Tieättekö sen tunteen töissä kun joillekin tietyille tyypeille sysätään koko ajan enemmän ja enemmän vastuuta, mutta
sulle ei. Ja sitten tulee tunne, että ne vaan rakentaa sulle sellasta profiilia, että sut ois helppo potkia pois. Tyyllin, ei se oo thenyt täällä mitään. Sitten jos yrität tuoda sitä esille, niin joko sivuutetaan tai syytetään sinua, että kun sinä olet tuollainen.
Kommentit (12)
No semmoinen olo on ollut joskus et jos oot ollut jossain tehtävässä pitkään, niin sulle kasataan niitä tiettyjä hommia etkä ehdi opetella uutta. Sitten tulee uusi työntekijä tekemään samaa hommaa, mutta sille opetetaan muuta myös. Sitten yt-ssä sä saat lähteä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä.
Työelämässä kannattaa olla aktiivinen ja tuoda esille kiinnostus, jotta sinulle osataan antaa vastuuta juuri niihin tehtäviin. Ajatuksenlukijoita esihenkilöt eivät ole.
Niin vaikka on osoittanut kiinnostusta ja kertonut, eikä silti anneta mitään. Eli halutaan sivuuttaa vain ja rakentaa sulle sellaista mitään tekemättömän profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä.
Työelämässä kannattaa olla aktiivinen ja tuoda esille kiinnostus, jotta sinulle osataan antaa vastuuta juuri niihin tehtäviin. Ajatuksenlukijoita esihenkilöt eivät ole.
Niin vaikka on osoittanut kiinnostusta ja kertonut, eikä silti anneta mitään. Eli halutaan sivuuttaa vain ja rakentaa sulle sellaista mitään tekemättömän profiilia.
Mä olen kokenut myös tällaista. Selkeästi ja monta kertaa ilmoitin halukkuuteni muihin tehtäviin ja niihin valittiin aina joku jolla oli jo valmiiksi ns. parempi homma. Ja nämä eivät suinkaan olleet mua paremmin koulutettuja tms. vaan päinvastoin. Lopulta sitten irtisanouduin koko firmasta.
Tai se tunne kun oot ylityöllistetty ja silti oletetaan sun vaan hymyssä suin tekevän "vielä tää yksi pikku jobi". Sitten aletaan puhua lisätesursseista ja kuinkas ollakaan, toimenkuvaan on kerätty sun töistä ne mielekkäimmät palat. Sulle jäisi työt joista olet halunnut eroon jo pitkään. Haet tietenkin paikkaa ja pomo sanoo suoraan että et tule valituksi koska sitten kukaan ei tee niitä muita hommia. Mitäs jos vaikka rekrytoisitte jonkun siihen? Vai onko liian radikaali ajatus?
Joo älkää tehkö töitänne liian hyvin koska se todella pysäyttää ura- ja palkkakehityksen siihen. Minä äänestin jaloillani. Pomo oli aidosti hämmästynyt, sanoi luulleensa minun olevan tyytyväinen kun sain työmäärän pienemmäksi. Ilmeisesti ei kertaakaan kuunnellut kun puhuin aiheesta😐 Ei mua kiinnosta vetää kahvasta seuraavaa viittä vuotta. Välillä vois kokeilla vaikka miten kampea väännetään 🤭 Jos alainen haluaa kehittää sekä itseään että toimenkuvaansa kannattaa kuunnella. Kehityshaluinen ei jää tylsistymään jos luvassa ei ole muutosta.
Vierailija kirjoitti:
No semmoinen olo on ollut joskus et jos oot ollut jossain tehtävässä pitkään, niin sulle kasataan niitä tiettyjä hommia etkä ehdi opetella uutta. Sitten tulee uusi työntekijä tekemään samaa hommaa, mutta sille opetetaan muuta myös. Sitten yt-ssä sä saat lähteä.
