Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käy kaupassa joka päivä?

Vierailija
03.06.2014 |

Ja miksi yleensä tällaisten ihmisten jääkaappi tursuaa ruokaa ja ruokaa menee myös paljon hukkaan? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ne viikon ruuat kerralla, jos ostaisin. Oon herkutteluun (ahmimiseen) taipuvainen. Ostan töiden jälkeen sen illan ruuat ja seuraavan päivän evästarpeet. Kaupassa käyn 5krt viikossa.

Vierailija
22/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ne viikon ruuat kerralla, jos ostaisin. Oon herkutteluun (ahmimiseen) taipuvainen. Ostan töiden jälkeen sen illan ruuat ja seuraavan päivän evästarpeet. Kaupassa käyn 5krt viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en autottomana jaksa kantaa kerralla niin paljoa kuin mitä meillä menee ruokaa kun varsinkin näin kesäaikaan myös koululaiset on kotiruokinnassa (ja kaverit siinä sivussa). Pelkästään kasviksia menee jo muutama kilo päivässä. Lisäksi haluan tuoretuotteet tuoreina. Onneksi meiltä löytyy nykyään kauppa ihan naapurista niin ei ole iso vaiva käydä vaikka monta kertaa päivässä siellä. 

Vierailija
24/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ap:tä. Minusta melkein mikään ei ole ankeampaa kuin käydä ruokakaupassa. Siksi käyn kerran viikossa ja ostan isomman satsin. Meillä tehdään usein ruokaa pakkaseen, samoin leipä pakastetaan ja otetaan sieltä sitä mukaa kuin haluaa. Lihan tai kalan (ja täydennyksiä hevi-osastoon) mies tuo tuoreena, mutta ei ihan joka päivä hänkään käy kaupassa. Syödään laadukasta ruokaa ja tehdään ruoka pitkälti itse. Välillä tilataan luomuruokaa suoraan kotiin.

Mutta siis kaupassakäynti ei kuulu ollenkaan lempipuuhiini.

Vierailija
25/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hakea kalat tuoreena, en halua syödä viikon vanhoja silakoita 

Vierailija
26/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaupassa käyminen ei haittaa. Minä käyn melkein joka päivä kun tulen töistä ja haen tuoretta leipää ja hedelmiä.

Vierailija
27/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kaupassa joka päivä - töissä.

Vierailija
28/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit, kurkut, paprikat säilyy sen viikon. Salaatti syödään ensin ja loppuviikosta säilyvämpää kaalia. Leivät pakkaseen ja talvella puuhellassa paistetaan tuoretta useammin.

Kalat, lihat pakkasen kautta.

Mä en käynyt kerran päivässä edes silloin kun kauppaan oli 1 km matkaa. Keksin silloinkin parempaa tekemistä illaksi kuin jatkuva kauppareissu. Nyt kelvollinen market on 23km päässä ja aikaa palaa pari tuntia. Kunnollista nettikauppaa odotellessa....

Vierailija
29/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jotkut hedelmät menevät nopeasti huonoksi. Plus jos ostan kerralla paljon hedelmiä, osa niistä ehtii mennä huonoksi ennen kuin ehdin ne syödä. En myöskään tykkää suunnitella, mitä syön pitkäksi ajaksi. Lisäksi jos ostan jotain hyvää, syön sen heti eikä sitä sitten jää muiksi päiviksi. Tämänkin vuoksi en voi ostaa pitkäksi aikaa kerralla ruokaa, kun ahmin ne hyvät ruoat eka ja sitten jää terveelliset ruoat syömättä ja ne ehtivät mennä huonoksi. Lisäksi en jaksa kantaa kauheaa määrää kerralla, kun minulla ei ole autoa. Tässä nyt muutamia syitä. En tosin käy ihan joka päivä kaupassa, ehkä joka toinen päivä.

Vierailija
30/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:53"]

Mä oon masentunut, ahdistushäiriöinen ihminen, joka paljon mieluummin makaisi kotona sängyssä, ja kauppa laukaisee kovan ahdistuksen. Tämän takia oleellinen osa hoitoa on Se, että pakotan itseni sinne kauppaan joka päivä. Samalla saan vähän liikuntaa ja raikasta ilmaa ja nousen sieltä sängystä, ja totutan kroppani niihin ahdistaviin tilanteisiin. Jos kävisin esim kerran viikossa, en pystyisi menemään ollenkaan.

Ostan ruokaa aina vain yhdeksi päiväksi. Eli mietin mitä tänään syön ja haen sen. Huomenna sama juttu. Ei kerry ylimääräistä ruokaa

[/quote]

Mulla on sama. Täytyy olla jotain tekemistä ja yrittää päästä ylös sängystä. Ei työkyvyttömänä ole muutakaan tekemistä. Ostan vain terveellistä ruokaa silti, en mitään herkkuja.

Vierailija
31/31 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olen hyvä ihminen, kun käyn harvoin kaupassa. Tai sitten se on jokaisen oma asia,  kuinka usein käy. Ei tulisi mieleenkään selitellä kenellekään,  miksi ja kuinka usein käyn kaupassa. Hanki elämä, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi