Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos unohdit mennä kampaajalle - maksaisitko maksun?

Vierailija
03.06.2014 |

Maksaisitko vapaaehtoisesti puolet sovitusta työstä, esim. 80 e? Onko sinulle käynyt näin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluaa samalle kampaajalle mennä uudestaa niin kyllähän se täytyy maksaa.

Vierailija
2/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei kuitenkaan tarjota mitään hyvitystä, että kampaaja peruu viime hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kampaaja ottaa vain ajanvarausasiakkaita niin silloin maksaisin mutta jos hän ottaa asiakkaita myös ilman ajanvarausta eli asiakas voi vain kävellä sisään niin silloin en. Olen usein pääsyt kampaajalle ilman ajanvarausta niin että ajan varannut asiakas ei olekaan tullut. Minulle on käynyt myös niin että kampaaja on perunut ajan puolta tuntia ennen eikä tullut mieleen pyytää hyvitystä siitä että jouduin sitten hiukset paskaisina jotenkuten lakalla kiinni liimattuna menemään itselleni tärkeään tilaisuuteen. En todellakaan ehtinyt siinä ajassa kotiin pesemään hiuksia.

Vierailija
4/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohtaisin, niin minua hävettäisi sen verran jo, että kysyisin, että mikä on korvaus.

Vierailija
5/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pätevä syy jollei mene - jos vaaditaan maksua, unohdan mennä uudestaan.

Ainakin täälläpäin asiakkaista ei ole pulaa vaikka joku jättäisi käyttämättä ajan.

Palvelun täytyy olla ensiluokkaista sitten jos peruutuksesta maksu - ei juoruilua.

Vierailija
6/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen unohdussakon tulisi olla joku kiinteä maksu, eikä mikään 50% työstä.

Tuohan on ihan typerää. 

Unohdus on unohdus ja on tökeröä että toiselle asiakkaalle samasta asiasta sakko voi olla 100e ja toiselle 15e.

Onkohan muuten edes laillinen tuollainen puolet varatusta työstä-perusteinen? vaikea uskoa, varsinkin jos hinta ei ole aikaperusteinen kuten se ei kampaamossa aina ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:50"]Minulle on käynyt myös niin että kampaaja on perunut ajan puolta tuntia ennen eikä tullut mieleen pyytää hyvitystä siitä että jouduin sitten hiukset paskaisina jotenkuten lakalla kiinni liimattuna menemään itselleni tärkeään tilaisuuteen.[/quote]

Tuossa on se ero, että kampaaja peruutti ajan, tosin varsin myöhään. En minäkään kampaajana laskua perään lähettäisi, jos ½h ennen aikaa asiakas ilmoittaisi olevansa sairaana eikä pääse tulemaan. Mutta jos ei vaan ilmaantuisi paikalle, niin laskulla muistaisin.

Vierailija
8/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos haluan päästä sinne jatkossakin ja saada hyvää palvelua, kuten ajan aina kun haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on sopimus. Tottahan se pitää maksaa. Kampaajalle on samantekevää tuleeko asiakas paikalle, kampaajan aika kuluu yhtälailla. Samalla logiikalla voisi ajatella, että jos tilaat sanomalehtä kotiisi, mutta et lue sitä, niin pitääkö lehti kuitenkin maksaa.

Vierailija
10/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:36"]

Sen unohdussakon tulisi olla joku kiinteä maksu, eikä mikään 50% työstä.

Tuohan on ihan typerää. 

Unohdus on unohdus ja on tökeröä että toiselle asiakkaalle samasta asiasta sakko voi olla 100e ja toiselle 15e.

 

[/quote]

 

No, mutta se toinen asiakas pitää kampaajaa toimettomana vain puoli tuntia ja toinen kolme tuntia, joten on ihan loogista, että myöhästymismaksu riippuu palveluun varatun ajan mukaan,.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:36"]

Sen unohdussakon tulisi olla joku kiinteä maksu, eikä mikään 50% työstä.

Tuohan on ihan typerää. 

Unohdus on unohdus ja on tökeröä että toiselle asiakkaalle samasta asiasta sakko voi olla 100e ja toiselle 15e.

Onkohan muuten edes laillinen tuollainen puolet varatusta työstä-perusteinen? vaikea uskoa, varsinkin jos hinta ei ole aikaperusteinen kuten se ei kampaamossa aina ole.

[/quote]

 

Tottakai "sakko" siitä että jättää tulematta vaikka hiusten värjäämiseen on isompi kuin siitä että jättää tulematta latvojen tasaamiseen. Ne ovat eri hintaisia ja niihin kuluva aikakin on eri. Värjäyksen kohdalla kampaaja menettää enemmän ja siten vaatii isomman korvauksen. Se "sakkohan" ei ole rangaistus, vaan korvaus kampaajan menettämästä työajasta. Perumalla ajan kampaaja olis voinut saada tilalle toisen asiakkaan, eikä olis menettänyt palkkatuloa..

 

Vierailija
12/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:36"]

Sen unohdussakon tulisi olla joku kiinteä maksu, eikä mikään 50% työstä.

Tuohan on ihan typerää. 

Unohdus on unohdus ja on tökeröä että toiselle asiakkaalle samasta asiasta sakko voi olla 100e ja toiselle 15e.

 

[/quote]

 

No, mutta se toinen asiakas pitää kampaajaa toimettomana vain puoli tuntia ja toinen kolme tuntia, joten on ihan loogista, että myöhästymismaksu riippuu palveluun varatun ajan mukaan,.

 

[/quote]

Mutta kun se työn maksu ei koostu pelkästä ajasta, vaan siinä on paljon muutakin kuin aika. Siinä on myös materiaalikustannuksia ja muita. Eihän 1,5h leikkausaika ja 1,5h värjäysaika ole samanhintaisia, koska toisessa on paljon suuremmat materiaalikustannukset. Tällöin tulematta jättänyt asiakas maksaa myös 50% niistä lasketuista materiaalikustannuksista, vaikka kampaaja niitä ei ole käyttänytkään.

Ei kuulosta reilulta menettelyltä, maksun pitäisi tosiaan olla kiinteä tai aikaan perustuva, ei siihen että mikä hinnastossa on sovitun työn hinta ja siitä -50%.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruuttamaton aika on sopimusrikkomus ja kuluttajansuojalain mukaan jos tilaaja peruuttaa palvelun ennen sen aloittamista, on korvattava toimeksisaajalle aiheutunut vahinko. Jos yrittäjä ei saa uutta asiakasta lyhyellä varoitusajalla , voi hyvinkin joutua maksamaan jopa koko summan, jos et mene ollenkaan. Ainahan voi koittaa sopia uuden ajan.

Vierailija
14/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:02"]

 

Mutta kun se työn maksu ei koostu pelkästä ajasta, vaan siinä on paljon muutakin kuin aika. Siinä on myös materiaalikustannuksia ja muita. Eihän 1,5h leikkausaika ja 1,5h värjäysaika ole samanhintaisia, koska toisessa on paljon suuremmat materiaalikustannukset. Tällöin tulematta jättänyt asiakas maksaa myös 50% niistä lasketuista materiaalikustannuksista, vaikka kampaaja niitä ei ole käyttänytkään.

Ei kuulosta reilulta menettelyltä, maksun pitäisi tosiaan olla kiinteä tai aikaan perustuva, ei siihen että mikä hinnastossa on sovitun työn hinta ja siitä -50%.

 

[/quote]

 

Ajattelet liian monimutkaisesti. Kaikki ne kampaamoiden hinnathan ovat jo nyt aikaan ja materiaaliin perustuvia, joten sen seurauksena myöskin "sakkomaksu" on. Hiusten tasaus maksaa x euroa, ja esimerkiksi pesu + värjäys maksaa enemmän, koska aikaa ja materiaalia kuluu enemmän.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:02"]

 

Mutta kun se työn maksu ei koostu pelkästä ajasta, vaan siinä on paljon muutakin kuin aika. Siinä on myös materiaalikustannuksia ja muita. Eihän 1,5h leikkausaika ja 1,5h värjäysaika ole samanhintaisia, koska toisessa on paljon suuremmat materiaalikustannukset. Tällöin tulematta jättänyt asiakas maksaa myös 50% niistä lasketuista materiaalikustannuksista, vaikka kampaaja niitä ei ole käyttänytkään.

Ei kuulosta reilulta menettelyltä, maksun pitäisi tosiaan olla kiinteä tai aikaan perustuva, ei siihen että mikä hinnastossa on sovitun työn hinta ja siitä -50%.

 

[/quote]

 

Ajattelet liian monimutkaisesti. Kaikki ne kampaamoiden hinnathan ovat jo nyt aikaan ja materiaaliin perustuvia, joten sen seurauksena myöskin "sakkomaksu" on. Hiusten tasaus maksaa x euroa, ja esimerkiksi pesu + värjäys maksaa enemmän, koska aikaa ja materiaalia kuluu enemmän.

 

[/quote]

Ne materiaalit voi hyvin käyttää myöhemmin, ja käytetäänkin. Säilyvät vuosia eikä niitä tarvise erikseen hankkia yhdelle asiakkaalle vaan varastoon tilatasn tietty määrä.

Vierailija
16/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:02"]

 

Mutta kun se työn maksu ei koostu pelkästä ajasta, vaan siinä on paljon muutakin kuin aika. Siinä on myös materiaalikustannuksia ja muita. Eihän 1,5h leikkausaika ja 1,5h värjäysaika ole samanhintaisia, koska toisessa on paljon suuremmat materiaalikustannukset. Tällöin tulematta jättänyt asiakas maksaa myös 50% niistä lasketuista materiaalikustannuksista, vaikka kampaaja niitä ei ole käyttänytkään.

Ei kuulosta reilulta menettelyltä, maksun pitäisi tosiaan olla kiinteä tai aikaan perustuva, ei siihen että mikä hinnastossa on sovitun työn hinta ja siitä -50%.

 

[/quote]

 

Ajattelet liian monimutkaisesti. Kaikki ne kampaamoiden hinnathan ovat jo nyt aikaan ja materiaaliin perustuvia, joten sen seurauksena myöskin "sakkomaksu" on. Hiusten tasaus maksaa x euroa, ja esimerkiksi pesu + värjäys maksaa enemmän, koska aikaa ja materiaalia kuluu enemmän.

 

[/quote]

 

Enkä ajattele monimutkaisesti. :D

Ihmettelen vaan kun muissa paikoissa on kiinteä sakkomaksu, jos ei peruta aikaa. Esim. hammaslääkärissä. Ei sielläkään joudu maksamaan mitään 50% varatun työn hinnasta, vaan sakkomaksu on kiinteä.

Mun mielestä tuollainen kiinteä peruuttamattajättämismaksu olisi oikea tapa. Muutoinkaan en näe kohtuullisena korvauksena esim. 100e maksua, mikä helposti voi tulla jos on varannut ison työn kampaajalta.

 

Vierailija
17/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin maksaisin. En ole varas.

Vierailija
18/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:15"]

 

Ajattelet liian monimutkaisesti. Kaikki ne kampaamoiden hinnathan ovat jo nyt aikaan ja materiaaliin perustuvia, joten sen seurauksena myöskin "sakkomaksu" on. Hiusten tasaus maksaa x euroa, ja esimerkiksi pesu + värjäys maksaa enemmän, koska aikaa ja materiaalia kuluu enemmän.

 

[/quote]

 

Enkä ajattele monimutkaisesti. :D

Ihmettelen vaan kun muissa paikoissa on kiinteä sakkomaksu, jos ei peruta aikaa. Esim. hammaslääkärissä. Ei sielläkään joudu maksamaan mitään 50% varatun työn hinnasta, vaan sakkomaksu on kiinteä.

Mun mielestä tuollainen kiinteä peruuttamattajättämismaksu olisi oikea tapa. Muutoinkaan en näe kohtuullisena korvauksena esim. 100e maksua, mikä helposti voi tulla jos on varannut ison työn kampaajalta.

 

[/quote]

 

Et vissiin ole yksityisillä hammaslääkäreillä käynyt... Siellä saavat hinnoitella sakkonsa ihan kuten heitä huvittaa, tuo kiinteä on kunnallisilla ja puhtaasti laskustussyistä. Sakkolaskujen kirjottelu kun ei ole terveys- ja hammaslääkäriasemilla kenenkään leipätyötä, vaan sellaista ylimääräistä hommaa, ja siksi on parempi että se saadaan hoidettua mahdollisimman yksinkertaisesti. Laskutuksen kun yleensä tekee joku muu kuin se hammaslääkäri, niin helpompi vaan ettei tarvitse koko ajan juosta hammaslääkäriltä kysymässä että minkäs verran nyt tällä kertaa lähtee sakkoa. Jos et näe 100 euron korvausta kohtuullisena, sitten pidät huolen että menet sinne kampaajalle ajallaan tai peruutat aikasi.

 

Vierailija
19/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksaisin, ja ei ole käynyt, koska tapanani on hoitaa asiat kunnolla.

Vierailija
20/39 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran merkitsin ajan väärälle päivälle ja jätin siis menemättä oikeaan aikaan. Kyllä hävetti, varsinkin kun oli varattu 2,5h aika. Pahoittelin kampaajalle tilannetta ja kysyin korvausta. Olin ollut asiakkaana jo jonkin aikaa eikä velvoittanut mitään ylimääräistä. Seuraavalla kerralla vein viinipullon ja kukkakimpun hyvittelyksi :)