Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin 3 yön vierailun jälkeen, että vieras

Vierailija
04.06.2014 |

ei ollut lainkaan laittanut lakanoita. Siinä ne oli tuolilla edelleen mihin olin ne jättänyt kun vieras tuli.

Mitäs sinä olisit tuumannut moisesta?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ajatuksen tasolla ällöttää, ettei joku käytä lakanoita, mutta kyllähän se hiki imeytyy kankaan läpi peittoon joks tapauksessa. Samoin patjaan ja tyynyyn. Tyynyyn mene lakanan läpikin myös paljon talia ja muita epäpuhtauksia. Eihän nyt tietty yhtenä yönä mitään suuria määriä, mutta jos peitto ja tyyny on paljon vieraskäytössä, kyllä niihin aikojen saatossa imeytyy vaikka mitä. Kuvitelkaahan hotellien sänkyjä...

Meillä on käytössä omassakin sängyssä kosteussuojalakana normilakanan alla. Vuodessa kuitenkin patjaan imeytyy useita litroja hikeä (muistelen semmoista lukua kuin 20litraa).

Mutta kyllähän ne lakanat tietenkin myös suojaa ja kohteliasta niitä olisi vierraillessa käyttää. Ja minusta jokaiselle vieraalle aina uudet puhtaat lakanat. Minusta isäntäväen kuuluu pedata peti, mutta itselleni on ainakin kotona opetettu, että on kohteliasta sitten riisua ne petivaatteet ja viikata peitot ja muut niin että isäntäväen ei tarvitse kuin kiikuttaa ne enää pyykkiin ja paikalleen.

Vierailija
2/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen vaimo kysyi, mihin niiden käyttämät lakanat laitetaan. Mä sit tietty, että pyykkiin. Sanoi, että eivät parin yön jäljiltä pyykkää petivaatteita vaan laittavat käytettyinä kaappiin odottamaan seuraavia. Minusta aika ällöttävää..

Toisaalta käyttävät vain yhtä yhteistä pyyhettä ja syövät samalta lautaselta.. Ja tämä vaimo vaatii aina osuutensa miehen syömisistä, vaikka tarjolla on ihan varmasti jokaiselle riittävästi..

Mutta vieraasta riippuu, laitanko lakanat sänkyyn vai annanko vaan pinon sänkyyn laitettavaksi. Ja itse kuljetamme mukana omat peitot, tyynyt ja lakanat, tosin harvalla edes on 8:lle ylimääräisiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ei laita lakanoita vaan emäntä! Oli oikein pakko miettiä et ymmärsinkö oikein!

Vierailija
4/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se oli ottanut ne valmiiksi pois pesua varten?

Vierailija
5/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysynyt siltä vieraalta miksi ei ole laittanut lakanoita?

Vierailija
6/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:01"]

[/quote]

Joo sanoin asiasta. Naurahti vaan ettei ollut jaksanut laittaa

Vierailija
7/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin huomaan eron käytetyn ja käyttämättömän lakanan välillä.

ei ap

Vierailija
8/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:00"]

Tai sitten se oli ottanut ne valmiiksi pois pesua varten?

[/quote]

Juu ei ollut, oli viikattuna pinossa.

Vierailija
9/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

Yök. Aika p*skainen ihminen varmaan kyseessä.

Vierailija
10/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vieras joku iäkkäämpi mieshenkilö, joka ei osaa elää ilman huoltajaa?

Vierailija
11/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä kävi, mutta huomasin ekan yön jälkeen. Harmittihan se, sillä uusi vierassänky haisi paskalle tämän jälkeen. Lakanathan suojaavat petivehkeitä ihmisen hieltä ja eritteiltä.

Vierailija
12/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:06"]

Oliko vieras joku iäkkäämpi mieshenkilö, joka ei osaa elää ilman huoltajaa?

[/quote]

Olen ysi ja meillä ainakin oli iäkkäämpi mieshenkilö.

Vierailija
13/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

miksi olisi viitsinyt, ethän sinäkään viitsinyt, vaikka on sun koti, sun sänky ja sun vieras?

Vierailija
14/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä. Tulee es-mies mieleen. Ei koskaan "jaksanut" mitään, kaikki piti tehdä eteen.En kutsuisi toiste yökylään ap.

Vierailija
15/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina vieraille lakanat valmiiksi.

Vierailija
16/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi nukkumaan kylässä jos en saisi lakanoita, mielelläni laitan itse ne sänkyyn jos ei kukaan muu ole jo laittanut.

N22

Vierailija
17/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isä asusti meillä jonkin aikaa ja laitoin petivaatteet valmiiksi. Vierashuoneessa oli vuodesohva. Silti lakana oli hänen pois lähtiessä ihan mutkalla sängyssä eikä kullä ollut mitään enää suojannut. Ei miehet välitä ja se ällöttää.

Vasta imuroitiin omat patjat ja sohvat sellaisella vesi-imurilla joka oli tädiltäni lainassa se moskan määrä mitä niistä patjoista lähti lakanoista huolimatta oli paljon. Kuollutta ihokudosta yms. Ja meillä ihan perusimuroidaan patjoja säännölliesti.

Kyllä minua ällöttäisi nukkua kylässä sellaisissa peitoissa joissa esim. mies on pelkän peiton sullonut jalkojensa väliin tms.

Vierailija
18/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teillä vieraiden itse laittaa lakanat sänkyyn? Meillä on tapana laittaa kaikki valmiiksi, vieraat tulee kylään eikä huushollia hoitamaan.

Vierailija
19/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran kämppiksen ystävältä (, jota en siis itse tuntenut, ei ollut minun vieraani, niin en alkanut laittamaan lakanoitakaan) kihomatoja opiskeluaikoina. en keksinyt, mistä muualtakaan olisin voinut saada ne. Kyllä ärsytti.

Vierailija
20/53 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:17"]

Pitääkö teillä vieraiden itse laittaa lakanat sänkyyn? Meillä on tapana laittaa kaikki valmiiksi, vieraat tulee kylään eikä huushollia hoitamaan.

[/quote]

Se on kyllä elämää suurempi työ laittaa ihan itse pussilakanat, tyynyliina ja lakana. Kyllä siinä on loma mennyt pilalle.

14, jonka lakanan laitosta ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi