Sisaruksesi voittaa 3 miljoonaa euroa lotossa. Mitä oletat saavasi?
Lahjaverottomana 3999 euroa?
Auton?
Asunnon?
Ei mitään?
Koko potti tasajakoon lähimmille?
Kommentit (84)
Uuden auton tai jonkin siihen verrattavan kertasuoritteen.
100000 luulisisn saavani. Antaisin myös itse samassa tilanteessa perheenjäsenilleni.
En odottaisi mitään, mutta olisihan se kiva jos kutsuisi koko perheen vähän hienommalle illalliselle ja kustantaisi sen
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:05"]
Olettaisin saavani jotain. 3 miljoonaa on niin suuri summa, että toivoisin saavani maksimisumman, mitä lahjaverottomana voi antaa. Tietenkin niin, että veljeni lahjoittaisi 3999 euroa minulle, 3999 miehelleni ja 3999 jokaiselle lapselleni erikseen. Itse asiassa lahjaverottomasti voisi antaa vielä niin, että miehen vaimo antaisi minulle 3999 euroa, miehelleni 3999 ja lapsille myös. Saisimme 39 990 euroa. Se olisi todella hieno ja iso summa, mutta ihan kärpäsen kakka siitä kolmesta miljoonasta.
[/quote]
Miksi veljen vaimo antaa sulle rahaa, jos veli voittaa lotossa? Eihän se sen vaimon rahoja ole.
Toiselta yhteisen matkan ja tulevaisuudessa astetta kalliimpia lahjoja. Toiselta yhteisen matkan, kalliimpia lahjoja ja todennäköisesti asunnon, jonka hän omistaisi mutta jossa saisin asua vastikkeen hinnalla tms.
En tietenkään oleta mitään. Ei hän siirrä palkkatuloistakaan minulle mitään osuuksia. Hassu kysymys.
Jos itse voittaisin päävoiton, antaisin jokaiselle sisarukselleni vähintään 100 000 ja heidän lapsilleen pienemmät summat jokaiselle. Hassua olisi olla antamatta mitään.
Varmaan kakkukahvit ja lainan takauksen. Lainan takauksen siksi että on omakotitalo hakusessa mutta näin pienpalkkasena ei jää paljoa säästöön tuota käsirahaa kohden, siskonikin tietää että haaveilen talosta ja siihen säästän jotta joku kaunis päivä saan lainan haettua.
En odottaisi saavani mitään. Kuten monet muutkin ovat pohtineet, miksi saisin? O.o Olen siskoni kanssa asiallisissa väleissä, juttelemme harvoin mutta jos on asiaa niin aina voi soittaa.
Jos oikein asiaa ajattelen, en edes haluaisi mitään. Saatu lahja on aina taakka, tuli se keneltä hyvänsä. Nauttikoon voittaja miljoonistaan :)
Miksi antaisi meille mitään? Meillä on jo kaikki tarvittava ja rahaa saa lisää, kun tekee töitä.
en mitään. itse jos voittaisin, niin haluaisin ehdottomasti auttaa niin paljon kuin mahdollista. velkojen maksuun antaisin apua.
Olettaisin että mentäisiin porukalla juhlimaan oikein kunnon viini-illalliselle ja sisareni maksaisi koko lystin.
Muuta ei kuuluisi antaa, mutta kyllä mä pihinä pitäisin jos ei noin suuresta summasta voisi illallista kustantaa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:57"]
Lahjaverottomana 3999 euroa?
Auton?
Asunnon?
Ei mitään?
Koko potti tasajakoon lähimmille?
[/quote]
Miksi pitäisi saada mitään? Ei ne minun rahoja ole
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:05"]
Olettaisin saavani jotain. 3 miljoonaa on niin suuri summa, että toivoisin saavani maksimisumman, mitä lahjaverottomana voi antaa. Tietenkin niin, että veljeni lahjoittaisi 3999 euroa minulle, 3999 miehelleni ja 3999 jokaiselle lapselleni erikseen. Itse asiassa lahjaverottomasti voisi antaa vielä niin, että miehen vaimo antaisi minulle 3999 euroa, miehelleni 3999 ja lapsille myös. Saisimme 39 990 euroa. Se olisi todella hieno ja iso summa, mutta ihan kärpäsen kakka siitä kolmesta miljoonasta.
[/quote]
Et ole koskaan käteisestä kuullut...? :)
Sitä on Ison Veljen paha jäljittää.
Kyllä mun mielestä ihminen on itsekäs, jos ei voi jakaa tuollaisesta määrästä läheisillee. Ja tarkoitan siis läheisille, ei esim siskolle ketä ei ole koskaan tavannut. Eri asia tietenkin, jos kaikki ovat voineet jo tähän mennessä omilla rahoillaan toteuttaa niitä haaveita, taloja, matkoja jne. Kyllä mä ainakin tuossa tilanteessa joko ostaisin sisaruksilleni talot (tai maksaisin lainat pois), laittaisin kummitytölle hyvän pesämunan, ostaisin jonkun luksusmatkan jne. Ja olisi ihan itsestäänselvää, että niin tekisi myös muut mun perheenjäsenet.
Ihmeellisen kylmän oloista porukkaa täällä, ja omituista että joku vertasi lottoa palkkatuloon. Korostan siis, että mikäli olisi erittäin hyvä elintaso jo valmiiksi, niin silloin kaikki raha on varmasti kaikkien omaa rahaa. Mutta että mielummin antaisi jonkun läheisen kärsiä rahatilanteestaan kuin antaa itse omasta jättiomaisuudesta - olkookin kuinka ''jokaisein omia rahoja'' tahansa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:36"]
Jos itse voittaisin päävoiton, antaisin jokaiselle sisarukselleni vähintään 100 000 ja heidän lapsilleen pienemmät summat jokaiselle. Hassua olisi olla antamatta mitään.
[/quote]
Laskin tässä juuri, että jos antaisin verottomana 3999 euroa jokaiselle sisarukselleni, heidän lapsilleen ja puolisoilleen, vanhemmilleni, appivanhemmille ja miehen sisaruksille puolisoineen ja lapsineen, annettavaa tulisi noin 250 000 euroa. Siis pelkästään tuosta 3999 verottomasta summasta. Ihan kiva idea olisi antaa 100 000 kaikille sisaruksille, mutta meidän tapauksessa siitä tulisi 1 600 000 (siis pelkät sisarukset). Siitä menisi aika iso siivu lahjaveroon. Tuo summa on jo enemmän kuin tavallinen loton jättipotti.
Jaa-a. Enpä tiedä, mitä itse tekisin.
En mitään mutta jos itse voittaisin niin SILTI odottaisin että se verenimijä maksaa ne 200 euroa jotka "lainasi".
En mitään..
Kukaan sisaruksistani ei ole velvoitettu lahjoittamaan voittojaan minulle, ei euroakaan. Tuntuu hirveältä edes ajatella että joku olettaisi saavansa sisaruksensa voitosta jotain. Aivan kuin lähisukulaiset olisivat vain aineellista hyötymistä varten..
En mitään, miten hänen rahansa minulle kuuluisivatkaan.