Miehen pihiyden takia ero.
Mua on alkanut ärsyttää poikaystävän tapa olla pihi, eli käydä 3-4 erikaupassa ruokostoksilla koska siinä säästää noin 2€.
Mollemmat töissä ja rahasta ei ole pulaa, mutta autoa ei ole eikä mulla oo motivaatiota ku mennä lähi prismaan ostoksille.
Hän jopa tyrkyttää tätä tapaa mulle.
Tekis mieli ottaa ero esim eilen en saanut ostaa irtokarrkeja prismasta koska ne on alessa tokmannissa jonne 4 km matkaa.
Ratkaisuja?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva tarvitsi automatkalla korviketta, itki jo nälkäänsä. Eksä kävi kolmessa kaupassa katselemassa missä olisi halvinta korviketta, ero oli silloin 0,01 - 0,03 € välillä.
Se oli mulla viimeinen pisara tähän piheilyyn. Meillä ainakin paheni loppua kohden ja alkoi ohjeistamaan mua myös missä halvinta ja miten mulla äippälomalla on aikaa kierellä kauppoja. Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan.
Raha on kauhea juttu jos siitä pitää riidellä ja varsinkin kun rahasta ei ole pulaa vaan kyse on sairaaloisesta piheilystä!
Jos jaksat niin jatka suhdetta. Jos uuvuttaa niin vaihda miestä, ei se tuosta muutu!!
Viitaten tuohon naisten metatyö-ketjuun, kumpikaan teistä ei ollut tehnyt metatyötään jos lähditte automatkalle ilman riittävästi vettä ja korvikejauhetta vauvaa varten. Osasitte varmaan vaippoja ottaa riittävästi mukaan, miksette sitten noita?
"Vettä ja korvikejauhetta?" :D :D Täällähän on oikein vauvanhoidon asiantuntija paikalla, suorastaan oman elämänsä Arvo Ylppö! Ehdotan "Päivän miesselittäjä"-palkinnon myöntämistä hänelle.
kumpi sen kauppalaskun maksoi ap?
Mä tiedän yhden miehen joka on siis todella pihi. Se asuu eri osoitteessa naisystävänsä kanssa. Jos nainen menee hänen luokse viikonlopuksi, mies laskuttaa käytetystä vedestä, sähköstä ja wc-paperista. Arvaatte varmaan maksaako vastaavia kuluja vieraillessaan naisystävän kotona. Jos pariskunta lähtee naisen mökille naisen autolla pariksi viikoksi, niin ruuat maksetaan sentilleen puoliksi. Laskuissa ei oteta huomioon tietenkään matkakuluja, matkakuluja tai sähköjä ym mökin juoksevia kuluja. Kerran mökille tuli vieraita ja mies lähti lähileipomosta hakemaan kaffepullat. Hän pyysi ennen pullien tarjoamista kaikilta pullan hinnan pois. Kerran naisystävän poika tuli miehen kotiin auttamaan jossain ison kaapin siirrossa ja häneltäkin haluttiin periä vessan käytöstä rahaa. Sairastahan tuo on.
En ymmärrä miten tollasen ihmisen kanssa kukaan haluaa olla vuosia.
Ymmärrän säästäväisyyden ja sen ettei toista käytetä taloudellisesti hyväksi, mutta joku tolkku pitäis olla kuitenkin. Yleensä pihit käyttävätkin muita hyväkseen.
Tuohan hyvää hyötyliikuntaa tekosyyn varjolla, itsekin harrastan samaa.
Mutta varmasti tukalaa touhua keskiverto 83kg mammalle.
Vierailija kirjoitti:
14: Kyllä. Tekee hemmetin laiskan prinsessan, jonka ainoa motivaatio on hakea lähiprismasta irtokarkkeja.
Keksi jo välillä muutakin sanottavaa kuin prinsessa. Nämä sinun prinsessa- kommenttisi joka ketjussa paljastavat vain yhden asian: sinun pohjattoman naisvihasi, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin miehille yekisi hyvää, puolet miehistä on läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Oivoi. Katkera ulisijæmies. Mene tumputtamaan, niin ei tussun puute ahdista näin paljon että pitää mamma- paldtalla haukkua naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva tarvitsi automatkalla korviketta, itki jo nälkäänsä. Eksä kävi kolmessa kaupassa katselemassa missä olisi halvinta korviketta, ero oli silloin 0,01 - 0,03 € välillä.
Se oli mulla viimeinen pisara tähän piheilyyn. Meillä ainakin paheni loppua kohden ja alkoi ohjeistamaan mua myös missä halvinta ja miten mulla äippälomalla on aikaa kierellä kauppoja. Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan.
Raha on kauhea juttu jos siitä pitää riidellä ja varsinkin kun rahasta ei ole pulaa vaan kyse on sairaaloisesta piheilystä!
Jos jaksat niin jatka suhdetta. Jos uuvuttaa niin vaihda miestä, ei se tuosta muutu!!
Viitaten tuohon naisten metatyö-ketjuun, kumpikaan teistä ei ollut tehnyt metatyötään jos lähditte automatkalle ilman riittävästi vettä ja korvikejauhetta vauvaa varten. Osasitte varmaan vaippoja ottaa riittävästi mukaan, miksette sitten noita?
"Vettä ja korvikejauhetta?" :D :D Täällähän on oikein vauvanhoidon asiantuntija paikalla, suorastaan oman elämänsä Arvo Ylppö! Ehdotan "Päivän miesselittäjä"-palkinnon myöntämistä hänelle.
Samoin kuin se aikaisempi imbesilli joka tölväisi tähän viestiin tyylin että "naisen takia pitäisi tuhlata" Helvetti kyse oli molempien lapsesta.
Näiden vähäjärkisten ätmien pitäisi pysyä pois keskusteluista jotka eivät kuulu heille millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat aina tuhlata.
Mitä sitten🤷 Jos itse tienaan rahani ja sen eteen töitä teen, saan myös kyllä päättää mihin rahani käytän. Kuka tuhlaa mihinkin. Exäni sanoja lainatakseni: "Et sinä tuota ripsiväriä tarvitse". Ja marssi kassan kautta kaljakeissi kädessä ulos. Niin, tarvitseminen on niin suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän yhden miehen joka on siis todella pihi. Se asuu eri osoitteessa naisystävänsä kanssa. Jos nainen menee hänen luokse viikonlopuksi, mies laskuttaa käytetystä vedestä, sähköstä ja wc-paperista. Arvaatte varmaan maksaako vastaavia kuluja vieraillessaan naisystävän kotona. Jos pariskunta lähtee naisen mökille naisen autolla pariksi viikoksi, niin ruuat maksetaan sentilleen puoliksi. Laskuissa ei oteta huomioon tietenkään matkakuluja, matkakuluja tai sähköjä ym mökin juoksevia kuluja. Kerran mökille tuli vieraita ja mies lähti lähileipomosta hakemaan kaffepullat. Hän pyysi ennen pullien tarjoamista kaikilta pullan hinnan pois. Kerran naisystävän poika tuli miehen kotiin auttamaan jossain ison kaapin siirrossa ja häneltäkin haluttiin periä vessan käytöstä rahaa. Sairastahan tuo on.
En ymmärrä miten tollasen ihmisen kanssa kukaan haluaa olla vuosia.
Ymmärrän säästäväisyyden ja sen ettei toista käytetä taloudellisesti hyväksi, mutta joku tolkku pitäis olla kuitenkin. Yleensä pihit käyttävätkin muita hyväkseen.
Noilta pimeiltä pitää laskuttaa sama takaisin.
Meillä on töissä yksi pihi muija. Syö toisten eitä jääkaapista. Saunailloissa loppuillasta, kun ihmiset on humalassa laittaa toisten juomia reppuunsa yms
niin kumpi sen kauppalaskun maksoi?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaiset "Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan." -naiset kierrän kaukaa. Kerran seurustelin yhden tällaisen kanssa, no more! Ja syy ei ole siinä että haluaa käydä kerran viikossa kaupassa, se on ihan hyvä tapa. Mutta että ollaan niin Prisma-riippuvaisia, että oikein pahaa tekee. Ihan sama mitä se S-sosialisti sieltä syöttää, niin ne on hyviä ostoksia näiden tätien mielestä!
Pihiys on eräänlaista riippuvuutta samoin kuin tuhlaaminenkin. Molemmista voi oppia eroon. Säästäväisyys on hyve mutta sekin voi lipsua välillä pihiyden puolelle.
Suomalainen mies on tunnetusti pihi että..Niin kuin moni sanoikin, säästäväisyys on hyve mutta näiden esimerkkimiesten touhu on sairasta. Muutaman euron takia juosta pitkin kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on tunnetusti pihi että..Niin kuin moni sanoikin, säästäväisyys on hyve mutta näiden esimerkkimiesten touhu on sairasta. Muutaman euron takia juosta pitkin kaupunkia.
suomalainen nainen ei halua maksaa edes omia tamponeitaan.
Vierailija kirjoitti:
Pihiys on eräänlaista riippuvuutta samoin kuin tuhlaaminenkin. Molemmista voi oppia eroon. Säästäväisyys on hyve mutta sekin voi lipsua välillä pihiyden puolelle.
Minimalismin ja ylivelkaatumisen välillä on yllävän vähän liikkumatilaa. Jos vähänkin lipsuu menokurista, niin helposti menot karkaavat käsistä ja ihminen sortuu pikavippikierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, eroa!
Tuo vaan pahenee ajan ja iän myötä. Mun exällä se meni siihen, että meillä oli pörssisähkö ja kahden hyvätuloisen ihmisen taloudessa olisi sitten sähkön hinnan mukaan pitänyt päättää peseekö jonakin päivänä pyykkiä ja Akuivataanko sitä.
Säästäväisyys on hyve, mutta piheys on sairaus.
Nyt tuli niin oma ex mieleen! On edelleen erittäin hyvätuloinen ja itselläkin oli tuohon aikaan ihan ok tulot. Asuttiin vanhassa talossa ja ex piti excel-taulukkoa sähkön kulutuksesta. Vertasi joka kuukautta viime vuoden vastaavaan ja oli riemun päivä jos kulutus oli vähemmän nyt. Vastaavasti jos oli kulunut enemmän, oli tosi kiukkuinen. Oli myös erittäin ylpeä kun kulutettiin vähemmän sähköä kuin edellinen asukas. Paha vaan, kun piti lapsella ja minulla piti olla villasukat, villatakki ja pari peittoa öisin. Itse herra nukkuin takan edessä sohvalla (polttopuihin kuluvaa rahaa ei laskettu).
Pyykit ja astiat piti pestä yösähköllä, lisäpatteria en saanut ostaa kun se taulukko olisi mennyt pilalle.
Tämä kaikki oli vain alkusoittoa paljon pahemmalle ja luojan kiitos tuo mies on ex!
Tuohan on vain järkevää pestä yösähköllä. Säästätte varmasti ihan mukavasti.
Ja miksi ihmeessä olisit halunnut ostaa lisäpatterin jos niitä olemassaoleviakaan ei saanut käyttää?
Olisit siirtänyt oman ja lapsen sängyn myös takan eteen. Ja sanonut miehelle että hankitaan lisää tulisijoja, kun niiden lämmittäminen on ilmaista.
Vaihtamalla sika paranee!