Tämä juuri eikä auta kuinka monta kertaa asiasta puhut ja muistutat. Minä en jäänyt odottamaan yt!tä vaan lähdin itse. Onneksi löytyi muualta kiinnostava paikka.
Olin se, jolle vaan kasattiin ja kasattiin lisää hommaa, vaikka huomautin aiheesta. Kun irtisanouduin, suututtiin.
Vierailija kirjoitti:
🥱
No mikä pientä vauvaa haukotuttaa? Taas joku esimies, joka ei osaa johtaa?
Mene jollekin johtajakurssille opettelemaan miten ihmisä johdetaan.
Olen ollut tällaisessa työpaikassa. Siellä pomot palkkasivat kavereitaan töihin ja näillä osaamattomille tampioille annettiin lisää ja lisää vastuuta. Ei yllätys mitä siitä sitten seurasi. Sain tarpeekseni ja pakenin uppoavasta laivasta. Oli hyvä ratkaisu.
Sitten jos yrität tuoda sitä esille, Niin joko sivuutetaan tai syytetään sinua, että kun sinä olet tuollainen.
joo. No millainen siitten olet? Minä kysyn tätä siksi, että meillä töissä koko ajan haetaan ihmisiä, joille voisi jakaa vastuuta ja samaan aikaan siellä on ihmisiä, jotka kokevst samalla tavalla kuin sinå, että heidät sivuutetaan.
Heidät sivuutetaan siksi, että heillä on aina paljon valitettavaa ja ongelmia, muttei ikinä mitään käyttökelpoisia ratkaisuja mihinkään. Kriittinen ajattelu on viety vasta ensimmäiselle asteelle ja kaikkia siis moititaan, mutta mitään rakentavaa ei saada aikaan tai edes haluta. Ei tuolla tavalla pysty motivoimaan muita, eikä voida olettaa, että kenellekään voisi antaa vastuuta viedä työtä kohti päämäärää, jota ei näköjään ole edes itse hyväksynyt.
osa heistä sivuutetaan myös siksi, että yhteistyö heidän kanssaan on raskasta ja vaikeaa. Heitä pitää paimentaa tekemään oma osuutensa ja siinä on aina jotain sähläystä ja säätöä ja pyörä pitää keksiä ja rakentaa joka kerta uudelleen. Yritys delegoida näille tuottaa kerta toisensa jälkeen liikaa lisätyötä delegoijalle. Eivöt ole niin päteviä kuin luulevat.
ja jotkut sivuutetaan myös siksi, että he vaikka ovat älykköitä ja päteviä, he käyttäytyvät niin huonosti, ettei heitä voi päästää esim ylemmän johdon tai asiakkaiden näkyville.
mieti, kuka sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos yrität tuoda sitä esille, Niin joko sivuutetaan tai syytetään sinua, että kun sinä olet tuollainen.
joo. No millainen siitten olet? Minä kysyn tätä siksi, että meillä töissä koko ajan haetaan ihmisiä, joille voisi jakaa vastuuta ja samaan aikaan siellä on ihmisiä, jotka kokevst samalla tavalla kuin sinå, että heidät sivuutetaan.
Heidät sivuutetaan siksi, että heillä on aina paljon valitettavaa ja ongelmia, muttei ikinä mitään käyttökelpoisia ratkaisuja mihinkään. Kriittinen ajattelu on viety vasta ensimmäiselle asteelle ja kaikkia siis moititaan, mutta mitään rakentavaa ei saada aikaan tai edes haluta. Ei tuolla tavalla pysty motivoimaan muita, eikä voida olettaa, että kenellekään voisi antaa vastuuta viedä työtä kohti päämäärää, jota ei näköjään ole edes itse hyväksynyt.
osa heistä sivuutetaan myös siksi, että yhteistyö heidän kanssaan on raskasta ja vaikea
En ole mikään noista. Ei ole edes mahdollista, koska ei anneta mahdollisuutta.
En tiedä.