Muita jotka käyttävät vaatteensa loppuun?
Käytän kotioloissa reikäisiä alusvaatteita ja samoin töissä. Siis niin reikäisiä, että kangasta on vähemmän kuin reikää, jos vain pysyvät päällä. Noh, tuossa oli ehkä vähän tarinankerrontalisää. Päällysvatteet ovat ihmisten ilmoilla sentään ehjiä, mutta niitäkin valikoin vähän sen mukaan missä tilanteessa niitä käytän. Joku värien haalistuminen ei hämärässä haittaa. Parhaat vaatteet tulee käyttöön luonnollisesti silloin, kun on tarve näyttää hyvältä.
Näitä risoja vaatteita on kertynyt jo niin paljon, että välillä niitä pitää heittää roskiin enemmänkin. Toki aina sen viimeisen käytön jälkeen. Pestyjä vaatteita ei kehtaa roskiin laittaa. Saatanpa joskus käyttää sitä roskiin menevää vaatetta vielä jonkun likaisen jutun pyyhkäisyyn. Esim. kuistin kurat voi kertaalleen niillä pyyhkäistä.
Ennen vaatteet kestivät huomattavasti kauemmin. 15-20 vuotta vanhoja t-paitojakin minulla vielä on, mutta nykypaidat joutuvat kotipaidoiksi jo yhden tai kahden vuoden käytön jälkeen.
N46
Kommentit (86)
Käytän ihmisten ilmoilla ehjiä (=tarvittaessa parsittuja tai paikattuja) ja puhtaita vaatteita, mutta sellaisista asioista kuin muodikkuus tai ajanmukaisuus en piittaa enää pätkääkään. Olen neljäkymppinen ja pukeutumisestani näkee, että en harrasta vaatekauppoilla kiertelyä tai verkkokauppojen selaamista. Minulla on samat pillifarkut, neulepaita ja parkatakki, kuin kymmenen vuotta sittenkin. Mielestäni se on erittäin ok, sillä kestävään elämäntapaan ei kuulu jatkuva uuden tavaran haaliminen.
On vapauttavaa kun ei tarvitse piitata muodista vaan voi pukea päälleen vaikka ukin flanellipaidan, joka muuten ihana.
Säälittää suvun nuoret jotka ei voi pukeutua vähänkään iäkkäämpiin tai ei niin muodikkaisiin vaatteisiin kun pelkäävät kiusaamista. Herttileijaa, jopa olka- ja käsilaukut on teineillä oltava mieluiten merkkilaukkuja ettei huomauteltaisi! Yks pääsee kesällä ripille ja nyt pitäisi kerätä suvun kesken kolehtia jotta neidille saadaan mieleinen laukku. Minulta saa ruusun ja lahjakortin johonkin järkevämpään. Ihanaa kun minun nuoruudessani kouluun mentiin pieruverkkareissa ja halpisneuleissa.
Tämä ketju palautti hieman uskoani ihmiskuntaan, kiitos siitä! Ja sanomattakin selvää, että itse kulutan vaatteeni loppuun, korjaan niitä ja lopulta päätyvät siivousräteiksi ja sen jälkeen kiertoon (paikallinen jäteasema polttaa energiaksi).
M 54