Miehen naispuolinen kaveri, apua!
Nyt on hyvät vinkit tarpeen! Miehelläni on naispuolinen ystävä, jonka epäilen olevan ihastunut mieheeni. Miehelläni ei ole paljoa kavereita, joten en halua kieltää tätä ystävyyssuhdetta, enkä usko, että mieheni siihen suostuisikaan. En halua olla mikään hirmuvaimo.
Mieheeni luotan, mutta joku vaisto sanoo, että tällä naisella on taka-ajatuksia. Hän ei aluksi halunnut millään tavata minua, vaikka mieheni kutsui hänet meille monta kertaa ja yritti järjestää yhteistä tekemistä. Huomaan jatkuvasti pieniä juttuja, jotka vahvistavat epäilyjäni. Minua ärsyttää, jos nainen kuvittelee heidän suhteestaan jotakin. Mieheni on ehkä epätavallisen mukava, ja nainen saattaa kuvitella sen takia jotakin ylimääräistä. Minun ja mieheni parisuhde on kuitenkin hyvä ja mieheni kehuu minua aina kaikille, myös tälle naiselle.
Nainen on myös udellut parisuhteestamme ja kyseenalaistanut minun uskollisuuteni leikin varjolla miehelleni. Mieheni kertoo minulle näistä keskusteluista, mutta ei usko minua, kun sanon, että kuulostaapa epäilyttävältä. Hän nauraa epäilyilleni ja sanoo minun olevan vain mustasukkainen.
Olen alkanut ärsyyntymään enemmän ja enemmän tästä naisesta. En halua kuitenkaan olla karmea vaimo, joka kieltää miehensä ystävät, joten mitä teen? Voinko tehdä mitään? Minua ärsyttää myös se, että jos nainen haluaa vain pokailla miestäni ja mieheni kuitenkin kuvittelee heidän olevan kavereita.
Kommentit (47)
Tuohon äskeiseen viestiin lisätäksesi eli nainen sai sen mitä halusi. Ja huvittavinta tässä on se että mies laittoi viimeisessä viestissään vielä rakastavansa minua mutta silti lähti suhteeseen tämän naisen kanssa
Selitys siihen yhteen menoon oli että se nainen tarvitsee nyt luotettavaa miestä ku sillä on niin rankkaa. Eli mun tunteilla ei ollut mitään väliä sillä hetkellä :-(
Selitys siihen yhteen menoon oli että se nainen tarvitsee nyt luotettavaa miestä ku sillä on niin rankkaa. Eli mun tunteilla ei ollut mitään väliä sillä hetkellä :-(
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:25"]
En sano että näin käy sinulle, mutta kun minä yritin olla kannustava mieheni ja erään naisen ystävyyttä kohtaan (miehellä ei ollut paljoa kavereita) juttu päätyi pettämiseen... Mitään ei ehtinyt tapahtua, sillä näin heidän viestittelynsä joissa suunniteltiin seuraavaa tapaamista, pohdittiin miltä tuntuisi harrastaa seksiä, milloin se tapahtuisi, miltä nainen näytti kesähepeneissä, miltä suudelma tuntui jonkin tapaamisen pätteeksi.... Olivat siis suudelleet, eivät muuta.. VIELÄ. Pidä silmäsi auki.
[/quote]
Melkein kuin mun kirjoittamani! Olin kuudennella kuulla raskaana, kun minulle selvisi, että mieheni on ihastunut työkaveriinsa. Nainen oli juuri ap:n kuvailemalla tavalla flirttaileva miehelleni, mutten osannut olla kauhean huolissani edes siitä, että he pelasivat rantalentistä parina (tuo nainen minun sijaisenani!). Olimme onnellisia, seksielämäkin entisenlaista, rikasta. Mieheni on sellainen hissukka "kotihiiri", ei mikään naistenmies; en voinut kuvitellakaan että hän voisi pettää. Olimme myös nähdäkseni onnellisia, iloisia vauvan tulosta ja seksielämäkin kukoisti.
Onneksi mitään suutelua enempää ei ehtinyt tapahtua, ero oli kuitenkin todella lähellä. Kiinni jäätyään ja ever since mies on hävennyt episodia syvästi. Itse koetan olla ajattelematta missä tilanteessa olisimme, jos he eivät olisi jääneet kiinni ajoissa. Todella masentavaa tietää, etten kaikesta varovaisuudestani huolimatta (olen nähnyt niin paljon ketkumiehiä elämäni aikana, että olin tosi kriittinen sen suhteen, kenet päästän lähelleni) ole perheineni turvassa pettämiseltä. Luottamusta tuskin koskaan saa kokonaan takaisin, vaikken pidäkään todennäköisenä, että mies enää pettää.
