Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen pihiyden takia ero.

Vierailija
30.12.2020 |

Mua on alkanut ärsyttää poikaystävän tapa olla pihi, eli käydä 3-4 erikaupassa ruokostoksilla koska siinä säästää noin 2€.
Mollemmat töissä ja rahasta ei ole pulaa, mutta autoa ei ole eikä mulla oo motivaatiota ku mennä lähi prismaan ostoksille.
Hän jopa tyrkyttää tätä tapaa mulle.
Tekis mieli ottaa ero esim eilen en saanut ostaa irtokarrkeja prismasta koska ne on alessa tokmannissa jonne 4 km matkaa.
Ratkaisuja?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli minun lapsuudessani täysin normaalia, että vanhemmat hakivat tarjoukset kaupoista..

AP vaikuttaa nykyajan kasvatilta, joka saanut kaiken näkemättä vaivaa...

”mul ei oo motivaatiota” - oikea prinsessa siellä!

Yleensä se, ettei tarvitse juosta tarjousten perässä johtuu nimenomaan siitä, että on nähnyt vaivaa. Opiskellut, hakeutunut työelämään ja rakentanut siellä uraa. Voin ainakin omalta osaltani sanoa, että vaivaa on todellakin nähty ja ura miesvoittoisella alalla on paikoittain ollut todella hirveää ja olen harkinnut vaihtoa. Onneksi en vaihtanut, sillä nyt olen sellaisessa asemassa, ettei tosiaan tarvitse seurata Ale kampanjoita.

Vierailija
22/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autolla liikutte, johan se säästö menee bensaan, eikä riitäkään. Jos senteistä puhutaan. Kai se mies tajuaa sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyödyntää aina tarjoukset, niin siinä säästää vuodessa parin etelänmatkan verran rahaa.

Vierailija
24/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli minun lapsuudessani täysin normaalia, että vanhemmat hakivat tarjoukset kaupoista..

AP vaikuttaa nykyajan kasvatilta, joka saanut kaiken näkemättä vaivaa...

”mul ei oo motivaatiota” - oikea prinsessa siellä!

Yleensä se, ettei tarvitse juosta tarjousten perässä johtuu nimenomaan siitä, että on nähnyt vaivaa. Opiskellut, hakeutunut työelämään ja rakentanut siellä uraa. Voin ainakin omalta osaltani sanoa, että vaivaa on todellakin nähty ja ura miesvoittoisella alalla on paikoittain ollut todella hirveää ja olen harkinnut vaihtoa. Onneksi en vaihtanut, sillä nyt olen sellaisessa asemassa, ettei tosiaan tarvitse seurata Ale kampanjoita.

Minä en edes vaivaudu sinne kauppaan vaan tilaan ruuat kotiinkuljetuksena. Aika on tärkeämpää kuin tarjoukset. 

Vierailija
25/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo, eroa. next

Jos seuraava ei ole pihi, mutta ryyppää tai käy vieraissa?

Vierailija
26/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos autolla liikutte, johan se säästö menee bensaan, eikä riitäkään. Jos senteistä puhutaan. Kai se mies tajuaa sen?

Tämmösten (=pihien) tyyppien kanssa veikkaan että se on ap, joka maksaa bensat. Kun  kerran hänen asioitten takia ajeltiin pitempi lenkki ;D

Vierailija
27/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva tarvitsi automatkalla korviketta, itki jo nälkäänsä. Eksä kävi kolmessa kaupassa katselemassa missä olisi halvinta korviketta, ero oli silloin 0,01 - 0,03 € välillä.

Se oli mulla viimeinen pisara tähän piheilyyn. Meillä ainakin paheni loppua kohden ja alkoi ohjeistamaan mua myös missä halvinta ja miten mulla äippälomalla on aikaa kierellä kauppoja. Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan.

Raha on kauhea juttu jos siitä pitää riidellä ja varsinkin kun rahasta ei ole pulaa vaan kyse on sairaaloisesta piheilystä!

Jos jaksat niin jatka suhdetta. Jos uuvuttaa niin vaihda miestä, ei se tuosta muutu!!

Jokainen tekee itse ansaitsemillaan rahoilla mitä haluaa. Mene Prismaan ja maksa itse, mies voi mennä halvempiin puoteihin ja säästää.

Vierailija
28/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösten (=pihien) tyyppien kanssa veikkaan että se on ap, joka maksaa bensat. Kun  kerran hänen asioitten takia ajeltiin pitempi lenkki ;D

Vaivautuisitte edes lukemaan avauksen. Siinä sanottiin nimenomaan, että ei ole autoa.

Vierailija
29/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyödyntää aina tarjoukset, niin siinä säästää vuodessa parin etelänmatkan verran rahaa.

Varsinkin isommissa ja kalliimmissa ostoksissa kannattaa vertailla hintoja.

Mutta sillä, maksaako karkkipussista viisi senttiä enemmän vai vähemmän ei vuositasolla ole mitään merkitystä. Jos on, kannattaa jättää pussi ostamatta kokonaan. Ja jos halvimman ostaminen tarkoittaa ajan tärväämistä eri kaupoissa juosten tai ylimääräisten ajokilometrien kerryttämistä eli bensan tuhlaamista niin, noh, siinähän ei ole mitään mieltä.

Vierailija
30/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

au-to-a ei o-le...eli tarjousten perässä meneminen on myös hyötyliikuntaa. Mutta mitäpä siitä ymmärtää takapuoltaa sohvalla ja auton ratin takana levittävä av-mamma.

Vierailija
31/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtokarkki maksaa parikymmentä senttiä vähemmän jossain niin säästö on aika pieni ja vielä näin korona-aikaan aika järjetöntä käyttää ekstra-aikaa kaupoissa. Eikö sillä omalla ajalla ole mitään hintaa että viettää aikaansa Tokmannin jonossa parin kymmenen sentin takia?

Vierailija
32/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero irtokarkkien takia. taas olen oppinut lisää naisten ajatusmaailmasta. 

Vierailija
33/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja varmaan tarjoutui maksamaan koko kauppalaskun? eiks je? vai onko ap pihi? 

Vierailija
34/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin isommissa ja kalliimmissa ostoksissa kannattaa vertailla hintoja.

Mutta sillä, maksaako karkkipussista viisi senttiä enemmän vai vähemmän ei vuositasolla ole mitään merkitystä. Jos on, kannattaa jättää pussi ostamatta kokonaan. Ja jos halvimman ostaminen tarkoittaa ajan tärväämistä eri kaupoissa juosten tai ylimääräisten ajokilometrien kerryttämistä eli bensan tuhlaamista niin, noh, siinähän ei ole mitään mieltä.

Kannattaa mennä pyörällä eri kauppoihin. Tulee kuntoa samalla ja matkalla voi kerätä tyhjät pullot tienvarsilta mukaan :) Paitsi tietenkin jos tekee paljon töitä, niin silloin ajan säästö on tärkeämpää.

Vierailija
35/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosi paha pihiys alkaa pitemmän päälle ärsyttää. 

Totta, 30 v yhdessä tosi pihin ihnimisen kanssa.

Toiminut koska omat rahat, muuten oltais tapeltu raha-asioista enemmänkin.

Säästäväine ja pihi ihan kaksi eri asiaa.

Vierailija
36/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee tuota samaa, käy monta kertaa viikossa kaupassa ja on siellä noin 2-3 h kun pitää kiertää tarjousten perässä monta kauppaa. Selaa myös jatkuvasti päivittäin mainoksia että tietää missä alessa mitäkin. Miehellä on auto joten sillä se sitten ajelee pitkin kyliä, itse jään kotiin tuosta älyttömyydestä. Meitä on taloudessa vaan kaksi.

Vierailija
37/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, eroa!

Tuo vaan pahenee ajan ja iän myötä. Mun exällä se meni siihen, että meillä oli pörssisähkö ja kahden hyvätuloisen ihmisen taloudessa olisi sitten sähkön hinnan mukaan pitänyt päättää peseekö jonakin päivänä pyykkiä ja kuivataanko sitä.

Säästäväisyys on hyve, mutta piheys on sairaus. 

Nyt tuli niin oma ex mieleen! On edelleen erittäin hyvätuloinen ja itselläkin oli tuohon aikaan ihan ok tulot. Asuttiin vanhassa talossa ja ex piti excel-taulukkoa sähkön kulutuksesta. Vertasi joka kuukautta viime vuoden vastaavaan ja oli riemun päivä jos kulutus oli vähemmän nyt. Vastaavasti jos oli kulunut enemmän, oli tosi kiukkuinen. Oli myös erittäin ylpeä kun kulutettiin vähemmän sähköä kuin edellinen asukas. Paha vaan, kun piti lapsella ja minulla piti olla villasukat, villatakki ja pari peittoa öisin. Itse herra nukkuin takan edessä sohvalla (polttopuihin kuluvaa rahaa ei laskettu).

Pyykit ja astiat piti pestä yösähköllä, lisäpatteria en saanut ostaa kun se taulukko olisi mennyt pilalle.

Tämä kaikki oli vain alkusoittoa paljon pahemmalle ja luojan kiitos tuo mies on ex!

Vierailija
38/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat aina tuhlata.

Vierailija
39/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosi paha pihiys alkaa pitemmän päälle ärsyttää. 

Totta, 30 v yhdessä tosi pihin ihnimisen kanssa.

Toiminut koska omat rahat, muuten oltais tapeltu raha-asioista enemmänkin.

Säästäväine ja pihi ihan kaksi eri asiaa.

Omat rahat toimii huonosti, jos se pihi ei ikinä halua tehdä yhdessä mitään, mikä maksaa mitään.

Parhaat esimerkit on että on menty yhdessä festareille. Maksan festariliput, maksan syömiset. Pihi hoitaa lapset hoitoon vanhemmilleen, eikä maksa mistään yhtään mitään.

Toinen vaihtoehto olisi toki mennä yksin tai ystävien kanssa, mutta olisihan se toisaalta kiva mennä kumppanin kanssakin joskus jonnekin.

Vaihtoehto ei voi olla että aina kun jotkut juhlat järjestetään tai tehdään yhtään mitään kivaa, niin maksat kaiken itse. Ymmärtäisin tämän vielä, jos toinen on oikeasti pienituloinen, eikä ole varaa. Mutta kun tilanne on se, että tulot on suunnilleen samat, mutta toinen vain säästää ne kaikki omat rahansa.

Verrata voi siihen että jos laitat karkkia kulhoon tarjolle, niin sun karkit aina syödään, mutta ei koskaan viitsitä tarjota edes yhtä karkkia omasta karkkipussista. Sellaista on elämä pihin ihmisen kanssa. 

Vierailija
40/79 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, eroa. next

Jos seuraava ei ole pihi, mutta ryyppää tai käy vieraissa?

Sit kannattaa erota siitäkin. Yksin on parempi kuin kummankaan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi