Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin koiran. Nyt myyjä haluaisi perua kaupat.

Vierailija
01.06.2014 |

Uskomaton tilanne. Ostin pari viikkoa sitten aikuisen koiran. Koira on AIVAN ihana, siis kertakaikkisen täydellinen pakkaus. Koko perhe on aivan ihastuksissaan.

Koira kotiutui hienosti ja oli heti osa perhettä. Ei itke ikävää, lenkkeilee vapaana, tottelee kaikkia pyyntöjä ja siis ihan täydellinen pakkaus. Ihmetellyt olen hiljaa mielessäni miksi moisesta on haluttu edes luopua.

Koiraa hankkiessa olin varautunut takaiskuihin, että kaikki myyjän väittämät ei voi pitää paikkaansa, mutta väärässä olin. Koira on juuri niin upea millaisena se minulle myytiin.

No, nyt myyjä on katumapäällä. Kirjallista kauppakirjaa ei ole. Ainoastaan sähköpostit minulla on tallessa, joissa todetaan kaupanteko. Voiko myyjä jollain konstilla vaatia koiran palautettavaksi? :(

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä myydä koira voitolla takaisin.

Vierailija
62/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:58"]

Ihan oksettA miten jotkut kirjoittavat koirasta kuin se olisi tavara. Eihän adptotua lastakaan voi noin vaa että no nyt mä haluisin sen takaisin. Ihan sama onko koira ollut päivän vai viikkoja koira muistaa entisen omistajan. Ja koira kaipaa kotiinsa, mutta jos koiralla on negatiivisia muistoja entisestä kodista ei hän sinne kaipaa. Olen muuttanut toiseeb kaupunkiin yli puolivuotta sitten ja vahempieni koira muistaa minut vaikka ei olla 2 kuukauteen nähty. Riemu ratkeaa joka ikinen kerta. Samoin koiramme tietää mitä eläinlääkärissä tehdään ja pistää stopin el.lääkärin oven edessä vaikka käy siellä vain kaksi-kerran vuodessa . :)

[/quote]

Ja mua oksettaa ihmiset jotka inhimillistää koiria. Kohdelkaa niitä koirina, se on niille kaikkein parasta. Koira on koira, siitä ei ihmistä tule vaikka kuinka vakuuttelis sen olevan liki ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se koira oli omistajalleen niin kamalan tärkeä, niin eiköhän siitä luopumisella ole ollut aika painava syy. Tuskin se syy on mihinkään muuttunut, joten todellakin pidät sen koiran.

Vierailija
64/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun AP ei kannata tuntea huonoa omaatuntoa tässä asiassa. Olet koirasta maksanut ja tarjonnut sille hyvän kodin, joten älä peru kauppaa! Kertomasi perusteella kuulostaa siltä ettei edellisellä omistajalla ollut tarpeeksi aikaa koiralle. Hän on päätöksensä tehnyt ja nyt joutuu elää asian kanssa...elämä on valintoja. Edellisen omistajan olisi pitänyt koiraa hankkiessaan miettiä, onko hänelle aikaa koiralle ja pystyykö hän tarjota sille koiran arvoisen elämän. Älä myöskään suostu mihinkään järjestelyihin, joissa koira saa tavata kuukausittain edellistä omistajaa. Sillä on nyt uusi hyvä koti ja mielekästä tekemistä,  ei olisi oikein ns. sekoittaa koiran päätä yhtään enempää. Koira saattaa kaivata edellistä omistajaa, mutta niinhän pennutkin kaipaavat emäänsä kun ne vieroitetaan.

Vierailija
65/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään pura kauppaa. Sinulla on sähköpostit todisteena.

Koiralla on luonanne kertomasi mukaan paremmat oltavat kuin alkuperäisen omistajan luona. Sekin tukee sitä, ettet pura kauppaa.

Ihme ailahtelua myyjältä. Ensin myy koiran ja sitten haluaisi sen takaisin. Ei sellainen käy päinsä. Koira tarvitsee luotettavan hoitajan, selvät rutiinit, riittävästi ravintoa, liikuntaa, seuraa ja aktiviteettaja. 

Iloitkaa uudesta koirastanne ja antakaa sille uusi ihanampi elämä luonanne!

Vierailija
66/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vaihtanut muutaman sähköpostin myyjän kanssa...

Hän vetosi masennukseen ja hetkelliseen mielenhäiriöön. Tätä ei tue aiempi kertomus jonka mukaan hän on etsinyt koiralle kahteen otteeseen jo kotia, sopivaa vaan ei ole löytynyt.

Kerroin myyjälle koiran voinnista. Kuinka on saanut painoa (kylkiluut ei enää paista turkin alta), virkistynyt, kunto kasvanut kohisten. Kerroin myös kuinka koira on aamulla onnesta sekaisin kun nousen ja astumme pihalle aamukahville. Miten rakastaa lapsia ja lapset koiraa. Jopa mieskin, joka on vannoutunut metsästyskoiraihminen, on tämän pikkuisen ilopillerin lumoissa.

Myyjän viestit saivat tympeän sävyn, mutta kirjoitti ymmärtävänsä miksen halua kauppaa perua. Lisäksi olisimme joutuneet itse viemään koiran, sillä myyjällä ei ole autoa. Olisi kyllä ihan hirveä tilanne ajella sama matka jonka aiemmin niin onnessamme ajelimme koirulia hakemaan. Palauttaa sinne synkeään yksiöön, ydinkeskustan asfalttiviidakkoon :( 

(Olen hieman dramaattisella tuulella ja järkyttynyt myyjän pyynnöstä :)

Mutta nyt toivon, ettei myyjästä enää kuulu tähän asiaan liittyen. Lupaamiaan papereita/tarvikkeita jotka unohdimme sinne ei ole lähettänyt. Koiraa on tervetullut katsomaan jos meillä päin liikkuu. ap

Vierailija
67/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämän kaiken perusteella on syytä olettaa, että ihan hyvä että koira vaihtoi omistajaa... :) Ei kuulosta järin vastuulliselta koiranomistajalta (eikä kaupantekijältä!). 

No, onnea uudelle perheenjäsenelle ja nauttikaa yhteiselosta! :) 

Vierailija
68/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää palauttako koiraa. Selvästi ei ole kykenevä koiran omistaja tuo edellinen omistaja.

Vierailija
69/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:03"]Ehdota että hän saa käydä tapaamassa koiraa parin viikon välein ja viedä vaikka lenkille?

Koirakin olisi onnellisempi kun tapaisi vanhan omistajan silloin tällöin :)

[/quote]

Tyhmää. Eiköhän se varastaisi sen rekun.

Vierailija
70/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:42"]

Ette selkeästikään ajattele koiran parasta! Ihme minä-minä mammoja.

Koira varmasti kaipaa alkuperäistä omistajaansa, ei koirat sitoudu uusiin ihmisiin parissa viikossa.

[/quote]

Höpö höpö.  Koira ei kaipaa, se tuskin edes muistaa edellistä omistajaansa, varsinkin kun sitä kohdellaan hyvin, sillä on seuraa ja aktiviteettejä.

Koira ei ole IHMINEN

[/quote]

Höpö höpö itsellesi. Tiedätkö tämän??

http://vivas.fi/koira-palasi-paivittain-paikkaan-missa-naki-omistajansa-viimeisen-kerran/

Vierailija
71/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että et koskaan saisi lemmikkiä. Toivottavasti et edes lasta.

Vierailija
72/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylwmpi vastaus oli 65 viestin kirjoittajalle. Raivostuttaa

Vierailija
73/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oksettA miten jotkut kirjoittavat koirasta kuin se olisi tavara. Eihän adptotua lastakaan voi noin vaa että no nyt mä haluisin sen takaisin. Ihan sama onko koira ollut päivän vai viikkoja koira muistaa entisen omistajan. Ja koira kaipaa kotiinsa, mutta jos koiralla on negatiivisia muistoja entisestä kodista ei hän sinne kaipaa. Olen muuttanut toiseeb kaupunkiin yli puolivuotta sitten ja vahempieni koira muistaa minut vaikka ei olla 2 kuukauteen nähty. Riemu ratkeaa joka ikinen kerta. Samoin koiramme tietää mitä eläinlääkärissä tehdään ja pistää stopin el.lääkärin oven edessä vaikka käy siellä vain kaksi-kerran vuodessa . :)

Vierailija
74/79 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kommentoijat ovat julmia edelliselle omistajalle. Olen hyvin varma, että edellinen omistaja on rakastanut koiraansa ja voimavaroillaan tarjonnut parhaan mahdollisen kodin, ja katuu aidosti. Koira on ihmisen paras ystävä ja hän varmasti aidosti kaipaa ystäväänsä.

Vierailija
75/79 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 21:36"]

Monet kommentoijat ovat julmia edelliselle omistajalle. Olen hyvin varma, että edellinen omistaja on rakastanut koiraansa ja voimavaroillaan tarjonnut parhaan mahdollisen kodin, ja katuu aidosti. Koira on ihmisen paras ystävä ja hän varmasti aidosti kaipaa ystäväänsä.

[/quote]

Kaipaa varmasti mutta se juna meni jo. Entisellä omistajalla ei ole/ollut oikeutta vaatia koiraa takaisin eikä ap:llä mitään velvollisuutta koiraa takaisin luovuttaa. Kun haluaa luopua eläimestään, pitää se ajatella läpi huolella ennen kuin luopuu ettei sitten käy näin kun tässä tapauksessa.

Vierailija
76/79 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä viestistä on aikaa, mutta olen hieman samanlaisessa tilanteessa. Tietääkö kukaan, onko minulla mitään oikeuksia tällaisessa asiassa. Aikuinen koira on asunut kanssani reilut puoli vuotta, ja olen tietysti kiintynyt häneen enemmän kuin kehenkään muuhun. Olen muuttamassa toiseen kaupunkiin ja suullinen sopimus siitä useampaan kertaan että saan koiran mukaan. Yhtenä päivänä omistaja kysyi haluanko ostaa koiran, sanoin että vaikka heti. Omistaja sanoi miettivänsä vielä, puhuvansa perheensä kanssa. Sovittiin että palataan asiaan muutaman päivän kuluttua. Parin tunnin kuluttua omistaja kuitenkin ilmoitti viestillä että myy koiran minulle. Kysyin onko hän varma ja hän vastasi että on aivan varma. Sovittiin hinta ja hän antoi tilinumeronsa, sanoin ostavani koiran ja laittavani rahat tilille heti kun olen käyttänyt koiran omakustanteisesti eläinlääkärin tarkastuksessa. Seuraavana päivänä, noin 18 tuntia edellisen jälkeen hän ilmoitti ettei halua sittenkään myydä. En tietenkään ollut vielä siirtänyt rahoja, mutta lääkäriajan koiralle olin jo seuraavaksi aamuksi ehtinyt varata. Viestisopimus ei taida olla mitenkään virallisesti pätevä kun rahaa en ehtinyt vielä siirtää?

Kiitos jos joku osaisi auttaa

Vierailija
77/79 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suullinen sopimus on sitova. Eli saat pitää koiran, kunhan maksat sovitun summan. Toki välisi tuohon myyjään menevät lopullisesti...

Vierailija
78/79 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:12"]Edellisestä viestistä on aikaa, mutta olen hieman samanlaisessa tilanteessa. Tietääkö kukaan, onko minulla mitään oikeuksia tällaisessa asiassa. Aikuinen koira on asunut kanssani reilut puoli vuotta, ja olen tietysti kiintynyt häneen enemmän kuin kehenkään muuhun. Olen muuttamassa toiseen kaupunkiin ja suullinen sopimus siitä useampaan kertaan että saan koiran mukaan. Yhtenä päivänä omistaja kysyi haluanko ostaa koiran, sanoin että vaikka heti. Omistaja sanoi miettivänsä vielä, puhuvansa perheensä kanssa. Sovittiin että palataan asiaan muutaman päivän kuluttua. Parin tunnin kuluttua omistaja kuitenkin ilmoitti viestillä että myy koiran minulle. Kysyin onko hän varma ja hän vastasi että on aivan varma. Sovittiin hinta ja hän antoi tilinumeronsa, sanoin ostavani koiran ja laittavani rahat tilille heti kun olen käyttänyt koiran omakustanteisesti eläinlääkärin tarkastuksessa. Seuraavana päivänä, noin 18 tuntia edellisen jälkeen hän ilmoitti ettei halua sittenkään myydä. En tietenkään ollut vielä siirtänyt rahoja, mutta lääkäriajan koiralle olin jo seuraavaksi aamuksi ehtinyt varata. Viestisopimus ei taida olla mitenkään virallisesti pätevä kun rahaa en ehtinyt vielä siirtää?

Kiitos jos joku osaisi auttaa
[/quote]

Raha ei vaihtanut omistajaa, myyjä kerkisi perua ennen kauppoja joten tilanteelle ei voi mitään.
Koira rinnastetaan laissa tavaraan, kukaan ei voi pakottaa myymään jos mieli muuttuukin.
Mutta jos kaupat on tehty jo, sitä ei tarvitse purkaa vaikka myyjä tulisikin katumapäälle.

Vierailija
79/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soppa on ratkaistu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi