Te jotka ette käy suihkussa iltaisin: eikö ällötä mennä likaisena nukkumaan?
Kommentit (63)
Jos on likainen olo, menen suihkuun illalla. Jos en ole likainen, ei se ole niin välttämätöntä käydä suihkussa ihan joka päivä, tai voi mennä vasta aamulla.
Itse käyn 3pv välein tai silloin kun teen jotain hikistä. Ei suihkussa tarvi käydä joka päivä. Se että "pitää päästä nukkumaan puhtaana" on pelkkä psykologinen mielihalu, joka perustuu vain tunteisiin, ei oikeaan tarpeeseen. Kukaan ei likaannu noin nopeasti.
Aamusuihku herättää ja tulee raikas olo loppupäiväksi. Hiukset ovat puhtaammat. En keksi yhtään syytä käydä illalla suihkussa. Jos harrastan hikiliikuntaa, käyn tarvittaessa pikasuihkussa heti sen jälkeen.
Itse käyn iltaisin suihkussa, mutta hiukset pesen vain aamuisin, jos ne ovat likaiset. Ja hiustenpesun takia en siis muuten peseydy, ainoastaan hiukset pesen pää alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka päivä sekä aamulla, että illalla. En edes harrasta mitään liikuntaa.
Jos satunnaisesti harrastan vaikkapa päivällä jotain, niin käyn myös sen jälkeen suihkussa, eli tuolloin tulee 3krt/vrk.
Mäkin käyn aamuin illoin, jos olen ollut töissä. Ihminen hikoilee yön aikana suunnilleen litran verran, enkä todellakaan lähde nihkeänä ja tunkkaisena töihin, hiukset pesen myös aamulla. Iltaisin käyn vaan pikaisessa suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
En itse voisi mennä nukkumaan ilman iltasuihkua. Se rauhoittaa ja ravitsee myös mieltä. Päivän pölyt ja pulmat on hyvä huuhtoa pois. Kengissä hautoneet varpaat kaipaavat pesua. Puhtaana nukkuu paljon paremmin.
Suihku vaan virkistää ja tukka märkänä ärsyttävä mennä sänkyyn, ei kuitenkaan mitään järkeä föönaillakaan, kun ei ole tarvetta hiuksia laittaa. Aamulla taas puhdas raikas olo aloittaa päivän mukavasti.
Kerran viikossa suihkussa riittä ihan hyvin. Pysyy ihokin kunnossa kun ei jatkuvasti lutraa veden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn 3pv välein tai silloin kun teen jotain hikistä. Ei suihkussa tarvi käydä joka päivä. Se että "pitää päästä nukkumaan puhtaana" on pelkkä psykologinen mielihalu, joka perustuu vain tunteisiin, ei oikeaan tarpeeseen. Kukaan ei likaannu noin nopeasti.
Minä kyllä keksin moniakin, jotka likaantuvat ihan töissään joka päivä. Eivät kyllä tee mitään siistiä sisätyötä.
Eikö sinua ap ällötä olla koko päivä likaisena töissä, kun et käy aamulla suihkussa?
Mikäli harrastaa päivittäin hikiliikuntaa niin sitten on kyllä kiva käydä illalla (viimeistään) suihkussa.
Miten voi olla likainen ja hikinen, jos ei ole koko päivänä tehnyt mitään fyysisesti rankkaa homma.
Jos on käynyt aamulla suihkussa, mennyt sen jälkeen kevyeen toimistohommiin, tullut kotiin, tehnyt ruuan ja sen jälkeen vain oleskellut kotona pikkuhommissa.
Miten siinä voi olla likainen tai hiestynyt päivän jälkeen. Ei mitenkään..
Kun käy aamulla suihkussa ennen töihin menoa, on taas raikas ja puhdas työelämään.
Kotona ovat kaikki tottuneet tiettyihin hajuihin, mitä perheessä on.
Meillä vaihdetaan lakanat joka viikon lauanaina ja käydään kerran päivässä suihkussa.
Tietty, jos kuntoilee ja urheilee ankarasti, niin myös illalla ennen nukkumaan menoa joku käy suihkussa.
Suihkuja on myös kuntosaleilla ja harrastuspaikoissa, siellä suihkussa käynti vähentää myös kodin veden kulutusta.
N puoli neljältä yöllä ihmisen erittää päivän kuonaa pois, joten aamulla syytä käydä myös, jotta optimiraikas olo.
Sitten illall päivän pölyt ja hiki pois, että puhtaana lakanoihin.
Pesen hiukset nykyään n. 1-1,5 viikon välein, muuten päänahka ja iho käytännössä kuoriutuu. Hiukset eivät juuri rasvoitu. Muuten suihkuttelen vartalon aamuisin ja tähän ei kauaa aikaa hukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap käy suihkussa joka ilta? Onko sinulla jokin hikiongelma tms?
Liikun joka päivä. Lisäksi suihku rentouttaa ja on kiva mennä sen jälkeen unille. Osaksi kyse on siis ihan tavasta. Olen niin aamu-uninen, etten pystyisi tai ehtisi aamusuihkuun. Ehkä se auttaisi heräämiseen. Pitää kokeilla!
Me ainakin nussitaan harva se ilta, niin jotenkin hölmöä olisi etukäteen käydä suihkussa. Siinä touhussa kuitenkin enemmän ja vähemmän "likaantuu".
Palstalaiset vaihtaa lakanatki muutaman kuukauden välein ja jos ei edes joka päivä käy suihkussa niin mahtaa olla lakanat järkyttävässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli harrastaa päivittäin hikiliikuntaa niin sitten on kyllä kiva käydä illalla (viimeistään) suihkussa.
Päivittäinen hikiliikunta on turhaa.
Vastenmielinen ajatuskin pukea yöpuku ja mennä lakanoihin illalla peseytymättä. Johan jalatkin haisevat oltuaan päivän kengissä, puhumattakaan kainaloista tai persuksesta.
Sairasta