Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin koiran. Nyt myyjä haluaisi perua kaupat.

Vierailija
01.06.2014 |

Uskomaton tilanne. Ostin pari viikkoa sitten aikuisen koiran. Koira on AIVAN ihana, siis kertakaikkisen täydellinen pakkaus. Koko perhe on aivan ihastuksissaan.

Koira kotiutui hienosti ja oli heti osa perhettä. Ei itke ikävää, lenkkeilee vapaana, tottelee kaikkia pyyntöjä ja siis ihan täydellinen pakkaus. Ihmetellyt olen hiljaa mielessäni miksi moisesta on haluttu edes luopua.

Koiraa hankkiessa olin varautunut takaiskuihin, että kaikki myyjän väittämät ei voi pitää paikkaansa, mutta väärässä olin. Koira on juuri niin upea millaisena se minulle myytiin.

No, nyt myyjä on katumapäällä. Kirjallista kauppakirjaa ei ole. Ainoastaan sähköpostit minulla on tallessa, joissa todetaan kaupanteko. Voiko myyjä jollain konstilla vaatia koiran palautettavaksi? :(

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Varsinkin jos pystyt todistamaan rahan vaihtaneen omistajaa.

Vierailija
2/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos sähköposteissa ei mainita mitään ns. Totutteluaikaa yms ja mainita, että kys ajan sisällä kauppa voidaan perua. Eli ei voi perua ilman sun suostumusta näiden perusteella.

Vierailija
4/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Sähköpostit vahvistavat. Maksoitko tilisiirrolla josta saisit kuitin?

Vierailija
5/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka oikeasti ennen kauppoja kysynyt omistajalta, miksi haluaa luopua koirasta? Ohis, mutta pisti vaan silmään. Ja ei, omistaja ei voi enää perua kauppoja. Onnea hyvästä löydöstä ! :)

Vierailija
6/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran maksoin käteisellä, ikävä kyllä. Mutta kyllähän sen voi todistaa että rahat on tililtä nostettu ja maksetaan luovutushetkellä. S-posteissa todetaan myös koeaika meidän puolelta, eli jos ei sopeudu tai emme koe koiraa meille sopivaksi niin saamme palauttaa sen. ap

Vierailija
7/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on sen eläinlääkäripassi, jossa rokotukset, sirutukset ynnä muut?

Vierailija
8/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Nuo sähköpostit riittää todisteeksi koiran ostosta jos myyjä esim. väittää, että koira oli vaan koeajalla. Lain silmissä koira rinnastetaan tavaraan ja jos on kerran tavaran myynyt, niin se juna meni jo. Ei se nyt niin mene, että myy vaikkapa jääkaapin ja alkaa myöhemmin katua sen myyntiä ja vaatia sitä takaisin. Ihan sama pätee koiran kohdalla.

Kauan koira on ollut teillä?

Vierailija
9/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset tehnyt kauppakirjaa? Mä printtasin itse netistä kauppakirjapohjat kun ostin myös kodinvaihtajan ja googlasin myyjän nimen yms. normaalit kauppa-asiat. 

Vierailija
10/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:47"]

Kai teillä on sen eläinlääkäripassi, jossa rokotukset, sirutukset ynnä muut?

[/quote]

No sillä ei tämän asian kohdalla ole merkitystä kenellä se on. 

Vierailija
11/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusi varmaan myyneensä Tuksulle kahdeksannen koiran. joille muut joutuvat etsimään uuden kodin kerta toisens jälkeen.

Vierailija
12/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on ollut meillä pari viikkoa. Rekkareita ei ole, sillä koira on sekarotuinen.

Koirasta luopumisen syy myyjällä oli ajanpuute. ap

Vierailija
13/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:50"]

No mikset tehnyt kauppakirjaa? Mä printtasin itse netistä kauppakirjapohjat kun ostin myös kodinvaihtajan ja googlasin myyjän nimen yms. normaalit kauppa-asiat. 

[/quote]

Olisipa pitänyt. Ei vaan tullut pieneen mieleenkään, että näin voisi tapahtua. Tai että kukaan ylipäätään kehtaa alkaa ääneen perumaan kauppoja vaikka mielessään harmittelisikin. Ensi kerralla olen viisaampi. ap

Vierailija
14/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että ei käy. Lapsetkin kiintyneet.

Vierailija
15/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:43"]

Etkö muka oikeasti ennen kauppoja kysynyt omistajalta, miksi haluaa luopua koirasta? Ohis, mutta pisti vaan silmään. Ja ei, omistaja ei voi enää perua kauppoja. Onnea hyvästä löydöstä ! :)

[/quote]

Kiitos :) Olen superonnellinen koirasta, toivottavasti saan myyjän kanssa asian sovittua ilman riitaa.

Vierailija
16/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:55"]

Sanot, että ei käy. Lapsetkin kiintyneet.

[/quote]

No ei siinä tarvitse alkaa selitellä sen enempää. Riittää kun sanoo, että ei käy. 

Vierailija
17/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:51"]

[/quote]

No mitenköhän on myyjällä yhtäkkiä vuorokauden tunnit lisääntyneet, että voisi ottaa koiran takaisin... Hohhoijaa. Aika tuulelta käyvällä vaikuttaa, kyllä asiat pitäisi miettiä valmiiksi ennen kuin eläimestä luopuu, eikä sen jälkeen.

Vierailija
18/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:51"]

[/quote]

No mitenköhän on myyjällä yhtäkkiä vuorokauden tunnit lisääntyneet, että voisi ottaa koiran takaisin... Hohhoijaa. Aika tuulelta käyvällä vaikuttaa, kyllä asiat pitäisi miettiä valmiiksi ennen kuin eläimestä luopuu, eikä sen jälkeen.

[/quote]

Näin. Ei se koira ole mikään lelu, mitä voi pompotella mielensä mukaan paikasta toiseen.

Vierailija
19/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että hän saa käydä tapaamassa koiraa parin viikon välein ja viedä vaikka lenkille?

Koirakin olisi onnellisempi kun tapaisi vanhan omistajan silloin tällöin :)

Vierailija
20/79 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:03"]

Koirakin olisi onnellisempi kun tapaisi vanhan omistajan silloin tällöin :)

[/quote]

Turhaa inhimillistämistä, ei koira kaipaa vanhaa omistajaa eikä ole "onnellisempi" vaikka entinen omistaja sitä lenkille veisikin. Etenkin kun koira on jo noin hyvin sopeutunut ap:n luokse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän