Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin koiran. Nyt myyjä haluaisi perua kaupat.

Vierailija
01.06.2014 |

Uskomaton tilanne. Ostin pari viikkoa sitten aikuisen koiran. Koira on AIVAN ihana, siis kertakaikkisen täydellinen pakkaus. Koko perhe on aivan ihastuksissaan.

Koira kotiutui hienosti ja oli heti osa perhettä. Ei itke ikävää, lenkkeilee vapaana, tottelee kaikkia pyyntöjä ja siis ihan täydellinen pakkaus. Ihmetellyt olen hiljaa mielessäni miksi moisesta on haluttu edes luopua.

Koiraa hankkiessa olin varautunut takaiskuihin, että kaikki myyjän väittämät ei voi pitää paikkaansa, mutta väärässä olin. Koira on juuri niin upea millaisena se minulle myytiin.

No, nyt myyjä on katumapäällä. Kirjallista kauppakirjaa ei ole. Ainoastaan sähköpostit minulla on tallessa, joissa todetaan kaupanteko. Voiko myyjä jollain konstilla vaatia koiran palautettavaksi? :(

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:03"]

Ehdota että hän saa käydä tapaamassa koiraa parin viikon välein ja viedä vaikka lenkille?

Koirakin olisi onnellisempi kun tapaisi vanhan omistajan silloin tällöin :)

[/quote]

Ihan tuollaiseen en ole valmis sitoutumaan. Lisäksi välimatka on satoja kilsoja, joten tuollaista en ala ehdottamaan... ap

[/quote]

Oletpas itsekäs etkä ajattele koiran parasta. Koira olisi onnellisempi jos tapaisi omistajan edes 1-2kk välein!

[/quote]

Liekö viestisi sarkastinen, mutta kuka hullu nyt tuollaiseen järjestelyyn sitoutuisi?!

Vierailija
42/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette selkeästikään ajattele koiran parasta! Ihme minä-minä mammoja.

Koira varmasti kaipaa alkuperäistä omistajaansa, ei koirat sitoudu uusiin ihmisiin parissa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:42"]

Koira varmasti kaipaa alkuperäistä omistajaansa, ei koirat sitoudu uusiin ihmisiin parissa viikossa.

[/quote]

Mitäs jos koira palautetaan yksiöön ja omistaja saa taas päähänpiston myydä koira uudestaan. Pahimmassa tapauksessa vielä johonkin huonoon kotiin.

Vierailija
44/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:03"]

Ehdota että hän saa käydä tapaamassa koiraa parin viikon välein ja viedä vaikka lenkille?

Koirakin olisi onnellisempi kun tapaisi vanhan omistajan silloin tällöin :)

[/quote]

Ihan tuollaiseen en ole valmis sitoutumaan. Lisäksi välimatka on satoja kilsoja, joten tuollaista en ala ehdottamaan... ap

[/quote]

Oletpas itsekäs etkä ajattele koiran parasta. Koira olisi onnellisempi jos tapaisi omistajan edes 1-2kk välein!

[/quote]

Täysin turhaa koiran pään sekoittamista. Koira ei ymmärrä "tavataan kerran kuussa"-järjestelyjen päälle. Uusi perhe, ja vanha omistaja käy yhtäkkiä päivän verran lellimässä. Koira vain hämmentyisi ja muuttuisi apaattiseksi, kun ihmettelisi miksi vanha omistaja jälleen lähtee ja jättää. Pelkkää eläimen kiusaamista tuollainen.

Vierailija
45/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyytesi takia joudut kiistelemään myyjän kanssa! 1. Aina kirjallinen dokumentti kaupasta! 2. Tilisiirto todentaa suorituksen ja sen ajankohdan.

Vierailija
46/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt parempi vaan, että koira on teillä ja vain yksin teillä. Koti on vaihdettu ja kaikki muu on turhaa koiran sekoittamista. Vanha omistaja tuli hetkellisesti tunnontuskiin (ja syytä onkin), mutta varmaan tottuu ajatukseen ja tietää sisimmässään, että koiran on parempi olla nyt uudessa kodissa.

Vierailija
47/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot entiselle omistajalle kuinka olette kiintyneet koiraan ja miten hyvin se viihtyy luonanne, ettekä todellakaan halua luopua siitä.

