Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten kampaajien laatu on SURKEA

Vierailija
03.06.2014 |

Olen tuhlannut monia satoja euroja siihen että saisin unelmavaaleat hiukset. Oma värini on punaiseen taittuva maantienharmaa, eli tehtävän ei pitäisi olla mahdottomuus. Olen vienyt mukanani kuvia, viimeksi tämän:

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/39/ab/da/39abda1913aab4508a929da3e0a59793.jpg

Lopputulos oli enempikin tällainen: 

http://www.jerseygirltalk.com/wp-content/uploads/2013/03/ombre-hair-15.jpg

Nyt päätin ensimmäistä kertaa elämässäni värjätä hiukset kotona. Ostin L'orealin Feria liukuväriä, sitä missä naisella on tummahkot, lyhyet hiukset. Kaveriksi ostin Swartzkopfin colormaskin ja varalle pari raita-ainetta. Arvatkaas mitä. Tulos on parempi kuin kertaakaan kampaajalla. Tyveä en värjännnyt lainkaan, ja väri liukuu ihanasti ja on mahtavan vivahteikas. Keltaisuutta ei ole. 

Latvat kärsivät hieman, mutta nehän voi leikata pois. 

Miten voi olla mahdollista että n. 30€llä sain paremman tuloksen kuin 150€ kampaamokäynnillä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:54"]Selvästi ette ole käyneet asiakkaana minulla. Teen aina kaikkeni että lopputulokset olisivat esim. malliksi tuotujen kuvien kaltaiset. Tietenkin on tiettyjä asioita ja lainalaisuuksia joille ei voida mitään, mutta ne asiat selvitän asiakkaalle tarkasti jolloin yllätyksiä ei tule. Hävettää lukea kollegoista tällaista :(

[/quote]

Mäkin usein ihmettelen että missä ihmeessä nämä ihmiset käy jos esimerkkikuvat pitävät paikkaansa:D ymmärrän sen että kun uudella kampaajalla ensimmäinen asiakaskäynti ei tuota täydellistä tulosta jos on hankala hius/asiakkaasta ei saa irti mitään/ei heti ymmärretä mitä asiakas haluaa, mutta pikkuhiljaa sitä pitäisi oppia asiakkaan tyyli ja tavoitteet. Ja jos noinkin hyvät kuvat tuo ja luonnolliseen (ei värjättyyn) pohjaan pitäisi tuo haluttu väri saada niin ei pitäisi olla ongelmia. t. Toinen kampaaja

[/quote]

Minulla oli värjätty pohja, joka tosil oli omaa sävyäni hieman vaaleampi ja muutama vaalea raita. Sanoin kampaajalle etten halua tyvikasvuun mitään väriä aloituskuvasta poiketen, vaan että hiukset raidoitettaisiin vaaleaksi. Kampaaja kehui että hiukseni ovat hyvässä kunnossa ja upean paksut. Leikkaus oli ok, vaikka mielestäni minulle hieman kuivia latvoja. Olin jo kuitenkin aivan shokissa tästä väristä. Onneksi sain suuni auki heti, sanoin että en tykkää yhtään eikä ole yhtään samanlainen kuin kuvassa. Kampaajan mielestä hän oli tehnyt juuri oikein, eli tyvessä ei mitään väriä ja latvat vaaleat (keltaiset). Käynniltä veloitettiin 50€, eli 1/3 hinnasta.

