Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten motivoitua välittämään lasten pahoinpitelyistä ja hyväksikäytöistä?

Vierailija
02.06.2014 |

Otsikko on vähän kärjistävä. Tietenkin minusta on kamala juttu, kun ihmisille aiheutetaan kärsimystä. En kuitenkaan pidä lasten kaltoin kohtelua monia muita vääryyksiä pahempana, en huuda hysteerisenä kuolemantuomioita lasten raiskaajille enkä esimerkiksi lahjoita lastensuojelujärjestöille koskaan rahaa. Kaverini on kuitenkin nyt käynnistelemässä kampanjaa tämän asian tiimoilta ja pyysi minua mukaan. Kokemuksesta tiedän, että vapaehtoistyö tässä hankkeessa vaatisi paitsi aikaa, myös nykyistä paljon suuremman palon tälle asialle. Haluaisin auttaa kaveriani, joten onko minun mahdollista jotenkin psyykata itseäni välittämään asiasta intohimoisemmin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on lapsia, luulisi ihan mielikuvituksen riittävän. "Entä jos se olisi sinun lapsesi?" jne.

Vierailija
2/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:25"]

Jos sinulla on lapsia, luulisi ihan mielikuvituksen riittävän. "Entä jos se olisi sinun lapsesi?" jne.

[/quote]

Minulla ei ole omia lapsia eikä lähipiirissäkään oleminulle läheisiä lapsia. Lapset eivät ylipäätään oikein kuulu elämääni. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi pitäisi kuulua: miten uskallan sanoa kaverileni, etten tahdo mukaan vapaaehtoistyöhön, joka on kuitenkin hänelle tärkeä aihe? Ihan vaan aikuistumalla. Kerrot, että kunnioitat hänen panostaan ja omistautumistaan, mutta et itse ole juuri nyt aikeissa aloittaa sitovaa vapaahetoistyötä.

En minäkään aloittaisi, kaikkein vähiten jonkun espanjalaisten katukoirien vuoksi, kun aihe ei kosketa mitenkään.

Vierailija
4/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsia.

Vierailija
5/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis auttaisin ihan mielelläni vapaaehtoistyössä. Minulla on aikaa, olen tehnyt sitä ennenkin, ja se on monella tavalla tosi antoisaa. Kaverini on hyvin pätevä organisaattori ja juuri oikea ihminen tuohon tehtävään. Tiedän kuitenkin, että vapaaehtoistyö vaatii vähän voimakkaampia tunteita itse asiaa kotaa kuin minulla tällä hetkellä on. Muuten sitä ei vain jaksa.

Lapsia en ole nyt hankkimassa. :)

-ap

Vierailija
6/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että näitä lapsia auttavat ne teot enemmän kuin tunteet. Eli jos asia tasolla koet, että on väärin tehdä pahaa lapsille ja sitten osallistut johonkin kampanjaan joka oikeasti auttaa näitä lapsia niin autat vaikka et tuntisi mitään.

Jos taas kohtaat kampanjan aikana näitä lapsia ja sitten olet täysin välinpitämätön en suosittele menemään.

Vierailija
7/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:41"]

Luulenpa, että näitä lapsia auttavat ne teot enemmän kuin tunteet. Eli jos asia tasolla koet, että on väärin tehdä pahaa lapsille ja sitten osallistut johonkin kampanjaan joka oikeasti auttaa näitä lapsia niin autat vaikka et tuntisi mitään.

[/quote]

Tämä on ihan totta. Teot auttavat, eivät tunteet. Käytännössä olen vain huomannut, että sisimmästä täytyy löytyä voimakas tunne siitä, että asia on polttavan tärkeä. Muuten vapaaehtoistyö käy liian raskaaksi. Tunteella on siis merkitystä vapaaehtoiselle, ei niinkään niille autettaville. -ap

Vierailija
8/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omia lapsia eikä lähipiirissäkään oleminulle läheisiä lapsia. Lapset eivät ylipäätään oikein kuulu elämääni. -ap

- Olet kuitenkin Vauva-lehden keskustelupalstalla?

Vierailija
9/9 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompaten aiempia: 

Kerrot rehellisesti kaverille ettet nyt lähde mukaan tähän kampanjaan. Voit kertoa että koet itsellesi läheisemmäksi toisen kohteen (minkä?).

Sinulla ei ole mitään velvollisuutta osallistua juuri kaverisi ajamaan vapaaehtoistyöhön. 

Valitse kohde omien intressiesi mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän