Verkkokauppa myy kalliita tuotteita
Gigantista, Powerista, Euronicsiltä ja Jimmssiltä saa lähestulkoon aina halvemmalla.
Minut jopa häädettiin ulos kaupasta kun yllytin myyjää kaupantekoon ja tuotteen hinnan tunkaamiseen. Asiakkaansa ja arvonsa unohtanut omistaja elää leveästi tätänykyä Floridassa.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, että palstan lukijat eivät osaa lukea itse tuoteselostuksia eivätkä ymmärrä numeroita?
Miksi tämä avaus?
Pakko mun on yrittää. Potkut tulee tammikuussa. T. gigantin myyjä.
Ööö niin kaupan nimi on verkkokauppa.com ja aloitus on kuin řetařdìn kirjoittama. Oletko?
Mustan pörssin Topin kanssa aina parhaat kaupat tehty.
Lähin Verkkokaupan myymälä on toisella puolella Suomea, joten en ole itse liikkeissä asioinut, mutta toistaiseksi kaikki muista liikkeistä hankkimani kodinkoneet ovat olleet heidän nettikaupassaan saman hintaisia tai edullisempia kuin esim. Gigantissa. Mikäli laite vaatii tutustumista etukäteen, ostan sen siitä liikkeestä, mistä mieluisa laite löytyy, enkä lupaa palaavani asiaan ja tilaa kotona netistä.
Juuri tilasin Verkkokauppa.comista tuotteen selvästi halvemmalla kuin alan erikoisliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tilasin Verkkokauppa.comista tuotteen selvästi halvemmalla kuin alan erikoisliikkeistä.
Amazonista?
No ainakin siellä on puhelin jota mieheni on ostamassa 50 eur halvempi kuin muualla.
Puhelinfirmoista kannattaa ostaa kun ei ole korkoja eikä laskukuluja. Verkkokauppa ottaa osamaksuista hirveät korot.
Verkkokauppa.com toimii siihen asti kun tuote toimii. Tosi surkea palautus/korjauspuoli.
Vierailija kirjoitti:
Ööö niin kaupan nimi on verkkokauppa.com ja aloitus on kuin řetařdìn kirjoittama. Oletko?
Retardo on vain se, jonka sanavalikoimassa on ööö.
Pitää suurelta osin paikkansa. Aloittivat myymällä halvalla tietokonekomponentteja. Pirkkalan liike oli sellainen tietokonenörtin märkä päiväuni. Nykyään myyvät pesukoneita ja polkupyöriä kalliilla. Tietokonekomponentit kannattaa ostaa muualta. Niin kuin melkein kaikki muukin. Jos olisin sijoittaja myisin nyt. Alkuperäinen idea ja ajatus on hukattu, ja tuo on muuttumassa tappamakseen mustaksi pörssiksi jossa 55v mahakas Topi myy pesukonetta Alviinalle "tää on hyvä, mulla on itelläkin tää" myyntipuheilla. Kilpailuetu on menetetty ja tuo on nykyään ihan samaa kuin gigantit ja powerit. Erikoistuminen ja asiantuntemus puuttuu sekä osto- että myyntilaidalta.
-Ex-asiakas
Minuakin naurattaa aina se "todennäköisesti aina halvempi" lause :) Poweriin ja Giganttiin verrattuna Verkkokauppa.com on todennäköisesti aina kalliimpi. Joskus voi jonkun yksittäisen tuotteen löytää halvemmalla.
Itselläni ainoastaan hyviä kokemuksia Verkkokaupasta. Ainakin PS5 oli edullisempi mitä Gigantissa.
Ei haittaa vaikka hinnat hieman suurempia kun muuten homma pelaa. Fyysisessä liikkeessäkin uskaltaa asioida, toisin kuin esim. Gigantissa ja Powerissa, joissa myyjät suorastaan väijyy ja kyttää hyllyjen takana ja hyökkää anukseen kiinni. Ei saa rauhassa katsoa tuotteita.
Siellä jopa osataan vastata asiakkaan kysymyksiin, toisin kuin noissa luettelemissasi kaupoissa.
Omistaja myi osakkeensa ja on enää vain perustaja
Vierailija kirjoitti:
Minuakin naurattaa aina se "todennäköisesti aina halvempi" lause :) Poweriin ja Giganttiin verrattuna Verkkokauppa.com on todennäköisesti aina kalliimpi. Joskus voi jonkun yksittäisen tuotteen löytää halvemmalla.
Hintoja on todella vaikea ellei mahdoton verrata, koska tarkat tuotetunnukset yleensä aina poikkeavat hieman toisistaan. Kuluttajan on aivan mahdotonta sanoa, onko ero tuotteissa hintaeron arvoista vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintoja on todella vaikea ellei mahdoton verrata, koska tarkat tuotetunnukset yleensä aina poikkeavat hieman toisistaan. Kuluttajan on aivan mahdotonta sanoa, onko ero tuotteissa hintaeron arvoista vai ei.
Höpö höpö, jos ottaa vaikka jonkun puhelimen tai tietokoneen, näkee sen heti teknisistä tiedoista onko sama malli vai ei.
Jonkun pesukoneen kanssa voi olla vaikeampi mutta yleensä näkee helposti onko sama tuote.
Vierailija kirjoitti:
Pitää suurelta osin paikkansa. Aloittivat myymällä halvalla tietokonekomponentteja. Pirkkalan liike oli sellainen tietokonenörtin märkä päiväuni. Nykyään myyvät pesukoneita ja polkupyöriä kalliilla. Tietokonekomponentit kannattaa ostaa muualta. Niin kuin melkein kaikki muukin. Jos olisin sijoittaja myisin nyt. Alkuperäinen idea ja ajatus on hukattu, ja tuo on muuttumassa tappamakseen mustaksi pörssiksi jossa 55v mahakas Topi myy pesukonetta Alviinalle "tää on hyvä, mulla on itelläkin tää" myyntipuheilla. Kilpailuetu on menetetty ja tuo on nykyään ihan samaa kuin gigantit ja powerit. Erikoistuminen ja asiantuntemus puuttuu sekä osto- että myyntilaidalta.
-Ex-asiakas
Tuosta Topi myy Alviinalle tuli mieleen..
Olin tässä taannoin verkkokaupassa katselemassa kelloja. Hetken juteltuamme, myyjä rupesi suosittelemaan Applen kelloa. Käytti argumenttina mm. hyvää jälleenmyyntiarvoa ja kuinka helppo se on myydä eteenpäin. Hänenkin tyttöystävä oli juuri laittanut tori.fi myyntiin applewatchinsa, ja se meni tunneissa. Kuulosti hyvältä
Siirryimme Applen tuotteiden ääreen. Esitin kysymyksen johon myyjä ei osannut vastata, joten hän huikkasi paikalle Applen paidalla varustetun myyjän, joka tietää kuulemma paremmin. No, esitin kysymyksen ja hän vastasi. Heti perään hän alkoi kertomaan kuinka helppo applewatch on myydä eteenpäin, hänenkin tyttöystävänsä juuri laittoi tori.fi:n myyntiin, ja tällä kertaa se oli jo minuuteissa mennyt.
Tässä kohtaa minua ensin palvellut myyjä katsoi apple paitaista kolleegaansa ja mumisi jotain. Itse pidättelin naurua ja sanoin harkitsevan vielä ja katselevani.
Ihan hauska ”sattuma”. Mutta vaikkei pojille olisi sattunut moista kömmähdystä, en olisi omenakelloa kuitenkaan ostanut.
Mutta tekevälle sattuu. Ehkä kahvihuoneessa käyvät porukan kesken läpi, ettei liian innokkaasti jatkossa tuputeta myymäläpäällikön keksimää uutta tarinaa 😄
Kuvitteletko, että palstan lukijat eivät osaa lukea itse tuoteselostuksia eivätkä ymmärrä numeroita?
Miksi tämä avaus?