Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin 3 yön vierailun jälkeen, että vieras

Vierailija
04.06.2014 |

ei ollut lainkaan laittanut lakanoita. Siinä ne oli tuolilla edelleen mihin olin ne jättänyt kun vieras tuli.

Mitäs sinä olisit tuumannut moisesta?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:17"]

Pitääkö teillä vieraiden itse laittaa lakanat sänkyyn? Meillä on tapana laittaa kaikki valmiiksi, vieraat tulee kylään eikä huushollia hoitamaan.

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä nykyään yövieras saa jotain tehdä itsekin. Ellei kaikki tule eteen kuin Manulle illallinen, niin sitten voi itse kysäistä asioiden perään. Vieras on vieras, ei mikään hotellin asiakas. Eri asia jos vieras oli oikein ruikutettu kylään? Veikkaan, että tässä tapauksessa kyse oli enemmänkin päästämisestä, että tule nyt sitten, tämän kerran.

Vierailija
22/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Siis nukkuiko se ihan paljaalla patjalla, paljaalla tyynyllä+peitolla ilman mitään tyynyliinoja tms?? oksettavaa. Siinä meni sitten teidän peti ja petivehkeet pilalle :( tai kiva alkaa pesemään peittoa, tyynyä ja varsinkin patjaa! Paska vieras, ei kukaan voi olla ymmärtämättä että lakanat ovat sitä varten että suojaa patjaa jne lialta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:19"]

Pitääkö teillä vieraiden itse laittaa lakanat sänkyyn? Meillä on tapana laittaa kaikki valmiiksi, vieraat tulee kylään eikä huushollia hoitamaan.

[/quote]

Se on kyllä elämää suurempi työ laittaa ihan itse pussilakanat, tyynyliina ja lakana. Kyllä siinä on loma mennyt pilalle.

14, jonka lakanan laitosta ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä

[/quote] 

No juuri niin, kun se ei ole mikään elämää suurempi juttu. Juuri siksi sen isäntäväki vieraan puolesta voi hoitaakin. Kuulunee kai ihan kohteliaisiin tapoihinkin laittaa lakanat vieraille valmiiksi! Minulle ei tulisi mieleenkään olla laittamatta lakanoita, jos kerran yövieraita kutsun. Sama kuin kutsuisi vieraita kahville ja käskisi niitä keittämään itte sumppinsa.

Vierailija
24/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:23"]

Hyi! Siis nukkuiko se ihan paljaalla patjalla, paljaalla tyynyllä+peitolla ilman mitään tyynyliinoja tms?? oksettavaa. Siinä meni sitten teidän peti ja petivehkeet pilalle :( tai kiva alkaa pesemään peittoa, tyynyä ja varsinkin patjaa! Paska vieras, ei kukaan voi olla ymmärtämättä että lakanat ovat sitä varten että suojaa patjaa jne lialta.

[/quote]

Meilläkin kävi näin ja ekan yön jälkeen onneksi huomasin. MUTTA! Koko huone haisi vanhalta piintyneeltä ihmisenlöyhkältä (vaikea selittää) vierailun jälkeen. Teki pahaa ajatella, että osa hajusta on ehtinyt imeytyä patjaan. yök.

Joku vielä kehtaa selittää, että vieraalle pitäisi antaa täysihoito. Nämä tämän tyyliset riippakivivieraat ovat niin raskaita, että minusta tärkein on laittaa kaikki energia siihen, ettei nyt ihan suoraan ala haistattelemaan vieraalle. Muu on irrelevanttia.

Vierailija
25/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:19"]

[/quote]

Se on kyllä elämää suurempi työ laittaa ihan itse pussilakanat, tyynyliina ja lakana. Kyllä siinä on loma mennyt pilalle.

14, jonka lakanan laitosta ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä

[/quote] 

No juuri niin, kun se ei ole mikään elämää suurempi juttu. Juuri siksi sen isäntäväki vieraan puolesta voi hoitaakin. Kuulunee kai ihan kohteliaisiin tapoihinkin laittaa lakanat vieraille valmiiksi! Minulle ei tulisi mieleenkään olla laittamatta lakanoita, jos kerran yövieraita kutsun. Sama kuin kutsuisi vieraita kahville ja käskisi niitä keittämään itte sumppinsa.

[/quote]

Näitä avustajaa tarvitsevia vieraita ei yleensä KUTSUTA, ne vain tulevat. Silloin palvelukin voi olla sen mukaista. Jos vieras tulee vaikka keskelle lapsiperheen arkea "vierailemaan", niin on ihan hiton törkeää odottaa jotain palvelua perheeltä.

