Miehen pihiyden takia ero.
Mua on alkanut ärsyttää poikaystävän tapa olla pihi, eli käydä 3-4 erikaupassa ruokostoksilla koska siinä säästää noin 2€.
Mollemmat töissä ja rahasta ei ole pulaa, mutta autoa ei ole eikä mulla oo motivaatiota ku mennä lähi prismaan ostoksille.
Hän jopa tyrkyttää tätä tapaa mulle.
Tekis mieli ottaa ero esim eilen en saanut ostaa irtokarrkeja prismasta koska ne on alessa tokmannissa jonne 4 km matkaa.
Ratkaisuja?
Kommentit (79)
Sille joka sanoi hyötyliikunnasta, ja olen laiska käyn koiran kanssa lenkillä joka päivä ja salilla 2 krt viikossa painan 65kg/172cm.
Toiseksi asutaan yhdedsä, ja maksamme ostokset puoliksi.
Ap
Minä saan jotain iloa tarjouksista :D Rakastan tarjouslehtisiä, jotka tipahtavat postiluukusta. Se on miltei harrastus käydä hamstraamassa tarjouksia.Tunnen myös suurta iloa säästöistä, minkä saan kun ostan laputettuja lihoja tai löydän jotain oikein halvalla. Mihinkään 4 km päähän en kyllä jaksaisi tarjousten perässä lähteä. Onneksi kaupat on lähekkäin niin voi käydä hakemassa vähän tarjouslohta yhdestä, tarjouskahvia toisesta. ;) Harmi kyllä puolisoni ei ole samalla tavoin innostunut, vaikka hän tykkää säästöistä. Mutta hänen ei tarvitse tulla ostoksilleni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän yhden miehen joka on siis todella pihi. Se asuu eri osoitteessa naisystävänsä kanssa. Jos nainen menee hänen luokse viikonlopuksi, mies laskuttaa käytetystä vedestä, sähköstä ja wc-paperista. Arvaatte varmaan maksaako vastaavia kuluja vieraillessaan naisystävän kotona. Jos pariskunta lähtee naisen mökille naisen autolla pariksi viikoksi, niin ruuat maksetaan sentilleen puoliksi. Laskuissa ei oteta huomioon tietenkään matkakuluja, matkakuluja tai sähköjä ym mökin juoksevia kuluja. Kerran mökille tuli vieraita ja mies lähti lähileipomosta hakemaan kaffepullat. Hän pyysi ennen pullien tarjoamista kaikilta pullan hinnan pois. Kerran naisystävän poika tuli miehen kotiin auttamaan jossain ison kaapin siirrossa ja häneltäkin haluttiin periä vessan käytöstä rahaa. Sairastahan tuo on.
En ymmärrä miten tollasen ihmisen kanssa kukaan haluaa olla vuosia.
Ymmärrän säästäväisyyden ja sen ettei toista käytetä taloudellisesti hyväksi, mutta joku tolkku pitäis olla kuitenkin. Yleensä pihit käyttävätkin muita hyväkseen.
Ei tämä ole pihi vaan pummi
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan järjetöntä jättää ne irtokarkit ostamatta Prismasta ja lähteä neljän kilometrin päähän johon toiseen kauppaan muutaman sentin takia. Kyllä menisi mies myös vaihtoon täällä.
Ja kun ne karkit on tarjouksessa, niin niitä ostetaan enemmän, kun halvalla saa. Lopputuloksena karkit maksavat yhtä paljon verrattuna siihen, että niitä olisi ostettu Prismasta. Valikoimakin on eri kauppaketjuissa eri eli siinä ei saa muutamaa lempparikarkkia vaan enemmän jotain huonompia.
Irtokarkkeja voi ostaa haluamansa määrän ja tällä säädellä pussin hintaa. Itse en jaksaisi lähteä toiseen kauppaan, jotta saisin muutaman karkin enemmän samalla rahalla.
Ei hitto, 3-4 kauppaa parin euron takia? Aika vähänpä nämä komppailijat arvostaa omaa aikaansa. Eikö tuokin aika kannattaisi käyttää siihen raskaaseen rahan ja elannon tuomiseen vai onko senkin tuntipalkka 2 euroa brutto? Ja hei, jos hyötyliikunta kiinnostaa, niin varmasti löytyy vähän rahakkaampaakin hommaa. Varmasti tosi moni palkkaa siivous- tai muuttohommiin mielellään. Tarjoan 3 euroa tunti, milloin tuutte?
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkkeja voi ostaa haluamansa määrän ja tällä säädellä pussin hintaa. Itse en jaksaisi lähteä toiseen kauppaan, jotta saisin muutaman karkin enemmän samalla rahalla.
Jos Prismassa on irtarit 6,95€/kg ja ihan vieressä olevassa Tokmannissa 3,95€/kg niin kyllä ostan silloin Tokmannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Prismassa on irtarit 6,95€/kg ja ihan vieressä olevassa Tokmannissa 3,95€/kg niin kyllä ostan silloin Tokmannista.
Aloittajan tapauksessa kaupat eivät olleet vierekkäin. Jos sinä ostat karkkia 200 grammaa, niin kannattaako siltikään?
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto, 3-4 kauppaa parin euron takia? Aika vähänpä nämä komppailijat arvostaa omaa aikaansa. Eikö tuokin aika kannattaisi käyttää siihen raskaaseen rahan ja elannon tuomiseen vai onko senkin tuntipalkka 2 euroa brutto? Ja hei, jos hyötyliikunta kiinnostaa, niin varmasti löytyy vähän rahakkaampaakin hommaa. Varmasti tosi moni palkkaa siivous- tai muuttohommiin mielellään. Tarjoan 3 euroa tunti, milloin tuutte?
Voin tulla tekee 15€/tunti mutta sillä ehdolla, että lopetan työn kesken heti kun koen saaneeni tarpeeksi hyötyliikuntaa. Muuten menee ylikuntoon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hyödyntää aina tarjoukset, niin siinä säästää vuodessa parin etelänmatkan verran rahaa.
Varsinkin isommissa ja kalliimmissa ostoksissa kannattaa vertailla hintoja.
Mutta sillä, maksaako karkkipussista viisi senttiä enemmän vai vähemmän ei vuositasolla ole mitään merkitystä. Jos on, kannattaa jättää pussi ostamatta kokonaan. Ja jos halvimman ostaminen tarkoittaa ajan tärväämistä eri kaupoissa juosten tai ylimääräisten ajokilometrien kerryttämistä eli bensan tuhlaamista niin, noh, siinähän ei ole mitään mieltä.
Nimenomaan niillä päivittäisillä viissenttisillä se ero vuositasolla on merkittävä. Ei niillä kalliilla muutaman vuoden välein tapahtuvilla ostoksilla.
Jätä se sika!
hehheeeeheee ehdin ekana :D
Turhanpäiväinen provo koko aloitus ja kerännyt jo pitkän ketjun.
Käsittänättömän typeriä juntteja taas linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
maksoiko ap sen kauppalaskun?
Jos itse maksaa kauppalaskun ja ei myöhemmin ala valittamaan rahojen loppumista, niin silloin se on ok. Mutta mies maksaa ja nainen latoo kalliita sisäfileitä kärryyn vaan sen takia, että ei tarvitse itse maksaa, niin silloin siitä pitää huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
kumpi sen kauppalaskun maksoi ap?
Meillä minä maksan kauppareissuilla ostokset. Sillä ei ole mitään merkitystä, koska ruokaostokset maksetaan puoliksi. Sinä voisit tuon jankkaamisen lopettaa, kysyt samaa joka ketjussa.
eri
Laihduta. Et tarvitse enää yhtään irtokarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hyödyntää aina tarjoukset, niin siinä säästää vuodessa parin etelänmatkan verran rahaa.
Mutta sillä, maksaako karkkipussista viisi senttiä enemmän vai vähemmän ei vuositasolla ole mitään merkitystä. Jos on, kannattaa jättää pussi ostamatta kokonaan. Ja jos halvimman ostaminen tarkoittaa ajan tärväämistä eri kaupoissa juosten tai ylimääräisten ajokilometrien kerryttämistä eli bensan tuhlaamista niin, noh, siinähän ei ole mitään mieltä.
Nimenomaan niillä päivittäisillä viissenttisillä se ero vuositasolla on merkittävä. Ei niillä kalliilla muutaman vuoden välein tapahtuvilla ostoksilla.
No esim. 20 sentin säästö päivässä tekee vuodessa huikeat 73 euroa. Ei oo musta kovin ison vaivan väärti. Se vaivakin pitää kumminkin nähdä joka päivä koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva tarvitsi automatkalla korviketta, itki jo nälkäänsä. Eksä kävi kolmessa kaupassa katselemassa missä olisi halvinta korviketta, ero oli silloin 0,01 - 0,03 € välillä.
Se oli mulla viimeinen pisara tähän piheilyyn. Meillä ainakin paheni loppua kohden ja alkoi ohjeistamaan mua myös missä halvinta ja miten mulla äippälomalla on aikaa kierellä kauppoja. Haluan käydä kerran viikossa Prismassa, en joka päivä monessa eri kaupassa alejen ja halvimman mukaan.
Raha on kauhea juttu jos siitä pitää riidellä ja varsinkin kun rahasta ei ole pulaa vaan kyse on sairaaloisesta piheilystä!
Jos jaksat niin jatka suhdetta. Jos uuvuttaa niin vaihda miestä, ei se tuosta muutu!!
Viitaten tuohon naisten metatyö-ketjuun, kumpikaan teistä ei ollut tehnyt metatyötään jos lähditte automatkalle ilman riittävästi vettä ja korvikejauhetta vauvaa varten. Osasitte varmaan vaippoja ottaa riittävästi mukaan, miksette sitten noita?
Korvikejauhe? Missä maassa tai millä vuosikymmenellä tämän kirjoittaja mahtaa elää? Suomessa korvikkeet on olleet käyttövalmiita jo ainakin 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. 20 sentin säästö päivässä tekee vuodessa huikeat 73 euroa. Ei oo musta kovin ison vaivan väärti. Se vaivakin pitää kumminkin nähdä joka päivä koko vuoden.
Mua kiinnostais että paljonko aikaa tähän 20 sentin säästöön menee päivässä. Jos optimistisesti ajattelisi, että kävelee viereiseen kauppaan, hakee siellä niitä neljää tuotteita, kaikki on maagisesti 5 senttiä halvempia ja ei joudu odottamaan kassalla, niin 15 min voi riittää. Eihän se tee kuin 90 tuntia vuodessa ja tuntipalkka on huikea 1,25 euroa.
Vielä puoliso mukaan niin avot, vain 180 henkilötyötuntia vuodessa. Siis toki jos se tuottaa iloa ja kaupassa käynti on hyväkin hupi, niin ihan jees, kukin tavallaan, mutta varmaan aika harvassa on ne parit joilla olisi noinkin perverssi yhteinen harrastus.
Riippuu tulotasosta. Ap kertoi olevansa ok tuloinen. Silloin liikkumatilaa on enemmän.