Kysymys varsinkin ensimmäistään odottaville!
Mietiskelin tässä vaunu asiaa...
Mitä mieltä olette, hankitteko vaunut ehdottomasti uutena, vai kelpaavatko käytetyt?
Kiinnostaa ihan siitä syystä, että olen itse parasta aikaa myymässä omia muutaman vuoden vanhoja yhdistelmiä pois ja ostajaa ei tunnu löytyvän..
Onko siis näin, että vaunujen on välttämättä oltava uudet, vaikka tarjolla olisi todella siistejä, edullisia käytettyjä vaunuja?
T. Utelias MatuMama ;o)
Ps. Omat vaunumme ostettiin aikanaan uutena.. Anoppi osti, itse olisimme " joutuneet" ostamaan käytettynä jo ihan rahallisistakin syistä..
Kommentit (24)
sama perinteinen, että appivanhemmat ostivat meille vaunut " perinteen vuoksi" , joten ostettiin uudet. Katselin kuitenkin vanhojakin mm. täältä netistä, mutta huomasin saman kuin joku aiemmin kirjoittanut, että vanhoista pyydettiin ihan tosi huikeita hintoja.. esim. me maksettiin uusista emmaljunga yhdistelmistä n. 600 euroa (sis. hoitolaukun, sadesuojan jne.) tosin oli alennuksessa oleva väri. Täällä netissäkin jotkut pyytää melkein samaa hintaa ja jopa enemmänkin samanlaisista käytetyistä!!!
Meillä ei oikeastaan ollut paljoa etukäteisvaatimuksia, muuta kuin että suosittu merkki, joka sitten takaa todennäköisesti toimivuuden, turvallisuuden ja kestävyyden. Mutta kun käytettyinä katselin, niin tosiaan hyväkuntoisista sai pulittaa melkein uusien hinnan, ja käytetyt on kuitenkin aina käytetyt. Hyvällä tuurilla voi löytää hyvätkin kohtuullisella hinnalla, mutta ei se mitään helppoa ole... varsinkin, kun ostamisen lisäksi lankeaisi myös noutaminen ja ihan hirveän kaukaahan nyt ei viitsisi lähteä hakemaankaan...
Olen katsellut muuitakin tuotteita käytettyinä.. ja sellaisen olen huomannut omalla kohdallani, että ilmoituksia on ihan hirveästi ja vain pieni osa tuotteista selllaisia joita voisi edes kuvitella ostavansa (omaan tarkoitukseen väärän kokoisia, näköisiä tms.) joten ilmoituksia kahlatessa mielestäni on tärkeintä, että ilmoituksessa KUVA ja mahd. tarkka kuvaus tuotteesta. Sillä jos kuvaa ei ole, ei sitä jaksa alkaa tilailemaan mitenkään sähköpostitsekaan, vaan sitä siirtyy sitten tarkastelemaan sellaisia tuotteita joista kuva jo valmiina ilmoituksessa..
Meillä on jo valmiiksi varattuna käytetyt vaunut. Mieheni sisko osti miehensä kanssa yhden kiinteistön kaikkine romuineen. Jostakin varastosta löytyi (Luoja yksin tietää, mitä merkkiä ja kuinka vanhat) ihan toimivan oloiset vaunut. Oliko niin, että löytyi vielä sadesuoja ja ötökkäverkko, näistä en enää muista. Vaunut ovat olleet meille varattuna jo hieman yli vuoden, kun tämä meidän baby-projekti on vähän venähtänyt.
Muista tarvikkeista en oikein osaa sanoa, riippuu varmaankin rahatilanteestakin. Käytetytkin kelpaavat. Miehen sisarelta saisi periaatteessa varmasti lainaan, mutta heidän nuorimmainen (täyttää lokakuussa vuoden) tarvitsee helmikuussa vielä sänkyä ja istuimia itsekin. Ja ystäväperheen juuri vuoden täyttänyt prinsessa tarvitsee myös vielä helmikuussa näitä välineitä itsekin. Katsotaan nyt, mitä löydetään ja mihin hintaan.
ihan jo siitä periaattesta että kierrättäminen säästää luontoa. Lisäksi uudet lastenvaunut, pinnasängyt jne. on mun mielestä rumia. Onneksi retro on muutenki muodissa niin en ehkä ole ainut joka ajattelee näin:)
Meille tulossa nyt esikoinen ja kaikki alkaa oleen vauvaa varten valmista....vaunuista maksettiin 20e (ne on todella vanhat mutta käytön jälkiä ei ole muuta kuin renkaissa, muuten ihan kuin uudet) ja pinnasängystä 5e. Turvakaukalo meillä on siskolta lainassa....
Kylpyamme tulee uutena. Ja pinnasängy patja.
Meillekin esikoista odottaessa ukki ja mummi lupasivat ostaa uudet vaunut, vaikka siinä vaiheessa oli todennäköistä, että esikoinen jää ainokaiseksi. Ostimme tunnettua vaunumerkkiä olevevat perusvaunut, joissa löytyi kaikki perusasiat, mutta ei viime hetken uutuusjuttuja. Värikään ei ollut se kaikkein kaunein. Mutta...
Kun talvi tuli, ei sillä värillä ole todellakaan väliä, sillä silloin pidin vaunun suojana on usein sadesuojaa räntäsaetta ja roiskeita vastaan. (Suojaa myös tuulelta) ja kesällä oli vaunukopan päällä aina jokin ötökkäsuoja. Värillä ei siis ole mielestäni paljoa väliä.
Nyt kun toista odotan ja lasten ikäeroksi on tulossa reilu kaksi vuotta, olen kauhussani ajatellut, että joutuu kuitenkin ostamaan vielä tuplarattaat, kuten moni palstalla olija on suositellut. Joten näin ajatellen, käytetyilläkin pärjää ihan hyvin, jos aikoo kuitenkin hankkia lisää lapsia pienellä ikäerolla. Tässä yksi näkökulma...