Naapuri harrastaa laulua taloyhtiössä
monta tuntia päivässä ja kovaan ääneen. Osa tuollaisestakin menee tietenkin ns. normaalien elämisen äänten piikkiin, mutta missähän menee se tuntiraja? Mun henkilökohtainen raja ylittyy harva se päivä sitä (rumaa) ulinaa kuunnellessa, kun omien töidensä lomassa sitä luonnollisestikin haluaisi nauttia rauhallisesta omasta kodista, eli valita itse äänimaailman mikä siellä vallitsee. Ääni kuuluu tosi hyvin. Tämä itsekäs tyyppi kuitenkin musisoi vaihtelevasti useitakin tunteja päivässä. Hirveän helpolla en itse lähtisi mitään valituksia laatimaan, mutta on se todella rasittavaa. Mitä itse tekisit? Tiedän, että asia jossakin määrin häiritsee useitakin asukkaita naapurustossa.
Kommentit (16)
Mutta entä jos joku muu huutaisi käytännössä suoraa huutoa sen kaksi tuntia asunnossaan, siis joku aikuinen ja kantavalla kimakalla äänellä? Huutoa tai kimakkaa laulua, ei juurikaan eroa naapuruston mielestä. Se ei ole kaunista, en ikinä vapaaehtoisesti kuuntelisi sellaista. Ajatellaanpa niin päin asiaa. Tai mitäpä jos tässä alkaisi itse harrastaa kodissaan vaikkapa puutöitä, niin että hakkaisin lattiaa vasten vasaralla nauloja tuntikausia, lähes joka päivä, joka viikko, joka kuukausi... ap Mä inhoan noin itsekkäitä ihmisiä, piste. Muuttaisipa skuttaan täältä.
Tai jos ajatellaan, että kyllähän ihmisen pitää saada harrastaa kotonaan, no joopa, se menee jo överiksi jos on kyse häiriöäänestä, joka kantautuu monien ihmisten asuntoon. On sille sanottu kuulemaa, ei tunnu menevän näin naapurinaapurille sanominen (nätisti) mitenkään perille. Jos kerran ihmisen oikeus harrastamiseenb pitää säilyttää oli miten oli, niin mitä jos ostan hevosen asuntoon? Voi siitä jotain haittaa olla, mutta pitäähän mun saada harrastaa. ap
Muakin ärsyttää kun noi lapset rääkyy ja huutaa pihalla vielä kauemmin kuin 2 tuntia putkeen ja kiroilevatkin. Miksi ne lapset saa huutaa muttei naapuri harrastaa laulua ? Muuta pois. Taloyhtiöllä on yleensä hiljaisuus 22-7 välillä, muina aikoina saa kyllä kotonaan lauleskella.
Äh, sössin tuon ed. tekstin, noh, asian ydin lienee silti selkeä. ap
Kummaa, meillä naapurit on rempannu jo pari kuukautta ja se poraaminen alkaa jo 7.30 ja kestää sinne klo 17. Pitäisikö nyt itkeä kun en saa nukutuksi kun pitäs mennä yöksi töihin.... eiku ainiin tuohon aikaan saa metelöidä. Ap on idiootti.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:32"]
Mutta entä jos joku muu huutaisi käytännössä suoraa huutoa sen kaksi tuntia asunnossaan, siis joku aikuinen ja kantavalla kimakalla äänellä? Huutoa tai kimakkaa laulua, ei juurikaan eroa naapuruston mielestä. Se ei ole kaunista, en ikinä vapaaehtoisesti kuuntelisi sellaista. Ajatellaanpa niin päin asiaa. Tai mitäpä jos tässä alkaisi itse harrastaa kodissaan vaikkapa puutöitä, niin että hakkaisin lattiaa vasten vasaralla nauloja tuntikausia, lähes joka päivä, joka viikko, joka kuukausi... ap Mä inhoan noin itsekkäitä ihmisiä, piste. Muuttaisipa skuttaan täältä.
Tai jos ajatellaan, että kyllähän ihmisen pitää saada harrastaa kotonaan, no joopa, se menee jo överiksi jos on kyse häiriöäänestä, joka kantautuu monien ihmisten asuntoon. On sille sanottu kuulemaa, ei tunnu menevän näin naapurinaapurille sanominen (nätisti) mitenkään perille. Jos kerran ihmisen oikeus harrastamiseenb pitää säilyttää oli miten oli, niin mitä jos ostan hevosen asuntoon? Voi siitä jotain haittaa olla, mutta pitäähän mun saada harrastaa. ap
[/quote]
Hevosen säilyttöminen kerrostalo asunnossa olisi eläinsuojelurikos. Laulaminen ei ole rikos.
Onko se ihan oikea muusikko tai musiikin opiskelija? Vai epävireinen suihkuhoilottaja? - Minusta aika oleellinen ero viihtymisen kannalta. Jos tiedät hyväksi laulajaksi niin kuuntele ja opettele nauttimaan!
AP: "Uli uli".
Elintaso-puudelin ongelma: "Joku laulaa parikin tuntia päivässä."
Voi helvetti näitä nykysuomalaisia. Alkais nyt jo se Venäjä hyökkäämään. Tulis oikeita ongelmia.
Vai niin, 10, vai niin. No, idiootti minä todellakaan en ole, enkä myöskään muita huomioimaton, kuten eräät, mutta olen epätyypilliseen aikaan palkkatyötä tekevä. Ei sen puoleen, ei sitä lomillakaan ole kiva kuunnella, se kun kuuluu KOVAA. Ja se on ruma sekä itse valitsematon ääni.
Katsopas kun remontti on luonteeltaan sellaista, että ennen pitkää se on ohikin (toki tämän tajuaminen vaatisi yksilöltä älyä), mutta sen sijaan jos joku kimittää kodissaan hyvin kuuluvasti kuukaudesta toiseen, se on ikään kuin jatkuvaa, toistuvaa, ei väliaikaista. Häiritsevää.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:40"]AP: "Uli uli". Elintaso-puudelin ongelma: "Joku laulaa parikin tuntia päivässä." Voi helvetti näitä nykysuomalaisia. Alkais nyt jo se Venäjä hyökkäämään. Tulis oikeita ongelmia.[/quote]
No toivottavasti sä sattuisit juuri silloin olemaan etulinjassa päiväkävelyllä. "Mikäs kumma se tuolta oikein tulee..."
Jos sun tarttee saada nukkua päivällä, vie sille lista päivistä ja kellonajoista, jolloin toivot hiljaisuutta. On ihan turhaa kiukuta toiselle siitä, ettei itse osaa viestiä tarpeistaan. Sellainen pidätelty kiukku aiheuttaa sitten senkin, että toisen laulu kuulostaa säikähtäneeltä apinalaumalta.
Jos oikein hyvin menisi, saisitte sumplittua niin, että laulaja tekisi listan harjoitteluajoistaan, ja te muut tietäisitte lähteä kauppaan, imuroida, laittaa levyä soimaan jne.
Tai tietysti voi suhtautua alun perin niin, että laulun alkaessa ottaa jonkun noista hommista työn alle.
Kysy isännöitsijältä. Jos tuo on jatkuvaa ja se vonkuu useita tunteja päivässä, kyllähän se on häiriötekijä jonka voisi jo rinnastaa koiran ulisemiseen. Ainakin mun mielestäni, ja sellaisesta voi todellakin antaa varoituksen.
On jatkuvaa, arki tai viikonloppu. En nyt mitään aikaa ole ottanut, mutta saattaa helposti kimittää noin kaksikin tuntia putkeen. Ihan karsea ääni. Kuuluu rakenteissa kauas heidän asunnostaan. Itse teen vuorotyötä, eli päivälläkin olisi hyvä saada levätä. Nostattaa lopulta ihan raivon pintaan, kun sitä joutuu pakkokuuntelemaan. Inhoan sitä ääntä. Mulle ei tulisi mieleenkään tuottaa itse noin jatkuvaa mitään kovaa meteliä asuntoyhtiössä, olettaisin että valitusta alkaisi tulla. Olen itse vähän huono ärähtämään tämmöisistä, kun suvaitakin tietty pitäisi vähän kaikenlaista... ap
En usko että kaksi tuntia putkeen riittää häiriötekijäksi. Kyllä sun pitää vaan kestää ja laittaa korvatulpat korviin.
Laulat mukana. Ja vielä kovempaa.
Osta säkkipilli ja "musisoi" sinäkin aina silloin, kun sekin "laulaa".