Vierailija
26/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mielestä on peruskohteliaisuutta laittaa itse ne lakanat vieraalle valmiiksi, muuten ei välttämättä ole kovin tervetullut olo. Kyllä meillä ainakin ne vieraat on tarjoutuneet siitä huolimatta auttelemaan ruuanlaitossa tai pöydän kattamisessa, eivät siis silti ole jättäytyneet ihan passattaviksi.

Vierailija
27/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kai sitä nyt ihmnen saa lakanat sänkyynsä? Useinmiten olen kylässä pedannut sängyn jossa meinaan nukkua.

Vierailija
28/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää keskustelu on täysin älytön. Lakanoiden laittoon menee kolme minuuttia, se on peruskohteliaisuutta ja ystävällisyyttä vierasta kohtaan. Mikä ihmeen tarve joillakin on kouluttaa ihmisiä, "laittakoon itse lakanansa, ei tämä ole mikään hotelli"? Aivan uskomatonta.

Vierailija
29/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on pestä tyyny ja peitto ynnä petauspatjan päällinen? Taidatte olla yhtä saamattomia niin emännät kuin vieraatkin. Ja emännät ovat vielä nirppanokkiakin. Vuode haisee paskalle ja huone likaiselle vanhalle ihmiselle yhden yön jälkeen, ihanko totta. Millekäs teidän oma peti haisee? Tai makuuhuone ennen tuuletusta?

Vierailija
30/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:01"]

Mun mielestä tää keskustelu on täysin älytön. Lakanoiden laittoon menee kolme minuuttia, se on peruskohteliaisuutta ja ystävällisyyttä vierasta kohtaan. Mikä ihmeen tarve joillakin on kouluttaa ihmisiä, "laittakoon itse lakanansa, ei tämä ole mikään hotelli"? Aivan uskomatonta.

[/quote]

Meillä käy vuodessa 10 yövierasta, jotka viettävät meillä 3-10 päivää kerrallaan. Se on vieras, joka neljäs viikko + oma lakananvaihto kerran viikossa tai kerran kahdessa neljään sänkyyn. Laskepa kuinka paljon petaamista!

Kun kerran olemme näin suosittuja on ollut pakko ihan oman jaksamisen kannalta kertoa vieraille heti kättelyssä, että kiva kun olette täällä mutta täällä on 100 % itsepalvelu, mikä tarkoittaa lakanoiden asentamista itse, omien astioiden laittamista koneeseen, roskien laittamista roskakoriin, suihkun kuivaamista ja sen sellaista.

Vierailija
31/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:12"]

Mikä ongelma on pestä tyyny ja peitto ynnä petauspatjan päällinen? Taidatte olla yhtä saamattomia niin emännät kuin vieraatkin. Ja emännät ovat vielä nirppanokkiakin. Vuode haisee paskalle ja huone likaiselle vanhalle ihmiselle yhden yön jälkeen, ihanko totta. Millekäs teidän oma peti haisee? Tai makuuhuone ennen tuuletusta?

[/quote]

Makuuhuone tuoksahtaa tunkkaiselle, mutta ei miltään lahonneelta vainajalta 3 enää kolmen päivän tuuletuksen jälkeen.

Vierailija
32/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu on ihan kohteliasta laittaa lakanat valmiiksi, mutta jos niitä ei ole laitettu niin kyllä se on vieraan tehtävä laittaa ne. Hyi ei muiden ihmisten sängyissä nukuta ilman lakanoita!

Vierailija
33/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei anoppi suostu käyttämään lakanaa vieraillessaan, kun ei tahdo tehdä meille pyykkiä. kuvastaa täysin hänen auttavaista luonnettaan. hän tietää parhaiten, mikä kenellekin on parasta. siinä on ihan turha itse esittää mitään toiveita.

Vierailija
34/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:46"]

[/quote]

Meillä käy vuodessa 10 yövierasta, jotka viettävät meillä 3-10 päivää kerrallaan. Se on vieras, joka neljäs viikko + oma lakananvaihto kerran viikossa tai kerran kahdessa neljään sänkyyn. Laskepa kuinka paljon petaamista!

Kun kerran olemme näin suosittuja on ollut pakko ihan oman jaksamisen kannalta kertoa vieraille heti kättelyssä, että kiva kun olette täällä mutta täällä on 100 % itsepalvelu, mikä tarkoittaa lakanoiden asentamista itse, omien astioiden laittamista koneeseen, roskien laittamista roskakoriin, suihkun kuivaamista ja sen sellaista.

[/quote]

Samaa mieltä. Jos perusasioista on heti sovittu, niin kaikilla on mukavampi mieli koko vierailun. Liian avuton vieras saa koko perheen kireäksi eikä tunnelma ole kenellekään mukava.

On myös sellainen snonta kuin vuoroin vieraissa. Jos minulle tuodaan lakanat, tehdään ruuat ja passataan täysin, toimin samoin myös vieraan kanssa. Osa vieraista ei koskaan kutsu edes vastavierailulle, jolloin on silkkaa narsismia odottaa kyläpaikalta kovatasoista palvelua.

Vierailija
35/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli joskus vieras, joka ei laittanut lakanoita paikalleen. En kehdannut kysyä syytä ja ihmettelen vieläkin.

Vierailija
36/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 12:03"]

Minullakin oli joskus vieras, joka ei laittanut lakanoita paikalleen. En kehdannut kysyä syytä ja ihmettelen vieläkin.

[/quote]

Meillä vain naureskeli kun kysyin syytä. Teki mieli ottaa lutkusta kiinni ja sanoa, että mitä vittua naureskelet siinä, vai onko noin hauskaa pilata meidän vierassänky?

Vierailija
37/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Meillä on parhaimmillaan ollut vuodessa yli 70 vierasyötä, aina olen laittanut lakanat valmiiksi, enkä ole edes tajunnut, että muutenkin voisi toimia. Kun minun mielestäni ei voi, enkä pidä tuota minkäänlaisena saavutuksena. Mutta nyt ymmärrän, että joillekin lakanoiden laittaminen voi olla ylivoimaista. 

Vierailija
38/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun serkulla oli kyllä lakanat laitettu valmiiksi. Aloin niitä ottamaan sängystä, kun serkku ehti hätiin että "Älä vielä ota pois Krista ja Kim tulee viikonloppuna". Mietin kyllä että kuinka moni noissa lakanoissa oli nukkunut jo ennen meitä... Tuosta kohtien on omat lakanat olleet aina mukana, vaikka helpompi olisi lentokoneella reissata ilman niitä.

Ja kyseessä ei ole mikään wt-perhe, vaan hyvin menestyvä ja koulutettu perhe joka asuu miljoonatalossa Espoossa.

Vierailija
39/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita lakanoita vieraille valmiina. Anteeksi. Minulla on 3 lasta, käyn töissä ja mies on paljon poissa.

Minun vieraistani kukaan ei tosin taida täyttä palvelua odottaa. Idareita kun eivät ole. Näkevät että on kädet täynnä lasten kanssa ja auttavat mielellään ruuanlaitossakin.

On mulla sellaisiakin tuttuja ollut yötä jotka suunnilleen ruttaavat märän pyyhkeen kylppärin lattialle. Mulla ei ole energiaa ottaa meille ylimääräisiä "lapsia" hoidettavaksi joten näitä en tapaa kutsua kovin usein.

Meillä on talo rannalla ja kesäisin vieraita lähes aina. Erikoista jos kaikki olettaisivat minun sitten paapovan vieraita aivan täyden palvelun edestä. Mahtaisiko syksyisin olla puhki! Onneksi käy mukavia vieraita joiden käymisestä sekä me että he saamme energiaa ja on mukava aina tavata ja istua iltaa yhdessä.

Vierailija
40/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 12:10"]

[/quote]

[/quote]

Meillä on parhaimmillaan ollut vuodessa yli 70 vierasyötä, aina olen laittanut lakanat valmiiksi, enkä ole edes tajunnut, että muutenkin voisi toimia. Kun minun mielestäni ei voi, enkä pidä tuota minkäänlaisena saavutuksena. Mutta nyt ymmärrän, että joillekin lakanoiden laittaminen voi olla ylivoimaista. 

[/quote]

Ihmisillä on erilaisia arjen kiireitä. Minulla 2 lasta, iso puutarha, työ, lenkkiharrastus ja omat ystävät eli ns ruuhkavuodet meneillään. Minä en voi omaa elämääni valitettavasti lopettaa elämästä vain siksi, että joku haluaa majailla meillä ilmaiseksi täysihoidolla. En kertakaikkiaan ryhdy toiselle passaajaksi, oma valinta ryhtyykö vai ei. Näin olen onnellinen.

Minusta 70 vierailijaa on jo kummallista. Oletteko kenties mustalaisia?