Äitini joutui luopumaan koirastaan kun liikkuminen kävi huonoksi ja koiran hoito ja ulkoilutus vaikeaksi. Hänellä oli huoli koirasta, kun se meni uuteen kotiin. Jonkun ajan päästä soittikin uudelle omistajalle ja sanoi, että hän voi ottaa koiran takaisin. Uusi omistaja ei halunnut koirasta luopua, sanoi että siitä on tullut jo perheenjäsen ja kaikki pitävät siitä paljon. Kivi vierähti äitini sydämeltä kun huoli koiran voinnista helpotti.

Vierailija
48/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaisin myyjälle ettei kauppaa pureta. Ei siinä tarvi mitään selitellä. Olisi miettinyt asiat loppuun asti ennenkuin myi lemmikkinsä. Ihme tuuliviiri,ei tuollaiset lemmikkejä tarvi

Vierailija
49/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Höpö höpö. Koira tottuu uuteen laumaansa viikossa kahdessa eikä osaa kaivata vanhaa. Koiralla ei ole tietoisuutta ja se elää hetkessä. Älkää inhimillistäkö koirianne.

Vierailija
50/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt seuraavaksi, että olet poistanut ne sähköpostit. Printtaa ne edes, jotta sinulla on oikea todiste.

Käteisellä maksetusta kannattaa aina ottaa kuitti tai maksaa muuten sillä tavalla, että tarvittaessa löytyy vaikka henkilötodistaja. Ei se ihan riitä, että rahat on nostettu.

Vierailija
51/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran vapaus on tiukasti lailla säädelty
Metsässä oma kiltti pikkukoira saattaa löytää itsestään suuren saalistajan. Koira saa olla vapaana vain maanomistajan ja metsästysoikeuden haltijan luvalla.

Metsässä irrallaan juoksevat koirat ärsyttävät muun muassa metsästäjiä. Metsästäjät ovat huolissaan koirien vaikutuksesta riista- ja muihin eläimiin. Joskus irrallaan juokseva koira saattaa myös haitata luvallista metsästystä.

Koirien irtipitoa taajamissa ja metsissä säätelevät järjestys- ja metsästyslaki.

- Metsästyslain lähtökohta on se, että ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti. Lisäksi lainsäädännössä on erikseen kiinnipitoaika maaliskuun alusta 19. elokuuta saakka, sanoo Satakunnan riistapäällikkö Antti Impola.

Impolan mukaan hänelle tulee aika ajoin yhteydenottoja asian vuoksi.

- Tästä syntyy välillä sekaannusta, kun luullaan, että koirilla olisi joku irtipitoaika. Mitään sellaista ei ole. Pääsääntö on se, että koiran pitää olla aina kiinni, sanoo Satakunnan riistapäällikkö Antti Impola.

Pienelläkin koiralla voi herätä saalisvaisto, kun ruskakko juoksee nenän edestä

– Satakunnan Kennelpiirin puheenjohtaja Jarkko Fagerström

Vika ei ole koirassa

Satakunnan Kennelpiirin puheenjohtaja Jarkko Fagerström muistuttaa koiranomistajia siitä, että metsässä koira saattaa käyttäytyä aivan eri tavoin kuin kotona. Koira on jalostettu aikanaan kulkemaan luonnossa ja saalistamaan.

- Täytyy muistaa että koira on eläin, jolla on omat vaistonsa ja tapansa. Saalistusvaisto voi pikkusellakin koiralla herätä. Koulutettukin koira voi unohtaa kaikki komennot, kun metsässä sen kuonon edestä loikkii rusakko.

Fagerströmin painottaa, että koiraa ei voi syyttää, vaan vika on hihnan toisessa päässä.

- Metsästäjiä enemmän käärmeissään ovat lenkkeilijät. Koiranomistajan tulee muistaa, että irrallaan oleva koira voi pelottaa ja kilttikin puudeli voi purra.

Fagerströmiä harmittavat etenkin koiranomistajat, jotka ajattelemattomuuttaan pitävät koiria auki lintuluodoilla, missä ne rikkovat linnunpesiä. Pahinta aikaa on kevät ja alkukesä, kun luonto on herkimmillään.

Vapaat juoksupaikat vähissä

Missä koira sitten saisi juosta vapaana? Eikö Suomessa metsää riittäisi?

Nämä ovat kieltämättä lakipykäliä, joita aika avoimesti rikotaan

– Riistapäällikkö Ari Impola

- Koirapuistoissa ja -tarhoissa sekä omalla pihalla. Muualla vain maanomistajan luvalla. Alle viiden kuukauden ikäinen pentu voi olla vapaana missä vaan, sanoo Satakunnan Kennelpiirin puheenjohtaja Jarkko Fagerström.

- Kyllähän meillä metsää ja tilaa riittäisi koirien juosta vapaana, mutta se ei ole luonnoneläin vaan kotieläin. Laki nyt vaan lähtee siitä, että koiraa tai muuta kotieläintä ei saa pitää vapaana ilman maanomistajan lupaa. Tässä joudutaan poikkeamaan siitä, mikä eläimen kannalta ehkä olisi mielekkäintä, toteaa riistapäällikkö Ari Impola.

Fagerström muistuttaa, että  on sekä koiran että omistajan etu,  että koira on hallitusti kiinni. Hänen mukaansa koirakuri on parantunut Suomessa selvästi.

- Kaksikymmentä vuotta sitten koirat olivat Suomessa paljon vapaammin auki. Koirakuri on nyt aika hyvällä mallilla.

Vierailija
53/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei kaipaa enää alkuperäistä omistajaa, etkö tunne sanontaa "siinä koiralla koti, missä ollut kolme yötä".

Vierailija
54/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha omista on ailahtelevainen, ei hyvä. Koira taitaa saada liikuntaa paljon ap:n luona ja aikaa löytyy koiralle ja siitähän koira tykkää.

Kissat ja koirat kyllä erottaa aina sen paremman kodin.

Vierailija
55/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Höpö höpö.  Koira ei kaipaa, se tuskin edes muistaa edellistä omistajaansa, varsinkin kun sitä kohdellaan hyvin, sillä on seuraa ja aktiviteettejä.

Koira ei ole IHMINEN

Vierailija
56/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:42"]

[/quote]Höpö höpö. Koira tottuu uuteen laumaansa viikossa kahdessa eikä osaa kaivata vanhaa. Koiralla ei ole tietoisuutta ja se elää hetkessä. Älkää inhimillistäkö koirianne.

[/quote]

Totta kai osaa, mutta tämä yksilö ei nyt näytä kaipaavan.

Koiralla muuten on tietoisuus.

Vierailija
57/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap,

vaikutat tosi fiksulta ihmiseltä. Hyvää kesää sinulle ja koko perheellesi, myös sen uusimmalle koirajäsenelle.

Vierailija
58/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:16"]

[/quote]

Me olemme ottaneet nuoren koiran, jolla oli ollut kaksi kotia sitä ennen. Se tottui ja kiintyi meihin noin kahdessa päivässä, mutta meni varmaan pari kuukautta, että se kotiutui kokonaan niin, että uskalsi kulkea vapaasti kodissamme. Koiralla on myös selkeästi ikävä minua jos olen poissa pitkään - ja muistaa kyllä minut vaikka olisin ollut poissa yli kaksi viikkoa, eli eivät ne ihan ihmisiä muutamassa päivässä kokonaan unohda kuitenkaan.

Koiralla on muuten tietoisuus.

Vierailija
59/79 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 09:38"]

[/quote]

Höpö höpö.  Koira ei kaipaa, se tuskin edes muistaa edellistä omistajaansa, varsinkin kun sitä kohdellaan hyvin, sillä on seuraa ja aktiviteettejä.

Koira ei ole IHMINEN

[/quote]

Itseasiassa, kyllä koira kaipaa. Se tosin riippuu ihan yksilöstä ja siitä, miten kiintynyt se vaikkapa ihmisomistajaansa on ollut. Jos se omistaja on ollut koiralle 'the' tyyppi, omistaja, johtaja, "maailman kiinnekohta" jne. niin totta kai koira kaipaa jos tämä ihminen yhtäkkiä kuvioista häipyykin. Kaikki tietävät jutut vanhoihin koteihin karanneista, omistajiensa haudoilla päivystävistä koirista jne.

Jos taas kunnollista kiintymyssuhdetta ei ole ehtinyt syntyä, niin koira sopeutuu uuteen kotiin helpommin. Niin kuin ap:n tapauksessa on onneksi tainnut käydä :)

Vierailija
60/79 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,  miten juttu etenee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi