Uskaltaisitko syödä tuoreita espanjalaisia mansikoita
sellaisenaan? Vai pitääkö niille tehdä jotain ennen syöntiä, keittää tms?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:46"]
Ei, kun ensin ne pitää vähintään kolme kertaa ryöpätä, jonka jälkeen pakastaa ja sitten sulatettuna luonnollisestikin keittää. Ja sitten ne voikin kipata roskikseen, kun ovat NIIN myrkyllisiä.
[/quote]
Ne pitää ensin kuivata!!
Minä syön joka aamu kreikkalaisen jogurtin ja pähkinöiden kanssa espanjalaisia mansikoita sekä mustikoita. Koskaan ei ole mitään tullut ja vuoden päivät olen jo tällaista aamupalaa vetänyt :)
Hah :) Menen kesällä kuukaudeksi Espanjaan ja aion syödä tuoreita hedelmiä ja kasviksia, ostaa markkinoilta lihaa ja kahvilan katosta roikkuvaa kinkkua. Otan hampurilaiseeni majoneesia ja sangriaani jääpaloja, ja juon hanavettä. Näin olen tehnyt ennenkin ja elossa ja terveenä ollaan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:14"]
Hah :) Menen kesällä kuukaudeksi Espanjaan ja aion syödä tuoreita hedelmiä ja kasviksia, ostaa markkinoilta lihaa ja kahvilan katosta roikkuvaa kinkkua. Otan hampurilaiseeni majoneesia ja sangriaani jääpaloja, ja juon hanavettä. Näin olen tehnyt ennenkin ja elossa ja terveenä ollaan.
[/quote]Kyllä sikäläisistä elintarvikkeista voi sairastua. Persujen kansanedustaja Juha Väätäinen oli sairastunut niin että oli oksentanut ja ripuloinut ylt ympäri kämppää ja lyönyt vielä päänsäkin kun oli niin heikkoon kuntoon mennyt.
No aiemmin olen niitä ostellut ja aina todennut ne järkyttävän pahan makuisiksi. Sitten työkaveri sai mokomista niin kammottavan vatsataudin, että sen jälkeen ei ole enää tullut haksahdettua. Jaksan odottaa kotimaisiakin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:00"]
Kyllä sikäläisistä elintarvikkeista voi sairastua. Persujen kansanedustaja Juha Väätäinen oli sairastunut niin että oli oksentanut ja ripuloinut ylt ympäri kämppää ja lyönyt vielä päänsäkin kun oli niin heikkoon kuntoon mennyt.
[/quote]
Sitä kutsutaan perskänniksi.
Ollaan syöty jo monta litraa, todella makeita:)