisen fb-sivuilla. minusta tosi outoa, että poika suomalainen, mutta mies ulkomaalainen. kaunis nainen.

[/quote]

Isäpuoli?

Vierailija
37/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en arvaile vaan satun tietämään... ja naisen ystäväthän ovat kertoneet naisen olleen jo vuosia vuosia sitten edellisten työpaikkojen aikaan raskaana eli ei todellakaan nykyisen miehen lapsia kuin korkeintaan se viimeisin, jolla saanut nykyisen miehen nalkkiin..

Vierailija
38/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "yrittäjä" keksii juttunsa ihan omasta päästään. Leikkii jotain varakasta prinsessaa, kun voi AV:lla esittää jotakin muuta kuin on. Oletettavasti möhömahainen ketjupolttaja huonomaineisesta lähiöstä, lapsilla on täitä ja ADHD ja sohvilla koirankarvoja. Käy suihkussakin 1-2 kertaa viikossa.

Vierailija
39/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt idiootit ymmärtää, että nykyisellä miehellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa eikä siitä tiennyt mitään!!!!!  Kuvitteletteko, että kun akka on synnyttänyt ne neljä muuta lasta ennen nykyistä miestä ja tehnyt niille hulluuksissaan mitä on tehnyt niin yhtäkkiä sitten viidennen lapsen kohdalla uusi mies onkin syyllinen????????? Sen vuoksi, kun sattuu olemaan ulkomaalainen??!! On teillä hullut päätelmät!!

Vierailija
40/81 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 10:20"]

Tuo "yrittäjä" keksii juttunsa ihan omasta päästään. Leikkii jotain varakasta prinsessaa, kun voi AV:lla esittää jotakin muuta kuin on. Oletettavasti möhömahainen ketjupolttaja huonomaineisesta lähiöstä, lapsilla on täitä ja ADHD ja sohvilla koirankarvoja. Käy suihkussakin 1-2 kertaa viikossa.

[/quote]

Anteeksi, mutta mikä ihme sua nyppii mun mielipiteissä? :-O Ei mun mielestä yksityisten lääkäripalveluiden käyttö ole mitään varakkaitten hommaa... Toivottavasti sulle tuli edes hyvä mieli hetkeksi tuntemattoman ihmisen parjaamisesta. Hyvää hellepäivää sulle vain!