Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten kampaajien laatu on SURKEA

Vierailija
03.06.2014 |

Olen tuhlannut monia satoja euroja siihen että saisin unelmavaaleat hiukset. Oma värini on punaiseen taittuva maantienharmaa, eli tehtävän ei pitäisi olla mahdottomuus. Olen vienyt mukanani kuvia, viimeksi tämän:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/39/ab/da/39abda1913aab4508a929da3e0a59793.jpg

Lopputulos oli enempikin tällainen: 

http://www.jerseygirltalk.com/wp-content/uploads/2013/03/ombre-hair-15.jpg

Nyt päätin ensimmäistä kertaa elämässäni värjätä hiukset kotona. Ostin L'orealin Feria liukuväriä, sitä missä naisella on tummahkot, lyhyet hiukset. Kaveriksi ostin Swartzkopfin colormaskin ja varalle pari raita-ainetta. Arvatkaas mitä. Tulos on parempi kuin kertaakaan kampaajalla. Tyveä en värjännnyt lainkaan, ja väri liukuu ihanasti ja on mahtavan vivahteikas. Keltaisuutta ei ole. 

Latvat kärsivät hieman, mutta nehän voi leikata pois. 

Miten voi olla mahdollista että n. 30€llä sain paremman tuloksen kuin 150€ kampaamokäynnillä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, nykyään raidoitan ja leikkaan hiukset itse ja hiukset on nyt juuri sellaiset kuin haluan!

Vierailija
2/47 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, olisko onnestakin kiinni? Just päivä-pari sitten täällä joku kotivärjääjä parkui kun oli onnistunut vetämään tukkansa vihertävänharmaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös aina onnistunut kotona värjäysoperaatioissa paremmin kuin kampaajalla. Kun nuorempana tuli harrastettua rajuja hiusvärimuutoksia, niin kampaajalla esim. mustasta vaalentaminen johti melkein aina epämääräiseen oranssikeltaiseen, kun kampaaja sääli liikaa hiuksia eikä uskaltanut lyödä tarpeeksi tujuja aineita päähän. Kotona pystyi vetämään 3 purkkia Super Blondea peräkkäin tunnin vaikutusajoilla, niin johan lähti väri ja sitten uusi päälle. Koskaan ei tullut mitään epäonnistumisia värien kanssa.

Vierailija
4/47 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:20"]

Jaa-a, olisko onnestakin kiinni? Just päivä-pari sitten täällä joku kotivärjääjä parkui kun oli onnistunut vetämään tukkansa vihertävänharmaaksi.

[/quote]

Jos osaa väriopin perusteet niin suurempia ongelmia tuskin tulee. Joissakin kaupoissa on myös erittäin asiantuntevia myyjiä! Toki mahdollisesti tuuriakin pelissä, vaan niinhän sitä tuntuu olevan kampaajankin luona.

Ajattelin huomenna mennä näyttämään kampaajalle joka teki minulle tuon vaalealatva-hirvityksen että mitä sain itse aikaiseksi. 

ap

Vierailija
5/47 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatasko tänne nyt joku kampaaja avautumaan miksei niitä värjäyksiä voi tehdä kunnolla?

Vierailija
6/47 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa juurikin viime vkolla, kun kävin kampaajalla.Halusin vaaleat raidat ja sanoin vielä että saa olla hyvin vaalea yleisilme. Lopputulos oli muutamia ohuita vaaleita raitoja takana ja muutama sivuilla. Tyviväri tuli ruskeella, joka värjäs sitten kuparinväriseksi edessä olevat raidoitetut hiukset. Tai en nyt ees ymmärrä miten se on mahdollista? Pesupaikalla teki hiuksiin keltasuuden poiston. Josta velotettiin vielä erikseen. Sanoin lopputuloksesta, ettei tullut kovin vaaleat raidat, johon kampaaja, ettei raita-aineen saa antaa vaikuttaa kauempaa. Siis häh? Miten voi olla niin vaikea saada ruskeisiin hiuksiin vaaleita raitoja?

Vierailija
7/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rahat ja juokse. Ota rahat ja potkaise asiakas ovesta ulos. Ja seuraava idiootti tuoliin jonosta, olkaa hyvä!

Vierailija
8/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kampaaja, mutta luulen taustalla olevan kuluttajasuojalaki ja korvausvelvoitteet, jos asiakkaalle tapahtuu jotakin. Moni kampaaja noudattaa pilkun tarkasti annettuja ohjeita, mitä väripurkissa lukee, jo asiakkaan turvallisuuden vuoksi. On syöpäriskiä, hiusten lähtöä jne.

Hiusvärit ovat myrkkyä ja esim. hiusten vaalennuksessa oma väri poistetaan, jolloin ihon kautta eri kemikaalit imeytyvät verenkiertoon, joka ei voi olla vaikuttamatta elimistöön ja hiuksiin. Moni kampaaja ei edes suostu värjäämään alle 15-vuotiaiden hiuksia.

Iän myötä oma hiusten laatu heikkenee ja jos siihen päälle tulevat voimakkaat ja pitkäkestoiset värjäykset, niin miten kukaan kuvittelee viisi-kuusikymmpisenä olevan edes hiustupsua päässä. Yllättävän paljon näkee jo neljäkymppisillä paljaita laikkuja hiuksissa, jotka usein ovat seurauksena liian voimakkaista käsittelystä, eikä niihin juuri hoitokeinoa löydy.

Vierailija
9/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:42"]

Mietin samaa juurikin viime vkolla, kun kävin kampaajalla.Halusin vaaleat raidat ja sanoin vielä että saa olla hyvin vaalea yleisilme. Lopputulos oli muutamia ohuita vaaleita raitoja takana ja muutama sivuilla. Tyviväri tuli ruskeella, joka värjäs sitten kuparinväriseksi edessä olevat raidoitetut hiukset. Tai en nyt ees ymmärrä miten se on mahdollista? Pesupaikalla teki hiuksiin keltasuuden poiston. Josta velotettiin vielä erikseen. Sanoin lopputuloksesta, ettei tullut kovin vaaleat raidat, johon kampaaja, ettei raita-aineen saa antaa vaikuttaa kauempaa. Siis häh? Miten voi olla niin vaikea saada ruskeisiin hiuksiin vaaleita raitoja?

[/quote]

Ehkä se katsoi, että sä olet liian kauan siellä sen _vuokrakempillä_, joten halusi sut sieltä pois _muille_ asiakkaille.

No, mä kerran kävin kampaajalla ja näytin kuvien kera mitä halusin. Ei tullut sellaista lainkaan. Nyt värjäyksen ja leikkauksen hoidan itse. Kiitos hyvien lorealin tuotteiden.

Vierailija
10/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:42"]

[/quote]

Ehkä se katsoi, että sä olet liian kauan siellä sen _vuokrakempillä_, joten halusi sut sieltä pois _muille_ asiakkaille.

No, mä kerran kävin kampaajalla ja näytin kuvien kera mitä halusin. Ei tullut sellaista lainkaan. Nyt värjäyksen ja leikkauksen hoidan itse. Kiitos hyvien lorealin tuotteiden.

[/quote]

*_vuokratuolilla_ siis! :)

Vierailija
11/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut niiin monet kerrat samaa, mutta leikkauksen kohdalla. Ikinä ei tule hyvä eikä sellainen kuin olen pyytänyt.

Ehkä parturi-kampaajakouluun pitäisi olla tiukempi syyni eikä niin, että kaikki pääsee, jotka vain hakee. Karsiutuisi ne pois, joilla ei ole mitään taiteellista silmää. Sitähän niillä edes hiukan pitäisi olla!

Ja sitten on näitä, jotka vuodesta toiseen vain leikkaa ja värjää eivätkä seuraa trendejä, eivät käy koulutuksissa jne. Ovat tippuneet aivan kelkasta. Robottimaisesti vain tehdään sitä mitä on vuosia sitten opittu ja nähty.

Vierailija
12/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi ette ole käyneet asiakkaana minulla. Teen aina kaikkeni että lopputulokset olisivat esim. malliksi tuotujen kuvien kaltaiset. Tietenkin on tiettyjä asioita ja lainalaisuuksia joille ei voida mitään, mutta ne asiat selvitän asiakkaalle tarkasti jolloin yllätyksiä ei tule. Hävettää lukea kollegoista tällaista :(

Vierailija
13/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 13, sun täytyy olla Suomen ainoa hyvä kampaaja. Mä olen tasan kerran saanut just sellaiset hiukset kuin olen halunnut ja mäkin olen kuitenkin käynyt lukemattomilla kampaajilla. Sekin yksi kerta oli sellainen, että halusin vain tasapitkän polkan, niin helppohan se oli leikata. Toisella kerralla menin sitten jälleen hakemaan tasapitkää polkkaa (eri paikka), mutta jostain käsittämättömästä syystä sana tasapitkä oli ilmeisesti ihan outo sana sille leikkaajalle.

Olen menettänyt aivan jo uskoni suomalaisten kampaajien laatuun!

Vierailija
14/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:54"]Selvästi ette ole käyneet asiakkaana minulla. Teen aina kaikkeni että lopputulokset olisivat esim. malliksi tuotujen kuvien kaltaiset. Tietenkin on tiettyjä asioita ja lainalaisuuksia joille ei voida mitään, mutta ne asiat selvitän asiakkaalle tarkasti jolloin yllätyksiä ei tule. Hävettää lukea kollegoista tällaista :(

[/quote]

Mäkin usein ihmettelen että missä ihmeessä nämä ihmiset käy jos esimerkkikuvat pitävät paikkaansa:D ymmärrän sen että kun uudella kampaajalla ensimmäinen asiakaskäynti ei tuota täydellistä tulosta jos on hankala hius/asiakkaasta ei saa irti mitään/ei heti ymmärretä mitä asiakas haluaa, mutta pikkuhiljaa sitä pitäisi oppia asiakkaan tyyli ja tavoitteet. Ja jos noinkin hyvät kuvat tuo ja luonnolliseen (ei värjättyyn) pohjaan pitäisi tuo haluttu väri saada niin ei pitäisi olla ongelmia. t. Toinen kampaaja

Vierailija
15/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:00"]Numero 13, sun täytyy olla Suomen ainoa hyvä kampaaja. Mä olen tasan kerran saanut just sellaiset hiukset kuin olen halunnut ja mäkin olen kuitenkin käynyt lukemattomilla kampaajilla. Sekin yksi kerta oli sellainen, että halusin vain tasapitkän polkan, niin helppohan se oli leikata. Toisella kerralla menin sitten jälleen hakemaan tasapitkää polkkaa (eri paikka), mutta jostain käsittämättömästä syystä sana tasapitkä oli ilmeisesti ihan outo sana sille leikkaajalle.

[/quote]

Miksi vaihdoit sitten paikkaa? Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä samaa kampaajaa jos olette tyytyväisiä hänen kädenjälkeensä.

Vierailija
16/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:33"]

Iän myötä oma hiusten laatu heikkenee ja jos siihen päälle tulevat voimakkaat ja pitkäkestoiset värjäykset, niin miten kukaan kuvittelee viisi-kuusikymmpisenä olevan edes hiustupsua päässä. Yllättävän paljon näkee jo neljäkymppisillä paljaita laikkuja hiuksissa, jotka usein ovat seurauksena liian voimakkaista käsittelystä, eikä niihin juuri hoitokeinoa löydy.

[/quote]

Eipä se hiusten harveneminen taida käsittelyistä tosiaan johtua vaan on perinnöllistä, ja tulee osalle käsittelipä tai ei. Itse kuulun siihen onnekkaaseen joukkoon, että näin nelikymppisenä on paksu, vahva kiiltävä tukka vielä, ja olen värjännyt 13-vuotiaasta asti kerran kuukaudessa tukkaa kestoväreillä, värit on vaihdelleet platinablondista ja tulipunaisesta mustaan.

Vierailija
17/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:00"]Numero 13, sun täytyy olla Suomen ainoa hyvä kampaaja. Mä olen tasan kerran saanut just sellaiset hiukset kuin olen halunnut ja mäkin olen kuitenkin käynyt lukemattomilla kampaajilla. Sekin yksi kerta oli sellainen, että halusin vain tasapitkän polkan, niin helppohan se oli leikata. Toisella kerralla menin sitten jälleen hakemaan tasapitkää polkkaa (eri paikka), mutta jostain käsittämättömästä syystä sana tasapitkä oli ilmeisesti ihan outo sana sille leikkaajalle.

[/quote]

Miksi vaihdoit sitten paikkaa? Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä samaa kampaajaa jos olette tyytyväisiä hänen kädenjälkeensä.

[/quote]

En mä viitsinyt sen kampaajan perässä lähteä parin sadan kilsan päähän. Mulla on täällä perhe ja työt ja kaikki. Ei täältä niin vaan muuteta hyvän kampaajan perässä! En vaan voi käsittää, miten niinkin perusjuttu kuin polkka voi olla niin vaikea asia leikata. Ja se asiakkaan kuunteleminen?! Kun sanoo, että ei kerrostusta, ei rikottuja linjoja, niin aivan kuin kettuillakseen pitää sitten kuitenkin edes vähän kerrostaa tai muuta. Todella rasittavaa.

Vierailija
18/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen polttanut hiukseni aika pahasti ja näistä on hävinnyt viimeinenkin kiilto aika hyvin. On siis hiukan luonnonkiharaa, joten ei normaalistikaan mikään kiiltävin hius. Niin olisiko ihan hirveä rasitus hiuksille laittaa joku kevytväri tuomaan kiiltoa? Toisiko se kiiltoa? Nyt on värjäämätön.

Haluaisin teidän kampaajien mielipiteen.

Vierailija
19/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:08"]

[/quote]

[/quote]

En mä viitsinyt sen kampaajan perässä lähteä parin sadan kilsan päähän. Mulla on täällä perhe ja työt ja kaikki. Ei täältä niin vaan muuteta hyvän kampaajan perässä! En vaan voi käsittää, miten niinkin perusjuttu kuin polkka voi olla niin vaikea asia leikata. Ja se asiakkaan kuunteleminen?! Kun sanoo, että ei kerrostusta, ei rikottuja linjoja, niin aivan kuin kettuillakseen pitää sitten kuitenkin edes vähän kerrostaa tai muuta. Todella rasittavaa.

[/quote]

Kuulostaa vähän erikoiselta että vastentahtoasi kerrostetaan... Jos olet sanonut selkeästi ei niin en oikein ymmärrä. Eriasia on jos kampaaja on ehdottanut että saako vähän kerrostaa ja vastaat "tee niinkuin parhaaksi näät" "no jos vähän sitten" tyylillä, niin en yhtään ihmettele tätä ongelmaa. Kyllä ne kampaajatkin tajuaa mitä tarkoittaa puhdas "ei". Olen vähän hämmentynyt miten näin voi muka käydä. Aika vittumainen kampaaja jos selkeän ein jälkeen vielä uskaltaa kerrostaa... Ja jos näitä on enemmnkin kuin yksi.

Vierailija
20/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lainattua, mutta 19:lle

Lähes joka kerta sieltä selän takaa on sitten sanottu lopuksi, että "kerrostin tästä sitten kuitenkin vähän, niin sai vähän keveyttä" ja blaa blaa blaa. Ja miksi edes pitää kysyä, että saako kerrostaa jos on sanonut, että haluan ihan tasaisen, tasapitkän leikkauksen? Se vänkääminen on just rasittavaa. Ei kaikki onneksi tuota harrasta, mutta muutoin sitten jälki on ollut erilainen kuin olen toivonut.

Mun täytyy olla todella hankala ihminen... Värjäämistä kampaamossa en edes uskalla harkita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän