Sisaruksesi voittaa 3 miljoonaa euroa lotossa. Mitä oletat saavasi?
Lahjaverottomana 3999 euroa?
Auton?
Asunnon?
Ei mitään?
Koko potti tasajakoon lähimmille?
Kommentit (84)
En varmaan saisi edes tietää asiasta.
Ollaan viimeksi nähty iskän perunkirjoituksissa ja seuraavan kerran sitten varmaan äidin vastaavassa.
Ehkä viestin tai soiton seuraavasta ulkomaanmatkasta.
Kateuden katkeran kalkin nieleskeltäväkseni.
En mitään. Miksi saisin? Jos vanhempani voittaisivat, olettaisin saavani pienen siivun, koska ovat useaan kertaan niin sanoneet (ei, en ole itse kysynyt :).
Olettaisin saavani jotain. 3 miljoonaa on niin suuri summa, että toivoisin saavani maksimisumman, mitä lahjaverottomana voi antaa. Tietenkin niin, että veljeni lahjoittaisi 3999 euroa minulle, 3999 miehelleni ja 3999 jokaiselle lapselleni erikseen. Itse asiassa lahjaverottomasti voisi antaa vielä niin, että miehen vaimo antaisi minulle 3999 euroa, miehelleni 3999 ja lapsille myös. Saisimme 39 990 euroa. Se olisi todella hieno ja iso summa, mutta ihan kärpäsen kakka siitä kolmesta miljoonasta.
Tuskin mitään. Itse antaisin heille ja muillekin lähisukulaisille hyvät lahjoitukset, mutta sisarukseni ovat ahneempia ihmisiä.
Olettaisin saavani 100 000 euroa, koska saajia on muitakin.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 12:05"]
Olettaisin saavani jotain. 3 miljoonaa on niin suuri summa, että toivoisin saavani maksimisumman, mitä lahjaverottomana voi antaa. Tietenkin niin, että veljeni lahjoittaisi 3999 euroa minulle, 3999 miehelleni ja 3999 jokaiselle lapselleni erikseen. Itse asiassa lahjaverottomasti voisi antaa vielä niin, että miehen vaimo antaisi minulle 3999 euroa, miehelleni 3999 ja lapsille myös. Saisimme 39 990 euroa. Se olisi todella hieno ja iso summa, mutta ihan kärpäsen kakka siitä kolmesta miljoonasta.
[/quote] Mulla ei olis kyllä pokkaa odottaa yhtään mitään, varmasti on kärpäsen kakka, mutta noi odotukset on niitä, jotka luo rahariitoja. Onneks tää oli vaan ajatusleikki. Mutta kaikki tietty tuntee itse en omat sukulaisensa parhaiten.
Miksi saisin mitään tai edes niin olettaisin,ne ovat siskoni rahat!!
Hyvät tuliaiset, kun seuraavan kerran tulevat käymään :)
en siis mitään oleta saavani. Emme saa nytkään, vaikka siskon miehellä on miljoonaomaisuus.
Toiselta siskolta saisin unelmamatkan perheelle. (sovittu et niin tehdään jos jompikumpi voittaa). Toiselta saisin luultavasti vittuilua. Veljeni joisi itsensä hengiltä ennen kuin saisi rahoilla tehtyä muuta.
Itse jakaisin summasta läheisille. En tosin rahana veljelleni.
Olemme sopineet miehen veljen ja hänen vaimonsa kanssa, että jos he voittavat lotossa he ostavat meille kohtuullisen asunnon eli rivari/paritalo Espoosta n. 400 000 euroa. Ja me ostamme heille, jos me voitamme.
Itsestäänselvyys, mutta hyvä että on tullut mainittua puolin ja toisin.
LIsäksi itse antaisin kaikille suvun nuorille ja lapsille pesämunan omaan asuntoon. Ja vähän käyttörahaa siihen päälle. Suvun vanhuksille eli omille vanhemmilleni, appivanhemmilleni ja miehen tädille ja hänen miehelleen ostaisin luksusmatkan käyttörahoineen.
No en olettaisi saavani mitään. En itsekään varmaan kertoisi mitään kenellekään. Olen aikuinen joten miksi kenenkään pitäisi minun elämääni kustantaa?
Riippuu kuka sisaruksistani. Yksi varmaan jakaisi suurimman osan pois ja osan siis sisaruksilleen ja toiselta minä tuskin saisin, muttta lapseni varrmaan saisivat. Muista en osaa arvailla ja lähtökohtaisesti en mitään voittorahoja ole vailla enkä siksi myöskään rahapelejä harrasta.
En mitään, mutta jos tilanne olisi toisinpäin, varmaankin maksaisin vähintään hänen talolainansa pois.
Muutenkin haaveilen siitä, että voisin rahallisesti auttaa muita. Maksaisin esim. sukulaistytölle opiskelut ulkomailla. Fyysisesti kun minusta ei ole apua kellekään.
En taatusti yhtään mitään, en ole häneltä eläissäni saanut mitään eikä lapseni myöskään. Enkä minäkään kyllä hänelle mitään antaisi.
En oleta saavani mitään, mutta todennäköisesti kustantaisi lähisuvulle yhteisen matkan.