Miehen pihiyden takia ero.
Mua on alkanut ärsyttää poikaystävän tapa olla pihi, eli käydä 3-4 erikaupassa ruokostoksilla koska siinä säästää noin 2€.
Mollemmat töissä ja rahasta ei ole pulaa, mutta autoa ei ole eikä mulla oo motivaatiota ku mennä lähi prismaan ostoksille.
Hän jopa tyrkyttää tätä tapaa mulle.
Tekis mieli ottaa ero esim eilen en saanut ostaa irtokarrkeja prismasta koska ne on alessa tokmannissa jonne 4 km matkaa.
Ratkaisuja?
Kommentit (79)
Jätä se. Ei se tosta parane, pahentua vaan.
Maksa omat ostoksesi, missä haluat ja anna miehen mennä tarjousten perässä.
Sinä saat ostaa omilla rahoillasi ihan mitä haluat ihan mistä haluat. Jos hän haluaa tehdä omillaan asiat vaikeamman kautta niin sitten ei ehkä kannata muuttaa saman katon alle tai ainakin sopia selvästi, miten yhteiset ostokset hoidetaan.
Kuinka vanha olet? 12 vuotias? Jos olet vanhempi kuin 12 vuotias, niin voit hyvin mennä ihan itse kauppaan.
Onhan tuo hankalaa ja voi rajoittaa yhteisiä hetkiä. Toinen haluaisi ravintolaan syömään ja toinen ei halua pihiyttään tai haluaisi ostaa vähän parempaa ruokaa kaupasta yhteiselle illalliselle, mutta toiselle se ei käy.
Parempi etsiä sellainen kumppani, jonka kanssa suurinpiirtein samanlainen rahankäyttö.
Pihiys on tooodella hyvä syy eroon. Säästäväisyys taas on hyve.
Kyllä tosi paha pihiys alkaa pitemmän päälle ärsyttää.
Tuo oli minun lapsuudessani täysin normaalia, että vanhemmat hakivat tarjoukset kaupoista..
AP vaikuttaa nykyajan kasvatilta, joka saanut kaiken näkemättä vaivaa...
”mul ei oo motivaatiota” - oikea prinsessa siellä!
Vauva tarvitsi automatkalla korviketta, itki jo nälkäänsä. Eksä kävi kolmessa kaupassa katselemassa missä olisi halvinta korviketta, ero oli silloin 0,01 - 0,03 € välillä.
Se oli mulla viimeinen pisara tähän piheilyyn. Meillä ainakin paheni loppua kohden ja alkoi ohjeistamaan mua myös missä halvinta ja miten mulla äippälomalla on aikaa kierellä kauppoja. Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan.
Raha on kauhea juttu jos siitä pitää riidellä ja varsinkin kun rahasta ei ole pulaa vaan kyse on sairaaloisesta piheilystä!
Jos jaksat niin jatka suhdetta. Jos uuvuttaa niin vaihda miestä, ei se tuosta muutu!!
Vierailija kirjoitti:
Vauva tarvitsi automatkalla korviketta, itki jo nälkäänsä. Eksä kävi kolmessa kaupassa katselemassa missä olisi halvinta korviketta, ero oli silloin 0,01 - 0,03 € välillä.
Se oli mulla viimeinen pisara tähän piheilyyn. Meillä ainakin paheni loppua kohden ja alkoi ohjeistamaan mua myös missä halvinta ja miten mulla äippälomalla on aikaa kierellä kauppoja. Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan.
Raha on kauhea juttu jos siitä pitää riidellä ja varsinkin kun rahasta ei ole pulaa vaan kyse on sairaaloisesta piheilystä!
Jos jaksat niin jatka suhdetta. Jos uuvuttaa niin vaihda miestä, ei se tuosta muutu!!
Viitaten tuohon naisten metatyö-ketjuun, kumpikaan teistä ei ollut tehnyt metatyötään jos lähditte automatkalle ilman riittävästi vettä ja korvikejauhetta vauvaa varten. Osasitte varmaan vaippoja ottaa riittävästi mukaan, miksette sitten noita?
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli minun lapsuudessani täysin normaalia, että vanhemmat hakivat tarjoukset kaupoista..
Liian hyvään tottuneet kuvittelee, että ne hyvät ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja. Ja he kuivittelevat olevansa kuolemattomia. He eivät jää työttömäksi, sairastu, jne. Ja sitten ollaankin sormi suussa, kun sossusta ei saakaan rahaa, kun nämä uniikit lumihiutaleet tahtoo...
Niin, eroa. Mies ansaitsee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö se naisesta prinsessan kun ei juokse tarjousten perässä? En ole itse nykyajan kasvatti, mutta en kyllä viitsi painaa menemään kaupasta toiseen parin euron takia, eikä siihen ole aikaakaan. En tiedä oletko itse mies vai nainen, mutta aika juntilta vaikutat. Ap, ei sinun ole pakko tehdä niinkuin poikaystäväsi sanoo, ja voit kyllä myös ihan sanoa sen hänelle.
14: Kyllä. Tekee hemmetin laiskan prinsessan, jonka ainoa motivaatio on hakea lähiprismasta irtokarkkeja.
En katselisi tuollaista, minulle aika on rahaa niukempi hyödyke, vaikka olen ihan vain keskituloinen palkansaaja. Tuollaiset taukit eivät laske ajalle arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Pihiys on tooodella hyvä syy eroon. Säästäväisyys taas on hyve.
Näin on. Olen säästeliäs, mutta ne pihi. Kohtuus kaikessa.
Todellakin, eroa!
Tuo vaan pahenee ajan ja iän myötä. Mun exällä se meni siihen, että meillä oli pörssisähkö ja kahden hyvätuloisen ihmisen taloudessa olisi sitten sähkön hinnan mukaan pitänyt päättää peseekö jonakin päivänä pyykkiä ja kuivataanko sitä.
Säästäväisyys on hyve, mutta piheys on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sinulle pitäsi laittaa mitali postiin? Sinun olisi pitänyt saada miehen rahoilla rahoittaa elämä sinun tahdon mukaan?
ps. miten olisi ennakointi kun lähdetään matkalle?
No onhan tuo ihan järjetöntä jättää ne irtokarkit ostamatta Prismasta ja lähteä neljän kilometrin päähän johon toiseen kauppaan muutaman sentin takia. Kyllä menisi mies myös vaihtoon täällä.
Ero ehdottomasti.