Eipä siinä, kävin tuossa kymmenen aikaan ennen töihinmenoa näyttämässä että hei, tällaista tarkoitin. Kampaaja pläräsi hiuksiani hetken ja totesi sitten että olipa huono kampaaja kun latvat ovat näin kuivat. Sanoin että ihan itse värjäsin kotona, ja menen iltapäivällä leikkauttamaan. Kehtasi vielä kysyä että varataanko aika :D

Ap

Vierailija
22/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:54"]Selvästi ette ole käyneet asiakkaana minulla. Teen aina kaikkeni että lopputulokset olisivat esim. malliksi tuotujen kuvien kaltaiset. Tietenkin on tiettyjä asioita ja lainalaisuuksia joille ei voida mitään, mutta ne asiat selvitän asiakkaalle tarkasti jolloin yllätyksiä ei tule. Hävettää lukea kollegoista tällaista :(

[/quote]

Mäkin usein ihmettelen että missä ihmeessä nämä ihmiset käy jos esimerkkikuvat pitävät paikkaansa:D ymmärrän sen että kun uudella kampaajalla ensimmäinen asiakaskäynti ei tuota täydellistä tulosta jos on hankala hius/asiakkaasta ei saa irti mitään/ei heti ymmärretä mitä asiakas haluaa, mutta pikkuhiljaa sitä pitäisi oppia asiakkaan tyyli ja tavoitteet. Ja jos noinkin hyvät kuvat tuo ja luonnolliseen (ei värjättyyn) pohjaan pitäisi tuo haluttu väri saada niin ei pitäisi olla ongelmia. t. Toinen kampaaja

[/quote]

Minulla oli värjätty pohja, joka tosil oli omaa sävyäni hieman vaaleampi ja muutama vaalea raita. Sanoin kampaajalle etten halua tyvikasvuun mitään väriä aloituskuvasta poiketen, vaan että hiukset raidoitettaisiin vaaleaksi. Kampaaja kehui että hiukseni ovat hyvässä kunnossa ja upean paksut. Leikkaus oli ok, vaikka mielestäni minulle hieman kuivia latvoja. Olin jo kuitenkin aivan shokissa tästä väristä. Onneksi sain suuni auki heti, sanoin että en tykkää yhtään eikä ole yhtään samanlainen kuin kuvassa. Kampaajan mielestä hän oli tehnyt juuri oikein, eli tyvessä ei mitään väriä ja latvat vaaleat (keltaiset). Käynniltä veloitettiin 50€, eli 1/3 hinnasta.

Eipä siinä, kävin tuossa kymmenen aikaan ennen töihinmenoa näyttämässä että hei, tällaista tarkoitin. Kampaaja pläräsi hiuksiani hetken ja totesi sitten että olipa huono kampaaja kun latvat ovat näin kuivat. Sanoin että ihan itse värjäsin kotona, ja menen iltapäivällä leikkauttamaan. Kehtasi vielä kysyä että varataanko aika :D

Ap

[/quote]

Good girl!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä teknisesti ottaen värit lähes aina onnistuneet kampaajalla, eli tulos on ollut sitä mitä on tilattu. Ainoat poikkeukset on olleet kertoja jolloin hiukseni ovat olleet erittäin käsitellyt, ja kampaaja itsekin on kertonut ettei voi taata lopputulosta sen takia. Eli ei kampaajan vika. Samoin leikkaukset on yleensä ihan ok olleet.

Mutta se mitä olen ihmetellyt, myös toisessa eurooppalaisessa maassa asuneena, että täällä usein kampaajilla ei tunnu olevan kauheasti silmää sille, mikä sopii asiakkaan väreihin tai kasvonmuotoon. Kyllä he osaavat tehdä sen värin ja leikkauksen minkä asiakas tarkkaan kuvaa, mutta eivät kauheasti osaa ehdottaa mikä voisi sopia. Ja jos ehdottavat, voivat ehdottaa ihan hulluja. Esim. minulle on usein ehdotettu kuparinpunaista tukkaa, koska minulla on vihreät silmät. Kerran sorruin enkä toiste: silloin tajusin että joo, se punainen sopii ehkä silmiin muttei erittäin kylmän pinkinsävyiseen ihooni, näytin tosi sairaalta punaisen kanssa ilman kiloa pakkelia naamassa. Samoin minulle on ehdotettu esim. leukaperiin päättyvää polkkatukkaa, vaikka leukaperät on kasvojeni levein osa ja näytän ihan hassulta munapäältä jos tukkakin loppuu siihen.

Vierailija
24/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 10:54"]Selvästi ette ole käyneet asiakkaana minulla. Teen aina kaikkeni että lopputulokset olisivat esim. malliksi tuotujen kuvien kaltaiset. Tietenkin on tiettyjä asioita ja lainalaisuuksia joille ei voida mitään, mutta ne asiat selvitän asiakkaalle tarkasti jolloin yllätyksiä ei tule. Hävettää lukea kollegoista tällaista :(

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Vähän ehkä tökeröä mennä ilkkumaan paikan päälle:D mutta toisaalta jos kampaaja on samantien valmis haukkumaan sen "toisen kampaajan" vaikkei sitä nyt tässä tapauksessa ole niin en yhtään ihmettele ammattitaidon puutetta. Itse en koskaan hauku edellisiä kampaajia asiakkaiden kanssa vaikka olis kuin päin vittua tehty tukka, se ei ole minun asiani. Myötäilen vaan asiallisesti ja sanon esim. että nämä ovatkin sitten vähän liian ohennetut tästä että ei kosketa siihen nyt että palautuvat.

Vierailija
25/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotetaan AINA otsatukkaa! Olen ihan järkyttävä otsatukalla, se ei sovi mulle ollenkaan ja hiukset taipuvat tosi pahasti lyhyinä. Mutta ei, otsatukka olisi saatava leikata! :D Kerran erehdyin ja toista kertaa en.

Vierailija
26/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen kampaaja on ihan ok, kerran kyllä blondista tul keltainen. En uskalla vaihtaa enää koska ikinä ei tiedä, mitä seuraavalla saa. Toisaalta en uskalla myöskään nykyisellä vaihtaa väriä (nyt kullanruskea), koska pelottaa miltä lopputulos näyttää! On se vaan kumma juttu. Saatetaan leikata hyvin, mutta sitten väri sutaistaan niin, että sitä on epätasaisesti otsassa. Per-ke-le. Olen kanssa niin monta kertaa pettynyt, että en todellakaan luota enää "ammattilaisiin." Jos vaihtaisin nyt kampaajaa, niin ERITTÄIN varuillani olisin.

Vierailija
27/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kampaajat on ylihintaisia nysvääjiä. Leikkautin viime viikolla 3-vuotiaan poikani tukan. Kysymys oli, että niska ja sivut ajetaan lyhyeksi ja päälaelta vähän pätkitään. Ns. peruspoikatukka. Onnistui vääntämään sitä 38 min ja hinta 28 Euroa. Joskus olen leikkauttanut tukan ulkomailla ja siellä on parturi on tehnyt vastaavan suoritteen alle 10 minuutissa ja hinta sen mukainen.

Vierailija
28/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:27"]Mä olen polttanut hiukseni aika pahasti ja näistä on hävinnyt viimeinenkin kiilto aika hyvin. On siis hiukan luonnonkiharaa, joten ei normaalistikaan mikään kiiltävin hius. Niin olisiko ihan hirveä rasitus hiuksille laittaa joku kevytväri tuomaan kiiltoa? Toisiko se kiiltoa? Nyt on värjäämätön.

Haluaisin teidän kampaajien mielipiteen.

[/quote] kevytvärit ja kestovärit ovat pääosin samaa tavaraa. Lähinnä kyse on hapetevalinnoista ym. "Kevytvärit" ovat usein ammoniakittomia. Kiillottomuuteen auttaa esimerkiksi silikonia (ei muuten ole oikeasti mikään pahis) sisältävät hoitotuotteet.

Vierailija
29/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kampaaja alkaa haukkua hiuslaatua tai omaa väriä, jos lopputulos ei ollutkaan toivottu. Tai sanoo, että kyllä siitä parin päivän päästä tasottuu. Ikinä ei ole omassa työssä vikaa. Tai ehdota että voisi yrittää korjata. En jaksais itse värjätä ja pikku kaupungissa ei enää montaa kampaajaa ole.

Vierailija
30/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:27"]Mä olen polttanut hiukseni aika pahasti ja näistä on hävinnyt viimeinenkin kiilto aika hyvin. On siis hiukan luonnonkiharaa, joten ei normaalistikaan mikään kiiltävin hius. Niin olisiko ihan hirveä rasitus hiuksille laittaa joku kevytväri tuomaan kiiltoa? Toisiko se kiiltoa? Nyt on värjäämätön.

[/quote] kevytvärit ja kestovärit ovat pääosin samaa tavaraa. Lähinnä kyse on hapetevalinnoista ym. "Kevytvärit" ovat usein ammoniakittomia. Kiillottomuuteen auttaa esimerkiksi silikonia (ei muuten ole oikeasti mikään pahis) sisältävät hoitotuotteet.

[/quote]

Samaa mieltä. Silikonihoitotuotteet on ihan pelastus jos tukka on jostain syystä hyvin kiilloton tai käsittelyistä vaurioitunut. Silikoni silottaa hiusten pinnan nätin kiiltäväksi. Eihän se sitä oikeasti korjaa, mutta eipä mikään muukaan, mutta onpa kivampi kasvatella vaurioituneet latvat pois ja leikkauttaa aikanaan, jos saa ne hiukset edes näyttämään suht ok:lta eikä karvaiselta hamppukasalta.

Vierailija
31/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä käytte kampaajalla mutta itse taidan olla onnenpekka. Olen ns. klassisen tyylin edustaja ja minulle joku shokkiväri tai kananpersetukka olisi kauhistus. Mallinmuutoksen yhteydessä vien kuvia mukanani ja aina tulee haluamaani! Klassinenkin ihminen voi haluta kuitenkin muutoksia, mikä lienee monille kampaajalle outoa. Viimeksi mallia muutettaessa hyvin moni tuttu tai puolituttu kehui tukkaa tosi paljon. Kiertoteitse kuulin että mun kampaajan nimeä oli jopa ystäviltäni kyselty kun mulla on aina niin nätti tukka :) Imartelee itseäkin ;)

Vierailija
32/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:50"]Mulla kampaaja alkaa haukkua hiuslaatua tai omaa väriä, jos lopputulos ei ollutkaan toivottu. Tai sanoo, että kyllä siitä parin päivän päästä tasottuu. Ikinä ei ole omassa työssä vikaa. Tai ehdota että voisi yrittää korjata. En jaksais itse värjätä ja pikku kaupungissa ei enää montaa kampaajaa ole.

[/quote]

Tyypillistä, se on muuten aina tasan tarkkaan tekijän vika jos väri ei onnistu. Poislukien tietysti esim. erittäin huokoisten tai vaaleiden hiusten tummemmaksi värjäys jolloin värin kulumisella voi todella olla positiivinen vaikutus. Mutta nämäkin asiat kampaajan pitäisi tietää ja kertoa asiakkaalle etukäteen, miten mikäkin valinta vaikuttaa mihinkin lopputulokseen. -Ketjun ensimmäinen kampaaja

Vierailija
33/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran niin että kampaaja pilasi vaatteeni. Eli menin paikalle, pytsin vaaleita raitoja. Jossain vaiheessa hiuksistani alkoi valua sitä väriä pois. Pyysin kampaajaa paikalle, ihmetteli vain että mites nyt noin. Väri oli ihan hirveä, paksuja banaaninkeltaisia raitoja kun olin pyytänyt ohuita, jotta yleisilme vaalenisi. Vaatteet näyttivät aluksi oklta. Sovittiin korjausaika, ja lähdin töihin. Päivän aikana vaatteistani alkoi väri haalistua. Kohta mustassa paidassani oli rintojen kohdilla vaaleat ympyrät ja housuissa sylissä vaaleita pisteitä. Tämä siis suojuksesta huolimatta. Kävelin takaisin kampaamoon ja sanoin että toista kertaa en tule ja vaatteet korvaatte. Oli kuulemma oma vikani. No, menin sinne siskoni kanssa, joka sai neuvoteltua hyvityksen: käynti oli ilmainen ja 150€ vaatteista hyvittivät... 15€. Sisko oli menossa vaatimaan lisäkorvausta, mutta minulla loppui pokka.

Vierailija
34/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:54"]En tiedä missä käytte kampaajalla mutta itse taidan olla onnenpekka. Olen ns. klassisen tyylin edustaja ja minulle joku shokkiväri tai kananpersetukka olisi kauhistus. Mallinmuutoksen yhteydessä vien kuvia mukanani ja aina tulee haluamaani! Klassinenkin ihminen voi haluta kuitenkin muutoksia, mikä lienee monille kampaajalle outoa. Viimeksi mallia muutettaessa hyvin moni tuttu tai puolituttu kehui tukkaa tosi paljon. Kiertoteitse kuulin että mun kampaajan nimeä oli jopa ystäviltäni kyselty kun mulla on aina niin nätti tukka :) Imartelee itseäkin ;)

[/quote]

Kerrotko millaiset hiukset sulla on ja millaisen kuvan olet näyttänyt kampaajalle?

Vierailija
35/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:57"]Minulle kävi kerran niin että kampaaja pilasi vaatteeni. Eli menin paikalle, pytsin vaaleita raitoja. Jossain vaiheessa hiuksistani alkoi valua sitä väriä pois. Pyysin kampaajaa paikalle, ihmetteli vain että mites nyt noin. Väri oli ihan hirveä, paksuja banaaninkeltaisia raitoja kun olin pyytänyt ohuita, jotta yleisilme vaalenisi. Vaatteet näyttivät aluksi oklta. Sovittiin korjausaika, ja lähdin töihin. Päivän aikana vaatteistani alkoi väri haalistua. Kohta mustassa paidassani oli rintojen kohdilla vaaleat ympyrät ja housuissa sylissä vaaleita pisteitä. Tämä siis suojuksesta huolimatta. Kävelin takaisin kampaamoon ja sanoin että toista kertaa en tule ja vaatteet korvaatte. Oli kuulemma oma vikani. No, menin sinne siskoni kanssa, joka sai neuvoteltua hyvityksen: käynti oli ilmainen ja 150€ vaatteista hyvittivät... 15€. Sisko oli menossa vaatimaan lisäkorvausta, mutta minulla loppui pokka.

[/quote]

Siis hyvittivät vaatteista 150€ vai 15€? No, periaatteessa jos käynti (150€) oli ilmainen ja vaatteista 15€, niin sait hyvitystä 165€ joten lähes ylimalkainen hyvitys. Kuluttajasuojan mukaan kampaajalla olisi ollut oikeus korjata hiustesi väri, jolloin hinnanalennusta ei olisi tarvinnut antaa ollenkaan. Ja vaatteiden korvaus tulee vaatteiden arvon/iän suhteen mukaan.

Vierailija
36/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:57"]Minulle kävi kerran niin että kampaaja pilasi vaatteeni. Eli menin paikalle, pytsin vaaleita raitoja. Jossain vaiheessa hiuksistani alkoi valua sitä väriä pois. Pyysin kampaajaa paikalle, ihmetteli vain että mites nyt noin. Väri oli ihan hirveä, paksuja banaaninkeltaisia raitoja kun olin pyytänyt ohuita, jotta yleisilme vaalenisi. Vaatteet näyttivät aluksi oklta. Sovittiin korjausaika, ja lähdin töihin. Päivän aikana vaatteistani alkoi väri haalistua. Kohta mustassa paidassani oli rintojen kohdilla vaaleat ympyrät ja housuissa sylissä vaaleita pisteitä. Tämä siis suojuksesta huolimatta. Kävelin takaisin kampaamoon ja sanoin että toista kertaa en tule ja vaatteet korvaatte. Oli kuulemma oma vikani. No, menin sinne siskoni kanssa, joka sai neuvoteltua hyvityksen: käynti oli ilmainen ja 150€ vaatteista hyvittivät... 15€. Sisko oli menossa vaatimaan lisäkorvausta, mutta minulla loppui pokka.

[/quote]

Siis hyvittivät vaatteista 150€ vai 15€? No, periaatteessa jos käynti (150€) oli ilmainen ja vaatteista 15€, niin sait hyvitystä 165€ joten lähes ylimalkainen hyvitys. Kuluttajasuojan mukaan kampaajalla olisi ollut oikeus korjata hiustesi väri, jolloin hinnanalennusta ei olisi tarvinnut antaa ollenkaan. Ja vaatteiden korvaus tulee vaatteiden arvon/iän suhteen mukaan.

Vierailija
37/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi allekirjoittamaan että yleisesti ottaen taso on huono. Itsellä on luottokampaaja AKA Luovassa, Helsingissä ja taso on ollut aina todella hyvää. Toki en kiellä ettenkö itsekin olisi pettynyt ollut toisten kampaajien työnjäljen kohdalla.

Vierailija
38/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 11:49"]

[/quote]

Olisiko vinkata jotain tuollaista silikonia sisältävää hoitotuotetta? Mietin vain tuota kevytväriä siksi, kun voisi muutenkin joku pieni sävytys olla ihan kiva tässä. Mutta jos ensin kokeilisin tuota hoitoa. Olen käyttänyt nyt kyllä muutaman kerran jotain sävyttävää hoitoa (Color mask?), mutta ei se ole mielestäni tarttunut värjäämättömään hiukseen. Ehkä hivenen kiiltoa kuitenkin antanut.

Vierailija
39/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja suurin osa kampaajista on huonoja täälläkin. Suomesta kaipaan viileän etäistä ja kohteliasta suhtautumista asiakkaaseen. Kaikkia asioita ja perhesuhteita en välittäisi maksavana asiakkaana kuulla.

Vierailija
40/47 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 12:04"]

En menisi allekirjoittamaan että yleisesti ottaen taso on huono. Itsellä on luottokampaaja AKA Luovassa, Helsingissä ja taso on ollut aina todella hyvää. Toki en kiellä ettenkö itsekin olisi pettynyt ollut toisten kampaajien työnjäljen kohdalla.

[/quote]

Mä kävin siellä viime kesänä, kun niin monet suositteli... Minun kohdallani ei onnistunut, vaikka listalta valkkasin kampaajan joka on kuvauksen mukaan saanut palkintojakin kampaajakisoista...

Hyvä puoli tässä kampaajassa oli, että aktiivisesti ehdotti muutoksia väriin ja tyyliin. Menin kampaamoon hartiamittaisen maantienruskean tukan kanssa. Suostuin kampaajan ehdottamiin muutoksiin, kun kyllähän tuollainen ammattilailnen tietää mikä sopii... Lopputulos oli musta kerrostettu polkkatukka, jossa toisella puolella edessä oli osio blondiraitoja. Ihan trendikäs ja hieno sinänsä, mutta ei valitettavasti sopinut minulle yhtään. Koko tyyli oli minulle keski-ikäiselle harmaahiirelle ihan liian raju, ja ilman meikkiä näytin mustassa tukassa ihan kauhealta... Mutta musta on pysynyt kun en värinpoistoihinkaan halua alkaa ja en tahdo leikatakaan hiuksia vaan kasvattaa. Mutta kyllä harmittaa että tuli mentyä suostumaan tuollaiseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan