Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junalla Briteissä?

Vierailija
02.06.2014 |

Onko joku reissannut junalla Briteissä?

Voiko liput ostaa vasta asemalta kun ei seonkiaika tuolloin vai kannattaako hankkia jo Suomesta? Nettivaraus näytti tosi hankalalta ja pitäis vielä hakea asemalta.

Tartteeko paikkavarausta eli kuinka yleisesti varataan ja onko junat täysiä? Paljonko paikkavaraus maksaa lisää vai kuuluuko lipun hintaan?

Kiitti jos joku viittii vastata

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää! Teidän ohjeilla varmasti selviän.

Miksihän osaa vastauksista oli alapeukutettu.

Vierailija
2/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esim virginin junat ei kulje koko englannissa, ja on vähän hintaviakin. siksi en lähtis niitä ihan heti suosittelemaan. mutta nationalrail.co.uk on paras sivusto junalipuille. tulosta liput kotona ja tarkista millaisella junalla voit lipun kanssa mennä. halvempia lippuja myydään tiettyyn juniin ja jos et kyseisellä junalla mene, joudut ostamaan uuden lipun :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin BritRail passin. Sillä sai matkustaa  6 pv englannissa rajoituksetta, maksoi 2 v sitten alle 200 e. niillä on tarjolla erilaisia lippuvaihtoehtoja, vaikka vaan osaan englantia tai koko brittein saarelle. Tilasin liput netistä ja 2 pv myöhemmin kuriiri toi sen ovelle :-). Itse totesin yksittäisten lippujen tulevankalliimmaksi, ja sit pitäis tietää minkä yhtiön juna yms....

Vierailija
4/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. varsinkin kakkoselle. Taidan kuitenkin katsoa jos ostan ne liput etukäteen.

Muistatteko paljonko paikkalippu nostaa hintaa?

Tuo passi menee lippuhintjen yli mulla, kaksi matkaa teen ja jää noin 140 puntaan

Vierailija
5/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata ajoissa. Monesti liput muuttuu sitä kalliimmaksi, mitä lähemmäs matkustusajankohta tulee eli saatat asemalla maksaa junalipusta enemmän kuin lentolipusta. Ja liput tosiaan saa tulostettua automaatista helposti sillä luottokortilla jolla maksoit. Mä oon käyttänyt thetrainline.com -sivustoa ja minusta se ainakin on helppokäyttönen. Mä en kuollaksenikaan muista miten paikkalippujen kanssa oli, edellisestä brittijunamatkasta 2v aikaa...

Vierailija
6/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista paikkalipun hintaa, mutta mieluummin maksan kuin ahtaudun käytävälle, jotkut jäävät pois kyydistäkin kun eivät mahdu junaan sisälle.

Vierailija
7/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä britrail passeja on 2 päivästä kuukauteen, tai vaikka vaan osaan englantia, ja hinnat vaihtelee. Halvimmat maksaa paljon alle satasen. Katso ihmeessä tarkemmin, valikoimaan on paljon.

Vierailija
8/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katso suoraan vaikka Virgin Trainsin sivuilta,niillä on usein tarjouksia. Veljeni asuu englannissa,ja kuulemma aina jos mahdollista käyttää Virginin junia.

Vierailija
9/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa sellainen juna kuin Overground halpa, ei paikkalippuja.

Vierailija
10/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallista. Nykyään matkustan muilla tavoin, junaliput kalliimpia kuin Etelä-Euroopassa. Viimeksi junassa oli kolmen naisen hörhöseurue, heittelivät kokaiinia ympäri junaa, junahenkilökuntaa ei näkynyt missään

Vierailija
11/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallista. Nykyään matkustan muilla tavoin, junaliput kalliimpia kuin Etelä-Euroopassa. Viimeksi junassa oli kolmen naisen hörhöseurue, heittelivät kokaiinia ympäri junaa, junahenkilökuntaa ei näkynyt missään

Vierailija
12/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan ostaa liput hyvissä ajoin etukäteen niin saa halvemmalla. Yleensä mitä aikaisemmin ostaa, sitä halvemmalla ne saa. Minä olen etukäteen ostamalla saanut liput parhaimmillaan 11 puntaa/suunta kun kalleimmillaan niiden hinta oli joku 29-35 puntaa/suunta.

Liput pitää tosiaan hakea asemalta, automaatista, sillä kortilla jolla liput on ostettu. Minulle on tosin käynyt useamman kerran niin, että kun olen ollut automaatista lippuja hakemassa, automaatti on ilmoittanut ettei tällä kortilla ole ostettu mitään lippuja. Olen sitten saanut liput sieltä lippuluukulta kun olen asian selittänyt. Olen myös varmuuden vuoksi ottanut aina lippujen tilausvahvistuksen/kuitin tulostettuna mukaan, mutta sitä ei ole tarvittu. Lipunmyyjä on ottanut korttini ja käyttänyt sitä jossain laitteessa ja nähnyt suoraan, että olen liput ostanut.

Paikkavaraus ei ole maksanut mitään ekstraa.

Olen yleensä ostanut liput joko tämän http://www.thetrainline.com tai tämän http://www.nationalrail.co.uk kautta. Noissa on kätevää se, että näkee useamman eri junayhtiön hinnat.

Vierailija
13/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tuohon edelliseen tekstiini (13 tässä), että kannattaa tosiaan ottaa se paikkavaraus. Riippuu ihan että mistä menee ja koska, että kuinka paljon junassa on porukkaa. Itse olen useamman kerran ollut junassa joka on ollut ihan täynnä väkeä, jokusen kerran niin täynnä, että osa porukasta on joutunut seisomaan käytävillä koko matkansa ajan. 

Suosittelen siis pelaamaan varman päälle ja ottamaan sen varauksen. Varausta tehdessä saat itse valita, että oletko kasvot menosuuntaan päin, käytävän vai ikkunan vieressä, haluatko pöydällisen paikan jne.

Vierailija
14/16 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varannut liput netin kautta ja tulostanut ne sitten ihan omalla printterillä kotona. Ei siis ole tarvinnut mitään lippua asemalta hakea. Briteissähän junaliikennettä hoitaa monta eri yritystä - onkohan niillä eri käytäntöjä? Paikkaliput kannattaa ilman muuta ottaa, hinnasta riippumatta.

Vierailija
15/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut paljonkin. Helppoa ja edullista kun ei mee ruuhka-aikoina. Helpointa on aina ollut ostaa liput netin kautta Suomessa.

ja siitä voi valita aseman jolta itse löhdössä. Asemilla on automaatteja josta lippu sitten vaan tulostetaan. 

siihen tarvii vaan saman luottokortin jolla lipun osti. Lykkäät sen automaattiin ja se tulostaa sulle liput.

se on oikeesti helppo janyksinkertaisin systeemi.

Vierailija
16/16 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata paikka. Usein ovat täynnä ja monen tunnin matka käytävällä ahtaasti seisoen ei ole mukavaa.