Ylireagoinko? Tyttö toi kotiin
Poikakaverin, jonka seurassa oli muutama muu poikakaverin "kaveri". Istuivat pöytään ja hirveä kiroilu alkoi niiden jutellessa. Toisessa huoneessa on makkari, jossa luin kirjaa ja kuulin, kun puhuivat oikeastaan pelkästään pahaa muista, lähes joka toinen lause sisälsi kirosanan, suunnittelivat juomista ja eräs jopa sanoi huumeista! Sitten arvostelivat kotiamme, naureskelivat enkä kuullut yhtään positiivista juttua. Tytölle pidin puhuttelun, että et tuo tällaista sakkia enää kotiin - tyttö sanoo, että ylireagoin ja kuulemma olen kuullut väärin ja alkoi pillittämään. En varmasti kuullut kyllä väärin, ja ei tämä seurue edes tervehtinyt minua alussa. Jotenkin epämääräistä poppoota. Olisi hyvä kuulla analyysia muilta vanhemmilta. Tämä poikakaveri on aiemmin käyttäytynyt hyvin, mutta tuntuu olevan kuin eri persoona tässä seurueessa.
Kommentit (21)
Tyttösi on siis langennut jännäpoikiin. Et ylireagoi, mutta kieltämällä porukan tapaamisen tytön kapinahenki todennäköisesti vaan nousee. Hankala tilanne kieltämättä.
Hyi. Porttikielto epäkohteliaille vieraille.
Minkä ikäisiä nuoria?
Itse olisin varmasti mennyt puuttumaan poikien puheisiin ja kertonut mielipiteeni heidän sanomisistaan.
huumeporukkaa, joka on jo vienyt tyttäresi
Wanhaan hyvään aikaan tuollainen tytär laitettaisiin sisäoppilaitokseen tai nunnaluostariin. Nykyään..ostetaan uusi iPhone ja toivotaan parasta.
Tyttösi piIIua kynnetään näiden poikien toimesta, et voi tehdä enää mitään.
Huumeporukalta minustakin vaikuttaa. He osaavat käyttäytyä hyvin sillion kun eivät ole pripäissään. Meidän naapurissa oli, mulla vei aika kauan jopa tajuta että kyse on vähän muustakin kuin normaalista kaveriporukasta.
Siellä se karuselli pyörii, nistit siellä häärii...
Voih kun kuulisitte miten moni tyttö puhuu. Pahempia v-sanan viljelijöitä kuin pojat. Usein vanhemmat ihan pihalla miten oma lapsi käyttäytyy kodin ulkopuolella.
Tiesikö porukka että olet kotona toisessa huoneessa ja kuulet kaiken?
Jälkiviisaus on helppoa ja etenkin näin sivusta huudella, mutta itse olisi mennyt ja sanonut nuorille suorat sanat esim kiroilusta ja kotinne haukkumisesta.
Miksi et puuttunut heti kun kuulit keskustelun?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoria?
Itse olisin varmasti mennyt puuttumaan poikien puheisiin ja kertonut mielipiteeni heidän sanomisistaan.
Sama täällä. Aika herkästi opetan toisten lapsia koska tuntuu että monessa kodissa käytöstavat jää opettamatta.
Eivätkä ne siitä loukkaannu, vaan tuntuvat olevan hyvilläänkin jopa kun joku välittää. Koska välittämistähän se opettaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoria?
Kundien nimet talteen ennen kuin teet mitään. Omat turvallisuusasiat kuntoon, mm. hälytysjärjestelmä kotiin, lukot sarjoitukseen. Tämän jälkeen ilmoitus viranomaisille vaikka pelkästään tilastollisesti.
Teet tyyppien elämän hankalaksi ja laitat tyttösi ruotuun: Seuraavalla kerralla pyydät kundeja poistumaan. Annat aikaa viisi sekuntia ja soitat sitten hätäkeskukseen. Poliiseja odotellessa kerrot luusereille opettelemasi teesit elämästä ja samalla katkaiset tyttäresi ja kundikaverisi seurustelusuhteen. Tyttö arestiin ja kännykän datayhteys poikki, tämä riittää useimmissa tapauksissa.
Pidä sitten selkäsi takana turvallinen poistumissuunta jossa sinulla onkin odottamassa riittävä määrä kättä pitempää.
Itse puutun ikävään teinien keskusteluun, kun sellaista huomaan minun kodissani. Pitää ottaa oma tila haltuun ja käyttää hyväksi kasvatusmahdollisuus. Aikuisen pitää sanoa ääneen, että tämmöinen ei meillä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoria?
Kundien nimet talteen ennen kuin teet mitään. Omat turvallisuusasiat kuntoon, mm. hälytysjärjestelmä kotiin, lukot sarjoitukseen. Tämän jälkeen ilmoitus viranomaisille vaikka pelkästään tilastollisesti.
Teet tyyppien elämän hankalaksi ja laitat tyttösi ruotuun: Seuraavalla kerralla pyydät kundeja poistumaan. Annat aikaa viisi sekuntia ja soitat sitten hätäkeskukseen. Poliiseja odotellessa kerrot luusereille opettelemasi teesit elämästä ja samalla katkaiset tyttäresi ja kundikaverisi seurustelusuhteen. Tyttö arestiin ja kännykän datayhteys poikki, tämä riittää useimmissa tapauksissa.
Pidä sitten selkäsi takana turvallinen poistumissuunta jossa sinulla onkin odottamassa riittävä määrä kättä pitempää.
Huh, en haluis kyllä sua suututtaa.. taitaa olla saman tyyppinen suunnitelma valmiina useimpiin tilanteisiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoria?
Meneekö "vähän" överiksi. Lukot sarjoitukseen? Miksi? Tai soitto poliisille, haloo, nuoriso kiroilee meillä, tulkaa pian! Just joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä nuoria?
ööö... mikä saisi poliisit tulemaan paikalle...? Se että joku kiroili ja mainitsi huumeet...??
Itse puutun kadulla tai bussissa nuorten kielenkäyttöön. Eihän me aikuiset voida sivusta tällaista katsoa.
Porttikielto tulisi meillekin moiselle sakille. Puhuisin myös pojalle suoraan että kaverisi ovat niin huonosti käyttäytyvää sakkia että tänne ei ole asiaa ja toivoisin ettei tyttöni kanssa viettäisi siinä porukassa aikaa.