Millainen mikseri kannattaa ostaa? Haluan tehdä smoothieta.
köyhän ei kannata ostaa halpaa... näin sanotaan aina. mutta ei ole myöskään 200 euroa tuhlata mikseriin. millainen on ihan hyvä ja kestävä mikseri? mikä kannattaa ostaa? haluan tehdä smoothieta ja dippikastiketta.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:23"]
Kuule, köyhän ei kannata ostaa yhtään mitään. Muussaa banaani haarukalla ja laita sulanutta jäätelöä päälle. Dippikastike on vielä helpompi tehdä laittamalla kermaviilin sekaan valkosipulimurskaa ja mausteita.
[/quote]
Sitä vaan tarkoitin, että smoothie ei ole ihan sama kuin pirtelö, eli milk shake.
Pirtelö on selkeästi sokeri- ja rasvapitoinen välipala tai jälkiruoka, johon tulee aina jäätelöä, sitten hedelmiä, hilloja, marjoja, sokeria, mausteita (kahvia, kaakaojauhetta), ties mitä.
Molemmat on paksua juotavaa, mutta niiden käyttötarkoitus on eri.
Ja jäätelösooda on sitten vielä erikseen :D
Dippikastikkeen tekemiseen ei tarvita muuta laitetta kuin haarukkaa. Paitsi jos sitä pitää olla paljon, niin pieni pallovispilä on kätevämpi.
Ap:n kommenttiin 10
Sauvasekoitinta voi käyttää monenmoisissa astioissa (ei pinnoitetuissa kattiloissa). Ja myös meidän Braunin kanssa tuli n. puolen litran "mittatuoppi". Jos sinulla ei ole kulhoa, niin osta teräskulho, se on paras. Osta mieluiten kaksi, isompi ja pienempi.
Osta nyt vaikka se tehosekoitin ja ala sörssätä, ota riskejä, älä pelkää. Joskus mokaat, yleensä tulet onnistumaan. Ja ne mokat johtuvat enimmäkseen siitä, että olet yhdistänyt smoothieen vääriä aineksia ja se maistuu pahalta, ei siitä millainen laite tai kippo sinulla on. :)
9
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:54"]
600 euroa mikseristä????????????????????????????????????????
Tuo Vitamix............ O_o
[/quote]
Mutta se Oikeasti Kestää, ja höyhentää smoothieksi vaikka kuusenkävyt rikkoutumatta. Mutta jos haluaa vempuloida muovirimpuloiden kanssa, niin ihan vapaasti vaan, ja luontokin kiittää... NOT.
Niin, ja Bamixille saa 25 vuoden takuun.
Miten te oikein teette dippikastikeen haarukalla?????
Minä ainakin laitan dippikastikkeeseen näitä:
-sipulia
-tulista paprikaa
-tomaattia
-yrttejä
-mausteita
Enkä saa niitä millään haarukalla muussiksi! Ainoa vaihtoehto on mikseri tai sauvasekoitin!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:46"]
Osta Vitamixin blenderi, niin sulla on vahva ja kestävä laitse loppuiäksesi.
[/quote]
Ihan mukavaa, mutta kun minä olen jo 73-vuotias, niin loppuelämä on aika lyhyt tässä vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 09:25"]
Niin, ja Bamixille saa 25 vuoden takuun.
[/quote]
Alapeukku?
Olen perehtynyt asiaan kun mietin minkä koneen ostan vauvan soseita varten. Kohtuuhinnalla saa kaksi hyvää laitetta: jos haluat sauvasekoittimen, Bamix on paras, tosi helppo puhdistaa, metalliosat, tehokas, todella kätevä (tämän ostin). Siihen lisäksi Bamixin oma sekoituskulho.
Jos haluat blenderin, osta Wilfa BL-1200. Voittanut testejä, muttei maksa satoja euroja.