Ap:lle sanoisin, että vaikka voi toki olla, että miehesi on immuuni moiselle liehittelylle (toivon niin!), kannattaa nyt olla tosi varovainen. Puhu miehellesi lisää asiasta. Ehkä hän ei anna asioiden mennä pidemmälle kun osaa olla varuillaan.
Kieltämättä vaikeaa olla olematta mustasukkainen pirttihirmu tuossa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:25"]
En sano että näin käy sinulle, mutta kun minä yritin olla kannustava mieheni ja erään naisen ystävyyttä kohtaan (miehellä ei ollut paljoa kavereita) juttu päätyi pettämiseen... Mitään ei ehtinyt tapahtua, sillä näin heidän viestittelynsä joissa suunniteltiin seuraavaa tapaamista, pohdittiin miltä tuntuisi harrastaa seksiä, milloin se tapahtuisi, miltä nainen näytti kesähepeneissä, miltä suudelma tuntui jonkin tapaamisen pätteeksi.... Olivat siis suudelleet, eivät muuta.. VIELÄ. Pidä silmäsi auki.
[/quote]
Melkein kuin mun kirjoittamani! Olin kuudennella kuulla raskaana, kun minulle selvisi, että mieheni on ihastunut työkaveriinsa. Nainen oli juuri ap:n kuvailemalla tavalla flirttaileva miehelleni, mutten osannut olla kauhean huolissani edes siitä, että he pelasivat rantalentistä parina (tuo nainen minun sijaisenani!). Olimme onnellisia, seksielämäkin entisenlaista, rikasta. Mieheni on sellainen hissukka "kotihiiri", ei mikään naistenmies; en voinut kuvitellakaan että hän voisi pettää. Olimme myös nähdäkseni onnellisia, iloisia vauvan tulosta ja seksielämäkin kukoisti.
Onneksi mitään suutelua enempää ei ehtinyt tapahtua, ero oli kuitenkin todella lähellä. Kiinni jäätyään ja ever since mies on hävennyt episodia syvästi. Itse koetan olla ajattelematta missä tilanteessa olisimme, jos he eivät olisi jääneet kiinni ajoissa. Todella masentavaa tietää, etten kaikesta varovaisuudestani huolimatta (olen nähnyt niin paljon ketkumiehiä elämäni aikana, että olin tosi kriittinen sen suhteen, kenet päästän lähelleni) ole perheineni turvassa pettämiseltä. Luottamusta tuskin koskaan saa kokonaan takaisin, vaikken pidäkään todennäköisenä, että mies enää pettää.
Ap:lle sanoisin, että vaikka voi toki olla, että miehesi on immuuni moiselle liehittelylle (toivon niin!), kannattaa nyt olla tosi varovainen. Puhu miehellesi lisää asiasta. Ehkä hän ei anna asioiden mennä pidemmälle kun osaa olla varuillaan.
Kieltämättä vaikeaa olla olematta mustasukkainen pirttihirmu tuossa tilanteessa.
[/quote]
oho, tuli vähän toistoa seksielämästä, sori! Hehee...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:40"]
Sun pitää ehottomasti tavata tää nainen! Vaadi mieheltäs että tapaatte yhdessä, teette jotain kivaa, kahvittelette yms. Olet naiselle mukava, mutta samalla teet eleilläs selväksi, että olette miehesi kanssa onnellisia yhdessä ja hänellä ei ole mitään mahdollisuuksia mieheesi.
[/quote]
Komppaan tätä. Juuri sen takia nämä toiset naiset eivät halua tavata "kohteensa" nyxiä, että eivät halua nähdä heitä todellisina, tuntevina tai mukavina naisina vaan vain väliaikaisena esteenä pyrkimyksilleen. Ehkä hänen omatuntonsa heräisi, jos hän joutuisi tutustumaan sinuun. Vaikka ei sekään välttämättä auta.
Ei kai se mies nyt kuitenkaan ihan imbesilli ole, varmaan se tietää että nainen on siihen ihastunut ja ehkä arvostaa saamaansa huomiota (aikomatta pettää)- itse samassa tilanteessa ehkä haluaisin eniten, että jos tilanne on tämä niin että mies myöntäisi asian eikä vain esittäisi tyhmää jolloin joka kerta kun mies ilmoittaisi menevänsä vaikka jonnekin salille tämän naisen kanssa niin molemmat tietävät että mies menee salille naisen kanssa joka haluaa miehestä muutakin.
Oletko tavannut naista kertaakaan? Tai oletko nähnyt häntä ja miestäsi yhdessä? Kysyn näitä siksi, että monesti miehet kaunistelevat totuutta vaimoilleen, eivätkä ainakaan kerro, jos flirtti ja ihastus ovat molemminpuolista.. Tuli vaan mieleen, että peruiko nainen oikeasti niitä tapaamisia sinunkin kanssa vai pyysikö miehesi ollenkaan naista teille.
Sitä on vaikea hyväksyä, mutta myös kunnolliset miehet hairahtuvat joskus. En usko miehesi pettäneen sinua, mutta mieleeni tulee että hän on myös ihastunut naiseen tai ainakin nauttii niin paljon naisen antamasta huomiosta, ettei halua myöntää tämän ihastusta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 00:28"]
no voi jestas ! ei ystävyyteen kuulu ihastumisen tunteet. vaikka kaksi sinkkua olis kysymyksessä. jos jompikumpi alkaa tuntea ihastumisen tunnetta niin fiksuna ilmottaa, taidan olla ihastunut sinuun.
[/quote]
Miksi ihmeessä? Minulla ei taitaisi olla yhtään vastakkaista sukupuolta olevaa ystävää, jos noin toimisin. taidat nyt antaa tunteille pikkuisen liikaa painoarvoa. Mielihän tuottaa kaikenlaisia tunteita meidän ihmeteltväksemme. Ei niitä kannata liian vakavasti ottaa.
[/quote]
Siis täh, oletko sä ihastunut kaikkiin sun kavereihin, jotka on vastakkaista sukupuolta? Mun mielestä nimenomaan silloin ei pysty olemaan pelkkä kaveri, jos on muutakin kuin kaverillisia tunteita.
Tuttu tarina. Miehellä oli myös naispuolinen ystävä jota en ollut tavannut - oli miehen kaverin tyttöystävä. No miehen kaveri jätti tämän avokkinsa yllättäen ja mies vieraili yhtääkkiä heillä jatkuvasti kun joutuivat vielä asumaan yhdessä. Mäkin olin niin myötätuntoinen kun tyttis oli tullut niin julmasti jätetyksi "ilman syytä".
No lohtuahan se mun mieheltä sai. Ihastuivat toisiinsa ja tää nainen oli ollut mieheeni ihastunut jo ennen omaa eroaan.
Mä en luottais enää yhteenkään naiseen joka ei voi avoimesti olla ystävä myös vaimon läsnäollessa ja kyläillä. Enkä luota enää tippaakaan mieheeni sen suhteen että sillä voisi olla naispuolisia ystäviä jota myös minä en tapaa.
Meillä oli tarina se perinteinen; pitkän avioliiton jälkeen mies sai ihailua ja egobuustausta tältä nuoremmalta naiselta.
Minä ainakin haluaisin tavata ko naisen useammin kuin vain kerran. Omasta miehestäni näen heti jos on vähänkään hänen silmää miellyttävä nainen kyseessä. Ne merkit on helppo toki jättää huomioimatta ja uskotella itselleen, ettei mies näe muita naisia kuin sinut, mutta kaikkeen kannattaa varautua, oli mies kuinka kiltti ja kunnollinen hyvänsä. Ei kannata elellä pumpulissa ja tuudittautua oman suhteen auvoisuuteen.
Kieltämällä miestäsi tapaamasta naista, voisit ajaa miehen syvemmälle naisen rintavakoon, joten teet fiksusti kun et rajota heidän ystävyyttään, mutta... Voisitko kysyä mieheltäsi, jos he voisivat tavata useammin teillä sillein että sinäkin olet kotona?
Pahinta tässä on se että mä kaipaan ja rakastan tätä miestä suunnattomasti edelleen vaikka pitäisi vaan jatkaa elämää eteenpäin. Ehkä tämä yhteydenpidon lopetus oli hyvä juttu niin pystyy ajattelemaan asioita rauhassa. Olisin kyllä toivonut miehenkin olevan jonkun aikaa yksinään mutta tais toi nainen olla kuvioissa heti eron jälkeen tai jossei hän niin joku muu. Varsinkin jos tosiaan vielä minua rakastaa
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 08:40"]Selitys siihen yhteen menoon oli että se nainen tarvitsee nyt luotettavaa miestä ku sillä on niin rankkaa. Eli mun tunteilla ei ollut mitään väliä sillä hetkellä :-(
[/quote]Tällä naisella on muutama lapsi jonkun miehen kanssa ja otti avioeron miehestään lopullisesti tänä keväänä. Siksi hänellä on niin rankkaa. Eli nainen oli suhteessa vielä itse ku tämä vikittely alkoi. Mäen saanut puhuttua asioita halki kunnolla miehen kanssa koska tää nainen lateli omia mielipiteitä minusta vaikka ei ollut koskaan minua nähnytkään. En tajua miksi mies uskoi kaikki ne puheet tai miksi ylipäätänsä puhui meidän suhteesta sille naiselle ku sen ois pitänyt puhua minulle
Mikä miestäsi ja gtätä naista sitten yhdistää? Missä ovat tutustuneet tms?
ehkä miehesi ei ole "liian kiva" vaan antaa selkeitä ihastumisen merkkejä naiselle. miksi puolustat koko ajan miestäsi ja moitit naista? jos miestäsi ei nainen kiinnostaisi ei hän olisi naisen ystävä, koska huomannut jo naisen tunteet.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:51"]
jos miestäsi ei nainen kiinnostaisi ei hän olisi naisen ystävä, koska huomannut jo naisen tunteet.
[/quote]
Miten niin? Kyllä ystävyyssuhteissa on ihan normaalia, että ihastumisen tunteita tulee ja menee. Ei sen takia ystävyyttä poikki laiteta, eikä noita tunteita seurata.
Niin, mitä sillä sitten on väliä vaikka se nainen olisikin ihastunut? Kyllä sitä sattuu ystävyyssuhteissa tai vaikka työpaikallakin että joku joskus ihastuu. Mutta jos miehesi on luotettava ja kunnollinen mies, niin ei hän lähde mukaan mihinkään vaikka nainen olisikin ihastunut. Pitää rajansa, ja jos nainen alkaa räikeästi viekoitella sopimattomiin, ottaa etäisyyttä.
Juuri tuota samaa mietin, että mitä väliä sillä on jos nainen on ihastunut mieheen? Jos miehesi ei ole häneen ja kaveruus on hänelle tärkeä niin mikä siinä on vaikeaa? Et voi kieltää mieheltä kaverisuhdetta, Se on väärin ja kertoo sinusta aika paljon ihmisenä jos näin teet.
Miehelle kiva tilanne. Saa huomiota - ja jos itsetunto on heikko, niin myös sille pönkitystä - ihastuneelta ystävänaiselta, ja kutkuttavaa jännitystä mahdollisesti hyvinkin tylsän tasapaksuun elämään.
Puoliso ei voi tehdä mitään jottei olisi 'mustasukkainen pirttihirmu'. Ja kaiken lisäksi miehelle saattaa olla tiedossa mukavaa vaihtelua parisuhdeseksiin.
Kippis vaan miehelle, valttikortit käsissä. =)
Seurustelin yhden miehen kanssa n.4 vuotta (erosimme helmikuussa). Viime vuoden alussa tähän mieheen otti yhteyttä hänen vanha naispuolinen koulukaveri, jonka kanssa hänellö oli aikoinaan myös jonkinlainen suhde. En sulattanut täysin sitä että mies antoi numeronsa tälle naiselle. Alkoi yhteydenpito ja pyynnöt kahville ja syömään hänen luokseen siis ihan kaksin tälläistä olisi tapahtunut. Ei mennyt kyllä silloin sinne käymään.
Minua kuitenkin alkoi epäilyttämään että tällä naisella on jotain taka-ajatuksia. Kun sanoin asiasta olin vaan mustasukkainen miehen mielestä. Eli yhteydenpito vaan jatkui. Viime elokuussa viestit alkoivat olla naisen puolelta jo todella vihjailevia. Miehen oltua reissussa se nainen oli laittanut että kumpa hän voisi olla siellä tämän miehen kanssa ja laittanut 5 min sisään ties kuinka monta viestiä. Silloin sanoin tästä uudestaan että se nainen haluaa selvästi olla jotain muuta kuin pelkkä ystävä mutta mies ei uskonut sitä eedelleenkään. Ensimmäinen ero minun ja tämän miehen välille tuli viime marraskuussa. Olimme kuitenkin hyvissä väleissä ja pidimme yhteyttä. Tammikuussa palasimme vähäksi aikaa yhteen. Ystävänpäivänä mies laittoi uudestaan poikki ku en kuulema jaksanut kuunnella ja puhua hänen kanssaan. Mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa. Selvisi että oli jutellut tämän naisen kanssa meidän suhteesta ja tottakai sellainen ihminen joka on kiinnostunut tästä miehestä laittaa kapuloita rattaisiin. Olimme kuitenkin yhteydessä tämän miehen kanssa viime viikkoon asti kunnes ilmoitti minulle olevansa yhdessä tämän kyseisen naisen kanssa. Se sattui ja paljon ku muutenkin oli ollut rankkaa. Yhteydenpito minuun loppui siihen paikkaan ku se nainen ei halunnut miehen olevan enää yhteydessä minuun.