Pääsykokeet persiilleen
Kokeet meni huonosti, kirjallinen mielestäni tosin hyvin.
Haastattelussa aloin takeltelemaan sanoissa enkä tiedä vastasinko edes aiheesee, kun jännitti niin et unohdin jo kysymykse kesken vastauksen :/ kerroin varmaan myös asioista mitä he eivät olisi halunneet kuulla esim. Huonosti mennyt lukio.. Ärsyttää että möläytin, koska heillä ei ollut todistuksia eikä muutakaan tietoa koulustani. Itkettää, luin todella paljon ja yksi haastattelu pilaa kaiken :/
Kommentit (51)
mikä oppilaitos? miksei ollut tietoa koulutuksestasi?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:24"]Laurean pääsykoe sairaanhoitajaksi, harmittaa niin paljon että tekstikin on epäselvää :(
[/quote]
Koska todistukset kysyvät vain jos pääsee ja keskiarvo tuskin heillä siinä selvillä, jos vain korteista kysellään mitä tekisit maailman parantamiseksi yms.
Ap
Älä vielä itke. On luonnollista, että jokainen jännittää haastattelussa, jännittäessä tulee tuota takeltelua ja kysymyksen unohtamista.
Kokenut haastattelija kyllä näkee tuollaisten lävitse. Nyt pää pystyyn, mitään ei ole vielä menetetty!
Olisit sanonut heti, että jännittää.
Ainakin osoitit olevasi avoin ihminen, mutta se ei tuossa laajuudessa tuohon ammattiin välttämättä ole etu.
Syksyllä sitten paremmin valmistautuneena uudestaan, jos tie nyt nousi pystyyn.
mieluumin epävarma kuin ylimielinen.
älä nyt vielä ap panikoi.
Mä kävin laureaan turvallisuusalan pääsykokeissa ja mulla meni myös perseelleen.. Matikkaa en osannut yhtään kun tehtävät oli englanniksi ja artikkeli englanniksi myös enkä osannut vastata kysymyksiinkään.. Ainoa missä pärjäsin oli "kirjallinen haastattelu" mutta sekin meni todella huonosti..
miksi 7 menit pääsykokeisiin englanniksi, jos et sitä osaa?!?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:30"]miksi 7 menit pääsykokeisiin englanniksi, jos et sitä osaa?!?
[/quote]
Koulutus ei ole englanniksi mutta siinä opiskellaan myös englanniksi! Tutustu koulutusohjelmaan ennenkuin tulet huutelemaan!
Sanoin myös asioita mielestäni hyvin, esim poistaisin vanhusten yksinäisyyttä. Myyntipuhe meni pepulleen, kun kerroin ne peruslitaniat ja vain totesin loppuun että paras puoleni olen minä itse :D
Kiitos tsempeistä! Harmittaa vain, kun tietää olevansa jotenkin hyvä niin sitten epävarmuudella pilaa.
-ap
en todellakaan tutustu mihinkään koulutusohjelmaan. tutustu itse, mihin olet hakemassa etukäteen.
Meilläkin oli enkun osuus kokeessa. Se oli ok, mutta jotenkin vaikea.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:33"]Sanoin myös asioita mielestäni hyvin, esim poistaisin vanhusten yksinäisyyttä. Myyntipuhe meni pepulleen, kun kerroin ne peruslitaniat ja vain totesin loppuun että paras puoleni olen minä itse :D
Kiitos tsempeistä! Harmittaa vain, kun tietää olevansa jotenkin hyvä niin sitten epävarmuudella pilaa.
-ap
[/quote]
Mulla ihan sama juttu :) ja eikö se ole ihan normaalia että aina tuntuu että on mennyt huonosti ja on epävarma vaikka ois kuinka hyvin mennyt.. :)
7
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:33"]en todellakaan tutustu mihinkään koulutusohjelmaan. tutustu itse, mihin olet hakemassa etukäteen.
[/quote]
No sitten sulla ei ole vara kysyä miksi menin "englannin kielisiin" pääsykokeisiin koska sellaisissa en käynyt ;) ja tiedän todellakin mitä olen hakenut opiskelemaan.
Se on tätä nykyajan pakkoenglannistamista.
Vaikka osaisi kouluenglantia hyvin ja pärjäisi sillä täysin arkielämässä, yksikin alakohtainen tuntematon sana voi aiheuttaa sen, ettei ymmärrä koko virkettä.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:36"]Se on tätä nykyajan pakkoenglannistamista.
Vaikka osaisi kouluenglantia hyvin ja pärjäisi sillä täysin arkielämässä, yksikin alakohtainen tuntematon sana voi aiheuttaa sen, ettei ymmärrä koko virkettä.
[/quote]
No mä en ole eläissäni opiskellut matikkaa englanniksi niin en ymmärtänyt mitä mun piti edes laskea.. Artikkelitehtävä ja siitä kysymykset oli ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:33"]Sanoin myös asioita mielestäni hyvin, esim poistaisin vanhusten yksinäisyyttä. Myyntipuhe meni pepulleen, kun kerroin ne peruslitaniat ja vain totesin loppuun että paras puoleni olen minä itse :D
-ap
[/quote]
Mulla ihan sama juttu :) ja eikö se ole ihan normaalia että aina tuntuu että on mennyt huonosti ja on epävarma vaikka ois kuinka hyvin mennyt.. :)
7
[/quote]
Juu on, mutta harmikseni tuohon kouluun haastattelu tuo 35p ja koe vain 30p. No kesäkuun lopussa näkee, ehkä tämä tästä. Onneksi olen nuori ja pystyn hakemaan useasti vielä, lukemaan en samalla intensitiiviydellä pysty enää.
-ap
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:33"]
Sanoin myös asioita mielestäni hyvin, esim poistaisin vanhusten yksinäisyyttä. Myyntipuhe meni pepulleen, kun kerroin ne peruslitaniat ja vain totesin loppuun että paras puoleni olen minä itse :D
-ap
[/quote]
Voi ap - mä en IKINÄ ole päässyt yhteenkään oppilaitokseen, mihin on haastattelu. Sitten totesin, että me kurjat tyypit, jotka pärjää kirjallisesti, voidaan kuitenkin aina hakea yliopistoon. Siellä ei kukaan pääsykokeissa mittaa sitä, miten hyvä tyyppinä olet... (paitsi siinä vakava-kokeessa)
Toki mulla - erittäin huonon ulosantini takia - on myös yliopistossa ollut haasteita. Ihan kauheaa esitellä suuressa luentosalissa jossain sadan toisiaan tuntemattoman opiskelijan kesken jotain omaa surkeaa rävellystä. Mutta läpi olen päässyt niistäkin syvistä hetkistä... ai kauheaa, tosiaan. Minä kun en ole mikään kovin pinko ja aina noille joillekin kursseille osuu opiskelijoita, joiden elämäntehtävänä tuntuu olevan osoittaa älyllistä ylemmyyttä. Sitten hymyilen empaattis-vaivaantuneesti ja poistun takavasemmalle ja ajattelen, että ei kaikkien tarvitse olla älykkäitä ;)
Tsemppiä ap:lle, onneksi voit hakea syksyn haussa taas :) Hei! Ja se tuli mieleen, että ainakin puolet mun sh-kavereista ovat ensin opiskelleet lähihoitajiksi! Sieltä pääsee lähes automatic jatkamaan sairaanhoitajaksi. Lisäksi kun saat sen lähihoitajatutkinnon ja lääkkeenanto-oikeuden, pääset jo kesken opintojen ihan mukavasti töihin :)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:33"]Sanoin myös asioita mielestäni hyvin, esim poistaisin vanhusten yksinäisyyttä. Myyntipuhe meni pepulleen, kun kerroin ne peruslitaniat ja vain totesin loppuun että paras puoleni olen minä itse :D
-ap
[/quote]
7
[/quote]
Juu on, mutta harmikseni tuohon kouluun haastattelu tuo 35p ja koe vain 30p. No kesäkuun lopussa näkee, ehkä tämä tästä. Onneksi olen nuori ja pystyn hakemaan useasti vielä, lukemaan en samalla intensitiiviydellä pysty enää.
-ap
[/quote]
Kyllä se siitä! Ei kannata masentua :) ensi vuonna voi tosiaan hakea uudestaan ja ei mulla ainakaan ole ainoa suunnitelma tuo AMK mihin hain, kävinpähän kokeilemassa :) tsemppiä sulle!
Ps. En malttaisi odottaa tuloksia yli kuukautta kun jänskättää..
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:33"]
-ap
[/quote]
Voi ap - mä en IKINÄ ole päässyt yhteenkään oppilaitokseen, mihin on haastattelu. Sitten totesin, että me kurjat tyypit, jotka pärjää kirjallisesti, voidaan kuitenkin aina hakea yliopistoon. Siellä ei kukaan pääsykokeissa mittaa sitä, miten hyvä tyyppinä olet... (paitsi siinä vakava-kokeessa)
Toki mulla - erittäin huonon ulosantini takia - on myös yliopistossa ollut haasteita. Ihan kauheaa esitellä suuressa luentosalissa jossain sadan toisiaan tuntemattoman opiskelijan kesken jotain omaa surkeaa rävellystä. Mutta läpi olen päässyt niistäkin syvistä hetkistä... ai kauheaa, tosiaan. Minä kun en ole mikään kovin pinko ja aina noille joillekin kursseille osuu opiskelijoita, joiden elämäntehtävänä tuntuu olevan osoittaa älyllistä ylemmyyttä. Sitten hymyilen empaattis-vaivaantuneesti ja poistun takavasemmalle ja ajattelen, että ei kaikkien tarvitse olla älykkäitä ;)
Tsemppiä ap:lle, onneksi voit hakea syksyn haussa taas :) Hei! Ja se tuli mieleen, että ainakin puolet mun sh-kavereista ovat ensin opiskelleet lähihoitajiksi! Sieltä pääsee lähes automatic jatkamaan sairaanhoitajaksi. Lisäksi kun saat sen lähihoitajatutkinnon ja lääkkeenanto-oikeuden, pääset jo kesken opintojen ihan mukavasti töihin :)
[/quote]
Kiitos! Unohdin tosiaan mainita, että valmistun lähihoitajaksi perjantaina. Heitä ei oikein haastattelussa tämä asia kiinnostanut, koin omaksi plussaksi lukion ja amiksen käynnit.
En oikein ymmärrä mihin haastatteluissa pyritään maailmanrauha kysymyksillä? Yleissivistyksen selvittämiseen yms?
-ap
Laurean pääsykoe sairaanhoitajaksi, harmittaa niin paljon että tekstikin on epäselvää :(